Škoda Auto podporuje univerzální ekosystém pro firemní flotily elektromobilů

Škoda Auto již uvedla na tuzemský trh jednoduchou možnost dobíjení elektroaut prostřednictvím služby Škoda Powerpass. Nyní přichází s podporovaným řešením ušitým na míru flotilovým zákazníkům.

Novinka jménem Chargee spojuje vlastníky dobíjecí infrastruktury s majiteli elektromobilů. Díky tomu lze efektivně řídit a sledovat celou síť elektromobility. Řidiči snadno najdou vhodnou dobíjecí stanici, kde nabijí své vozidlo a jednoduše za tuto službu zaplatí. Testovací provoz už byl zahájen, od 1. ledna 2022 bude funkční kompletní řešení sestávající ze služby Správa, provoz a řízení nabíjecí infrastruktury i služby Dobíjení pro provozovatele elektromobilů.

Škoda Powerpass je součástí ekosystému Škoda iV, který poskytuje zákazníkům širokou škálu služeb souvisejících s elektromobilitou. Pomocí jediné RFID karty nebo prostřednictvím aplikace Powerpass v chytrém telefonu umožňuje pohodlné a nekomplikované dobíjení po celé Evropě. Kromě veřejných rychlonabíjecích stanic celoevropské sítě IONITY je součástí systému také mnoho dalších veřejných dobíjecích míst ostatních provozovatelů. V Česku jde především o zařízení energetických společností, ale postupně přibývají také dobíjecí body autorizované sítě Škoda Auto. Toto řešení se osvědčuje u soukromých majitelů elektromobilů. Pro potřeby firemních klientů byla vytvořena platforma Chargee.

Chargee spojuje majitele dobíjecí infrastruktury s majiteli elektromobilů. Řešení se skládá ze služby zajišťující Správu, provoz a řízení nabíjecí infrastruktury a služby poskytující snadné dobíjení provozovatelům elektromobilů. První služba už běží v plném provozu a v současné době do ní vstupují poskytovatelé dobíjecích služeb. Služba pro poskytovatele dobíjecích služeb má vlastní ceník, který zohledňuje konkrétní typ poskytované péče.

Chargee bude podporovat veřejné nabíjení, dobíjení na interních nabíjecích stanicích i domácí nabíjení. Cena služby se odvíjí od počtu nabíjecích stanic i způsobu připojení. V případě zájmu o zahrnutí do platformy a více informací o cenách mohou majitelé dobíjecích stanic kontaktovat poskytovatele přes webové rozhraní.

Služba pro majitele elektromobilů zjednodušující dobíjení pomocí aplikace a karty Chargee běží v testovacím provozu a naplno bude spuštěna 1. 1. 2022. Klienti z řad živnostníků a firem vlastnící elektrifikované vozy budou moci jednoduše a rychle nabíjet v síti partnerských dobíjecích stanic na principu „jedna karta, jedna síť, jeden systém“. Od nového roku se do tohoto systému zapojí zhruba 1100 dobíjecích stanic, z nichž 40 % bude typu DC, přičemž v průběhu roku 2022 se počítá s navýšením zmíněného počtu až na 1700. Dlouhodobým cílem je agregace všech veřejných nabíjecích stanic, které jsou aktuálně k dispozici na našem trhu. Pro více informací lze poskytovatele kontaktovat rovněž prostřednictvím webu.

Platforma Chargee přináší zatím nejucelenější řešení elektromobility pro fleetové zákazníky na českém trhu. Primárně je určena pro firmy, státní orgány, nákupní centra, hromadná sportoviště nebo hotely, ale také pro prodejce automobilů, dopravní společnosti či velkokapacitní parkoviště. Tam všude se vyplatí budovat dobíjecí infrastrukturu. Do této platformy lze také samozřejmě integrovat již existující dobíjecí místa, takže v brzké budoucnosti nabídne nejširší síť dobíjecích bodů s dokonalým přehledem o každé vydané kWh ve firmě i doma a automatickou fakturací všemi směry.

Veřejná nabíjecí infrastruktura v České republice je už dnes z pohledu počtu nabíjecích stanic relativně dostatečná. Aktuálně zahrnuje více než 2000 dobíjecích bodů. Chargee si klade za cíl integrovat tyto stanice do jednotného systému s jednou kartou a aplikací. Vláda ČR se za účasti společnosti Škoda AUTO zavázala k podpoře výstavby dalších rychlých nabíjecích stanic tak, aby do roku 2030 bylo v provozu 35 000 dobíjecích bodů v souladu se strategickými cíli Národního akčního plánu čisté mobility.

zdroj: tisková zpráva

7 Comments on “Škoda Auto podporuje univerzální ekosystém pro firemní flotily elektromobilů”

  1. šádeauto akorát tak víc vokecává než dělá a když si najme kožichovýho šášulu aby realitu vokecal tak tím leda tak snižuje svůj kredit protože dnes v době interfernetu už všichni i ti největší uocasové si dávno ověřili opravdovou realitu a šáde je pak nejen pro srandu králikům ale ještě začíná tak trošku … ;)))

    Hele soudluzi, ještě zbejvá zadotovat parkovište před každým vobchoďákem šádesloupkem AC22kW, pak zastřešit asfaltový plotýnky solárem, pak půjčovat lidem na solárka nabarák a bude gůt 🙂 pokud …

    7,5Kč/kWh*20 = 150Kč/100km 😉

  2. Nevím nevím, jestli se Škoda Auto uživí vydáváním tiskových zpráv. I když chápu, že to je asi poslední oddělení, které po přesměrování všech zdrojů na marnou záchranu mateřského VW, ještě trochu pracuje.

    Udělal jsem výjimku, tiskovou zprávu jsem si přečetl. Chybí tomu lehkost, nadhled, je to psáno roboticky, křeč z toho doslova čiší.

    Je to smutný pohled.

      1. Ja koukam na windy.com a vidim 10 dni dopredu, kdy bude foukat na severu Evropy a tudiz pujde cena elektriny dolu a fosilni mafie si bude kousat nehty a trhat vlasy. To same plati pro FVE, kdyz je jasny den, cena leti strme dolu. Fosilni zdroje jsou nekolikanasobne drazsi. OZE je nejlevnejsi zdroj.

        1. to jo windy je supr nástroj, poděkujme lukačovičovi ze seznamu 😉 Každopádně nejsem si jist že nestabilní vítr 2030 bude na uhelky stačit, takže stejnak bude nutný zemák do uhelek…. A ta cena za přerod se podepíše do ceny eletryky chtě nechtě, takže eee poletí to stále nahoru, todle sou jenom denní výkyvy z okamžitých přebytků když zrovna dorazilo z Baltu k Německu zas vichřice ;)))

Napsat komentář