Škoda Auto vyrobila už přes 200 000 elektromobilů Enyaq

Škoda Auto představila plně elektrický model Enyaq v září 2020, a zahájila tak svou strategii rozvoje e-mobility. Enyaq od modelového roku 2024 přináší rychlejší nabíjení, prodloužený dojezd  i vylepšené jízdní parametry díky výkonnějším pohonným jednotkám.

Škoda Auto dosáhla významného milníku  v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z výrobní linky 16. února. 

V aktuálním modelovém roce vůz Enyaq přináší celou řadu vylepšení včetně výkonnějších  a účinnějších pohonných jednotek, ještě delšího dojezdu, rychlejšího nabíjení a nového softwaru s modernějším a intuitivnějším uživatelským rozhraním.

Na podzim letošního  roku společnost Škoda Auto představí nový model Elroq, a ještě více tak pokročí v plnění  svých cílů v oblasti e-mobility. Toto plně elektrické kompaktní SUV předznamenává začátek ambiciózního plánu, v jehož rámci automobilka uvede v příštích letech celkem  šest nových elektrických modelů, a vytvoří tak kompletní modelovou řadu plně  elektrických vozů. 

Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky,  uvedl: „Vůz Enyaq stojí v čele naší strategie e-mobility. Úspěch této modelové řady je  důkazem, že jsme na správné cestě. V loňském roce byl Enyaq čtvrtým nejprodávanějším elektromobilem v Evropě a dosáhl rekordního celosvětového prodeje 81 700 vozů, což  představuje nárůst o 52,1 % oproti roku 2022. Tento úspěch podtrhuje naše odhodlání  představit v příštích letech celkem šest nových elektromobilů. Díky odborným znalostem  celého týmu a přístupu v duchu hesla Simply Clever jsou naše ambiciózní cíle na dosah stejně  jako plynulý přechod do nové éry e-mobility.“ 

Enyaq průkopníkem elektrické budoucnosti značky Škoda 

Modelem Enyaq zahájila společnost Škoda Auto komplexní nástup plně elektrických modelů.  Jedná se o první modelovou řadu značky Škoda postavenou na modulární platformě koncernu Volkswagen pro elektromobily (MEB). Aby bylo možné tyto vozy vyrábět souběžně  s modely vybavenými spalovacími motory (na platformě MQB), investovala Škoda Auto  32 milionů eur do přestavby a úpravy výrobní linky ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi.  V roce 2023 dodala automobilka 81 700 těchto plně elektrických SUV, což představuje  nárůst o 52,1 % oproti předchozímu roku. Kromě toho, že je model Enyaq v provozu bez  emisí, je také zákazníkům dodáván s uhlíkově neutrální bilancí.

Modernizace řady Enyaq pro modelový rok 2024  

V České republice získaly modely Škoda Enyaq a Enyaq Coupé čtvrtinový podíl na trhu  elektromobilů, což z nich činí nejoblíbenější elektrickou řadu. S více než 17% podílem na trhu vede Enyaq také na Slovensku. V Estonsku, Finsku, Rakousku a Švýcarsku je mezi elektromobily na druhém místě.  

Provedení pro modelový rok 2024 obsahuje mnohá vylepšení: verze Enyaq 85, 85x a RS jsou vybaveny výkonnějšími a účinnějšími elektromotory na zadní nápravě a novým softwarem,  který přináší intuitivnější uživatelské rozhraní.

Tyto úpravy spolu s dalšími technickými  vylepšeními zvyšují dojezd vozů a spolu s předehříváním baterie napomáhají k rychlejšímu doplnění energie u nabíjecích stanic. Dojezd se zvýšil na více než 560 km v případě varianty  SUV a na více než 570 km u verze Coupé, v obou případech se zkrácenou dobou nabíjení z 10  na 80 % pod 30 minut. 

Závazek společnosti Škoda Auto v oblasti e-mobility 

Škoda Auto se zaměřuje na rozvoj e-mobility a do roku 2027 do ní plánuje investovat 5,6  miliardy eur. Automobilka rovněž v prosinci 2023 spustila další výrobní linku na výrobu bateriových systémů pro platformu MEB, a zvýšila tím kapacitu na 1 500 kusů denně.

Letošní  představení plně elektrického modelu Elroq rozšíří portfolio plně elektrických vozů a značka díky tomu vstoupí do důležitého segmentu kompaktních elektrických SUV. 

zdroj: tisková zpráva

20 Comments on “Škoda Auto vyrobila už přes 200 000 elektromobilů Enyaq”

  1. Ve Volkswagenu vypukla opět s novu vervou panika a další kolo otevřené hádky mezi progresivisty a kozervativci.
    Naprostý nezájem o nové elektromobily v řadách soukromých vlastníků poslední měsíce doplňuje panika půjčoven a leasingovek, které počítají gigantické ztráty z poklesu hodnoty starých s dřívějšími dotacemi pořízených elektromobilů, které jsou zcela mimo tabulky a předpokládané propočty zůstatkové hodnoty. Ukazuje se, že Sixt a Hertz byla jen špička ledovce.
    Uvnitř skupiny se teď do krve hádá VW Finance s jednotlivými značkami, kdo to zatáhne a ozývají se už i ostatní vnější leasingovky.

    To by určitě stálo za investigativní článek, nejlépe s titulkem „Kdo to zaplatí?“.

      1. Zaprvé to nesouvisí. Zadruhé je to o tom, že když jsem zadal do kalkulátoru výkupní ceny většího českého autobazaru Nissan Leaf 2017, nájez 70 tisíc, tak to nabízí podle stavu ojetiny I. třída 120 tisíc Kč, II. třída 100 tisíc, III, třída 80 tisíc Kč.

        Sedm let starý elektromobil s nájezdem 70 tisíc km ztratil až 90% svojí ceny. Kilometr za 12 Kč jen ve ztrátě hodnoty. To je fakt síla. A tyhle prachy, co se doslova vypařily, někoho hodně bolí.

              1. Takže jestli to správně chápu, 3D televize ztratily hodnotu, protože přišly novějš? Nebylo to nahodou proto, že se to ukázalo jako slepá ulička a lidé trvali na klasice, přestali to kupovat, takže se odepsaly miliardové ztráty? Včetně early adopters na straně spotřebitelů i producentů.

                1. To je úžasné jak musíš pořád sám sebe přesvědčovat, že EV jsou slepá ulička a srovnáváš to s 3D televizemi.
                  Jenomže 3D TV byly opravdu jen módní výstřelek ale EV jsou nutnost. Lidstvo nemá jinou možnost.

                2. Dovoluji si upozornit, že skutečný pokrok se ve většině případů vyvíjí naprosto jiným směrem a způsobem, než lidé očekávají
                  Právě v oblasti technologií je 99,9% věcí jinak, než bylo s jistotou předpovídáno. Doporučuji otevřít někdy starší číslo VTM.

                3. Jistě, ale tentokrát neexistuje jiná možnost. I kdyby bylo zítra objeveno převratné auto poháněné jadernou fúzí tak se nestihne rozšířit před koncem ropy. Takže EV je jediná volba. A nebo koně.

                4. @visper Je fascinující, v jakém binárním světe žiješ. Buď elektromobily, nebo spalováky. Buď zůstaneme v EU, nebo se ekonomicky položíme….
                  Připomíná mi to diskuzi ve firmě z léta 2019, jestli pro nás mají budoucnost klasické kancly, nebo openspace.

                  Pánbůh se směje, když si elektromobilisté dělají plány…

                5. Ty snad znáš nějakou další možnost? Tak sem s ní, svět na ni čeká.

                6. No jasně, například za dva roky tady bude Rusko a budeš jezdit tak, jak ti nařídí. Vy jste tady už naprosto pomatení malí haranti na pískovišti, kteří řeší, jestli je lepší modrá nebo červená bábovička. A pak vám někdo třetí rozkope bábovičky i huby.

                7. Nerozumím co tady plácáš. Já řeším technický problém. Jestli tady bude Rusko nebo ne nemá žádný vliv na to, že nebude ropa a nevíme jak jinak ji nahradit než EV.

                8. Jediná technologie pro tohle století je elektromobil s velkou baterkou…
                  Už brzy dálniční koráby cca 150kWh, střední třída cca 100kWh, nákupní tašky cca 50 kWh…🌞🔋🥇👍

                9. Ale budoucnost EV a Rusko mají sakra hodně společného. Dva roky Západ tlačí na Rusko, aby svoji zaostalou, rozkradenou a dezorganizovanou armádu a vojenskoprůmyslový komplex plný sovětských velitelů a manažerů reorganizovalo, přezbrojilo, vycvičilo a zocelilo bojem.
                  Už dnes stojí proti Ukrajině naprosto jiná a jinak fungující vojenská síla, než před dvěma lety a stále posiluje. Západ, a tím myslím především evropské země, to už nemůžou dohnat a ani nejeví zvláštní ochotu se o to pokusit. Co bude za pět let? Opravdu budeme řešit EV? Obávám se, že ne.

                10. @zacharova42. Tak si dnes udelame zase 1 carku za rusacke ero A-50 a zrejme take jednu carku za dalsi SU-34. Az rusakum vsechny letadlo spadnou z nebe, budou muset mavat kridly, nebo prejdou na elektricky pohod. Komponenty koupi na aliexpress.

            1. Jenomze pres bazary se moc EV neprodavaji, tak to jsou jen cisla bez dalsi hodnoty. V realu se EV prodavaji za vyrazne vyssi ceny. Kdysi jsem do podobneho kalkulatoru zadal vykupni cenu jednoho meho spalovaku a take jsem nestacil zirat, kdyz jsem se dozvedel, ze by moje auto chteli skoro zadarmo. No a prodal jsem soukrome za mnohem vic.

Napsat komentář