Modelová ofenzíva automobilky Škoda pokračuje i v nabídce jízdních kol. Nová kolekce jízdních kol Škoda 2014 se rozrostla z jedenácti na současných čtrnáct modelů. Nabídka sahá od kol pro děti a mládež přes silniční kola, horská a trekkingová kola, až ke kolu elektrickému.
foto: Škoda Auto
TISKOVÁ ZPRÁVA
Novinkou v programu jsou poprvé horská kola s 27,5palcovými koly a horské kolo ‚Lady’, koncipované speciálně pro ženy.
„Škoda má velice tradiční vztah k mobilitě na dvou kolech,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Historie automobilky začala před 119 lety výrobou prvních jízdních kol. Naše nejnovější kolekce jízdních kol je nejrozsáhlejší jakou kdy Škoda nabízela,“ dodává Eichhorn. Aktuální program nabízí nejmodernější techniku s velice atraktivním vzhledem.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Auto začala vyrábět úsporné tříválcové motory
Špičku nabídky jízdních kol značky Škoda představují dvě silniční kola. Vrcholný model ‚Škoda Road Elite’ váží pouze 7,9 kg. Rám a vidlice jsou z karbonu, kolo je osazené komponenty Shimano-Ultegra. Velice lehké je také silniční kolo ‚Škoda Road’ s hliníkovým rámem, karbonovými vidlicemi a komponenty řady Shimano 105 – váží pouze 8,5 kg.
Ze čtyř na sedm modelů se rozšířila nabídka horských kol. Špičkovým modelem je i nadále ‚Škoda MTB 29 Elite’ s karbonovým rámem a komponenty řad Shimano XT a SLX, vážící pouze 11,7 kg. Novinkou v nabídce je kolo ‚Škoda MTB 27 Elite’.
Váží pouze 10,5 kg a je rovněž vybavené karbonovým rámem a komponenty Shimano. ‚Škoda MTB 29+’ má hliníkový rám a váží 13,2 kg. Stejnou technikou, ale s 27palcovými koly, disponuje i nové kolo ‚Škoda MTB 27+’, vážící 11,4 kg.
Pro cyklisty, kteří nechtějí nutně jezdit těžkým terénem, ale přesto by si přáli trendy horské kolo, jsou v nabídce modely ‚Škoda MTB 29’ a ‚Škoda MTB 27’. Kola mají hliníkový rám, odpruženou přední vidlici, komponenty Shimano Acera, Alivio a Deore a 27 převodových stupňů.
Škoda také nabízí horské kolo, speciálně určené pro ženy – model ‚Škoda MTB Lady’. Toto jízdní kolo se vyznačuje atraktivním designem a upraveným tvarem rámu. Technika a výbava odpovídají modelu ‚Škoda MTB 27’.
Po loňské premiéře zahrnuje i letošní kolekce jízdních kol značky Škoda elektrické kolo ‚Green E Line’. Tento model, vážící 21,7 kg, je konstruován jako tzv. ‚Pedelec’, tedy pedal electric cycle. U tohoto typu pohonu funguje elektromotor pouze jako podpora a je tedy nutno šlapat do pedálů.
Dle konkrétního nastavení motor podpoří cyklistu 35, 75, 150 nebo 300 procenty vlastního výkonu. Z legislativních důvodů, daných požadavky na homologaci a pojištění, však motor cyklistu podporuje pouze do rychlosti 25 km/h.
Elektromotor značky Bion X o výkonu 250 wattů je integrován do náboje zadního kola. Maximální dojezd činí 105 km. Nabití zcela vybitého akumulátoru trvá maximálně čtyři hodiny. Agregát je navíc vybaven rekuperací, při ní se do motoru vrací energie, získaná při brzdění nebo sjíždění svahů.
Akumulátor je uložen v rámu a váží pouze 2,6 kg. Pomocí několika jednoduchých úkonů lze elektrokolo přestavit na normální trekingové kolo- stačí vyměnit zadní kolo a akumulátor prostě vyjmout.
Univerzální crossover na dvou kolech je trekingové kolo ‚Škoda Cross’. Se svým svěžím designem, robustní technikou a hmotností 13,5 kg je toto kolo vhodné pro jízdu na silnicích i zpevněných lesních cestách. Program jízdních kol doplňují tři atraktivní kola pro děti a mládež. Modely ‚Škoda Racing 24’ a Škoda Racing 20’ mají menší rámy a kolo o rozměru 24 resp. 20 palců. Pro nejmenší cyklisty je určeno dětské kolo ‚Škoda Kid’.
Vedle jízdních kol zahrnuje nové kolekce značky Škoda i širokou nabídku cyklistického oblečení pro dospělé i děti. Najdeme v ní dresy, kalhoty, rukavice, přilby a další užitečné cyklistické potřeby jako jsou lahve nebo sluneční brýle.
Aktuální cyklistická kolekce potvrzuje těsný vztah značky k jízdním kolům: výrobou jízdních kol začala před 119 lety úspěšná historie značky Škoda v Mladé Boleslavi. Pod názvem Laurin & Klement (L&K) založil mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement továrnu na výrobu velocipedů.
První jízdní kola nesla jméno ‚Slavia’. Od roku 1899 firma vyráběla motocykly, v roce 1905 vyjel z bran továrny první automobil, model ‚Voiturette A’. V roce 1925 došlo k fúzi firem L&K a Škoda.
Své spojení s cyklistikou dokazuje dnes značka širokou a pestrou sponzorskou podporou renomovaných cyklistických závodů. Nejlepším příkladem je již deset let trvající podpora nejslavnějšího cyklistického závodu světa – ‚Tour de France‘.
Od roku 2004 je česká automobilka oficiálním partnerem, dodavatelem oficiálního vozu a partnerem bílého trikotu Tour de France. Na počátku března prodloužila Škoda své angažmá v rámci Tour o dalších pět let až do roku 2018. Prodloužení zahrnuje také podporu závodu kolem Španělska (‚La Vuelta’) a osmi dalších mezinárodních závodů.
Vedle významných závodů profesionálů Škoda sází také na cyklistiku veřejnosti. Již pošesté letos Škoda jako hlavní partner podpoří celosvětově největší sérii závodů horských kol ‚Kolo pro život’. Tato série, která se koná na domácím českém trhu, nadchne každý rok profesionály, stejně jako rekreační cyklisty a každoročně osloví několik tisíc lidí.
V Německu značka podporuje Škoda Velodrom v Kolíně nad Rýnem, Škoda Velotour ve Frankfurtu, Škoda Velorace v Drážďanech a je oficiálním vozem akcí Garmin Velothon v Berlíně, Vattenfall Cyclassics v Hamburku a akce Sparkassen Münsterland Giro. Ve Velké Británii je automobilka partnerem ‚Ride London’.
Elektromotor značky Bion X
Elektromotor značky Bion X s napětím akumulátoru 48v o výkonu 250 wattů
https://www.youtube.com/watch?v=PyXKlF2Vl0Q