Široká nabídka nabíjecích stanic na e-Salonu od společnosti Elexim

Na nedávném e-Salonu představila společnost Elexim celé portfolio nabíjecích stanic určené jak pro domácí uživatele, tak pro komerční sféru.

Nabíjecí stanice Raption 50
foto: Škoda

Jednalo se zejména o stanice WallBox eHome a eNext určené pro domácí aplikace. Komplexní komerční řešení pak nabízí řada eVolve Smart (jak pro montáž na zeď, tak stojanové provedení), která dokáže nabíjet až 2 automobily zároveň.

Navíc se postará o zúčtování dodané energie. Řada eVolve je tedy určena do veřejně přístupných míst, případně pro nabíjení firemních flotil. Mezi její přednosti patří i řešení Master-Slave, což znamená připojení několika stanic na jednu řídící jednotku.

Nabíječky eVolve Smart a WallBox eNext (zleva)

Nabíječky eVolve Smart a WallBox eNext (zleva)
foto: Elexim

Nejvýkonnější řadou je pak rychlonabíječka Raption 50, která výkonem 50kW dokáže doplnit energii již během desítek minut. Na jaře roku 2019 pak tuto řadu obohatí nabíječka Raption 150, s výkonem až 150kW, která přinese další zkrácení času nabíjení až na 15 minut.

Společnost Elexim, a.s. se přes svou téměř dvacetiletou historii zabývá emobilitou poslední dva roky. Za tuto krátkou dobu se jí povedlo navázat úzkou spolupráci s významnými hráči na českém a slovenském trhu, mimo jiné se jedná o Škoda Auto, Ško-Energo, Středoslovenskou Energetiku, nebo například společnost Alza.cz.

Stánek společnosti Elexim na e-Salonu

Stánek společnosti Elexim na e-Salonu
foto: Elexim

Do konce roku 2018 Elexim v ČR a SR nainstaluje a zprovozní více než 180 nabíjecích stanic. V současné době se připravuje dodávka a instalace nabíjecích stanic řady eVolve do všech výrobních závodů Škoda Auto a.s. v ČR. Více na www.elexim.net.

placená inzerce

41 komentářů u “Široká nabídka nabíjecích stanic na e-Salonu od společnosti Elexim”

    1. Také mi tohle slovní spojení nějak nejde dohromady. sice
      Také mi tohle slovní spojení nějak nejde dohromady. sice mají nějaký elektromobil představit v roce 2020,ale buďme realisti, na trhu už je obrovská konkurence a škodovka dle mého v odvětví eketromobility jen těžko dožene svou ztrátu.

  1. Prosba redakci. Je evidentni ze mnoho lidi nezna princip AC
    Prosba redakci. Je evidentni ze mnoho lidi nezna princip AC nabijeni. Bylo by vhodne udelat naucny clanek o AC nabijeni a druhy clanek o DC nabijeni. Urcite ne to spojit do jednoho clanku. Bez nejakych hlouposti zda se nabije za 10 minut na tolik a tolik. Ciste pro pochopeni nabijeni.

    1. Popis funkce při AC nabíjení v módu 2 podle normy IEC
      Popis funkce při AC nabíjení v módu 2 podle normy IEC 62196, která ke komunikaci mezi nabíječkou (EVSE) a elektromobilem (EV) používá protokol dle normy SAE J1772 (zahrnuté do IEC 61851).

      Komunikace probíhá (popsáno zjednodušeně) pomocí dvou signálů :
      PP (Proximity Pilot) a CP (Control Pilot).

      PP umožní EV detekovat připojení kabelu EVSE. V nabíjecím konektoru kabelu je mezi vodiči PP a PE odpor, kterým se volí maximální nabíjecí proud následovně:
      – 6A bez odporu
      – 13A 1500 ohm
      – 20A 680 ohm
      – 32A 220 ohm
      Odporová síť v EV s tímto odporem tvoří dělič napětí, jímž se analogově řídí střída multivibrátoru 1kHz +-12V v EVSE.

      Signál multivibrátoru se přivádí na druhý komunikační vodič CP (Control Pilot) a řídí nabíjecí proud EV pomocí PWM. Střída 16% odpovídá 10A, 25% – 16A, 50% – 32A a 90% odpovídá DC rychlonabíjení CCS.
      Navíc se vodičem CP rovněž pomocí proměnné odporové sítě mezi CP a PE (opět analogové kódování) přenáší informace o stavu EV do EVSE.

    2. Princip AC nabíjení v módu 2 podle normy IEC
      Princip AC nabíjení v módu 2 podle normy IEC 62196:

      Nabíječka (wallbox – EVSE) je k elektromobilu (EV) připojena kabelem s konektorem Mennekes. Kabel má silové fázové vodiče L1, L2, L3, zemnicí vodič PE a dva komunikační vodiče PP a CP.

      Při AC nabíjení se používá palubní nabíječka EV, která je bohužel zatím většinou jen jednofázová a tím omezuje maximální nabíjecí výkon na 7,3 kW při proudu 32 A. Pokud je palubní nabíječka třífázová, může být výkon 22 kW (při proudu 3*32 A) nebo 11 kW (při proudu 3*16 A).

      Palubní nabíječka řídí nabíjecí proud, snižuje jeho velikost po dosažení 80% nabití a ukončuje nabíjení. Dále vyhodnocuje různé provozní stavy (např. přerušení nabíjení, plně nabito, chyba nabíjení).

      Wallbox EVSE pak zajišťuje bezpečnost připojení a pokud je vše OK, spíná síťové napětí ke kabelu. Jednotlivé funkce jsou řízeny dvěma komunikačními vodiči PP a CP. Popis komunikace je v dalším příspěvku.

  2. Možná se zeptám hloupě, ale tak není hloupý ten, kdo
    Možná se zeptám hloupě, ale tak není hloupý ten, kdo nezná a zeptá se, že? 🙂

    Kdybych chtěl domů EV a do garáže nějakou nabíječku, předpokládám, že by to mohl být nějaký ten wallbox, když teda pominu pomalé nabíjení z klasické zásuvky 220 V. Koukal jsem jen tak na ceny a zarazilo mě, že za to chtějí takové prachy, např.:
    smartev.cz/produkt/eo_charging_basic-home/

    Když kouknu na parametry, tak to není o moc lepší než klasika 220 V, ne? Tak proč takové peníze? A ty, co jsou na 3 fáze a umějí 11 nebo 22 kW, tak stojí ještě více. Proč? Předpokládám, že když mám doma v garáži 3 fáze, tak udělat nabíječku je jenom o tom, správně propojit pár drátů, k tomu krabička s konektorem, umístit to na zeď a k tomu kabel a hotovo. Nebo mám naivní představu a je v tom nějaká věda, když to stojí tolik?

    1. Ono kdyz kouknes, kolik stoji origo kabel k autu (kdybys ho
      Ono kdyz kouknes, kolik stoji origo kabel k autu (kdybys ho chtel mit pripraveny v garazi a ne ho porad vytahovat a uklizet), tak ty wallboxy az tak drahe nejsou.
      Samozrejme tam uvnitr nic genialniho neni (nejdrazsi bude ten konektor smerem k autu), stoji to tolik, kolik jsou lide ochotni zaplatit.

          1. Jeste je dulezite zvolit silnejsi na 32A, ne ten 16A. Pak jsou
            Jeste je dulezite zvolit silnejsi na 32A, ne ten 16A. Pak jsou sroubovaci a crimpovaci konektory pro pripojeni kabelu. Kdo nema spravny kleste tak radeji sroubovaci pripojeni a pak nasadit na kabel dutinky. Jinak to muze pri 32A udelat ohnostroj. U proudoveho chranice je v Nemecku predepsane ze musi vypnout jiz pri rozdilu 6 mA cisteho DC proudu. Nevim jak to je u CSN, ale takove chranice jsou mnohem drazsi nez bezne domaci. I kvuli tomu jsou kvalitni Wallboxy drahe. Kdo si veri, asi to nebude potrebovat. Aktualne porovnaval ADAC ruzne Wallboxy a nekolik jich oznacil za nebezpecne. Kazdy at si urci svou odolnost a miru zabezpeceni.

                1. V popise v linke co ste poslali som nenasiel nic o tom, ze by
                  V popise v linke co ste poslali som nenasiel nic o tom, ze by sa kable na typ2 konektore dali napojit na silove a riadiace piny skrutkovanim.
                  „Steckerverarbeitung: Geschraubt“
                  zrejme znamena, ze obal konektora sa spaja skrutkami.
                  Ak mate, alebo ste niekde videli taky konektor, v ktorom sa kable na piny skrutkuju, poslite linku na foto. Hladal som na internete dost dlho, no skrutkove pripojenie kablov na piny som nenasiel.

                2. U aliho nekupujem, je nespolahlivy…
                  U aliho nekupujem, je nespolahlivy…

    2. Je to přesně tak jak odpověděl E-Ryc,
      Zrovna jsem si to

      Je to přesně tak jak odpověděl E-Ryc,
      Zrovna jsem si to dělal u sebe doma v přístřešku. 3x pětikolík 32A, 3xzásuvka 230V/16A, 2x jistič3/25A, 3×1/16A. Proudový chránič, rozvaděč 24 pozic. Celý dúm monitoruji pomocí „energomonitor.cz“ tak jsem ho rozšířil o další proudové měření ale jde použít i elektroměr v provedení na DIN lištu, nebo nemusí být žádné měření.
      Bez měření jsem se i s kabely věšel do 7000kč.

      1. No a když nechci žádné monitorování, jenom obyčejný
        No a když nechci žádné monitorování, jenom obyčejný 5-kolík vytáhnout na zeď? Bez kabelu, protože ten už třeba mám. Prostě jenom na zdi aby byla zásuvka, který by využila ty 3 fáze a dokázala třeba těch 11 kW, pokud teda to auto podporuje. Předpokládám, že v principu je to stejné jako 220 V, žádná věda.

        1. Zasuvka 200Kc
          prace – ??? 0-hodne
          mimochodem, zkusil jsem od

          Zasuvka 200Kc
          prace – ??? 0-hodne

          mimochodem, zkusil jsem od oka (nejspis to s trochou hledani pujde o trochu levneji) spocitat komponenty potrebne na ten wallbox, je to nejakych 6k5 jen v dilech. Bez prace a zisku

          konektor 1800
          kabel 500
          krabice 500
          stykac 1000
          5V zdroj 500
          elektronika 1600
          drobnosti 500
          soucet 6400

            1. Samotna zasuvka ne, zasuvka a kabel castecne. Ty kabely
              Samotna zasuvka ne, zasuvka a kabel castecne. Ty kabely vetsinou maji omezeni.
              Treba u Tesly UMC kabel (na trifazove zasuvce) povoluje max 3x16A, ale vnitrni nabijecka umi 3x25A nebo 3x32A (starsi verze). Podobne stary Leaf na dodanem kabelu (jednofazovy) umi max nejakych 13A. Na wallboxu (ktery to umi) da 16A nebo 32A, podle verze vestavene nabijecky.

              Jinak, pokud nemas kabel, ktery muzes nechat na miste, tak je to uklizeni za nejaky cas celkem opruz (provozuju u nasich a pokazde mam nutkani si tam ten wallbox taky udelat).

    3. Nabijecka komunikuje s autem, musi potvrdit uzemneni a dalsi
      Nabijecka komunikuje s autem, musi potvrdit uzemneni a dalsi veci, takze mikro-kontroler pro komunikaci, velke spinaci relatko a plno dalsich soucastek, ktere neco stoji. Samozrejme spinani a kabelaz do 16A je levnejsi nez pro 32A vyzbroj. Osobne preferuji doma pomale nabijeni do 10A, mene to zatezuje soucastky, baterii i elektriku v dome.

      Tady je celkem levny wallbox, jde to i levneji, pokud si poridite soucastky sam
      ev-power.eu/Electric-Cars/

    4. Zkontaktujte Pavla Krajcira z firmy Sampro v Policce. Dela jak
      Zkontaktujte Pavla Krajcira z firmy Sampro v Policce. Dela jak nabijeci kabely s ruznymi koncovkami (petikolik – Type2 bez problemu), tak udela i wallbox za velice rozumny penize – at uz s „pevnym“ vykonem, nebo promenlivym (nastavujete velikost proudu) atd. Modularni reseni, poskladate si co potrebujete. Skvely pristup, trpelive vysvetli, nasloucha, nesnazi se zneuzit neznalost zacinajiciho elektromobilisty. Osobni zkusenost.

  3. Snad ty dobijecky i vyrabi, ne jen preprodava. At je nabidnou
    Snad ty dobijecky i vyrabi, ne jen preprodava. At je nabidnou nejakym bohatym spolecnostem, treba bankam. Kdyby mela Ceska Sporitelna u vsech pobocek zeleny parkovaci flek a wallbox zapojeny idealne do operatora EVMapa.cz, tak by hned byla cela CR elektromobilem lepe dostupna.

    1. Tak ten má dost 😀
      Porovnávať prúd vzduchu z vysavača a

      Tak ten má dost 😀
      Porovnávať prúd vzduchu z vysavača a mysliet si, že to rovnako funguje aj vo veternej elktrárni, tak to je sila.
      Doteraz som si myslel, že ked niečomu znížim rýchlosť, tak mu aj odoberiem energiu a podla tohoto „odborníka“ to je úplne naopak. To sú mi veci :)))

    2. těžko říct, možná jo, asi to bude mít nějaký vliv na
      těžko říct, možná jo, asi to bude mít nějaký vliv na klima, no uvidí se co naděláš, furt lepčí jak zemák z ruska :)))

      lidovky.cz/svet/na-sibiri-taje-permafrost-hrouti-se-silnice-propadaji-domy-muze-i-zrychlit-otepleni-zeme.A170802_135337_ln_zahranici_fas

  4. Rychlonabíječka nedokáže nabít elektromobil za 15 minut
    Rychlonabíječka nedokáže nabít elektromobil za 15 minut pokud na to onen elektromobil není stavěný. Každý elektromobil má ochranu proti zničení akumulátorů. Tak prosím Vás necpěte lidem do kebule kraviny.
    Možná že by se už zásuvky mohly přestat nazývat nabíječkami.
    Na kolik přijde ta 50kW verze s Chademem?

      1. „…s výkonem až 150kW, která přinese další zkrácení
        „…s výkonem až 150kW, která přinese další zkrácení času nabíjení až na 15 minut.“

        Já si to můžu vyložit i jako že takový výkon neůměrně zahřeje baterku a nabíjení se radši zastaví, klidně už po těch 15. minutách. A čas nabíjení byl zkrácen 😉

Napsat komentář