V roce 2020 spatří světlo světa první elektromobil Seat, zkonstruovaný na základě platformy MEB koncernu Volkswagen a nabízející dojezd 500 km.
foto: Seat
Seat představí do roku 2020 nový model každých šest měsíců. Prvními dvěma novinkami budou modely Seat Tarraco a Cupra Ateca, jejichž prodej bude zahájen koncem roku 2018. V příštím roce se u dealerů objeví nová generace modelu Seat Leon.
A to ve dvou karosářských variantách, jako pětidveřový hatchback a rodinné kombi ST. V roce 2020 bude produktová řada SEAT poprvé rozšířena také o automobil kategorie CUV (Crossover Utility Vehicle).
NEPŘEHLÉDNĚTE Nový Seat Ibiza TGI jezdí na stlačený zemní plyn
Výše uvedené plány oznámil dnes Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, na výroční tiskové konferenci v Madridu, na níž prezentoval také hospodářské výsledky za loňský rok.
Seat činí další krok v podpoře elektrické mobility, která zahrnuje rovněž představení hybridní verze nové generace modelu Leon v roce 2020. Značka bude navíc pokračovat ve svém zaměření na motory spalující stlačený zemní plyn a konvenční spalovací motory.
Předseda představenstva společnosti SEAT zdůraznil, že „můžeme být spokojeni s výsledky za rok 2017, ale neměli bychom usnout na vavřínech. Společně jsme uzavřeli období konsolidace a nyní nastal čas hledět do budoucnosti s ambicí růst“.
Výnosy z prodeje společnosti Seat dosáhly v roce 2017 rekordní hodnoty 9,552 miliardy eur, což je o 11,1 % více než v předchozím roce (2016: 8,597 miliardy eur). K tomuto výsledku přispěl nárůst prodeje na 468 400 dodaných vozidel, nejvyšší hodnotu od roku 2001.
Díky ní se Seat stal jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě. Pomohl ale i vylepšený produktový mix v čele s modelem Ateca, který se prodává s vyšší ziskovou marží. Výnosy z prodeje společnosti Seat vzrostly od roku 2013 o téměř 50 %.
Zajímavé. Dám do placu ještě jeden výpočet. Jste firma
Zajímavé. Dám do placu ještě jeden výpočet. Jste firma v Praze. Koupíte si dnes v podstatě libovolný elektromobil. Na parkování ročně ušetříte 25000 Kč, elektřina je za třetinu proti ceně benzínu, takže místo vykazování skutečných nákladů aplikujete do účetnictví 100% provozní paušál (a elektřinu si navíc ještě dáte do nákladů zvlášť, protože to stejně nikdo nerozliší). Dále neřešíte výměny olejů a časové prostoje auta, auto 2 roky jezdí a pak potřebuje na krátkou prohlídku na počkání a jezdí dál. Samozřejmě si při nákupu odečtete DPH a následně si auto odepisujete z daní, případně se vám ještě při nákupu podařilo využít dotaci. Ale to je už jen taková třešnička na dortu. Při 5leté životnosti auta s nájezdem kolem 30000 km ročně vás to vyjde mnohem lépe než kupovat ekvivalentní spalovák a ještě to zvýší prestiž a EKO vaší firmy…
A co ekologická daň pro firmy? Ta také nebude placená…
A co ekologická daň pro firmy? Ta také nebude placená…
Za dva roky? A porč nám to teda cpou už ted, když ještě
Za dva roky? A porč nám to teda cpou už ted, když ještě nemaj ani čárku v autocadu 🙂
Udělají to kluci španělský stejně, jako kluci
Udělají to kluci španělský stejně, jako kluci boleslavský. Vezmou útokem se šroubováky VW Bratislava, vyloupají loga eUP a VW z VW eUP na odstavné ploše a oboustrannou lepicí páskou dolepí indiána nebo eSko. A už je to uděláno, už je to hotovo. Jen nikdo z nás běžných smrtelníků netuší, co na tom má trvat 2 roky.
Clanek neodhalil o jaky EV model se skutecne jedna. Mozna Leon
Clanek neodhalil o jaky EV model se skutecne jedna. Mozna Leon 2020 o kterem je zminka jako hybrid. Clanky pise nekdo pri jizde autem za volantem nebo proc to je takova mizerna kvalita?
Máš tam napsáno na nové elektroplatformě od koncernu,
Máš tam napsáno na nové elektroplatformě od koncernu, takže to bude nějaká španělská napodobenina VW I.D, prostě Golfová velikost, mimo to budou příští rok určitě nabízet i to elektrifikované mini jako Škodovka Citigo-e.
Nadpis a clanek jak Brno a pak cele o blabla a jedno slovo o
Nadpis a clanek jak Brno a pak cele o blabla a jedno slovo o platforme MEB. To je excelentni zurnalistika.
Kukačko ti asi nevíš že čeština je hloupej jazik a
Kukačko ti asi nevíš že čeština je hloupej jazik a dávno už lidi přestali používat dvě iy a poižívají jenom měkí i. Jinak ti si elektromobil nikdi nekoupíš jelikož si tolik nikdi neviděláš. I kdiž věřím že bi si si ho koupil i přes to že bi si na tom prodělal kalhoti
Milý Jonatáne, vrať se do hrobu ……
Milý Jonatáne, vrať se do hrobu ……
Já vím že tě štve že nikdy elektromobil nebudeš vlastnit
Já vím že tě štve že nikdy elektromobil nebudeš vlastnit
Vidíš a víš to špatně … 50 000 km už mám za sebou a
Vidíš a víš to špatně … 50 000 km už mám za sebou a doufám, že ještě hodně před sebou !!!
Pánové tady se všichni rozplívají nad elektromobilama ale
Pánové tady se všichni rozplívají nad elektromobilama ale nikdo tady
neřekl to nejpodstatznější. Ekonomicky se elektromobil nevyplatí a musíte sáhnout do svého a jeho jízdu dotovat.Benzinové auta s přehledem vítězí. Vy by jste museli s elektromobilem najet víc jak 400 tisíc kilometrů než by se vím zaplatila jeho šílená cena. Věřte že se vám do té doby rozpadne a vy budete muset kupovat nový. Nehledě na novou sadu batrek která stojí pár set tisíc. Takže všichni si nasaďte černé kuklí kupte si v hračkářství plastové stříkanci pistole na vodu a hurá do banky.
Zavolej si lapiduchy a nech se odvízt zpátky do blázince.
Zavolej si lapiduchy a nech se odvízt zpátky do blázince.
Další nesmyslná diskuse nemající řešení, která
Další nesmyslná diskuse nemající řešení, která končí tím, že tu nějaký primitiv začne ostatní urážet.
Ach jo … a to jsem si já blázínek myslel, že rozplívat
Ach jo … a to jsem si já blázínek myslel, že rozplívat se píše s tvrdým „y“. Nevadí…budu si holt muset zopakovat základku :-(((
Na to, že máte, nejspíš, alzhajmra píšete docela dobře.
Na to, že máte, nejspíš, alzhajmra píšete docela dobře. Jen škoda, že to už nedává smysl.
Když tvrdíš zcela vážně že to nedává smysl tak si
Když tvrdíš zcela vážně že to nedává smysl tak si mentálně retardovaný nepíšeš náhodou z ústvu? ale tam by tě zase nepustili k PC
To bude tím, že většina lidí, co sem chodí
To bude tím, že většina lidí, co sem chodí elektromobilem minimálně někdy jela. Z Vašeho příspěvku je jasné, že o tom jak funguje elektrické auto, pouze něco tušíte. Ale, že to má baterii jste trefil.
Beztak je to dalsi cipisovo alter ego…
Beztak je to dalsi cipisovo alter ego…
Elektrickej Pavle to co říkáš je mimo mísu ty si z
Elektrickej Pavle to co říkáš je mimo mísu ty si z elektromobilem nikdy nejel jinak by si přiznal že se ty auta v současnosti nemohou vyplatit.
Vrať se do hrobu fosilní zombííííku !!!!!!!!!!!!!
Vrať se do hrobu fosilní zombííííku !!!!!!!!!!!!!
Tobě bych odstřihl elektřinu do té doby než by si
Tobě bych odstřihl elektřinu do té doby než by si odprosil uhlí že si ho urážel a doma si si dělal kafe z jeho elektřiny.
já si vařím čaj na ohni ze šišek, koho mám odprosit?
já si vařím čaj na ohni ze šišek, koho mám odprosit? stromy nebo veverky, že jim kradu potravu na zimu?
I Vy VRAHU ZVÍZÁTEK!!! 🙂 To píšu proto, že trolující
I Vy VRAHU ZVÍZÁTEK!!! 🙂 To píšu proto, že trolující jonatan nějak nenašel, jak na Vás zareagovat :-))))
Tak to neee, ty si joudaaa!!!
Tak to neee, ty si joudaaa!!!
no a ty si sračka ferrari
no a ty si sračka ferrari
Jonatáne chovej se slušně!!! nebo to řeknu Machovi a
Jonatáne chovej se slušně!!! nebo to řeknu Machovi a Šebestový a dostaneš za racha,
stejně ale potřebuješ doučování z ČJ, číst po tobě komenty mi rve pěkně uši a přitom ve spoustě věcí máš jako rs pravdu :-))
jonatane dobrý podpis :-))
ale místo spojení za nějaký
jonatane dobrý podpis :-))
ale místo spojení za nějaký čas doplň konkrétní číslovku :-)))
ale tvrzením že EPavel nikdy nejel EV autem ze sebe děláš buď lháře nebo Jonatána
pokud by si četl pozorně tak to má podmínku psal jsem
pokud by si četl pozorně tak to má podmínku psal jsem kdyby takže on ji nesplnil tudíš nejel elektroautem nebo je to člověk co se za elektroauto stydí. Jnak za nějaký čas nebudu dosazovat nic je to jen provokace není to důležité.
Nauč se psát čárky. není ti rozumět.
Nauč se psát čárky. není ti rozumět.
si pohodlný nebo vorkoholik přečti si to pomalu
si pohodlný nebo vorkoholik přečti si to pomalu
Pokud jde o výhodnost pro běžného jednotlivce, tak to
Pokud jde o výhodnost pro běžného jednotlivce, tak to nejvíc záleží na tom, jaké daně na benzín a naftu státy EU napaří.
Pokud jde o maximální šetření jak peněženky tak přírody, jsou už dnes dostupná i u nás čínská elektroauta od 15ti na běžnou jízdu do práce a denní nákupy za 200-300 tisíc Kč.
Podívej se tady ale to by si měl strach že tě nž dojedeš
Podívej se tady ale to by si měl strach že tě nž dojedeš do práce někdo sejme má to malý výkon a tak to bude všechny obtěžovat na silnici:http://www.velorxtrike.cz/barvy.html
Víš co já potřebuji SUV čtyřkolku je taková ke koupi
Víš co já potřebuji SUV čtyřkolku je taková ke koupi plně elektrická která je ekonomicky výhodnější než se spalovacím motorem?
A mimochodem elektroauta jsou neekologická spotřebovávají uhlí v elektrárnách a vyrábí pro ně i životu nebezpečné jaderné elektrárny.
Ovšem i ta uhelka má o 10-15 % lepší účinnost než
Ovšem i ta uhelka má o 10-15 % lepší účinnost než spalovací motor, PPE klidně o 30-40 %, u ostatních nemá cenu se bavit, tam škodliviny do vzduchu v podstatě nejdou. Dále je ale také podstatný rozdíl jestli ten bordel jde přes výkonné filtry s on-line sledováním parametrů a úpravou procesu hoření, navíc skrze stovky metrů vysoké komíny, nebo z trubky nějakých 150 čísel od nosu. O to jde u EV hlavně, aby člověk neotravoval vzduch ve městech, časem nikde. Ale ta doba je 25 let daleko kdy se podaří vyčistit produkci elektřiny natolik aby Vám i tento argument s uhlím padl.
Trolíte milý jonatane porovnejte si SUV Tesla Model X vůči
Trolíte milý jonatane porovnejte si SUV Tesla Model X vůči odpovídajícímu spalováku. To za prvé.
A za druhé, Vy uhlí jedno, benzín a nafta Vám prší z nebe, že? Jen rafinace 1 L benzínu stojí 1,3 kWh elektřiny z toho Vašeho uhlí. A to je pouze malá část z procesu – hledání ložiska ropy, průzkum, stavba těžebního zařízení, těžba, doprava, skladování, doprava, skladování, rafinace, skladování, doprava, skladování, natankování do auta, spálení, hluk, vysoké teploty, vibrace, jedovaté spaliny.
Jsou dvě možnosti: buď to vážně nevíte, a pak jste přišel ze spalovacího pravěku a budete muset začíst číst hybrid.cz tak od roku 2014, nebo jen trolíte. Obojí je zoufale neužitečné a spotřebovává uhlí pro elektřinu Vašeho PC.
Neraduj se stejně tak ty spaluješ uhlí ve svém PC na
Neraduj se stejně tak ty spaluješ uhlí ve svém PC na ptákoviny.
Díky elektromobilům obrovsky stoupá těžba uhlí jelikož uhelné elektrárny musí ty vaše „ekologická“ auta nabíjet.Sluneční články sou k ničemu jelikož dodnes vyrobili méně elektřiny než co se spotřebovalo na jejich výrobu a zase to pokrylo naše milované uhlí je to děvka pro všechno.Větrné elektrárny a fotovoltaika co se stane když se zamračí nebo přestane foukat. Přestanete nabíjet ty vaše auta? Nepřestanete a aby nespadla síť tak nastupuje uhlí ta děvka pro všechno. Vy si myslíte že ta elektřina se tankuje jako benzín? Jo to musíte dovést pořádný svazky mědi aby to všechno neshořelo vybudovat nová vysokonapěťová vedení to stojí prachy a také se to do vaší ceny započítá za pár let budete jezdit o 100% dráž a půjde to nahoru. U nás už tolik uhli pro vaše auta nemáme bude se dovážet a zase cena poletí.
Docela by mě zajímalo, kolik se dá v dnešní době
Docela by mě zajímalo, kolik se dá v dnešní době vydělat placeným trolováním pro zvýšení návštěvnosti webů. Je s tebou docela sranda, ale chudák trpělivý Radovan, který se v boji s hloupostí nikdy nevzdává.
Jiroko zatím co pozoruji si hloupější než já ale ještě
Jiroko zatím co pozoruji si hloupější než já ale ještě ne tak aby si nepochopil že nemáš proti mě argument jen ten s tou hloupostí.
Že Vy máte jonatane někde ve Wordu seznam těch dávno
Že Vy máte jonatane někde ve Wordu seznam těch dávno překonaných a vyvrácených argumentů a vždy je tu jen zkopírujete? Tyhle hlouposti jsou opravdu už tak dobrých 5 let jen hlouposti. Já právě spotřebovávám poměrově 48% elektřiny z obou barev uhlí, ovšem jen proto, že jsem si přes den nenasyslil do baterky ze sluníčka http://oenergetice.cz/vyroba-elektriny-v-cr/. Jaderky právě dodávají 35%, ale to jde myslím spíše do přečerpávaček, už je přeci jen pozdě na velkou spotřebu a jsme v nízkém tarifu http://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny-aktualni-vyroba/
…. a to byl strejček Jonatááánnnn ….
…. a to byl strejček Jonatááánnnn ….
:)))))))))))))))) dobrej ftip 🙂 cojeto zavola ;))
:)))))))))))))))) dobrej ftip 🙂 cojeto zavola ;))
To není Zavola, to je jen Jonatááán :)))
To není Zavola, to je jen Jonatááán :)))
Ty si vůl to si nepochopil že je to pravda?
Ty si vůl to si nepochopil že je to pravda?
Je to pravda, rozdíl mezi Ioniq a I30 je dojnásobný, takže
Je to pravda, rozdíl mezi Ioniq a I30 je dojnásobný, takže ani za 6 let při průměrném nájezdu v ČR 16 tisíc kilometrů se nemůže zaplatit. Při velkých nájezdech 50 tisíc km a víc už to je to cenově zajímavější.
Jenže ono to není o ceně, ale radosti z ježdění. Napiš o ekonomice provozu majitelům Range Rover, že by si měli koupit levny Škoda Kardiak, nebo jak se to nazývá.
Ekonomicky se nevyplatí žádný individuální automobil. A
Ekonomicky se nevyplatí žádný individuální automobil. A už vůbec ne běžnému občanovi. Hlavně pokud se bavíme o nových autech, ne že někdo koupí plečku za 20 tisíc a dojezdí ji za 2 roky do další STK až na vrakáč. Ale i ten má smůlu.
Pokud udělá 30 tis. km (15 tis ročně, denně v pracovní den 60 km), tak ho to stojí na pořizovačce 0,67 Kč/1 km, dále dá na palivu se spotřebou 7 na sto 2,10 Kč na kilometr a dalších +- 0,17 Kč/1 km povinné ručení. No a ještě musíme předpokládat, že nepotřebuje dálničku a gumy zimní dostal s autem. Takže k 20 litrům přidá 5 za povinné ručení, 63 litrů za benál a pak z toho všeho vytříská 2 litry z vrakáče za plnohodnotně odevzdaný neočesaný vrak. No a rázem ho stála spalovací superlevná mobilita za 2 roky 86 tisíc Kč. 43 ročně.
Jen tak pro představu roční síťovka Českých drah IN100 stojí 20 tisíc, tříletá 59 tisíc. Roční kupon MHD Praha 3.650,- Kč.
Radovane ty si demagog K vlaku musím nastartovat auto a jet
Radovane ty si demagog K vlaku musím nastartovat auto a jet 6km a potom čekat až se zpožděním přijede. Po Praze jsem nikdy nejel tak mě to nezajímá. Ručení platím 2x menší než píšeš a spotřebu mám jenom 4l na 100km. Průměrně češi najedou 15000 km a ne jak ty píšeš 30000 km to se ti to počítá když používáš nepravdivé údaje. Raději řekni za jaké situace a které elektroauto je levnější v provozu než spalovací. Já říkám že žádné.
Pokud ale bydlíte na koridoru nebo rychlíkové trati, tak to
Pokud ale bydlíte na koridoru nebo rychlíkové trati, tak to podobně vychází.
Povinné a spotřeba záleží od toho co máte za aut, takže Radovan to klidně mohl brát podle nějakého favorita. Navíc když se podíváte tak to bere na 2 roky, takže 2x15k km.
JÁ MU TO SPOČÍTÁM (Jo máš pravdu má to za 2roky a
JÁ MU TO SPOČÍTÁM (Jo máš pravdu má to za 2roky a dělí to dvěma divný.)
Koupím Renault Clio energi dCi75 za 331000kč životnost 10let roční náklady 33100kč. Najedu prúměr v čr to je 15000km cena nafty 14100kč
Celkové roční náklady 47200kč
KOUPÍM ELEKTROMOBIL KIA Soul EV za 850000kč životnost 10let roční náklady 85000kč. Najedu prúměr v čr to je 15000km cena elektřiny 9300kč
Celkové roční náklady 94300kč
VÝSLEDEK elktromobil má o 47100kč větší náklady tedy 2x větší než auta se spalovacím motorem.
Kdyby jste jezdili tímto elektromobilem 100let stále by bylo levnější jezdit sto let s naftovým Renault Cliem.
jonatáne hezky jsi spočítal že EV se nevyplatí sockám s
jonatáne hezky jsi spočítal že EV se nevyplatí sockám s malým ročním nájezdem, těm se vyplatí MHD, takže si udělej kontrolní výpočet Renault Clio energi dCi75 vs MHD :-)))
Jsem zvědavej, co mu vyjde !!!
Jsem zvědavej, co mu vyjde !!!
Co asi tak m°že strejdovi Jonatááánovi vyjit :-)) Jedine
Co asi tak m°že strejdovi Jonatááánovi vyjit :-)) Jedine pi….na, jako vždycky.
Ať si ty tramvaje užije, no !!!
Ať si ty tramvaje užije, no !!!
I kdyby si s tím elektromobilem najel 1500000km slovy
I kdyby si s tím elektromobilem najel 1500000km slovy (mezitím by se ti desetkrát rozpadl což nepočítám) milionpětsettisíc km tak se ti to levnější elektřinou nezaplatí.
A ůdržba po 100000 měnili Teslám trakční motory. cena malých 10kW stojí 20000kč a kolik může stát motor tesla model-s vodou chlazený 310kW? Asi majlant. Kolikrát dražší auto tolikrát dražší opravy.
Ta odpověď jaksi… není reakcí na předchozí
Ta odpověď jaksi… není reakcí na předchozí příspěvek.
Nebo ano ?
možná Jonatán myslí že zkratka MHD je nějaký nový
možná Jonatán myslí že zkratka MHD je nějaký nový model Tesly :-)))))))
já taky nechápu co se vlastně snažil napsat, asi schizofrenie…
Po tej odpovedi je jasné, že jeto alzheimer v kombinácii so
Po tej odpovedi je jasné, že jeto alzheimer v kombinácii so schizou. To je blbé. Už by sme si z neho namali robiť srandu, to nie je pekné. Ja končím. Odteraz ho budem už iba chváliť 🙂
Měl by porovnávat stejná vozidla, konkrétně KIA Soul
Měl by porovnávat stejná vozidla, konkrétně KIA Soul nafta a KIA Soul EV.
KIA 1.6 CRDi 7DCT automat + packety 610 tis. Kč, KIA EV 870 tis.
Soul nafta – ročně 10 tis. údržba, palivo 22 tis.
Soul EV – ročně 1 tis. údržba, elektřina 6 tis.
Zbytek si spočítáš sám.
A proc by to delal, kdyz auto takove tridy/vybavy nepotrebuje
A proc by to delal, kdyz auto takove tridy/vybavy nepotrebuje a to Clio mu staci? Ze mu dnesni elektromobilni trh neni schopen nabidnout neco odpovidajici jeho pozadavkum, neni prece jeho problem….
Pak ale nemůže porovnávat s nákupní taškou Crosover.
Pak ale nemůže porovnávat s nákupní taškou Crosover. Někomu bude stači auto za 190 tisíc, je blbost porovnávat taková auta mezi sebou.
Proč by si měl k vlaku startovat auto? Jezdi na kole 🙂
Proč by si měl k vlaku startovat auto? Jezdi na kole 🙂
Jenže na rozdíl od Vás milý Jonatane, jsem já prakticky
Jenže na rozdíl od Vás milý Jonatane, jsem já prakticky denně 4 roky elektromobilem jezdící demagog. Stejně jako moje manželka, která aktuálně taky má elektromobil. Poskytněte svoje reálná čísla. Moje máte zde v článcích o Peugeot Ion na hybrid.cz. A porovnávejte hrušky s hruškami, ne Renault Clio s Kia Soul EV. Elektrické Clio se jmenuje ZOE – viz můj test zde na hybrid.cz. Shrnuto – pište si co chcete, je to povětšinou irelevantní.
Když jsi mrtvej, tak o tom nevíš. A pro ostatní je to
Když jsi mrtvej, tak o tom nevíš. A pro ostatní je to smutný.
Když je někdo idiot, je to stejný.
Howg
Už jsem to tu jednou psal, někomu dává smysl ušetřit 1h
Už jsem to tu jednou psal, někomu dává smysl ušetřit 1h denně v porovnání se sockou. Když to přepočítám na peníze, jako orientační hodnotu kolik bych vydělal kdybych ten čas investoval do práce, tak pro mě to vychází 60 tisíc ročně.
Jistě, přijdu o spánek v autobuse/vlaku a možnost skočit do tramvaje… ale podle této hodnoty se mi auto co vydrží alespoň 5 let a stojí pod 300 tisíc (včetně sekundárních nákladů) vyplatí. Když vydrží 10 let, tak může stát 600 tisíc. A to tu mluvíme o využití čistě na dojíždění za prací.
Pokud bych s mým elektrovozem najel 180tkm, tak se jen na
Pokud bych s mým elektrovozem najel 180tkm, tak se jen na úspoře nákladů za palivo celé zaplatí.
Tak ty si myslíš že budu se Stromosem jezdit z Moravy
Tak ty si myslíš že budu se Stromosem jezdit z Moravy několik tisíc km do Německa aby mě poladili baterky na servis? Předjel si s tím někdy někoho? 30kW není nic noc.Je to zkrácený Svift? do kufru dáš asi tak jednu tašku. Ty asi měříš 160cm nebo řídíš ze zadního sedadla takže to není normální pruměrné auto.
Proste mně se vyplatí, a nejsem sám.
Proste mně se vyplatí, a nejsem sám.
a za jak dlouho planujete najet 180tkm?
a za jak dlouho planujete najet 180tkm?
Nejpozději za 10let(celkem), 4roky už mám za sebou.
Nejpozději za 10let(celkem), 4roky už mám za sebou.
navratnost 10 let. proc ne. tak hlavne hodne km bez nehody.
navratnost 10 let. proc ne. tak hlavne hodne km bez nehody. myslim to uprimne.
Kámo ty lžeš já jsem tady spočítal že i kdyby si jezdil
Kámo ty lžeš já jsem tady spočítal že i kdyby si jezdil 100let tak se ti to nezaplatí podívej:
http://www.hybrid.cz/seat-za-dva-roky-predstavi-prvni-elektromobil-s-dojezdem-500-kilometru#comment-134882
Ten průměr je zajímavý… mám to do práce cca 40km.
Ten průměr je zajímavý… mám to do práce cca 40km. Jednou měsíčně bych si rád někam zajel (200km). Tedy bez nějakých mimostátních excesů. To mi dává roční nájezd skoro 22 tisíc.
Dovolené a státní svátky už odečtené mám.
Poenta je – lidem s vyšším nájezdem to dává větší smysl než těm co auto prakticky nepotřebují (a mohli by ho vyměnit za koloběžku cestou na vlak).
Moje auto ale nestálo 800 tisíc!
180 000km x 2Kč úspora za
Moje auto ale nestálo 800 tisíc!
180 000km x 2Kč úspora za palivo na km = 360 tisíc nákupní cena
Přesně tak. Moje stálo 439 tisíc. Nabíjím prakticky jen
Přesně tak. Moje stálo 439 tisíc. Nabíjím prakticky jen zdarma. Ženu stálo 280 tisíc. Nabíjí sice nočním proudem, ale díky 1/3 dne s nízkým tarifem (díky elektromobilu) na to jede celý dům, takže platíme za faktury méně nebo stejně jako když jsme elektromobily neměli.
Oba dohromady najezdíme ročně kolem 30 tis. km. Naše benzínová auta obě brala dlouhodobě 8 L podle přesně sledované spotřeby na spritmonitor.de. Prostě ježdění krátkých tras po městě. To je 2,4 Kč jen na benzínu za 30,- Kč litr. Tedy ročně úspora jen na palivu pro nás dva 72 tisíc Kč. tyhle peníze jsem dříve vydával a ta spalovací auta mne stála v pořizovací ceně skoro navlas stejně.
A to nepočítám oleje, filtry, výfuková potrubí, svíčky……, která si spalováky prostě stále braly. Tisícikoruny.
Poprosil by som uviesť aspoň jedno auto, ktoré sa zaplatí.
Poprosil by som uviesť aspoň jedno auto, ktoré sa zaplatí. Ďakujem.
Som si istý, že také neexistuje.
Stačí jakékoliv, řidič ale musí chtít jezdit. Pak
Stačí jakékoliv, řidič ale musí chtít jezdit. Pak jednoduchým výpočtem dostaneme že při nájezdu 100km denně a spotřebě 6l/100km spálí 120l paliva za 3600Kč. Měsíční paušál pro tankování elektřiny od ČEZu stojí 450Kč…
Směr úvahy je doufám naznačen (čím větší nájezd, tím větší rozdíl od paušálu).
Samozřejmě by šlo brát i nepaušální výpočet, zahrnout procentuelnost čerpání na rychlodobíječkách, nočním proudem… poenta ale je – rozdíl v ceně pohonných hmot/energií za nějaký čas ten rozdíl mezi nákupními cenami těch vozů udělá. Jak rychle záleží jen na rozdílu ceny pořizovací, energií a nájezdu.
Tzn odpověď na otázku – jaké auto se zaplatí ? Většina v rozumné době.
Myslim, ze ten „nocni proud“ bude pro nejake odhady
Myslim, ze ten „nocni proud“ bude pro nejake odhady „vyhodnosti“ realistictejsi, rychlonabijeci pausal v podobe CEZ je neskalovatelny – jedna stanice obslouzi za den 10-20 aut a dalsi vedle ni nepostavi – za tu 500 je to zas komercne nezajimave pro CEZ. A podle place tady nekde uz pri relativne nizke sazbe (11Kc/kWh?) EV dorovnava v cene paliva benzinak.
Jistě, ale pak vzniká ta „parita“, nesoulad chcete-li, v
Jistě, ale pak vzniká ta „parita“, nesoulad chcete-li, v přemýšlení odpůrců a zastánců v pohledu na návratnost/výhodnost EV.
Paušál a/nebo noční proud jsou to co pracuje pro tu návratnost. Dejte do úvahy reálnou cenu na rychlonabíječkách a seberte nevýhodný paušál, přihoďte nízkou obslužnost a samozřejmě že vám to nebude vycházet. Dalším klacíkem v soukolí těchto úvah je vlastní garáž pro vlastní noční proud a nabíjení v teple…
Realita je však takováto a ne jíná : paušál ČEZ i noční proud existují.
Ale nemuzu si prece vybyrat z kazdeho jen to, co se mi hodi.
Ale nemuzu si prece vybyrat z kazdeho jen to, co se mi hodi. To bych stejne mohl rict, ze napr. Ridic_A ma moznost v praci nabijet zadarmo a tudiz vsechna EV jezdi zadarmo.
Kdyz tech cca 1000 ne-Tesla EV bude veskerou svou dobijeci potrebu uspokojovat na tech cca 20 CEZ rychlonabijeckach (nebo ostatne tech 200 Tesel na 16 SC stojanech), tak se ridici ve fronte pobijou.
EDIT: cisla (pocty aut a stanic) prosim berte s rezervou.
Proto píšu že tady vzniká ta třecí plocha mezi zastánci
Proto píšu že tady vzniká ta třecí plocha mezi zastánci a odpůrci, každý si jede ty své ideální podmínky. Máme tu spalováka s nájezdem 500km měsíčně a spotřebou 3.2l/100km s pořizovací hodnotou 50k a pak EV s čipem od ČEZu… Proto jsem tam psal i o možnosti počítat to od nočního proudu (aby se vyhnulo největšímu nešvaru – čipu) ale to by i na druhé straně barikády museli uznat že nemohou jezdit za 3,2l a mít nájezd 500km a očekávat nějakou návratnost.
Míša nás tady tak trochu lakuje schválně počítá benzin
Míša nás tady tak trochu lakuje schválně počítá benzin s DPH a kartu od ČEZ bez DPH. A navíc já bych musel k té jeho nabíjecí stanici jet 50km. Takže karta je mě na nic. Nabíjel bych auto doma měsíčně za 1240kč.
Nebo bych si koupil úsporné naftové auto 3,2l/100 a budu jezdit měsíčně za 1880kč.
Rozdíl v cenách energií je tak zanedbatelný že ani po 100 letech se mě elektromobil nezaplatí jelikož je o 350000kč dražší než můj úsporný nafťáček.
Pravda, střílím to od boku 🙂
Ale nabíjet nočním proudem
Pravda, střílím to od boku 🙂
Ale nabíjet nočním proudem za 1240,-… to počítáte každou noc doplnění z 0 na 100 nebo jak ? Také buďte konkrétní a nemlžte když to ostatním vyčítáte.
Ano, někdy je rozdíl zanedbatelný… obvzláště s autem s pořizovací cenou pod 100k a snovou spotřebou 3,2l/100km. Proto jsem také napsal že většina v rozumné době.
Vy zřejmě nejste většina, zapomeňte na EV a máte klid ne ?
Pokud vám to ale nedá spát tak proč tedy nejezdí všichni úsporně za 3,2l ? Kde je zakopaný pes ?
Navíc 🙂 pouze jsem se snažil vám ukázat proč si ostatní myslí něco jiného o návratnosti než vy. Nemají tak úsporné auto a zřejmě ani nemohou mít tak malé, mají větší potřeby a uvažují v jiných číslech. Zkuste to občas i vy.
1240:2,5 (cena noční proud 1 kWh) = 496 kWh. Běžná
1240:2,5 (cena noční proud 1 kWh) = 496 kWh. Běžná spotřeba malého městského BEV 12 kWh/100 km. 496:12=4.133 km měsíčně, tedy skoro 50 tisíc km ročně. To tedy není moc městské ježdění, na 250 pracovních dní to vychází na 200 km denně. Ostrava-Olomouc a zpět. To ale malý městský BEV nedá bez druhého nabíjení v daný den ani náhodou.
3,2 L nafty na 100 km je Urban legend. Při městském ježdění se naftový motor ani nezahřeje, natožpak aby si sáhl na takovou spotřebu. A to ani před 30 lety, kdy Citroen BX 1.9D jezdil sice za 4,5 L nafty na 100 km, ale jen při dálkových jízdách, jinak za 6.
az tak spatne to neni, ale nejste daleko od pravdy. jeden
az tak spatne to neni, ale nejste daleko od pravdy. jeden diskutujici mi tady spocital, ze se tesla splati pri rocnim najezdu 70tis km, druhy diskutujici mi spocital, ze se nissan leaf splati pri 30titisicovem najezdu. oboji na hranici navratnosti, v rozumnem casovem horizontu a rozumnem celkovem najezdu. samozrejme na hranici denniho mozneho realneho najezdu. klicem k temhle propoctum je hromada neprimych dusledku, typu levnejsi tarif od cezu, porovnavani servisnich nakladu, treba levnejsi parkovani a podobne. tyhle propocty jsou jednak dost sofistikovane, jednak do nich vstupuje hodne parametru, ale hlavne podminky navratnosti jsou opravdu hodne specificke. kazdopadne na to se tady v podstate ani nehraje. nikoho tady neohromite, kdyz reknete, ze elektromobil nema navratnost. oni to v podstate vsichni vedi, i kdyz vam tady mistni ehm intelektualove vynadaji. vemte si, ze pokud vam staci fabia a poridite si superba, tak je situace stejna. proste vlastnite neco, co se vam nevrati. kupujete si pocit. v pripade superba treba pocit dulezitosti, pripadne uspechu. v porovnani s tim, co mma tu fabii samozrejme. ale stejne tak si muzete koupit jiny pocit. ze jste ekologicky, ze jste prukopnik, pripadne jine podobne financne nevyjadritelne motivace. blby je, ze tenhle pocit si muze koupit ten, co na to ma. prumerna ceska domacnost to rozhodne neni.