Po několikatýdenním přerušení obnovila společnost Škoda Auto výrobu elektromobilu Enyaq iV. Zpočátku bude z linek sjíždět zhruba 1 000 vozů týdně, kapacita se však bude postupně navyšovat. Důvodem pro přerušení výroby byly omezené dodávky kabelových svazků od dodavatelů z Ukrajiny.
Společnost Škoda Auto ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi obnovila výrobu plně elektrického SUV modelu Enyaq iV. Kvůli omezeným dodávkám kabelových svazků bylo nutné produkci na několik týdnů přerušit.
Nyní jsou dodávky potřebných dílů opět zajištěné a výrobu je možné obnovit. Dlouhodobým cílem společnosti Škoda Auto je zachování plné výrobní kapacity. To ovšem závisí na dostupnosti dílů, přičemž další vývoj v tuto chvíli nelze předpovídat.
Po obnovení výroby se počítá s týdenní kapacitou 1 000 elektromobilů Enyaq iV a tato úroveň se bude během následujících dvou měsíců postupně navyšovat. V dlouhodobém horizontu se v závodě v Mladé Boleslavi denně vyrobí až 370 vozů Enyaq iV a Enyaq Coupé iV.
První SUV značky Škoda s plně elektrickým pohonem představuje pro českou automobilku zatím největší krok v realizaci své strategie elektromobility. Enyaq iV vychází z modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen. Elektromobil vzniká v hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a je tak jediným modelem na bázi MEB v Evropě, který se vyrábí mimo Německo.
Automobilka kvůli modelu Enyaq iV přebudovala stávající linku a upravila ji i pro potřeby vozů kategorie MEB. Díky tomu zde – jako v jediném evropském závodě koncernu Volkswagen – probíhá současně výroba automobilů se spalovacími motory (na modulární platformě MQB) a elektromotory (na platformě MEB). Ze stejné linky tak vedle plně elektrického SUV sjíždí i nejprodávanější model Octavia.
zdroj: tisková zpráva
Výborně Škoda Auto!
z 310k tezla 1Q22 bylo celosvětově jen:
5k TMX to je falkoní rachot poloos jako prase… :))
10k TMS vostropbouch na zadních žádný div
a
140k TM3
166k TMY
tsla multíplesk už „jenom“ 131 … 😉 😀 …
https://youtu.be/jbx1-GqPpEQ?t=343
Pozitivum je, že z lehce depresivního tónu zprávy je patrné, že i PR oddělení Škody Auto už dostihla realita a nadšené svazáctví dostalo studenou sprchu.
Co se týče výroby, nic se nezměnilo. Obnovení výroby Enyaqa je jen politická akce na dva tři týdny. Pak se těch deseti tisíc kusů budou zase půl roku snažit zbavit.
Stát prý uvažuje o podpoře nákupu elektromobilů formou úlevy na daních těm, kteří budou jezdit služebním elektromobilem. Když jsem to četl v HN,tak jsem nevěděl, jestli se smát nebo brečet.
To jako, že pokud dostanu ve firmě EV a budu jej mít i na soukromé účely, tak se mi nenavýší daňový základ o jedno procento z ceny auta?
A to by měla být motivace jako pro koho? 🙂
To je past. Na soukromých cestách služebním elektromobilem a jeho domácím nabíjení si finanční úřad vysloveně smlsne. V tom bude naprosto totální bordel a parádní pokutičky 😀
To jsem si taky říkal, že jak se to bude účtovat. U spalovacího auta to bylo jasné. Soukromé km krát spotřeba v TP krát cena PHM a hotovo. Jednoduché jako facka.
Ale vždyť u EV je to stejné. Spotřebu máte v TP a už pro loňský rok FÚ stanovil směrnou cenu elektřiny – myslím ,že to bylo okolo 5 kč/kWh pro ty,co nabíjejí doma v garáži, nebo podle daňového dokladu od provozovatele nabíječky, ale tady to ,myslím, platí pro každé nabíjení zvlášť.
Prostě mechanizmus stejný jako u benzínu.
Jenomže když budu mít EV jako služebku i na soukromé účely a budu nabíjet doma, tak přeci nebudu ještě za to platit, ne?
Prostě u PHM se tankuje jenom venku a za jasnou cenu a pak se soukromé km vyúčtují lehce. U EV můžete nabíjet venku a i doma (za svoje). Takže pak teoreticky musíte změřit, kolik kWh jste dobil doma za svoje a kolik jste najel km soukromně, kolik to dělá kWh a ty, co jste doma nabil, od toho odečíst a zbytek zaplatit nějakou částkou za kWh – 5 KČ, nebo 8 KČ za DC 50 nebo 9, 10, 11 KČ za UFC nabíjení? Těch nabíjení bude v měsíci spousta za různou cenu. Jasně, ideálně by bylo vzít těch 5 KČ/kWh, ale to neodpovídá skutečnosti. Nebo průměr za měsíc?