Škoda Auto umožňuje doručovat balík do auta, první to zkouší Alza a Zásilkovna

V rámci služby Přístup do vozu se dodací adresou stává poloha vozu a jeho registrační značka. Od června mají zákazníci ŠKODA AUTO možnost využít doručení objednávek z internetu do zavazadlového prostoru svého vozu.

Škoda Auto s partnery spouští novou službu doručování zboží do kufru auta. Jde o novou funkcí Škoda Connect v rámci aplikace MyŠkoda.

V rámci služby Přístup do vozu se dodací adresou stává poloha vozu a jeho registrační značka. Od června mají zákazníci ŠKODA AUTO možnost využít doručení objednávek z internetu do zavazadlového prostoru svého vozu.
foto: Škoda

Škoda Auto rozšiřuje v České republice svou nabídku inovativních řešení v oblasti konektivity. Díky službě Přístup do vozu si nyní zákazníci mohou nechat doručit své nákupy objednané přes internet přímo do vozu. Tento inovativní postup eliminuje riziko, že se zákazník a kurýr vzájemně minou, což na obou stranách představuje časovou úsporu, a ve srovnání s klasickým dodáním zboží do domu činí z této služby praktičtější řešení.

Služba, která v posledních dvou letech procházela testovacím obdobím, nyní vstupuje na trh již v ostrém pilotním provozu. V počáteční fázi bude k dispozici v Praze, postupně se plánuje její rozšíření také do dalších měst v České republice i v zahraničí.

Využít ji budou moct majitelé vozů značky Škoda vybavených balíčkem Care Connect: vzdálený přístup, které byly vyrobené počínaje lednem roku 2019. Výjimku mají pouze vozy Škoda Enyaq iV, Scala a Kamiq, u nichž bude služba zpřístupněna později. V rámci tohoto balíčku je nutné, aby měl zákazník aktivovánu funkci „Vzdálené zamykání/odemykání vozu“.

Služba je aktuálně uvedena v pilotním režimu na domácím trhu v Praze, a to ve spolupráci s vybranými partnery, jejichž počet bude postupně narůstat.

Pro doručení je nutné povolit kurýrovi zvolené doručovací služby, aby přes funkci „Přístup do vozu“ určil polohu vozu, odemkl vůz a umístil nakoupené zboží do zavazadlového prostoru.

Po úspěšném ukončení pilotu v Praze, který je plánován na konec tohoto roku, a odladění všech technických bodů k zajištění plné a bezproblémové funkcionality této služby, bude tato představena i na dalších místech jak v České republice, tak i na zahraničních trzích.

Zpočátku se do projektu jako partneři zapojí lídr středoevropské e-commerce Alza.cz, technologicko-logistická společnost Zásilkovna a technologicko-logistický startup DoDo. Počet partnerů bude postupně narůstat. Navíc prvních 600 zákazníků, kteří si aktivují Alzu jako doručovacího partnera, bude mít první doručení do kufru od Alzy zdarma.

Aby zákazník mohl službu využívat, musí být registrován ve ŠKODA Connect. V aplikaci MyŠKODA pak aktivuje funkci “Přístup do vozu”. Proces objednání se pro jednotlivé partnery liší. V případě Alza.cz je nejdříve potřeba udělat propojení účtu ŠKODA Connect s účtemu u Alzy.

Následně již zákazník objednává u partnera standardním způsobem a zvolí jako způsob dodání „doručení do vozu“. Při volbě doručení v Zásilkovně si musí zákazník nejprve zásilku objednat na svou domácí adresu a poté ji může přesměrovat do vozu pomocí e-mailu, který od Zásilkovny obdrží.

Zásilkovna též umožňuje doručit do vozu také objednávky z e-shopu ŠKODA. Při využití služeb společnosti DoDo, pak zákazník při objednávání uvede, že chce svou zásilku doručit do vozu. Každou zásilku tak potvrzuje samostatně.

Během samotného doručení není potřeba žádné interakce mezi zákazníkem a kurýrem. Kurýr lokalizuje a odemkne vůz pomocí aplikace ze svého telefonu. Vůz může odemknout pouze jednou v zákazníkem schváleném časovém okně.

Kurýr vozidlo opouští teprve ve chvíli, kdy je zcela uzamčené. Jednotlivé objednávky a jejich stav dodání může zákazník sledovat prostřednictvím aplikace MyŠKODA.

tisková zpráva

Čtyři komentáře u “Škoda Auto umožňuje doručovat balík do auta, první to zkouší Alza a Zásilkovna”

  1. Z-Boxy a Alzaboxy perfektní. To byl velký krok vpřed. Když
    Z-Boxy a Alzaboxy perfektní. To byl velký krok vpřed. Když si vezmu, co mi zabralo, než jsem vydoloval zásilku z České pošty.
    1. Sehnat parkovací místo. U nás má pošta pobočku na nejnepřístupnějším místě ve městě. Mezi 14-17h nemožná věc, takže procházka přes několik ulic.
    2. Vystát frontu. Když už se tam člověk dostal, čekala ho většinou fronta, někdy i na dost dlouho.
    3. Identifikace. Samozřejmě musíte předložit občanku.
    4. Hledání balíku v počítači pracovnicí pošty.
    5. Tisk papíru pracovnicí.
    6. Podepsat papír.
    6. Hledání balíku pracovnicí.
    7. Konečně výdej a opět procházka přes několik ulic.

    Takhle přijedu k Z-Boxu, odklepnu na telefonu a kdybych měl dost dlouhou ruku, tak ani nemusím vylézat z auta. Operace na 3 minuty. Při mých 15 zásilkách měsíčně ušetřím strašně moc energie a času, ale ušetří i zásilková služba.
    Česká pošta vůbec nenaskočila do tohohle vlaku, což je dost alarmující.
    A teď donáška do kufru auta. Samozřejmě, bylo by to pro zákazníky ještě pohodlnější. Uvidíme, jak se to chytne, ukáže až praxe. Nevím jak mají pořešené třeba to, že k autu směřuje kurýr a vy mu o pět minut dřív s autem odjedete? Také by bylo dobré, kdyby Škoda udělala otevírací jen malou část zadních dveří auta, takovou menší schránku, skrz kterou by se nedalo dostat do celého auta.
    Pro mě jsou ale zatím Boxy super záležitost.

    1. ale omyl, u nás česká pošta naskočila o s to šest a v
      ale omyl, u nás česká pošta naskočila o s to šest a v okresním městě nastolila následující otvírací hodiny: po a st: 10-12; 13-18 út čt pá 8-12;13-16 – takže 3/4 těch, co chodí do práce se tam nahrnou po a st mezi 16 – 18 a vyzvednout cokoli je fronta jen tak min na hodinku.. a že by u toho někdo zaparkoval? vtipálku..prostě kilometrová procházka jistotou jinými slovy – česká pošta vyjebává se svými zákazníky na úrovni Bavešovi vlády, tedy na úrovni 21.století.

Napsat komentář