Škoda Auto dodala za rok 2025 globálně 926 600 aut

Škoda Auto zvýšila dodávky automobilů o 6,9 % ve srovnání s rokem 2023. Nejprodávanějšími modely byly Octavia (215 700, meziročně +12,4 %), Kamiq (126 000; +8,2 %) a Fabia (117 100, +24,1 %).

Škoda Auto v roce 2024 dosáhla vynikajících prodejních  výsledků: dodávky po celém světě činily 926 600 vozů, což představuje meziroční nárůst  o 6,9 %, a to navzdory velmi proměnlivé situaci na trhu.

Německo zůstává největším  trhem a dodávky 187 100 automobilů znamenají proti roku 2023 navýšení o 29 200 vozů. Zásadní absolutní přírůstky vykázalo dále Turecko (+8 600 vozů), Spojené království  (+8 400), Polsko (+7 500) a Španělsko (+6 200). Modernizovaný model Octavia potvrdil  roli nejprodávanějšího vozu Škoda (215 700 vozů; +12,4 %).

Navzdory rostoucí  konkurenci a zpomalení poptávky po plně elektrických vozidlech v celém odvětví se  modelová řada elektromobilů Škoda Enyaq těšila velkému zájmu zákazníků. Škoda pokračovala po celém světě v modernizaci svých showroomů v souladu s novou korporátní identitou a k dnešnímu dni  proměnila více než 230 prodejních míst.

Do roku 2025 vstupuje značka Škoda s historicky nejmladší a zároveň nejpočetnější nabídkou 12 modelových řad. Jejich součástí je cenově dostupné elektrické SUV Škoda Elroq, nové provedení žádaného elektromobilu Enyaq a úsporné SUV Kylaq, které je příslibem nárůstu prodeje v Indii. 

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Je skvělé vidět tak  pozitivní odezvu zákazníků, která stojí za růstem našich dodávek v roce 2024, navzdory  nestálé situaci na trhu. Za nové či modernizované modely v nabídce jsem vděčný všem  škodovákům, kteří je navrhují, vyrábějí a prodávají, stejně jako děkuji všem našim zákazníkům,  každodenním objevitelům a jejich rodinám, pro něž jsou vozy Škoda součástí jejich života.  Úspěch na našich klíčových trzích v Evropě jsme si zajistili mimořádným designem, pokročilou bezpečností a dalšími prvky a každý náš vůz nabízí také vždy něco navíc. Naší strategií je dále  posilovat tyto přednosti a zákazníkům v době přechodu do nové éry dát svobodnou možnost  volby mezi benzinovými a naftovými spalovacími motory, mild a plug-in hybridními  jednotkami nebo plně elektrickým pohonem. Úspěšné dodávky v roce 2024 představují  nejlepší přípravu na náročný rok 2025 a další fázi růstu, která je spojena s naší strategií internacionalizace v Indii, regionu ASEAN a na Blízkém východě. Letos si připomínáme výročí  130 let od založení a Škoda Auto je na správné cestě.“ 

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, uvádí:  „V roce 2024 jsme dosáhli růstu 6,9 % po celém světě, především díky našemu početnějšímu  a modernímu portfoliu. Obzvlášť dobře se nám dařilo na klíčových trzích v západní a východní  Evropě. Když se podíváme na modelovou řadu, pozoruhodný nárůst přinesly zejména modernizovaná Octavia a Superb a Kodiaq nové generace. Rodina plně elektrických vozů Enyaq pokračovala ve svém úspěšném kurzu i v roce 2024 s téměř 80 000 dodávkami  po celém světě a získala přední místa v registracích EV na několika evropských trzích. K tomu  jsme do konce roku přijali více než 20 000 objednávek na nové elektrické kompaktní SUV  Elroq. Navíc jsme usilovně pracovali na zlepšení zákaznického zážitku pro uživatele vozů  Škoda zdokonalením aplikace MyŠkoda a rozšířením digitálních služeb, jako je Pay to Park  a Pay to Fuel. Pokračovali jsme s modernizací našich showroomů podle nové korporátní  identity a dosud prošlo proměnou přes 230 dealerství.“ 

Holger Peters, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Finance, IT a právní  záležitosti, vysvětluje: „Pokračující trvale vysoká poptávka po vozech Škoda je základem naší  dlouhodobé finanční stability, díky níž můžeme provést nezbytné investice do zajištění  budoucnosti naší společnosti a zabezpečit její dlouhodobou konkurenceschopnost. Naším  hlavním cílem je další zvýšení efektivity a produktivity a dále pokročit v zavádění úsporného  programu Next Level Efficiency+. Jen tak budeme schopni čelit stále náročnějším úkolům  a výzvám, mezi které se letos zařadí zpřísněné emisní poplatky v Evropě. Mezi naše výhody  bude i nadále patřit intenzivní spolupráce v rámci koncernu Volkswagen a maximální využívání  synergií skupiny objemových značek Brand Group Core.“ 

Výrazný růst především v západní a východní Evropě a úspěch modelu Enyaq K výsledkům značky Škoda v roce 2024 významně přispěl růst dodávek v Evropě, kde  automobilka potvrdila pozici čtvrté nejprodávanější značky. Největší absolutní přírůstek  v dodávkách zákazníkům vykázalo Německo (+29 200 vozů, celkem 187 100 automobilů;  +18,5 %), za nímž následovaly se solidními výsledky Turecko (42 200; +25,7 %), Spojené království (78 700; +11,9 %), Polsko (61 400; +13,9 %) a Španělsko (36 300; +20,6 %).

Největší trhy tvoří Německo, Česká republika (84 500) a Spojené království. Nejprodávanějšími modely se staly vozy Octavia (215 700 vozů,  meziročně +12,4 %), SUV Kamiq (126 000; +8,2 %) a Fabia (117 100) s největším procentním  růstem (+24,1 %).

Poptávka po elektrickém modelu Enyaq zůstala také na vysoké úrovni  s dodávkami ve výši 79 500 vozů – navzdory zpomalení poptávky po plně elektrických  vozidlech v celém odvětví. Model Enyaq vloni dominoval na mnoha evropských trzích. V Německu byl s více než 25 000 prodanými exempláři druhým nejžádanějším  elektromobilem.

Nové modely a další milníky internacionalizace ukazují cestu do roku 2025

V roce 2025 se naplno představí významné modely Škoda: vedle nového vozu Enyaq, který  měl svoji premiéru na začátku ledna 2025, se brzy spustí sériová výroba strategicky  důležitého plně elektrického kompaktního SUV Elroq.

Nový zástupce značky v nabídce  elektromobilů oslovuje zákazníky vynikajícím poměrem užitné hodnoty a ceny, která  na českém trhu začíná na 799 000 Kč a na vybraných evropských trzích se pohybuje kolem  33 000 eur.

Klíčový význam pro další rozvoj značky Škoda na indickém trhu má nové SUV  Kylaq, vyvinuté a vyráběné v Indii speciálně pro místní požadavky. Model Kylaq je prvním  vozem Škoda v oblíbené kategorii automobilů s délkou do 4 metrů, která tvoří téměř 50 %  indického trhu.  

Škoda Auto dále pracuje na zahájení výroby v nově vybudovaném závodu ve Vietnamu. Místní  produkce zprvu vozů Kushaq a později Slavia využije synergie s indickým výrobním zázemím.  Rozbíhá se prodej i v dalších zemích, například v Kazachstánu, kde se vloni prodalo prvních  více než 1 400 vozů od opětovného vstupu značky Škoda na trh. 

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Škoda Auto dodala za rok 2025 globálně 926 600 aut”

  1. „Poptávka po elektrickém modelu Enyaq zůstala také na vysoké úrovni“ je ve skutečnosti pokles prodejů o 2,7% a snížení tržního podílu o skoro 10% z 9,2 na 8,5 procentního bodu a pokud nepočítáme Superb, který procházel ukončením výroby třetí generace a část roku ho nešlo objednat, je to po Scale druhé nejhůře prodávané auto značky.

Napsat komentář