Seat za dva roky představí první elektromobil s dojezdem 500 kilometrů

V roce 2020 spatří světlo světa první elektromobil Seat, zkonstruovaný na základě platformy MEB koncernu Volkswagen a nabízející dojezd 500 km.

Rok 2017 byl pro značku Seat rokem rekordů. Po dosažení historicky nejlepších výsledků v roce 2016 vzrostl v roce 2017 zisk po zdanění na 281* milionů eur, což je o 21,3 % více než v předchozím roce.
foto: Seat

Seat představí do roku 2020 nový model každých šest měsíců. Prvními dvěma novinkami budou modely Seat Tarraco a Cupra Ateca, jejichž prodej bude zahájen koncem roku 2018. V příštím roce se u dealerů objeví nová generace modelu Seat Leon.

A to ve dvou karosářských variantách, jako pětidveřový hatchback a rodinné kombi ST. V roce 2020 bude produktová řada SEAT poprvé rozšířena také o automobil kategorie CUV (Crossover Utility Vehicle).

Výše uvedené plány oznámil dnes Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, na výroční tiskové konferenci v Madridu, na níž prezentoval také hospodářské výsledky za loňský rok.

Seat činí další krok v podpoře elektrické mobility, která zahrnuje rovněž představení hybridní verze nové generace modelu Leon v roce 2020. Značka bude navíc pokračovat ve svém zaměření na motory spalující stlačený zemní plyn a konvenční spalovací motory.

Předseda představenstva společnosti SEAT zdůraznil, že „můžeme být spokojeni s výsledky za rok 2017, ale neměli bychom usnout na vavřínech. Společně jsme uzavřeli období konsolidace a nyní nastal čas hledět do budoucnosti s ambicí růst“.

Výnosy z prodeje společnosti Seat dosáhly v roce 2017 rekordní hodnoty 9,552 miliardy eur, což je o 11,1 % více než v předchozím roce (2016: 8,597 miliardy eur). K tomuto výsledku přispěl nárůst prodeje na 468 400 dodaných vozidel, nejvyšší hodnotu od roku 2001.

Díky ní se Seat stal jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě. Pomohl ale i vylepšený produktový mix v čele s modelem Ateca, který se prodává s vyšší ziskovou marží. Výnosy z prodeje společnosti Seat vzrostly od roku 2013 o téměř 50 %.

tisková zpráva

84 Comments on “Seat za dva roky představí první elektromobil s dojezdem 500 kilometrů”

  1. Zajímavé. Dám do placu ještě jeden výpočet. Jste firma
    Zajímavé. Dám do placu ještě jeden výpočet. Jste firma v Praze. Koupíte si dnes v podstatě libovolný elektromobil. Na parkování ročně ušetříte 25000 Kč, elektřina je za třetinu proti ceně benzínu, takže místo vykazování skutečných nákladů aplikujete do účetnictví 100% provozní paušál (a elektřinu si navíc ještě dáte do nákladů zvlášť, protože to stejně nikdo nerozliší). Dále neřešíte výměny olejů a časové prostoje auta, auto 2 roky jezdí a pak potřebuje na krátkou prohlídku na počkání a jezdí dál. Samozřejmě si při nákupu odečtete DPH a následně si auto odepisujete z daní, případně se vám ještě při nákupu podařilo využít dotaci. Ale to je už jen taková třešnička na dortu. Při 5leté životnosti auta s nájezdem kolem 30000 km ročně vás to vyjde mnohem lépe než kupovat ekvivalentní spalovák a ještě to zvýší prestiž a EKO vaší firmy…

    1. Udělají to kluci španělský stejně, jako kluci
      Udělají to kluci španělský stejně, jako kluci boleslavský. Vezmou útokem se šroubováky VW Bratislava, vyloupají loga eUP a VW z VW eUP na odstavné ploše a oboustrannou lepicí páskou dolepí indiána nebo eSko. A už je to uděláno, už je to hotovo. Jen nikdo z nás běžných smrtelníků netuší, co na tom má trvat 2 roky.

    1. Máš tam napsáno na nové elektroplatformě od koncernu,
      Máš tam napsáno na nové elektroplatformě od koncernu, takže to bude nějaká španělská napodobenina VW I.D, prostě Golfová velikost, mimo to budou příští rok určitě nabízet i to elektrifikované mini jako Škodovka Citigo-e.

  2. Kukačko ti asi nevíš že čeština je hloupej jazik a
    Kukačko ti asi nevíš že čeština je hloupej jazik a dávno už lidi přestali používat dvě iy a poižívají jenom měkí i. Jinak ti si elektromobil nikdi nekoupíš jelikož si tolik nikdi neviděláš. I kdiž věřím že bi si si ho koupil i přes to že bi si na tom prodělal kalhoti

  3. Pánové tady se všichni rozplívají nad elektromobilama ale
    Pánové tady se všichni rozplívají nad elektromobilama ale nikdo tady
    neřekl to nejpodstatznější. Ekonomicky se elektromobil nevyplatí a musíte sáhnout do svého a jeho jízdu dotovat.Benzinové auta s přehledem vítězí. Vy by jste museli s elektromobilem najet víc jak 400 tisíc kilometrů než by se vím zaplatila jeho šílená cena. Věřte že se vám do té doby rozpadne a vy budete muset kupovat nový. Nehledě na novou sadu batrek která stojí pár set tisíc. Takže všichni si nasaďte černé kuklí kupte si v hračkářství plastové stříkanci pistole na vodu a hurá do banky.

          1. pokud by si četl pozorně tak to má podmínku psal jsem
            pokud by si četl pozorně tak to má podmínku psal jsem kdyby takže on ji nesplnil tudíš nejel elektroautem nebo je to člověk co se za elektroauto stydí. Jnak za nějaký čas nebudu dosazovat nic je to jen provokace není to důležité.

    1. Pokud jde o výhodnost pro běžného jednotlivce, tak to
      Pokud jde o výhodnost pro běžného jednotlivce, tak to nejvíc záleží na tom, jaké daně na benzín a naftu státy EU napaří.
      Pokud jde o maximální šetření jak peněženky tak přírody, jsou už dnes dostupná i u nás čínská elektroauta od 15ti na běžnou jízdu do práce a denní nákupy za 200-300 tisíc Kč.

      1. Víš co já potřebuji SUV čtyřkolku je taková ke koupi
        Víš co já potřebuji SUV čtyřkolku je taková ke koupi plně elektrická která je ekonomicky výhodnější než se spalovacím motorem?
        A mimochodem elektroauta jsou neekologická spotřebovávají uhlí v elektrárnách a vyrábí pro ně i životu nebezpečné jaderné elektrárny.

        1. Ovšem i ta uhelka má o 10-15 % lepší účinnost než
          Ovšem i ta uhelka má o 10-15 % lepší účinnost než spalovací motor, PPE klidně o 30-40 %, u ostatních nemá cenu se bavit, tam škodliviny do vzduchu v podstatě nejdou. Dále je ale také podstatný rozdíl jestli ten bordel jde přes výkonné filtry s on-line sledováním parametrů a úpravou procesu hoření, navíc skrze stovky metrů vysoké komíny, nebo z trubky nějakých 150 čísel od nosu. O to jde u EV hlavně, aby člověk neotravoval vzduch ve městech, časem nikde. Ale ta doba je 25 let daleko kdy se podaří vyčistit produkci elektřiny natolik aby Vám i tento argument s uhlím padl.

        2. Trolíte milý jonatane porovnejte si SUV Tesla Model X vůči
          Trolíte milý jonatane porovnejte si SUV Tesla Model X vůči odpovídajícímu spalováku. To za prvé.
          A za druhé, Vy uhlí jedno, benzín a nafta Vám prší z nebe, že? Jen rafinace 1 L benzínu stojí 1,3 kWh elektřiny z toho Vašeho uhlí. A to je pouze malá část z procesu – hledání ložiska ropy, průzkum, stavba těžebního zařízení, těžba, doprava, skladování, doprava, skladování, rafinace, skladování, doprava, skladování, natankování do auta, spálení, hluk, vysoké teploty, vibrace, jedovaté spaliny.
          Jsou dvě možnosti: buď to vážně nevíte, a pak jste přišel ze spalovacího pravěku a budete muset začíst číst hybrid.cz tak od roku 2014, nebo jen trolíte. Obojí je zoufale neužitečné a spotřebovává uhlí pro elektřinu Vašeho PC.

          1. Neraduj se stejně tak ty spaluješ uhlí ve svém PC na
            Neraduj se stejně tak ty spaluješ uhlí ve svém PC na ptákoviny.
            Díky elektromobilům obrovsky stoupá těžba uhlí jelikož uhelné elektrárny musí ty vaše „ekologická“ auta nabíjet.Sluneční články sou k ničemu jelikož dodnes vyrobili méně elektřiny než co se spotřebovalo na jejich výrobu a zase to pokrylo naše milované uhlí je to děvka pro všechno.Větrné elektrárny a fotovoltaika co se stane když se zamračí nebo přestane foukat. Přestanete nabíjet ty vaše auta? Nepřestanete a aby nespadla síť tak nastupuje uhlí ta děvka pro všechno. Vy si myslíte že ta elektřina se tankuje jako benzín? Jo to musíte dovést pořádný svazky mědi aby to všechno neshořelo vybudovat nová vysokonapěťová vedení to stojí prachy a také se to do vaší ceny započítá za pár let budete jezdit o 100% dráž a půjde to nahoru. U nás už tolik uhli pro vaše auta nemáme bude se dovážet a zase cena poletí.

                1. Že Vy máte jonatane někde ve Wordu seznam těch dávno
                  Že Vy máte jonatane někde ve Wordu seznam těch dávno překonaných a vyvrácených argumentů a vždy je tu jen zkopírujete? Tyhle hlouposti jsou opravdu už tak dobrých 5 let jen hlouposti. Já právě spotřebovávám poměrově 48% elektřiny z obou barev uhlí, ovšem jen proto, že jsem si přes den nenasyslil do baterky ze sluníčka http://oenergetice.cz/vyroba-elektriny-v-cr/. Jaderky právě dodávají 35%, ale to jde myslím spíše do přečerpávaček, už je přeci jen pozdě na velkou spotřebu a jsme v nízkém tarifu http://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny-aktualni-vyroba/

    2. Je to pravda, rozdíl mezi Ioniq a I30 je dojnásobný, takže
      Je to pravda, rozdíl mezi Ioniq a I30 je dojnásobný, takže ani za 6 let při průměrném nájezdu v ČR 16 tisíc kilometrů se nemůže zaplatit. Při velkých nájezdech 50 tisíc km a víc už to je to cenově zajímavější.

      Jenže ono to není o ceně, ale radosti z ježdění. Napiš o ekonomice provozu majitelům Range Rover, že by si měli koupit levny Škoda Kardiak, nebo jak se to nazývá.

    3. Ekonomicky se nevyplatí žádný individuální automobil. A
      Ekonomicky se nevyplatí žádný individuální automobil. A už vůbec ne běžnému občanovi. Hlavně pokud se bavíme o nových autech, ne že někdo koupí plečku za 20 tisíc a dojezdí ji za 2 roky do další STK až na vrakáč. Ale i ten má smůlu.
      Pokud udělá 30 tis. km (15 tis ročně, denně v pracovní den 60 km), tak ho to stojí na pořizovačce 0,67 Kč/1 km, dále dá na palivu se spotřebou 7 na sto 2,10 Kč na kilometr a dalších +- 0,17 Kč/1 km povinné ručení. No a ještě musíme předpokládat, že nepotřebuje dálničku a gumy zimní dostal s autem. Takže k 20 litrům přidá 5 za povinné ručení, 63 litrů za benál a pak z toho všeho vytříská 2 litry z vrakáče za plnohodnotně odevzdaný neočesaný vrak. No a rázem ho stála spalovací superlevná mobilita za 2 roky 86 tisíc Kč. 43 ročně.
      Jen tak pro představu roční síťovka Českých drah IN100 stojí 20 tisíc, tříletá 59 tisíc. Roční kupon MHD Praha 3.650,- Kč.

      1. Radovane ty si demagog K vlaku musím nastartovat auto a jet
        Radovane ty si demagog K vlaku musím nastartovat auto a jet 6km a potom čekat až se zpožděním přijede. Po Praze jsem nikdy nejel tak mě to nezajímá. Ručení platím 2x menší než píšeš a spotřebu mám jenom 4l na 100km. Průměrně češi najedou 15000 km a ne jak ty píšeš 30000 km to se ti to počítá když používáš nepravdivé údaje. Raději řekni za jaké situace a které elektroauto je levnější v provozu než spalovací. Já říkám že žádné.

        1. Pokud ale bydlíte na koridoru nebo rychlíkové trati, tak to
          Pokud ale bydlíte na koridoru nebo rychlíkové trati, tak to podobně vychází.

          Povinné a spotřeba záleží od toho co máte za aut, takže Radovan to klidně mohl brát podle nějakého favorita. Navíc když se podíváte tak to bere na 2 roky, takže 2x15k km.

          1. JÁ MU TO SPOČÍTÁM (Jo máš pravdu má to za 2roky a
            JÁ MU TO SPOČÍTÁM (Jo máš pravdu má to za 2roky a dělí to dvěma divný.)

            Koupím Renault Clio energi dCi75 za 331000kč životnost 10let roční náklady 33100kč. Najedu prúměr v čr to je 15000km cena nafty 14100kč
            Celkové roční náklady 47200kč

            KOUPÍM ELEKTROMOBIL KIA Soul EV za 850000kč životnost 10let roční náklady 85000kč. Najedu prúměr v čr to je 15000km cena elektřiny 9300kč
            Celkové roční náklady 94300kč

            VÝSLEDEK elktromobil má o 47100kč větší náklady tedy 2x větší než auta se spalovacím motorem.

            Kdyby jste jezdili tímto elektromobilem 100let stále by bylo levnější jezdit sto let s naftovým Renault Cliem.

                1. Co asi tak m°že strejdovi Jonatááánovi vyjit :-)) Jedine
                  Co asi tak m°že strejdovi Jonatááánovi vyjit :-)) Jedine pi….na, jako vždycky.

                2. Ať si ty tramvaje užije, no !!!
                  Ať si ty tramvaje užije, no !!!

              1. I kdyby si s tím elektromobilem najel 1500000km slovy
                I kdyby si s tím elektromobilem najel 1500000km slovy (mezitím by se ti desetkrát rozpadl což nepočítám) milionpětsettisíc km tak se ti to levnější elektřinou nezaplatí.
                A ůdržba po 100000 měnili Teslám trakční motory. cena malých 10kW stojí 20000kč a kolik může stát motor tesla model-s vodou chlazený 310kW? Asi majlant. Kolikrát dražší auto tolikrát dražší opravy.

                1. Ta odpověď jaksi… není reakcí na předchozí
                  Ta odpověď jaksi… není reakcí na předchozí příspěvek.
                  Nebo ano ?

                2. možná Jonatán myslí že zkratka MHD je nějaký nový
                  možná Jonatán myslí že zkratka MHD je nějaký nový model Tesly :-)))))))
                  já taky nechápu co se vlastně snažil napsat, asi schizofrenie…

                3. Po tej odpovedi je jasné, že jeto alzheimer v kombinácii so
                  Po tej odpovedi je jasné, že jeto alzheimer v kombinácii so schizou. To je blbé. Už by sme si z neho namali robiť srandu, to nie je pekné. Ja končím. Odteraz ho budem už iba chváliť 🙂

            1. Měl by porovnávat stejná vozidla, konkrétně KIA Soul
              Měl by porovnávat stejná vozidla, konkrétně KIA Soul nafta a KIA Soul EV.

              KIA 1.6 CRDi 7DCT automat + packety 610 tis. Kč, KIA EV 870 tis.

              Soul nafta – ročně 10 tis. údržba, palivo 22 tis.
              Soul EV – ročně 1 tis. údržba, elektřina 6 tis.

              Zbytek si spočítáš sám.

                1. Pak ale nemůže porovnávat s nákupní taškou Crosover.
                  Pak ale nemůže porovnávat s nákupní taškou Crosover. Někomu bude stači auto za 190 tisíc, je blbost porovnávat taková auta mezi sebou.

        2. Jenže na rozdíl od Vás milý Jonatane, jsem já prakticky
          Jenže na rozdíl od Vás milý Jonatane, jsem já prakticky denně 4 roky elektromobilem jezdící demagog. Stejně jako moje manželka, která aktuálně taky má elektromobil. Poskytněte svoje reálná čísla. Moje máte zde v článcích o Peugeot Ion na hybrid.cz. A porovnávejte hrušky s hruškami, ne Renault Clio s Kia Soul EV. Elektrické Clio se jmenuje ZOE – viz můj test zde na hybrid.cz. Shrnuto – pište si co chcete, je to povětšinou irelevantní.

      2. Už jsem to tu jednou psal, někomu dává smysl ušetřit 1h
        Už jsem to tu jednou psal, někomu dává smysl ušetřit 1h denně v porovnání se sockou. Když to přepočítám na peníze, jako orientační hodnotu kolik bych vydělal kdybych ten čas investoval do práce, tak pro mě to vychází 60 tisíc ročně.

        Jistě, přijdu o spánek v autobuse/vlaku a možnost skočit do tramvaje… ale podle této hodnoty se mi auto co vydrží alespoň 5 let a stojí pod 300 tisíc (včetně sekundárních nákladů) vyplatí. Když vydrží 10 let, tak může stát 600 tisíc. A to tu mluvíme o využití čistě na dojíždění za prací.

      1. Tak ty si myslíš že budu se Stromosem jezdit z Moravy
        Tak ty si myslíš že budu se Stromosem jezdit z Moravy několik tisíc km do Německa aby mě poladili baterky na servis? Předjel si s tím někdy někoho? 30kW není nic noc.Je to zkrácený Svift? do kufru dáš asi tak jednu tašku. Ty asi měříš 160cm nebo řídíš ze zadního sedadla takže to není normální pruměrné auto.

        1. Ten průměr je zajímavý… mám to do práce cca 40km.
          Ten průměr je zajímavý… mám to do práce cca 40km. Jednou měsíčně bych si rád někam zajel (200km). Tedy bez nějakých mimostátních excesů. To mi dává roční nájezd skoro 22 tisíc.
          Dovolené a státní svátky už odečtené mám.

          Poenta je – lidem s vyšším nájezdem to dává větší smysl než těm co auto prakticky nepotřebují (a mohli by ho vyměnit za koloběžku cestou na vlak).

          1. Přesně tak. Moje stálo 439 tisíc. Nabíjím prakticky jen
            Přesně tak. Moje stálo 439 tisíc. Nabíjím prakticky jen zdarma. Ženu stálo 280 tisíc. Nabíjí sice nočním proudem, ale díky 1/3 dne s nízkým tarifem (díky elektromobilu) na to jede celý dům, takže platíme za faktury méně nebo stejně jako když jsme elektromobily neměli.
            Oba dohromady najezdíme ročně kolem 30 tis. km. Naše benzínová auta obě brala dlouhodobě 8 L podle přesně sledované spotřeby na spritmonitor.de. Prostě ježdění krátkých tras po městě. To je 2,4 Kč jen na benzínu za 30,- Kč litr. Tedy ročně úspora jen na palivu pro nás dva 72 tisíc Kč. tyhle peníze jsem dříve vydával a ta spalovací auta mne stála v pořizovací ceně skoro navlas stejně.
            A to nepočítám oleje, filtry, výfuková potrubí, svíčky……, která si spalováky prostě stále braly. Tisícikoruny.

          1. Stačí jakékoliv, řidič ale musí chtít jezdit. Pak
            Stačí jakékoliv, řidič ale musí chtít jezdit. Pak jednoduchým výpočtem dostaneme že při nájezdu 100km denně a spotřebě 6l/100km spálí 120l paliva za 3600Kč. Měsíční paušál pro tankování elektřiny od ČEZu stojí 450Kč…

            Směr úvahy je doufám naznačen (čím větší nájezd, tím větší rozdíl od paušálu).
            Samozřejmě by šlo brát i nepaušální výpočet, zahrnout procentuelnost čerpání na rychlodobíječkách, nočním proudem… poenta ale je – rozdíl v ceně pohonných hmot/energií za nějaký čas ten rozdíl mezi nákupními cenami těch vozů udělá. Jak rychle záleží jen na rozdílu ceny pořizovací, energií a nájezdu.

            Tzn odpověď na otázku – jaké auto se zaplatí ? Většina v rozumné době.

            1. Myslim, ze ten „nocni proud“ bude pro nejake odhady
              Myslim, ze ten „nocni proud“ bude pro nejake odhady „vyhodnosti“ realistictejsi, rychlonabijeci pausal v podobe CEZ je neskalovatelny – jedna stanice obslouzi za den 10-20 aut a dalsi vedle ni nepostavi – za tu 500 je to zas komercne nezajimave pro CEZ. A podle place tady nekde uz pri relativne nizke sazbe (11Kc/kWh?) EV dorovnava v cene paliva benzinak.

              1. Jistě, ale pak vzniká ta „parita“, nesoulad chcete-li, v
                Jistě, ale pak vzniká ta „parita“, nesoulad chcete-li, v přemýšlení odpůrců a zastánců v pohledu na návratnost/výhodnost EV.

                Paušál a/nebo noční proud jsou to co pracuje pro tu návratnost. Dejte do úvahy reálnou cenu na rychlonabíječkách a seberte nevýhodný paušál, přihoďte nízkou obslužnost a samozřejmě že vám to nebude vycházet. Dalším klacíkem v soukolí těchto úvah je vlastní garáž pro vlastní noční proud a nabíjení v teple…

                Realita je však takováto a ne jíná : paušál ČEZ i noční proud existují.

                1. Ale nemuzu si prece vybyrat z kazdeho jen to, co se mi hodi.
                  Ale nemuzu si prece vybyrat z kazdeho jen to, co se mi hodi. To bych stejne mohl rict, ze napr. Ridic_A ma moznost v praci nabijet zadarmo a tudiz vsechna EV jezdi zadarmo.
                  Kdyz tech cca 1000 ne-Tesla EV bude veskerou svou dobijeci potrebu uspokojovat na tech cca 20 CEZ rychlonabijeckach (nebo ostatne tech 200 Tesel na 16 SC stojanech), tak se ridici ve fronte pobijou.

                  EDIT: cisla (pocty aut a stanic) prosim berte s rezervou.

                2. Proto píšu že tady vzniká ta třecí plocha mezi zastánci
                  Proto píšu že tady vzniká ta třecí plocha mezi zastánci a odpůrci, každý si jede ty své ideální podmínky. Máme tu spalováka s nájezdem 500km měsíčně a spotřebou 3.2l/100km s pořizovací hodnotou 50k a pak EV s čipem od ČEZu… Proto jsem tam psal i o možnosti počítat to od nočního proudu (aby se vyhnulo největšímu nešvaru – čipu) ale to by i na druhé straně barikády museli uznat že nemohou jezdit za 3,2l a mít nájezd 500km a očekávat nějakou návratnost.

            2. Míša nás tady tak trochu lakuje schválně počítá benzin
              Míša nás tady tak trochu lakuje schválně počítá benzin s DPH a kartu od ČEZ bez DPH. A navíc já bych musel k té jeho nabíjecí stanici jet 50km. Takže karta je mě na nic. Nabíjel bych auto doma měsíčně za 1240kč.

              Nebo bych si koupil úsporné naftové auto 3,2l/100 a budu jezdit měsíčně za 1880kč.
              Rozdíl v cenách energií je tak zanedbatelný že ani po 100 letech se mě elektromobil nezaplatí jelikož je o 350000kč dražší než můj úsporný nafťáček.

              1. Pravda, střílím to od boku 🙂
                Ale nabíjet nočním proudem

                Pravda, střílím to od boku 🙂
                Ale nabíjet nočním proudem za 1240,-… to počítáte každou noc doplnění z 0 na 100 nebo jak ? Také buďte konkrétní a nemlžte když to ostatním vyčítáte.

                Ano, někdy je rozdíl zanedbatelný… obvzláště s autem s pořizovací cenou pod 100k a snovou spotřebou 3,2l/100km. Proto jsem také napsal že většina v rozumné době.
                Vy zřejmě nejste většina, zapomeňte na EV a máte klid ne ?

                Pokud vám to ale nedá spát tak proč tedy nejezdí všichni úsporně za 3,2l ? Kde je zakopaný pes ?

                Navíc 🙂 pouze jsem se snažil vám ukázat proč si ostatní myslí něco jiného o návratnosti než vy. Nemají tak úsporné auto a zřejmě ani nemohou mít tak malé, mají větší potřeby a uvažují v jiných číslech. Zkuste to občas i vy.

                1. 1240:2,5 (cena noční proud 1 kWh) = 496 kWh. Běžná
                  1240:2,5 (cena noční proud 1 kWh) = 496 kWh. Běžná spotřeba malého městského BEV 12 kWh/100 km. 496:12=4.133 km měsíčně, tedy skoro 50 tisíc km ročně. To tedy není moc městské ježdění, na 250 pracovních dní to vychází na 200 km denně. Ostrava-Olomouc a zpět. To ale malý městský BEV nedá bez druhého nabíjení v daný den ani náhodou.

                  3,2 L nafty na 100 km je Urban legend. Při městském ježdění se naftový motor ani nezahřeje, natožpak aby si sáhl na takovou spotřebu. A to ani před 30 lety, kdy Citroen BX 1.9D jezdil sice za 4,5 L nafty na 100 km, ale jen při dálkových jízdách, jinak za 6.

    4. az tak spatne to neni, ale nejste daleko od pravdy. jeden
      az tak spatne to neni, ale nejste daleko od pravdy. jeden diskutujici mi tady spocital, ze se tesla splati pri rocnim najezdu 70tis km, druhy diskutujici mi spocital, ze se nissan leaf splati pri 30titisicovem najezdu. oboji na hranici navratnosti, v rozumnem casovem horizontu a rozumnem celkovem najezdu. samozrejme na hranici denniho mozneho realneho najezdu. klicem k temhle propoctum je hromada neprimych dusledku, typu levnejsi tarif od cezu, porovnavani servisnich nakladu, treba levnejsi parkovani a podobne. tyhle propocty jsou jednak dost sofistikovane, jednak do nich vstupuje hodne parametru, ale hlavne podminky navratnosti jsou opravdu hodne specificke. kazdopadne na to se tady v podstate ani nehraje. nikoho tady neohromite, kdyz reknete, ze elektromobil nema navratnost. oni to v podstate vsichni vedi, i kdyz vam tady mistni ehm intelektualove vynadaji. vemte si, ze pokud vam staci fabia a poridite si superba, tak je situace stejna. proste vlastnite neco, co se vam nevrati. kupujete si pocit. v pripade superba treba pocit dulezitosti, pripadne uspechu. v porovnani s tim, co mma tu fabii samozrejme. ale stejne tak si muzete koupit jiny pocit. ze jste ekologicky, ze jste prukopnik, pripadne jine podobne financne nevyjadritelne motivace. blby je, ze tenhle pocit si muze koupit ten, co na to ma. prumerna ceska domacnost to rozhodne neni.

Napsat komentář