Záplava displejů přinesla revoluci do způsobu vývoje interiéru osobního vozu. Nyní na nich všechno závisí až do té míry, že Seat tvrdí, že kolem nich svá auta navrhuje.
foto: Seat
Dnes na displejích všechno závisí až do té míry, že „nejprve navrhujeme design displeje, pak všechno ostatní“, jak říká Jaume Sala, vedoucí oddělení vnitřního designu ve společnosti SEAT, který také uvádí, že „dříve jsme navrhli vnitřní design vozu a nakonec hledali místo, kam umístit displej“. Nyní se však „všechno točí kolem displeje“.
Vzhledem k rostoucímu vlivu konektivity na automobilový průmysl navrhuje displeje ve společnosti SEAT již větší počet lidí než exteriéry osobních vozů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
T-Mobile představil produkt Chytré auto, první službu internetu věcí (IoT)
Do konce letošního roku bude v oddělení UX Design, které zodpovídá za displeje, pracovat 30 lidí. Někteří z nich mají na starost uživatelská rozhraní, další se věnují aplikacím jako na kterémkoli jiném zařízení z oblasti konektivity a nakonec třetí skupina je zaměřena na simulace a animace, včetně způsobů, jímž jsou zobrazovány.
Navrhnout design displeje osobního vozu je časově velmi náročná práce, která trvá rok a půl a vyžaduje 1000 skic. Ve společnosti SEAT mají všechny displeje jednu věc společnou – jsou umístěny v úrovni očí a natočeny směrem k řidiči.
Nejnovější displej v novém Leonu má úhlopříčku osm palců, přibližně 20 centimetrů, podobně jako tablet. Pro tento nový model bylo navrženo 3000 ikonek a piktogramů.
V uplynulých 15 letech byla evoluce displejů „neuvěřitelná“. Podle Saly jsme se dostali od jednoduchého rádia s odnímatelným čelním panelem až k plnohodnotnému počítači, který je součástí vozidla“ a je schopen nabízet stejné funkce jako ostatní zařízení, například tablet. A přesně to současní zákazníci požadují.
možno by ich mal navrhovať
možno by ich mal navrhovať radšej na vozovku, okolo kolies
Je to všechno moc pěkné,
Je to všechno moc pěkné, ale nesmí se to přehánět. Řidič se musí soustředit na jízdu, obrazovky a aplikace mohou odvádět pozornost. Někdy méně znamená více. Automobilky se chlubí zeleným myšlením, tedy tím, nakolik jsou jejich auta úsporná, EKO apod., přitom na elektroniku se spotřebuje množství kovů, plastů atd. Proto říkám, méně je někdy více.
Pořád tvrdím, že se
Pořád tvrdím, že se dnešní auta vyrábějí jako hračky pro muže, tedy jen velké chlapce. Hezky je to vidět na srovnání spalováků a elektrik. Jakmile do elektriky sedne žena, zvyklá věci používat, ne si s nimi hrát, je rozhodnuto. Bude řídit elektriku. Zvláště pak, jeli elektrika dotažena do konce ve stylu otevření příchodem k autu, start tlačítkem, zařazení tlačítkem či páčkou a dále jen pedál plynu dolů pro jízdu a nahoru pro brzdu. Navigace je pro ni nutná pouze pokud jede do neznáma, což obvykle nejezdí. A to ještě musí být fakt vymazlená ve stylu zadám přibližně a už to samo najde a vše dořeší. Auto má být jednoduché bezpečné přemísťovadlo s prostorem pro posádku a náklad.