Síť Tesla Supercharger slaví, nabízí nabíjení zdarma

Přesně 10 let po otevření prvních nabíječek Tesla Supercharger v Evropě zve Tesla všechny majitele elektromobilů na bezplatné nabíjení 29. srpna od 9 hodin místního času do konce dne.

Tato iniciativa je součástí oslav Elektrického léta společnosti Tesla a projevem vděčnosti komunitě Tesla. I díky nim je síť nabíječek Tesla Supercharger jednou z nejlepších rychlonabíjecích sítí v Evropě.

Pro ostatní majitele elektromobilů je to skvělá příležitost vyzkoušet si síť a výrazně rozšířit své možnosti nabíjení, protože více než 70 % sítě v Evropě je nyní otevřeno všem elektromobilům.

Dne 29. srpna 2013 bylo v Norsku otevřeno prvních 6 stanic. O 10 let později síť pokrývá 36 zemí v Evropě, na Blízkém východě a v Africe s více než tisícovkou míst a 13 000 jednotlivými Superchargery.

Postupem času se díky větší integraci sítě do našich vozů a aplikace Tesla stala celková zkušenost chytřejší a zároveň zůstala jednoduchá a intuitivní. Stačí připojit a nabíjet. S 99,95% provozuschopností v roce 2022 se společnosti Tesla také podařilo síť rozšiřovat a modernizovat při zachování její mimořádné spolehlivosti. 

Otevření sítě pro ostatní elektromobily začalo v listopadu 2021 v rámci pilotního programu. Po měsících sběru dat a zpětné vazby se nyní jedná o plnohodnotnou nabídku.

Otevřená síť je největší ultrarychlou nabíjecí síť v Evropě s více než 9200 Superchargery a 660 stanicemi, které v současné době přijímají všechna EV. Prostřednictvím programu mohou majitelé elektromobilů přistupovat k síti v několika jednoduchých krocích a za férovou cenu. 

Oslavy Elektrického léta začaly v červenci a v srpnu se rozrostly o akce Drive-In Cinema pořádané v několika evropských městech. Další akce Drive-In cinema se koná dnes v Bergenu a aktivity budou vrcholit 1. září oslavou 10 let od založení nedaleko Osla, kde jsou zákazníci zváni k návštěvě
poutavou výstavu o produktovém ekosystému společnosti Tesla.

zdroj: Tesla, tisková zpráva

25 Comments on “Síť Tesla Supercharger slaví, nabízí nabíjení zdarma”

  1. off

    Toyota teď musela zastavit produkci aut v Japonsku kvůli chybě v řízení dodávky dílů. Postihlo to 1/3 produkce. Prý to není kvůli kyber útoku… že by? hm hm

    Mimochodem po kompletní svolávačce bZ4X kvůli upadávajícím kolečkům (doslova), maj teď i svolávačku svýho čínskýho Tesla M3 zabijáka bZ3.

    https://electrek.co/2023/08/29/toyota-takes-another-hit-suspending-all-assembly-operations-in-japan/

  2. off

    A jedeme z kopečka, BYD se zbavil spalovaků a válcuje trh doma i ve světě. Už je 10. na světě.

    Levné elektromobily znásobily zisk čínského giganta. Do Evropy vstupuje s masivní výhodou

    “Čínský výrobce elektromobilů BYD, který loni skoncoval s produkcí spalovacích aut, se v letošním prvním pololetí poprvé vměstnal mezi deset největších automobilek světa dle prodejů. Skvělé výsledky gigantu z Šen-čenu, jenž v pololetí ztrojnásobil zisk a tržby navýšil o 73 procent, se však mohou ukázat jako noční můra zkostnatělých evropských koncernů. Čilý exportér BYD se totiž poohlíží i po vlastní továrně na starém kontinentu.”

    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/levne-elektromobily-znasobily-zisk-cinskeho-giganta-do-evropy-vstupuje-s-masivni-vyhodou-1410172

      1. Japonsko taky brutalne zaostava. Aspon jedna dobra zprava. Vlada rozhodla upravit puvodni plan a misto zpetinasobeni poctu nabijecek se rozhodla jejich pocet do roku 2030 (coz byl i termin puvodniho planu) zdesetinasobit ze soucasnych 30000 na 300000. A do roku 2025 se bude konecne platin za kWh a ne za cas. Coc je v pripade myho Leafu brutalni kdyz rapidgejtuje. Tak aspon neco. Jinak i ted dojedu a nabiju vsude i kdyz nekde na venkove nic moc.
        asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Japan-to-deploy-faster-EV-chargers-on-highways

      1. Tak Musk podporuje toho novyho uplne vymletyho kandidata kterej by dal kus Ukrajiny Ruzzku na prezidenta USA. Dlouho jsem ho branil ale to je teda uplne vymletej magor Musk. A byla by to velka prekazka pokud bych nekdy o koupi Tesly uvazoval. Vim ze mate Teslu a ze jste pro Ukrajinsky. Z Muskovych postoju asi moc moudry nejste co.

        1. On si nemyslí, že Ukrajina je vyřízená. I když je. Říká, co si americká veřejnost z většiny přeje, protože jeho cílem je být tou většinou zvolen. A je úplně jedno, kdo to říká, protože pokud to je názor většiny voličů, bude dříve či později převzat ostatními kandidáty, aby je odlišný postoj ve volbách neoslaboval.

          Podpora USA ukrajinské juntě s příchodem americké prezidentské kampaně, každý další měsíc víc a víc slábne. Poslední „balík pomoci“, je už bizarně malý. Pokud jste to nezaznamenal, posílají „pomoc“ jen za 250 milionů dolarů, což pro srovnání je suma, kterou Ukrajina tratí blokádou v Černém moři za půl dne. A z vojenského hlediska je to také smutné, pár raket a tři miliony nábojů, což spotřebuje Ukrajina za jediný den.

          Ono taky už není koho vyzbrojovat. Počet padlých ukrajinských vojáků odhaduji na 400 tisíc, což pokud zohledníme velikost ukrajinské armády (600 tisíc před válkou, 1 milion mobilizován v roce 2022 a 400 tisíc v roce 2023), ze dvou milionů mužů zůstává přibližně půl milionu bojeschopných, tedy maximálně cca 100-150 k frontovému nasazení. A v situaci, kdy není z čeho brát, nedává smysl pokračovat.

          Moje odhady vycházejí z rozšiřování ploch ukrajinských hřbitovů a tabulek. Občas totiž cenzurou projde nějaké číslo, o kterém cenzoři předpokládají, že podpoří proukrajinské nálady, ale nechtěně pustí údaj, na který existují vojenské statistické tabulky. Naposledy Česká televize pustila údaj, že Ukrajina musela raněným vojákům zajistit 55 tisíc protéz končetin. Jejda… protože tabulky říkají, že 55 tisíc protéz = přibližně 50 tisíc raněných se ztrátou končetiny = přibližně 1,25 milionu zraněných celkem = přibližně 360 tisíc padlých, což poměrně přesně koreluje s odhadem 400 tisíc ze hřbitovních ploch.

          No a protože víme, jakou mobilizační kapacitu má 25 milionová ukrajinská populace, buď musí konflikt eskalovat zapojením dalších národů, nebo musí junta prolomit mobilizační rezervy a povolat kritické profese a ženy, nebo musí hodit ručník do ringu.

          Zbraně a peníze už situaci nemohou ovlivnit.

          1. behno, prestan tady mlit kremelsky sracky ohledne ukrajiny, a bez si nastudovat aerodynamiku automobilu. Potom zkus odpovedet na jednoduchou a navodnou otazku: proc vztlakova sila nepatri mezi odporove sily. Odpoved je jednoducha, vyzaduje vetu prostou o nekolika slovech. Pokud se ti to podari, za odmenu ti vysvetlim jak fyzikalne funguje ten reduktor odporu drag reduction system – DRS, to uz je slozite, to nemas bez pomoci sanci pochopit.

            Takze jeste jednou: proc vztlakova sila nepatri mezi odporove sily?

            1. Takze behno, opravdu spravna a jednoducha odpoved na otazku: proc vztlakova sila nepatri mezi odporove sily? Zni takto: PROTOZE JE KOLMA NA SMER POHYBU. A ten kdo je jenom lehce poliben fyzikou hned vi, ze tim padem jeji pusobeni proti smer pohubu je NULOVE.

              Takto je to jednoduche, a takto lze jasne ukazat ze jsi IDIOT, ktery mluvi do veci, kterym absolutne nerozumi.

          2. no vidis behno, takova jednoducha otazka, a jsi uplne v prdeli, neschopen smysluplne odpovedi, prestoze o tom tady uz dva dny mluvime. Je to uplna tragedie jaky jsi hlupak a primitiv, neschopny pochopit uplne trivialni veci. Resp. tragedie neni ze to nechapes, to je docela bezne v populaci, ovsem tragedie je, ze se tvaris, jako bys tomu rozumnel, poucujes druhe (samozrejme spatne) a meles sracky (rozumej uplny hovadiny, ktere s problemem vubec nesouvisi, nebo jen velmi okrajove) Ostatne tak to delas se vsim, vcetne tvych plku o Ukrajine, ktere maji stejnou hodnotu jako tvoje plky fyzikalni. Jen na te fyzice je jednoduche ty tvoje plky vyvratit.

            chvalne jsem podobnou otazku zadal do chat gpt:

            jaky je rozdil mezi vztlakovou a odporovou silou

            odpoved, zkracena:

            Vztlaková síla a odporová síla jsou dvě různé síly, které působí na tělesa pohybující se v kapalinách (nebo plynech). Zde je stručný popis rozdílu mezi těmito dvěma silami:

            Vztlaková síla:Směr síly: Vztlaková síla působí nahoru, proti gravitační síle. Tedy směrem od dna kapaliny nebo plynu směrem vzhůru.

            Odporová síla:Směr síly: Odporová síla působí proti směru pohybu tělesa v kapalině (nebo plynu).

            Celkově lze říci, že vztlaková síla podporuje těleso ve vzduchu nebo vodě, zatímco odporová síla působí proti pohybu tělesa skrze kapalinu (nebo plyn). Tyto dvě síly mohou spolu interagovat a ovlivňovat pohyb a chování tělesa v různých prostředích.

            Odpoved chatgpt je sice trochu rozvlacna, nicmene v zasade spravna. Musim ocenit, ze si zbytecne nevymysli a snazi se mirit k veci. Obecne lze rici, ze odpoved je mnohem chytrejsi, nez cokoliv co vypadlo z behny. presto jsem se pokusil polozit upresnujici dotaz:

            proc dynamicka vztlakova sila nepatri mezi odporove sily. Pozor, je treba si neplest se statickou vztlakovou silou.

            odpoved: Máte pravdu, a omlouvám se za předchozí nedorozumění. Dynamická vztlaková síla nespadá mezi odporové síly. Jde o zvláštní typ síly spojený s pohybem objektu v kapalině (nebo plynu) a vytvářením vztlaku díky rychlosti proudění kapaliny kolem objektu.

            Dynamická vztlaková síla, někdy také nazývána vztlaková síla vlivem rychlosti, je způsobena rozdílem tlaku na horní a spodní straně objektu, který se pohybuje v kapalině. Vytváří se především na křídlech letadel, ale i na jiných tvarech, které mají specifický tvar pro generování vztlaku.

            Naopak odporové síly brání pohybu objektu v kapalině. Tyto síly zahrnují aerodynamický odpor (odpor vzduchu), valivý odpor, sklonový odpor a další. Tyto síly působí proti směru pohybu a zpomalují vozidlo nebo objekt.

            Rozdíl mezi dynamickou vztlakovou silou a odporovými silami je klíčový, a proto je důležité rozumět těmto konceptům správně. Děkuji za upozornění a jsem k dispozici, pokud máte další otázky.

            Myslim ze toto muze poslouzit jako dukaz, ze behna je zivy clovek a ne zadny chatbot. Chatgpt je totiz prokazatelne mnohem chytrejsi a dava mnohem inteligentnejsi odpovedi.

                1. Výborně, tak poslouchám 😀 Jaké další síly máme v aerodynamice, kromě pohybu tělesa a odporových sil prostředí? (a samozřejmě pro tento případ nerelevantní tíhu apod. neuvažujeme) Prosím prosím pouč mě 🙂

                2. Aerodynamicky odpor je umerny spotrebe paliva. Zdvojnasobis li odporovou silu, musis vydat dvojnasobek energie. Zato vztlak je zavisly zejmena na tvaru telesa a jeho obtekani. Spotreba energie muze rust nebo dokonce klesat s narustem vztlaku. Tudiz je kazdemu jasne, ze pindas nesmysly. Radeji si bez cist pohadky o putinovi a nech diskusi stranou. Svet bude treba myslet ze jsi moudry.

            1. Dynamický vztlak je odporová síla, kterou působí vzduch na pohybující se těleso. Není žádná třetí, kouzelná a zvláštní síla. V aerodynamice je jen síla pohybu tělesa a odporová síla prostředí.

              Směr působení vztlakové odporové síly je závislý na tvarování tělesa. Pokud je například tělesem směrováno obtékání vzduchu nahoru, působí na těleso odporová síla v opačném směru (v automobilismu takto generujeme aerodynamický přítlak).

              Tvoje blábolení a výpisky komunikace se zfetovanou „AI“ mě opravdu už nudí.

      2. Přesně tak, naši blbci dinosauři ztrácí čas fňukáním nad Euro7 zatímco Číňan ve Volvu zavelel že na to serou a přejdou na elektro se všema modelama dřív a budou mít klid.
        Čínská norma 6b má 2x tak přísnější emise jedovatého NOx než Euro7! Hlavně že naši autodezoláti řvou, že v Číně na to serou. Lol. :)))

        Ford nahradí 3 spalováky ze svý produkce elektrikou.

      3. Škodovce a ostatním dinosaurům zůstanou letos možná desetitisíce neprodejných spalováků na skladě, protože nestihnou splnit normu China6b i když dostali 2 měsíce odklad ha ha ha :)))
        Ta norma už platí od 1. července!!! Tramtadadá. :)))

        https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-05-09/china-s-new-emission-rules-pressure-car-dealers-to-clear-stocks

        https://www.saurenergy.com/solar-energy-blog/chinas-new-emission-standards-could-squeeze-auto-makers-further-in-largest-auto-market

Napsat komentář