Nový elektromobil Škoda Elroq nabídne tři verze trakčních baterií s kapacitou od 55 kWh do 82 kWh, systémový výkon od 125 kW do 210 kW, maximální rychlost až 180 km/h. Cena začíná u základní verze na 799 000 Kč.
Zcela nový Elroq postavený na platformě MEB představuje elektrickou alternativu modelu Karoq. Kromě variant Essence a Selection bude při uvedení na český trh k dispozici také limitovaná verze First Edition s charakteristickou prosvětlenou maskou vizuálně spojující přední světlomety.
Doporučené prodejní ceny začínají na částce 799 000 Kč včetně DPH, první vozy budou zákazníkům k dispozici v prvním kvartálu roku 2025.
Verze elektromobilu Škoda Elroq s největší lithium-iontovou baterií nabízejí dojezd více než 560 km v režimu WLTP a dosahují maximální rychlosti 180 km/h. Optimalizovaná funkce předehřevu zajišťuje, že na rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu lze akumulátor dobít z 10 % na 80 % kapacity za 24 minut.
Čtyři výkonové verze, tři verze trakčních baterií
Škoda Elroq postavená na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen vstupuje do segmentu kompaktních SUV s efektivními výkonovými verzemi 50, 60, 85 a 85x. Jejich vysokonapěťové lithium-iontové baterie se dodávají ve třech velikostech.
SOUVISEJÍCÍ: Škoda Auto zveřejňuje upoutávku na nový elektromobil Elroq
Základní model 50 s pohonem zadních kol je vybaven baterií s brutto kapacitou 55 kWh, resp. netto kapacitou 52 kWh, a nabízí dojezd více než 370 km. Elektromotor umístěný na zadní nápravě vyvíjí maximální výkon 125 kW a maximální točivý moment 310 Nm.
Škoda Elroq 60 s pohonem zadních kol má baterii s brutto kapacitou 63 kWh, resp. netto kapacitou 59 kWh, a nabízí dojezd více než 400 km. Jeho elektromotor disponuje výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm. Oba tyto modely dosahují maximální rychlosti 160 km/h.
Škoda Elroq 85 s pohonem zadních kol nebo všech kol
Dvě nejvýkonnější varianty elektromobilu Škoda Elroq mají největší baterii s brutto kapacitou 82 kWh, resp. netto kapacitou 77 kWh. Model Elroq 85 má elektromotor umístěný na zadní nápravě, který vyvíjí výkon 210 kW a na zadní kola přenáší maximální točivý moment 545 Nm.
Elroq 85x má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě a má standardně pohon všech kol. Obě verze dosahují maximální rychlosti 180 km/h. Elroq 85 dosahuje jednoho z nejdelších maximálních dojezdů v segmentu, který činí více než 560 km v režimu WLTP. To z něj činí ideálního společníka na delší cesty.
Krátká doba nabíjení
Vysoký nabíjecí výkon a optimalizovaný předehřev zajišťují krátkou dobu nabíjení u všech variant modelu Škoda Elroq. Díky nabíjecímu výkonu až 175 kW lze akumulátor u varianty 85 s kapacitou 82 kWh dobít z 10 % na 80 % kapacity za 28 minut na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem.
U modelů Elroq 50 a Elroq 60, které podporují nabíjecí výkony až 145 kW, resp. až 165 kW, trvá stejný proces 25 minut nebo méně. Všechny modely Elroq podporují rychlost nabíjení až 11 kW na nabíjecích stanicích střídavého proudu.
Vysokonapěťové akumulátory s modulární konstrukcí
Lithium-iontové akumulátory nového modelu Škoda Elroq mají modulární konstrukci. Baterie modelu Elroq 50 se skládá z osmi modulů, baterie modelu Elroq 60 má modulů devět a kapacita 82kWh akumulátorů vozů Elroq 85 a Elroq 85x je rozložena do dvanácti modulů.
Baterie je umístěna v podlaze vozu pod předními a zadními sedadly a pod středovou konzolou, čímž je zajištěno nízké těžiště. Konstrukce baterie včetně kapalinového chlazení a ohřevu je shodná s rodinou Enyaq.
Optimalizovaná funkce předehřevu baterie zvyšuje účinnost na rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu. Aktivuje se buď automaticky cestou k nabíjecí stanici na základě údajů z navigace, nebo ji lze aktivovat ručně v menu nabíjení infotainmentu. Aktuální teplotu baterie a okamžitý stav nabití neustále sleduje systém tepelného řízení baterie, který v případě potřeby aktivuje regulaci teploty.
Nová Škoda Elroq – verze baterií:
Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 | |
Kapacita baterie (brutto/netto) | 55 kWh/52 kWh | 63 kWh/59 kWh | 82 kWh/77 kWh |
Doba nabíjení (z 10% na 80%) | 25 minut | 24 minut | 28 minut |
Výkon | 125 kW | 150 kW | 210 kW* |
Maximální rychlost | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Zrychlení (0-100 km/h) | 9,0 s | 8,5 s | 6,6 s |
zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto
ajajaj na trumpingu soudluzi cóo!? 🤮
https://www.blesk.cz/galerie/zpravy-svet/1353566/tady-se-me-pokusilo-umlcet-monstrum-trump-na-miste-atentatu-a-za-ochrannym-sklem-podporil-ho-i-musk?foto=0
Soudruh Jahn: „Nemyslíme si, že vyšší cla situaci vyřeší. Čína v uplynulých 15 až 20 letech poskytovala domácímu automobilovému průmyslu opravdu silnou podporu. V Číně jsem čtyři roky žil, viděl jsem to tedy na vlastní oči – a ono to funguje. Pokud tedy Evropa chce kráčet elektrickou či uhlíkově neutrální cestou, měla by rovněž podporovat svůj automobilový průmysl. Je mnohem lepší branži podpořit, aby byla konkurenceschopná, abychom měli skvělé produkty, a poté můžeme na trhu s Číňany soupeřit“
aneb Dejte nám pěníze daňových poplatníků, abychom nezkrachovali.
Víte co soudruzi? Jděte do prdele.
Ta Čína to měla 20 let promyšlené, že když bude dotovat svůj průmysl tak donutí veškerou konkurenci ke krachu. Nebyla šance to udělat taky, finančně na ně nikdo nemá, všechny státy dluží Číně. Byla to velká chyba ty chudé zemědělce probudit a poskytnout jim technologie. Všichni se radovali, že objevili levnou pracovní sílu. Už je pozdě, situace se obrátila. Čína je průmyslová velmoc a my budeme chudí zemědělci.
To je děsnej alibismus 🙄
Já chci jenom naznačit, že je blbost svádět problémy evropských automobilek na EV. Čína by je zničila i kdyby EV neexistovaly. Zavalila by nás levnými spalováky.
pro Visper… Takhle ano… Ale všimni si že přidané clo je jen na čínské BEV, na fosil a hybridy zůstává při starém. Asi si na všechno co má spalovací motor evropský dinosauři ještě věří. Plus těžaři a rafiňáci se taky necítí ohrožený, obzvláště když se exaktně změřilo, že většina uživatelů dobíjecích hybridů jsou rádoby chytráci, debilové co hledají privilegia, ale nedobíjí…
Evropa je Augiášův chlejf.
Přesně, je potřeba podpořit Evropský vývoj a výrobu EV.
Čína podporuje EV pro snížení své závislosti na dovozu ropy, což je významný krok k zajištění energetické bezpečnosti. Energii pro dopravu si vyrobí z OZE a nemusí se bát že jim někdo může stopnout lodě s ropou, když někoho naštvou. Bonus pro lidi je pak to, že se netráví výfukovými plyny a nemusí řešit problémy spalovacích technologií.
Čím déle bude Evropa závislá na dovozu ropy, tím bude více zranitelná. To, že se teď snaží vymanit z vlivu ruska, neznamená, že se za chvíli zase nezadře něco jinde.
//youtu.be/EeyYKxTBbOw?t=258
Navíc rychle rozkecá se, že třepat se ve spalovači není nutné. Když si pak někdo EV zkusí, tak třeba zjistí, že namísto 5l Mercedesa S500 chce id3:
//youtu.be/W6Wg9nkSNgw?t=632
No a pak kdo bude ty historické spalovací technologie kupovat?
Linkovat odkaz na zvanila muze zase jen zvanil.
Asi před 10 lety jsem si stanovil parametry pro nákup nového EV: 60kWh a 600 tisíc Kč. Zatím to nesplnilo žádné existující EV, takže pořád fosil.
Ale splnilo. Těch 799 je rozhodně méně než 600 před 10 lety.
Vzhledem k tomu, že na tom Citigo prodělávali 200 tisíc na kusu, lze předpokládat, že na tomto budou prodělávat minimálně stejně, ale spíš 300-400 tisíc.
Skutečná cena holoty je tedy 1-1,2 milionu Kč. Což vychází a pokud se to bude prodávat, z hlediska emisních pokut do dává logiku.
Na druhou stranu, majitelé budou v podstatě komunistické svině, které okrádají kupce spalovacích vozidel.
Tohle házení čísel o prodělku mi přijde pěkně přitažené za vlasy. Až uvidím kompletní rozpočet výroby Elroqu, můžem se o tom bavit, takhle jen plácáš. A že o ztrátě mluví nějaký manager že Škodovky (nebo kdo), neznamená vůbec nic. To jsou taky pěkný lháři a alibisti…
Když Karoq začíná někde nad 700 000kč a je podle tebe suprově rentabilní, vysvětli kdy se bere ten údajnej děsnej provar u Elroqu… Nevěřím 🤔
Leda že díly do Karoqu rostou v lese za Škodovkou.😃
neprodelavali, nesir bludy ktere sis vycet nekde na nejakym webu kde se slejzaj podobny dementi jako ty a placate se tam po zadech jak nekde v modre ustrici , pokazde kdys je nekde s nejakym EV problem
podle vyrocni zpravy z 2021 meli na Citigo iV prumernou marzi 9%, iV zabila proste lepsi marze u VW UP kde byla tehdy prez 11% a zaroven byl nedostatek baterii pro tyto miniauta od koncernu
Enyaq ma nejvyzsi marzi ze vsech Skodovek, a o cca 100k levnejsi Elroq na tom nic nezmeni, ta marze bude u Elroq nizsi mozna o 2-3 procentni body oproti Enyaq
To je super. Říkám ti že to je ztrátové, ty to rozporuješ. Pak ho Škodovka po dosažení emisního cíle zařízene jak podsvinče včetně naplánovaných aut do výroby, ale ty dál tvrdíš, že to bylo ziskové a že čtyři roky shánějí baterky 😂😂😂
To je compliance požadavek pro elektromobilisty, být naivní jouda?
Pro Runnču …. Místo debilního tlemení dokaž svoji nepravděpodobnou verzi…
A prosím ať to není odkaz na autofór😄, více mě zajímá matematika nákladů.
To myslíš vážně? Mám ti dokazovat, že to nebyl mizernej kšeft, u auta, který ze dne na den popravili? Někdy to vážně přeháníte. Trochu soudnosti.
hxxps://www.hybrid.cz/skoda-konci-s-prodejem-elektromobilu-citigoe-iv-zajem-byl-prilis-vysoky/
Protielektromobilní Škodovka pod diktátem zmateného VW zařízla svůj první BEV, protože se prodával příliš dobře….
Ono to bude krapet složitější než to tady maluješ, že…😉
Místo brilantních ekonomických rozborů sledujte radši cenu ropy.
To rozhodne jestli spalováky budou mít jen cenu kurníků pro slepice.
https://zpravy.kurzy.cz/786114-goldmani-iransky-ropny-sok-by-zvedl-ceny-ropy-o-20-usd-na-barel-uzavreni-hormuzskeho-prulivu-by/
Já spíš sleduju, jak bude Tavares vysvětlovat před italským parlamentem zaříznutí Fiatu 500e. Cena ropy mě moc nebere, vzhledem k tomu, že tvoří velmi malý podíl ceny PHM. Zajímavější je to jen s ohledem na celkovou cenu paliv a energií, protože příliš levná ropa dokáže zbankrotovat OZE.
Hele, mel by sis udelat dalsi zasoby, doprava ropy se nejak zacina zadrhavat. Az budou tankery s ropou plout mnohem delsi trasu nez pres Rude more, tak se nedoplatite. Tvl. stamiliony vyfuku nebudou mit co vypoustet. To by byla obloha zase cista jak lilie.
To je právě ta věc, která by se měla akcentovat co nejvíce. Dokud budeme jezdit hlavně na ropu, budou celou naší průmyslovou ekonomiku „držet za koule“ kreténi s ručníkem na hlavě a hovada s imperialistickými choutkami. A v okamžiku, kdy se něco vysere někde v prdeli na druhém konci světa, půjde všechno do hajzlu.
A z těch ropných peněz ještě plyne druhý náklad a problém, financuje se z toho válčení a islámský fundamentalismus.
Správně. Po dlouhé době rozumný příspěvek. Přiměřená míra elektromobility je z geopolitického hlediska velmi prospěšná. Diverzifikace v typu pohonu vozidel snižuje riziko. Pokud někdo tímto argumentuje, má naprostou pravdu.
Pokud ale tvrdí, že elektromobil je všeobecnou náhradou spalovacího auta, je třeba je zakázat, je třeba elektromobily dotovat a další zde běžné mantry, je to idiot.
Pro Runnču… Kdybys nekecal!… Jen ohledně toho vyhlášeného zákazu spalováku od 2035, tak pokud si dobře pomatuju, ve zdejších diskuzích neměl prakticky žádnou podporu…
Podle mně nebyl jen zbytečný, ale byl to doslova gól do vlastní branky… Dalo se celkem snadno předvídat, že takový zákaz zmobilizuje všechny vyděšené odpůrce elektromobility a bude mít opačný efekt. A přesně k tomu došlo….
Skoro bych řekl, že to byla ,,skvěle“ provedená diverzní akce od ropné lobby 😁
Tak buď
1. Zastánci spalovacích aut vymysleli ďábelský plán a prolobovali zákaz spalovacích motorů, protože počítali se smyslem pro spravedlnost veřejnosti a s jejím odporem k zakazování, a výsledný hněv veřejnosti teď neoprávněně dopadá na skvělé elektromobily, nebo
2. Lidi nechtějí elektromobily, protože jsou na prd.
Hmmm, to je těžká volba, oboje zní skoro stejně pravděpodobně… 😀
Ale pokud vím tak žádný zákaz ze strany EU nepadl. To bylo jen doporučení pro výrobce aby už neinvestovali do mrtvé technologie. Zákaz si vykonstruovali lidi sami. Není potřeba nic zakazovat, v roce 35 bude chtít spalovák jen hodně bohatý blb.
pro Runnču…😃 Samozřejmě že je správně 1. možnost….
Kdyby mediální dehonestující kampaně nefungovali, tak se do nich nebudou investovat miliony…
Mimochodem už i Pavka z Hradu varuje před elektromobilitou.😱… Jestli tohle není konspirace, tak nevím jak jinak by měla vypadat….💰🧱🕶️🧿🔼😆
@Visper: nevim, Vispe, jestli jsi bohaty nebo nebohaty blb? Kazdopadne jsi blb chudy duchem. Kdybych nevedel, ze ses stary paprda, mel bych Te za tricetiletou hysterickou fejsbukovou pindulinu. Od rana do vecera tady hystericky na napev „Pec nam spadla“ zpivas „Dojde ropa… “ A ono hov.no, hov.no, mile deti. Stejni hysterici jako Ty pisou kazdou chvili na webu: tamhle uvazla kontejnerova lod, tamhle Husiove rozstrileli tanker…. Burzy ocekavaji rust cen ropy…. A ono hov.no, hov.no mile deti, od zacatku roku tankuju furt plnou nadrz nafty za 1600 kacek. Jedine co realne hrozi ze dojde minimalne v nasi kotline je prave elektricka energie. A zatimco tankuju plnou do popelnice za stejnou cenu, tak CEZ mi na pristi rok zvednul zalohy na elektrinu. Pri nasi spotrebe mne to netankuje, ani kdyby je zvednul 3x, nepovede mne to k uvazovani o FVE, zkratovoze a podobnych nesmyslech. Uvadim to jen pro dokresleni toho, jak falesne Vispe zpivas. Dulezite je v lidech pestovat paniku a strach, pak jsou povolnejsi…. Nasrat!
@Visper Víš hovno. Závazný zákaz spalovacích motorů na návrh Evropské komise a členských států odhlasoval Evropský parlament 14. února 2023. Z českých zástupců pro něj hlasovali vlastizrádci neomarxističní Piráti a německá TOP09, tedy političtí extrémisté z kraje politického spektra s minimem voličů.
Tedy cca půl roku před tím, než se začal elektromobilní sen hroutit.
Milý Dlaždiči, jasnovidec nejsem ale ty taky ne. V každém případě bys měl to co jsi teď napsal vytisknout a dobře uschovat. Když už ne my tak určitě děti z toho jednou budou mít prču.
pro Dlaždicy….. Podle nejnovější nezávislé studie od OPECu ropa neubývá, právě naopak…
Je potřeba odčerpávat, nebo brzy začne přetékat dírama po krtkách..😄😁
Hlavně se celý fosilní průmysl musí dotovat a tohle jsou utopené peníze. Pokud zadotujeme novou technologii, máme šanci, že se nám taková investice vrátí v podobě nových příležitostí a konkurenceschopnosti. Dotovat fosilní, a tedy zastaralé technologie, ať už v oblasti automotive nebo energetiky, je stejné, jako ty peníze spálit (v uhelné elektrárně :-)).
@ Hajic: no v tom je jadro pudla, ze? Jsou dotovani ti spatni a na vas – ty hodne tech dotaci zbyde malo. To fakt nase.re
Primárně jde o to jak moc přemrštěné platy si stanoví dělnictvo a především mananažerské předsednictvo… PS: nelze srovnávat s prezidentským platem 600.000 Kč měsíčně 😉😃🤪
Škoda před víc jak půlrokem prohlašovala, že bude levné dostupné EV pro masy.
Chtěli jsme vám dát malé, levné, praktické a hezké EV.
Ale nakonec jsme řekli NE!
Dostanete malé, drahé EV.
Levné si kupte od Číňanů, až je tady v Evropě začnou vyrábět, protože my jsme za lobovali, aby na dovezená byla vysoká daň.
No a my půjdeme pást krávy, protože i když jste nám to říkali a my to oddalovali a na to kašlali, tak to nakonec dopadlo, jak jste říkaly Vy.
Presne tak. VW se neda verit, delaji vse pro to, aby mohli zlikvidovat emisni limity a mohli dal vyrabet smrtelne aparaty ktere zamoruji vzduch nas vsech. At padnou na drzku, cim vic tim lip. Stejne to jsou falesny hraci.
VW a ostatné nemecké automobilky lobovali u nemeckej vlády proti dani na čínske elektromobily a kancelár rozhodol, že Nemecko bude v Bruseli dnes hlasovať proti ich zavedeniu.
Ano Německo je proti, ale těžko to bude stačit… Dočasné navýšení EU cla na čínská EV bylo zavedeno chvíli po zavedení ještě tvrdšího cla v USA….
Zdá se že v Americe se rozhodli pro obchodní válku s Čínou, Evropa hlasuje vždy v zájmu Hegemona. 🥴
ZPRÁVA TÝDNE: Škoda přiznává, že na Elroqu bude prodělávat, a tuhle baterkovou sračku existující jen kvůli emisním kreditům bude křížově financovat z prodeje spalovacích aut, jejichž utlumení ruší.
„Skoda marketing boss Martin Jahn conceded that the company is sacrificing its profit margin on the new Elroq to ensure it is priced at a level to attract strong sales – and therefore allow Skoda to meet its CO2 emissions targets for 2025.
“I admit that this is not the most profitable car in our line-up, and we just have to work on the costs, especially on the battery costs, to make the electric cars more profitable in the future,” said Jahn.
Zellmer said: “Originally, we said that we were going to phase out the Fabia, Kamiq and the Scala by 2027, but we have now green-lighted those cars to stay with us until the end of the decade, because the [EV sales] slowdown is happening as we speak.”
hxxps://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/skoda-extends-small-combustion-car-lifespans-ev-slowdown
No ale, vždyť ten samý člověk Martin Jahn před několika dny tvrdil, že Škoda žádné problémy nemá, prodeje rostou (0,8%) a všechno je zalitý sluncem.
To není nic proti tomu, co tvdí manažeři Audi. Ti mění názor 3x denně.
ne jen na verejnost pustili PR ktere ma vyvolat ve verejnosti a pripadne politicich nejaky dojem ktery chtej aby si ta verejnost myslela, a ty jsi uzasny priklad toho jak zeres jejich PR zvasty
ja sem vlastne pysnej na to ze jsem mohl delat v PR skodovky tech 6 let, protoze se ukazuje ze to PR jim bastit i ty 😀
na Enyaq meli za 2023 marzi prez 23%, tak je totalne uchylne, aby na modelu na uplne stejne platforme, s cenovkou v prumeru o cca 100k nizsi, prodelavali
Automobilky ocividne chteji zvratit CO2 limity a kvuli tomu lzou 25 h denne. Ja jim ten drzkopad tak preju.
To určitě, pohádky dědy Lebedy. Ten výpočet marže bych chtěl vidět, když jich prodali jen 50 tisíc ročně a polovina produktové řady zkrachovala.
pochop že ne každému se bude zamlouvat jezdit na 10% lihu + 10% ETBE + 80 benzín 50 za litr a to máme na talíři v záloze ještě E20% 😉😃🤪
Za revoluce v roce 1989 stál benzín 8 Kčs za litr při průměrné mzdě 3 170 Kčs. Dnes máme průměr 14,18x větší (44 943 Kč), tedy při stejném poměru ke mzdě by benzín stál 113 Kč za litr. Co myslíte chodilo se v roce 1989 jen pěšky nebo se i tak jezdilo auty ? Běžné auto tehdy jezdilo za 8-9 litrů zatímco dnes za 5-6 litrů, takže pro stejný poměr by ten benzín mohl stát ještě více.
Správně. A platila se z benzínu jen cca 20% daň z obratu. Pokud zohledníme zhruba poloviční spotřebu vozidel a fakt, že dnes je zdanění PHM o cca 40 procentních bodů vyšší, vychází nám, že faktická parita z hlediska skutečných nákladů na kilometr je při ceně cca 350Kč za litr.
Za bolsevika byl provoz asi tak 10% dnesniho. Pulka lidi co jezdila vlastnim autem, tak jezdili na kradeny benzin, ale benzinu na kradeni bylo malo. Proto vsichni Cesi snili o naftaku. Nafta se dala krast v mnohem vetsi mire. No a nejak ta laska k nafte vydrzela dodnes. Jeste si pamatuji jak bolsevici tvrdili, ze kdo prijel ze zapadu s autem, tak to mel z pujcovny a byl vyslan na provokaci. Bolsevici jsou strasny vemena a lhari. Zustalo jim to dodnes.
Já jsem se poprvé dostal na Západ v roce 86. Spadla mi brada kolik tam jezdí aut a říkal jsem si, že to u nás nikdy nebude. Ani ve snu by mě nenapadlo, že Praha bude mít jednou 2x víc aut na hlavu než Berlín nebo Vídeň. Řekl bych, že jsme to trochu přehnali.
Tak si zase skrtneme jednu hloupou prognozu jednoho hloupeho spamera. Tesla ve 3. ctvrtleti navysila prodej oproti 3. ctvrtleti 2023 o 6% na ca. 463.000 vozu.
Ani nevím odkud na mē vyskočil včerejší článek z Autofora 😅… Prý má Stellantis plné sklady neprodejných fosilních sráčů😱😝
Už jsem chtěl chválit, že se v sebekritickém textu ani jednou neobjevil ,,elektromobil“.
Bohužel pozitivní dojem pokazila poslední věta – tak prý za všechno může Elektromobil 🤡😆🤣
Kdyz se na to podivame ze vsech uhlu, tak za krachem evropskych automobilek stoji doopravdy elektromobily. Ale neni to tak jak si fandove vyfuku vykladaji. Za krachem evropskych automobilek stoji cinske elektromobily, ktere ty zazracne spalovaky jednoduse vytlacily z cinskeho trhu a Evropani tam uz skoro nic neprodaji. Ztrata trhu je hodne bolestiva, protoze zisky z Ciny odpadly a zustaly obrovske naklady. Zisky z Ciny krizove dotovaly evropske ztraty. A tomu je konec.
celosvetove klesaji prodeje vsech aut a fosilnich procentualne vice nez elektrickych, proste armagedon pro automobilky celkove, zmensije se jim kolac prodanych aut a jeste se o ten kolac pere mnohem vic subjektu, a vetsina tech novych subjektu je z Ciny
Hmmm, jedna otevřená analytická hlava vedle druhé. Jenom do nich nas.rat…. To, že Stellantis v čele s debi.lem Tavaresem má sklady plné jebek ponejvíce s litrovým tříválcem nacpanými EU kurvítky na nichž jsou nalepeny jen rozdílná loga autodebilek? Loga rozdílná, společné je to, že ceny jsou vyšponované aby dorovnaly a sanovaly ceny jebek ještě nechtěnějších – těch elektrických. Lidi si počkají a když se chtěných aut nedočkají, tak budou jezdit ve dvacetiletých a starších popelnicích. Je to šumák, o ekologii tu nešlo od samého počátku. PS. Zapomněl jsem v těch jebkách na lípnutý tablet.
proc do tohoz ase strkas ekologii? to jako nevis jak odpovedet, tak hned zacnes rozebirat uplne mimo tema celou problematiku celeho sveta? 😀
zaloz letakovou kampan proti utocicim velrybam co poziraji lachtany
Až doteď jsem Tě měl za dyslektika patřící do kategorie „brouk Pytlík“. Nicméně jsem se domníval, že se i přesto dokážeš pohybovat věrohodně po lajně „elektromobil a FVE jsou nutnost protože pálení ropy, uhlí a dalších fosílií vede ke zvyšování koncentrace CO2 v atmosféře a …lední medvídci vymírají a dětičky jdoucí po ulici v Praze umírají…. a ble ble ble ble, takové ty žblebty, však víš“. Dalo by se tu dohledat kolik krát jsi tu sáhodlouze vypisoval jak je zmáknutá recyklace doslouživších baterii ve zkratovozech a další ble ble ble….. Tudíž jsem se domníval, že za tímhle veškerým Tvým blekotáním je skutečná snaha něco pro ekologii udělat. A teď zcela na rovinu říkáš „ale ho.vno, o ekologii tu nikdy nešlo?“ Já to tedy od samého počátku vím, že o ekologii nikdy nešlo, že celou dobu šlo jen a jen o přesměrování penězovodů od jedněch ke druhým. Ale je dobré to tu mít černé na bílém potvrzeno od blekoty z druhé strany.
Samozřejmě, že má Stellantis plné sklady neprodaných spalovacích aut. Stejně jako jiné automobilky. To se tady přece řeší delší dobu.
„runner42 napsal:1. 10. 2024 (10:51)
My se neradujeme.Management automobilek, aby mohl financovat váš nepovedený elektrický experiment, musel ty prostředky vydřít ze spalovacích aut, a teď máme na trhu jen předražená auta (Stellantis) nebo špatná a ošizená auta (VW).“
Konkrétně Jeep Grand Cherokee zdražili za čtyři roky přesně o 50%. Škodovka se vydala cestou šizení, které začínalo sebráním druhého deštníku ze dveří a teď už sebrali Octavii mlhovky.
Z toho vede jediná cesta. Cesta Toyoty. Platit výpalné, o které navýší cenu spalovacích aut, ale z jejich cen křížově nefinancovat kravské experimenty s elektrošroty. Jim to funguje. Stallantisu a VW ne.
A jeste prosim vysvetleni, proc Tesla navysuje prodeje EV a ostatnim to nejak nefunguje.
Fakt? Když se na to podívám místní oblíbenou kravskou metrikou, tedy prodeje od začátku kalendářního roku, tak jsou v mínusu. Jak to teda chcete měřit? Asi tak, jak to pro EV vypadá líp, že? 😀
V kazdem pripade Tesla je s vyrobou EV ziskova. Kde delaji zacatecnici ve Skoda/VW chyby? Asi vsude.
Tak to je celkem logické, že nová technologie vytlačí tu starou. K takovému zjištění nepotřebuji Autoforum.
Další „Bobika“ žrout…….
…ak by cena bola vystupňovaná podľa veľkosti akumulátora,
tak by to bola reálna hodnota toho vozítka…
55kWh(550 000 Kč),
63kWh(630 000 Kč),
82kWh(820 000 Kč)
…a ten názov …radšej nekomentovať….
predrazene nevybavene auto, v nejake zajimave vybave, tedy vetsi baterie a tepelko, a lup cena je hnedle 1,06 milionu, za ty prachy je i vetsi Tesla Y
to budou rekl bych kupovat snad jen firmy
ale peknej Elroq je
Elroq není definován tím čím je, ale tím čím není. Není úplně malý, není úplně drahý, nemá úplně malý dojezd, není úplně šeredný.
Koncern vyplodil další auto, které papírově není úplně špatné a které si nikdo nekoupí, protože k ničemu není.
Není to první univerzální auto, na to má příliš malý dojezd. Není to druhé auto na cestování kolem domu, protože na to je příliš drahý. Není to auto pro přepravu nákladu, protože má malý kufr. Není to nákupní taška, protože je příliš velký.
Mělo to být auto, které bude umět trochu všechno. Výsledkem je auto, které neumí nic pořádně.
Produktová krize Volkswagenu v celé nahotě.
VW a Schade bezradně přešlapují a nevědí jak dál. Výsledkem je Elrog, auto z povinnosti. Udělali něco aby se neřeklo, že nic nedělají, zmenšili Enyag se stejnou technikou. Je to prostě moc drahé a zastaralé na to, aby se to dobře prodávalo.
„auto z povinnosti“ 👍 přesná definice.
A proto je Cinan s jejich EV zaslape do zeme. Kdo se nechce poucit, nema tady co delat.
Ne, skopčáku, kvůli takovým jako jsi Ty se nebudu učit žrát psy a netopýre…..
Pro Dlaždicy…. Ale vždyť ses to už naučil žrát z 80%, možná i víc…
Nebo si snad konzumista – idealista a kupuješ jen drahé západní zboží (pozor!) bez čínských součástek?
Ty bys taky sežral vlastní babičku, kdyby z toho mělo plynout nějaké plus pro elektroverky v Evropě. Mobil, noťas a foťák nejsou prc provenience, kvůli tomu abych Ti reportoval počet prc šroubků, které tito mojí pomocníci obsahují, kvůli tomu do nich nepolezu.
52 kWh je prostě málo. To nemůže stačit skoro nikomu. V zimě je to ekvivalent zhruba 200 km po dálnici.
Taky myslím že si tu verzi 50 mohli odpustit.
Je to málo a hlavně, ten titulek je jako obyčejně, zavádějící. Elroq s cenou 800 000kč neujede 560km ani náhodou. Takže nejnižší cena a nejdelší dojezd. Bože to je zase bordel. Pokud to mám srovnat s Kodiaq, tak designově je to lepší, Cx 0,26 nic moc a ta platforma MEB, která se dál nevyvíjí, je prostě už zastaralá. Chtělo by to lepší baterie, SiC, pokud tam není, a lepší BMS. Nabíjecí výkon je malý.
Výroba elekromobilu Fiat 500e, která byla pro nezájem zákazníků dočasně na měsíc přerušena, se nerozběhla. A je možné, že se už nerozběhne,. protože prodeje se blíží nule.
Fiat 500 se ale take nevyrabi jako cisty spalovak. Ten uz zarizli pred lety kvuli nezajmu. Uz zustal jen hybrid a ten nejspis take skonci. Kvuli par autum urcite nebudou udrzovat linku. Petistovka je uz davno za zenitem.
Fiat 500e si nic jiného nezaslouží. Nikam to nedojede.
Cháchachachá, sterilní kripl kára v provedení žebráq 😀
Když provedeme srovnání s inflačním přepočtem, tak za cenu lenivého žebráka s minibaterkou bylo možné v roce 2008 pořídit Škodu Octavia Combi v nejvyšší dieslové motorizaci a maximální výbavě, tedy auto s o řád větší užitnou hodnotou, které v domácnostech slouží dodnes.
To je panečku úpadek.
Kdyby sis 2011 koupil akcie Tesla v hodnote jedne Octavie, tak si muzes dnes koupit nekolik desitek Octavek.
Ne kazdy upadnul na hlavicku, skopcacku.
Ne kazdemu se to povede jako tobe, blbecku.
Zase jsi vedle jak ta jedle kaspare.
Kupoval jsem v roce 2006 kombikovou Octavii II se zakladnim naftovym motorem 1.9TDI, (delali ji tehdy uz i s dvoulitrem), v zakladni vybave, ke ktere jsem priplatil jen metalizu, destovy senzor, parkovaci senzory, tazne a obyc. radio.
Stala me tehdy 700tis. Kc.
Prumerna mzda byla 20tis. dnes 45tis. Takze by mela dnes stat 1,5mil.
On ma furt jeste Putin na rozhazovani, ze si stale plati takova paka jako jsi ty?
Moje Octavia TDI 81kW Combi stala v 2002 pres 750.000Kc. Byla to Elegance s bohatou vybavou, ale ta cena byla stejna jako dnesni. lavrov42 zase blouzni a divim se, ze neprisel s rohlikem za komancu za 25 haleru. Mozna to jeste prijde.
Březen 2008, pro technika Octavia II combi 1,9 TDI PD Základ – 362.800 Kč bez DPH
Srpen 2008, pro obchodníka, Octavia II combi 2,0 TDI PD Elegance 440.300 Kč bez DPH
Jestli jsi dva roky před tím někomu vysolil 700 za základ s 1.9TDI, tak jsi evidentně i dříve byl poněkud nechytrý.
Vypadá lépe než Enyaq
Jsem zvědavý na realné dojezdy jednotlivých motelů
https://www.youtube.com/results?search_query=Elroq+
https://www.youtube.com/watch?v=y6EmurBWuT4
https://www.youtube.com/watch?v=gz-LcpaCv80
Elektro k lidem dostaneš pouze výhodnější cenou a to zatím není. Poměr užitná hodnota/ cena musí být lepší než u spalováku. Jinak si koupí jen pár nadšenců, většina ne.
Ty chytrejsi si spocitaji, ze EV je celkove vyhodnejsi auto. Zadne poruchove kramy nema, zadne vymeny oleje, svicek, vyfuku, katalyzatoru a dalsich dilu. Zadne mereni emisi. A ty hloupejsi at si jezdi svym smradochem. EV se nezavede ze dne na den a tak muzou ty chytrejsi postupne navysovat kvotu. Pokud to ty hloupejsi jeste nevedi, tak prechod na EV je naplanovan smerem k 2035.
Asi nejsi uplně dobrý počtář Leo…Sice je EV fajn eko auto, ale jen na oko. Někdo musí vytěžit stovky tun hornin aby z toho číňan uplácal baterii, která bude mít v lepším případě životnost 8let. Takže za životnost běžného spalováku (20let) si musíš toto množství stovek tun hornin vynásobit 2x. Tebe, jakožto ekonadšence ta baterka stojí 400-500tis kč – tedy 2x je to 1mio kč. Nevím jak ty, ale já za servis svého druhého – konvenčního vozu nedám 1mega za 10 let – ani když započítám PHM, které mě stojí 1500 měsíčně, tak se mi hodnota baterie nevrátí a o ekovýhodách asi netřeba mluvit, když plundruješ afriku, abys jezdil ekologicky v evropě a navíc velkou část elektřiny do toho EV produkuje nebezpečný atom nebo uhel. Ano, chápu logiku obou stran, a jakožto majitel EV od tesly i spalováku od škody si dokážu porovnat pro a proti a vím, že pro běžného člověka nedává EV za 1mega vůbec, ale vůbec žádný smysl. A obavy z životnosti baterie tu zůstanou tak dlouho, dokud někdo nepřijde s revoluční baterkou s neomezenou životností nebo super nízkou cenou. Tolik z mé praxe…
pro Troll-EV…. Ty seš ale kašpar 🤡😃..
Baterka ,,,,přinejlepším na 8 let““…🙄
Viděl jsem čínské auto s baterií LifePo 85kwh. Taková baterka ujede v klidu 1500 000km… Furt málo??
Pročítal jsem komenty pod článkem o Elroqu v masmédiích a více blbců bylo schopno napsat, ,,tohle se nabíjí 8h, já mám natankováno za 5m…“ Nebyl si to ty a tvoje klony??😳
Muj Leaf z 2013 je podle tebe uz 3 roky po smrti. Pritom ty prvni baterky byly jeste takove pokusne. No a moje Tesla bude take za 3 roky po smrti? Ubozaku, kdo ti to zase nesr@l do hlavy? 7 kg lithia v cele baterce Tesly urcite nezplundruje zemekouli tak jako 20.000 litru benzinu/nafty kterou nalejes do nadrze. Navic z 60 litru benzinu ktere nalejes do nadrze ti vytece 40 litru z chladice. Jen kvuli tobe a jinym vyfukarum brazdi oceany obrovske tankery a tu a tam se rozlomi a zdevastuji cely ekosystem. Baterku lze recyklovat, ale benzin urcite ne. Mozna tak priroda za 1 milion let to dokaze. Podle tvych vypoctu ze zvlastni skoly by EV muselo behem 20 let spotreovat 3 baterky. 1. je od vyroby a ten 1 milion co pocitas jsou dalsi 2. Tvl. absolvoval jsi vubec nejakou skolni dochazku. Pokud doopravdy vlastnis Teslu, tak bych radil ji prodat. Prece ti nemuze davat zadny smysl.
Jo já chci EV už od 2006 – kdy jsem je poprvé uviděl naživo ve Francii. Jenže nejdřív mě odradila nabídka – potřeboval jsem auto kam se vejde rodina. No a teď mě zase odrazuje cena – TCO přes 10kč/km je prostě úlet.
Ale čína už sem začíná vozit EV, takže se konečně za 2-3 roky dočkám.
(mám jen jedno auto v rodině a pořizovat druhé by bylo obrovské plýtvání zdroji)
Bože, ty seš hlupák-zaslepený svojí vlastní povýšeností, který se nedokáže na věc podívat s nadhledem a z úhlu běžného člověka, který ten spalovák dnes používá a stojí ho 200tisíc z bazaru. Takový člověk si to EV nekoupí aby musel za 3 roky vysolit 2xtakovou sumu za novou baterku. O recyklaci Lithia si můžeme sáhodlouze povídat – zatím nikde reálně nefunguje a náklady na recyklaci baterie převyšují jeho cenu na trhu. Zapomněl jsi se při své pomatenosti zmínit o dalších vzácných kovech obsažených v EV (neodym, nikl, kobalt, mangan…) Ty všechny jsou vzácně obsažené v zeminách, které se musí pomocí tisícitunových nakladačů s tisícilitrovými naftovými nádržemi přemístit do separátorů, kde se pomocí chemikálií separují z vytěžené horniny. Ty PHM do nakladačů a pohon drtičů a separátorů nikdo EV neodepře a musí se započítat do ekologické stopy stejně, jako ropa vytěžená pro spalováky…
Nic už nemůžu zamaskovat tvoji lež, že: ,,baterie vydrží přinejlepším 8 let“ …
Hlavně když právě 8 let je dost často baterka v záruce.
A to je přesně ten problém pro uživatele – koupíš ojeté EV za 400tis a za rok ti umře baterka – co uděláš? budeš plakat, protože na novou nemáš! to není řešení pro normálního člověka s průměrným příjmem. Ten bude dál udržovat při životě svoje smradlavé TDI místo aby si koupil nový spalovák s polovičními emisemi…
Prejmenuj se na Lhal-benzin
Kdyz uz hazis kameni, tak si uvedom ze sam sedis ve skleniku. Nejvic kobaltu se pouziva v rafineriich na rafinaci toho hnusneho benzinu/nafty. Velka cast elektriny se spotrebuje v rafineriich. Pumpovani ropy v arkticke zime sezere obrovske mnozstvi energie, protoze ropa se musi nahrat na ca. +30 stupnu a ca. kazdych 20km znovu nahrivat a pumpovat. 4000km pipeline uz neco sezere jen aby jim to tam nezahoustlo. Uniky ropy devastuji prirodu. Miliony tun oceli na stavbu tankeru a pipelines take nerostou na poli. Vystavba benzinek je nekolikanasobne nakladnejsi nez nabijecky a z benzinek unika obrovske mnozstvi skodlivin do vzduchu. Stejne tak z 1,5 miliardy spalovaku unika svinstvo. Platina a jine vzacne kovy jsou obsazene v katalyzatorech, v DPF a ruznych senzorech a vstrikovacim zarizeni. Spalovak je obrovske zatizeni pro prirodu i cloveka.
Po přechodu na udržitelnou dopravu a energetiku bude potřeba těžit cca 400x méně materialu oproti neustálému pálení fosílií:
//youtu.be/L4L9snndQjE?t=3307
Bylo by dobrý vědět jaká je skutečná cena náhradních dílů Tesly i spalovací Škody a jaká je jejich perspektiva životnosti:
//youtu.be/_G5I0laLCkQ?t=425
//youtu.be/BWp2qsavPic?t=915
Jak se žije řidiči nádražního vozíku: Bzučící dinosauři se skrývají pod zemí
https://svetmotoru.auto.cz/clanek/servis/6094/jak-se-zije-ridici-nadrazniho-voziku-bzucici-dinosauri-se-skryvaji-pod-zemi.html
Na pohled hezké auto, ale za ty peníze neprodejné.
To by pak byl Karoq take neprodejny. Oni maji jaksi stejnou cenovku. Takze EV za cenu spalovaku uz tady mame. Ted budou fanousci smradu a pazvuku vytahovat jeste hloupejsi argumenty.
Lidé zatím preferují spalováky, elektro se musí podbízet cenou, jinak není šance na nějaké větší prodeje.
Koukam ze se tady podbizis se spalovakem.
Není nutné cenové podbízení. Je ale nutné lépe informovat nedůvtipné jaké jsou celkové lokální a globální náklady spalovacího ježdění…
Běžný člověk se řídí hlavně cenou, tedy poměrem cena/výkon. Já proti BEV nic nemám, myslím si, že je to budoucnost dopravy, ale kupující se rozhoduje podle toho jestli se mu to vyplatí a ne podle nějakých ideálů. Takže jakmile spadne cena, prodeje se rozjedou. Já bych to za ty prachy nekoupil, zas takový idealista nejsem. Kupuji auta na firmu, ale předražené věci nekupuji.
Pro Jano…. A koupil bys za tu základní cenu Elroq s největší baterií ??…. Pokud ne, moc bych ti nerozumněl, protože Karoq je za stejnou cenu a ještě je o trochu menší než Elroq.
Koupil bych to manželce za 800 4×4 s větší baterkou. To už by bylo reálné.
Škoda je celkově poněkud předražená.
Jelikož Karoq stojí 700 tisíc, je adekvátní cena „jednoduššího“ elektromobilu s celou řadou omezení maximálně 550 tisíc Kč. Ergo je tato kára o polovinu ceny mimo a prodeje tomu budou odpovídat.
Dokud nepůjde cena výrazně dolů, tak budou EV kupovat v omezeném množství jenom nadšenci. Je to prostě trh a někteří fanatici to pořád nechápou.
Pro Jano… A seš si jistý že strategie evropských automobilek je prodávat masově elektromobily??
Napovím že např. Škodovka otevřela letos začátkem roku (snad se nepletu) super pokročilé (a drahé) testovací centrum pro spalováky – mají i řízení tlaku vzduchu v budově pro simulaci nadmořské výšky…
Ti povidám, že to prokoučujou…😢
Spalovák je už několik let mrtvá věc. Pro Elroq je nyní důležité kolik stojí a co umí Kona, Volvo EX30, Tesla 3 , Tesla Y , BYD Atto3 , BYD Dolphin, XPeng 6 , Hyundai Ioniq atd. atd. . Nebo jinak , kolik % prodejů máš na trhu elektromobilů ,tedy na trhu budoucnosti. Počítám , že do 15 let by to mohl být 100 mil. trh. Spalováky? To bude už v roce 2030 tak 30 mil. trh v kolapsu.
V anketě na idnes 80% respondentů uvedlo, že by o něm uvažovalo do 600 000kč v základu….
Podle mě je to docela rozumné, když vezmeš, že těch 800 000kč je za 50kwh baterkou… Ta cena základu by nebyla špatná s tou největší baterií.
V každém případě znovu NENÍ PRAVDA, co tady nedávno psal Runner – že prý Elroq nikoho nezajímá.🔋🌞👍
50 kwh baterka je u takového auta nesmysl.
pro Jano…. Souhlas
Pro maminky ktere vozi Kodiakem deticky do skoly je i 52kWh dostatecna kapacita. Po CR jezdi spousta aut, ktera maji rocni najezd do 5000 km.
Paničkám to třeba postačí, ale později v bazaru to bude opruz😐
Auta v této ceně se většinou kupují na firmu a nikdo nebude kupovat 50 kwh baterku, ani pro manželku. To se hodí pro malé auto a ne pro skoro 2 tunové SUV.