Škoda Auto začala vyrábět úsporné tříválcové motory

Automobilka Škoda Auto vyrábí ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi nové tříválcové benzinové motory. Agregát 1,0 MPI řady EA 211 je vyráběn ve dvou výkonových stupních (44 a 55 kW), boduje nízkou hmotností, spotřebou a nízkými emisemi.

Nový tříválcový motor zaujme svými nízkými hodnotami spotřeby, emisí a nízkou hmotností.
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

„V minulých letech jsme v Mladé Boleslavi podstatně rozšířili kapacity pro výrobu vozů. Nyní se na vyšší počty připravujeme i ve výrobě motorů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

„Zahájení výroby tříválcového motoru MPI řady EA 211 je důležitým milníkem naší výroby agregátů v České republice a dokladem výkonnosti našich zaměstnanců,“ dodává Oeljeklaus.

Modelová řada motorů EA 211 koncernu Volkswagen zahrnuje tří a čtyřválcové benzinové motory ve čtyřech objemových variantách od 1,0 do 1,6 litru. Benzinové motory 1,2 a 1,4 TSI řady EA 211 vyrábí Škoda už od konce roku 2012.

Nyní rozšiřuje závod v Mladé Boleslavi tuto výrobu o agregát 1,0 MPI. Zkratka MPI znamená Multi Point Injection. Nový agregát budou používat malé a kompaktní vozy značek Škoda, SEAT a Volkswagen.

Nový tříválcový motor zaujme svými nízkými hodnotami spotřeby, emisí a také nízkou hmotností. Navíc je motor 1,0 MPI díky svému širokému spektru využitelných otáček a zatížení spolehlivý, robustní a mimořádně dynamický už při nízkých otáčkách.

To jsou vlastnosti, které přináší mnoho výhod zejména v městském provozu. Motor splňuje přísnou emisní normu EU 6 a je k dispozici ve dvou výkonových variantách: 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).

Zahájením výroby motoru 1,0 MPI podtrhuje Škoda opět svou vysokou kompetenci ve vývoji a výrobě agregátů. Vedle motorů TSI a MPI řady EA 211 se ve Škoda Auto už od roku 2001 vyrábějí agregáty 1,2 HTP řady EA 111. Počátkem května vyrobila Škoda Auto třímiliontý motor 1,2 HTP.

V oblasti výroby komponentů se Škoda dále soustředí na produkci převodovek. V Mladé Boleslavi společnost vyrábí převodovky řad MQ 200 a MQ/SQ 100. V závodě Vrchlabí probíhá výroba automatické dvouspojkové převodovky DQ 200.

V příštích letech chce Škoda svou kompetenci pro výrobu motorů a agregátů dále rozšiřovat. Za tímto účelem automobilka v současnosti buduje centrum pro testování motorů ve vývojovém středisku v Česaně u Mladé Boleslavi.

Jen do tohoto projektu investuje Škoda Auto společně s koncernem Volkswagen více než 34 milionů eur. V současné době je to největší investice do vývoje v České republice.

Výroba motorů začala v Mladé Boleslavi už v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku věnoval výrobě jízdních kol, vybavili jeho zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorem: vznikla takzvaná motocykleta. Pro pohon těchto jednostopých vozidel se tehdy vyráběly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil.

tisková zpráva

10 Comments on “Škoda Auto začala vyrábět úsporné tříválcové motory”

  1. Pripajam sa k nazoru, ze TSI
    Pripajam sa k nazoru, ze TSI je len kazivy komercny srot, ktory ma krasne cisielka na papiery a v praxi vas nuti platit a platit za opravy. V nasej firme su vsetky pola 1.2 TSI prakticky furt pokazene. ani jedno este neprekrocilo 100tis. Km.
    Vyborne atmosfery maju mazdy, alebo toyoty. Kefysi ich mala aj skoda. Tiez som mal skodu rad. Spominam na prvu octaviu s laskou. Dnes by som nad octavkou ani neuvazoval.

  2. Já nevím, nedávno jsem
    Já nevím, nedávno jsem mluvil s jedním pánem z vývoje ze škodovky a ten se slzou v oku vzpomínal na 1.9 tdi a starý dobrý 1.3, 1.4 a 1.8T. Sám řekl, že současný motory nejsou udělaný proto, aby něco vydržely, ale aby se rozsypaly těsně po záruce. Tudíž dva roky a max 70tkm. Sám jsem už několik škodovek se slavným TSi a „novým“ TDI viděl. Buď proskočila ojnice a nebo na třech válcích nebyly tlaky kilometrově od 70tkm do 95tkm. Vše servisováno pravidelně….cena oprav od 85 tis kč
    Stáří mého vozového parku je 20 let a musím říct, že ve srovnání s dnešníma autama ty moje jedou jinak a líp (stav tacho je 270tis km a 189 tis km). Nejsou přidušená a objem 2.0 a 1.6 se prostě nedá nahradit. Jo nepočítám ještě elektromobil co mám, to je jiná kapitola. Mě osobně je milejší jezdit na elektriku a nabíjet než s auty co mají motor do sekačky. A delší trasy si odjet se starým keplem, který nemá o moc větší spotřebu něž tyhle nové výkonné motory. Ono následná oprava těchto kvalitních a trvanlivých motorů je kolikrát dražší něž výměna baterek v mém elektromobilu po stejném počtu kilometrů……
    děkuji nechci a to jsem začínal na škodovkách a tyhle auta jsem měl rád

    1. So vsetkymi namietkami
      So vsetkymi namietkami ohladom malych turbobenzinov suhlasim a sam by som do takeho motora nesiel.
      Keby sme sa ale konkretne pozreli na tieto motory, co sa davaju do malych citigo, su to atmosfericke (nie preplnane) trojvalce, 1.0 mpi (2 ventily na valec pokial viem a jedina elektronika je v casovani vstrekov)

      Stale ziadna slava ano, ale maju na svoj objem slusny vykon bez potreby turba a do malych mestkych priblizovadiel podla mna stacia.
      Ked sa na to tak pozeram budu to jedny z poslednych ako tak trvacnych motorov.

      Dnes sa dobre nove auta kupuju velmi tazko, vsade same kazitka alebo turba, najlepsie je si pockat na slusny elektromobil.

      Sam som mal tuto dilemu a siel som do klasickej 1.6 77 kw benzinovej atmosfery v novej Daci Duster.
      Ano, je to rumunska skladacka z francuzkeho motora a japonskej prevodovky, ale jedna z mala automobiliek ktora ponuka jednoduchu atmosferu.

      Motor som prerobil na LPG a je na tom radost jazdit.
      Skoda len, ze nemali v ponuke dvojliter, to by bolo idealne.

Napsat komentář