Sdílená elektromobilita re.volt míří do dalších měst

Kopřivnice, Starý Jičín, Nový Jičín a Příbor, ale také Brno český carsharingový startup re.volt zvolil jako další místa, kde od 8. března umožňuje jízdu na svých skútrech a koloběžkách.

Re.volt se zavazuje k odpovědnému přístupu ke sdílené dopravě a aktivně vše projednává s vedením měst.
foto: Re.volt

Budou to 3 roky, kdy žlutá flotila re.volt rozsvítila komunikace českého hlavního města. Barva jejich dopravních prostředků zůstává stejná, stejně jako cíl zlehčovat osobní přepravu. Jediný čistě elektronický tuzemský carsharing je původem z Ostravy, které se tímto krokem přibližuje.

Odpovědný koncept sdílení dopravních prostředků si žádá plodný dialog s vedením měst. Ten se v lokalitě „čtyřměstí“, jak ji re.volt interně nazývá, daří realizovat, a nacházet řešení, jak zamezit chaotickému odkládání vozidel ve veřejném prostoru. Do ulic tam už 8. března nasadí postupně 180 elektrických koloběžek a 30 skútrů.

Přinese tak zcela novou, dostupnou a rychlou formu přepravy, a uleví i dopravě veřejné. Koncept dovolí cestování i mezi jednotlivými městy. K parkování tam poslouží stojany pro jízdní kola nebo prostranství, kde nedochází k omezování chodců či aut. Samostatným městem pak bude Brno. Služba by mohla pomoci zredukovat počet vozidel zaparkovaných v centru.

K výpůjčce poslouží přehledná mobilní aplikace spárovaná s telefonním číslem. Koloběžku si vypůjčí každý nad 18 let, skútr potom ti s platným řidičským průkazem skupiny B. Schválení uživatelů bude okamžité díky strojové validaci.

„Systém re.voltu povolí jízdu i na koloběžce pouze na základě dokladu totožnosti. Zaznamenává také každé parkování. Nebude-li vozidlo odstaveno na k tomu určeném místě, uživateli se automaticky přičte pokuta 250 Kč. Při opakování prohřešků ho ze systému natrvalo vyřadíme,” uvedl dále Pavel Kuchta.

Před jízdou bude potřeba vložit alespoň jeden doklad totožnosti, ověřit platnost kreditní karty a dobít z ní kredit ve výši 60 Kč. Tímto způsobem hodlá startup zamezit neuvážlivé používání svých prostředků.

Je to možná přísné, ale žádoucí. Špatně zaparkované vozy byly totiž největším problémem, s nímž se potýkal v metropoli. Omezen bude noční provoz, aby re.volt nevozil návštěvníky barů a hospod. Standardní cena minuty jízdy na koloběžce bude 3 Kč a 4 Kč na skútru. Uživatelé ušetří s nákupem výhodných balíčků, s nímž se dostanou až k ceně 2 Kč za minutu jízdy.

tisková zpráva

6 Comments on “Sdílená elektromobilita re.volt míří do dalších měst”

  1. 2-4 kacky za minutu, hmmm, nevim, asi by se me to nevyplatilo,
    2-4 kacky za minutu, hmmm, nevim, asi by se me to nevyplatilo, kdys uvazim ze elektricka kolobezka takova tu co dela jedna firma a prodava ji pod svou znackou pak asi dalsich 20 firem se da dnes poridit za cca 7-8 tisic (proste ten model co ma dojezd tusim az 25km) tak ten kdo by tuhle slusby vyuzival asi hodne a dostal by se rekneme na ty 2 kacky za minutu, tak vlastni kolobezku by vyjezdil za cca 4000 minut, to je necelych 67 hodin, rekneme ze jezdim do prace na elektroskutru 12+12 minut, takze kazdy den jim zaplatim rekneme 72 korun? za rok pak 18 tisic a to v pripade ze nekde pobliz baraku budu mit stanovsite a nekde pobliz prace budu mit stanoviste k zaparkovani a ze tam vzdy najdu bud kolobezku nebo skutr pripraveny k jizde 😀

    relativne kvalitni elektricke skutry se daj poridit od 32-35 tisic, takze ikdys prictu elektrinu na provoz, tak kdo jezdi pravidelne a vi ze by na tom pujcenem jel vic nez 25+ minu za den, tak se mu to nevyplati, vlastni skutr vyjde na podobnej peniz, MHD na desetinu te sumy za rok, elektricka kolobezka tak na polovinu te rocni sumy

    omezeni na nocni provoz, takze kdys nekdo dela na smeny, tak se muzu stat ze to nepojede?

      1. podle toho textu tam prave oser s parkovanim bude a ne zrovna
        podle toho textu tam prave oser s parkovanim bude a ne zrovna malej, je to takove to, ze si vezmes taxik a on te vyhodi o ulici driv nez jsi chtel jen proto ze se taxikari nebude chti do te ulice zajizdet 😀 a taky se natebe ten taxikar vyprdne hned jak uhodi „desata“ vecerni „jo pane mame padla, ted nejezdime, musite si pockat do 6 do rana“ 😀

        1. 4 kačky za minutu, tak to je tak pro mladé krásné
          4 kačky za minutu, tak to je tak pro mladé krásné perspektivní, co si musí honit ego, aby byli cool.

          Je to v zásadě k ničemu, pít nesmíš, zavazadla si nevezmeš, pokud nejsi magor měl bys mít helmu. Už jsem na elektrokoloběžce jel a teda nic moc. Po kostkách to je o život, jinak po asfaltu dobrý, ale důvěřovat stroji, který přede mnou mohl mít libovolný magor. Né díky, tohle přenechám jiným.

        2. Já z principu už léta používám veškeré sdílené
          Já z principu už léta používám veškeré sdílené pohybovadla, nicméně systém řídký odkládacích stanic mně od jejich používání čím dál více odrazuje ve prospěch MHD nebo soukromého auta.
          Po 3 letech se v Ostravě nejrozšířenější Next bike posunul do míst, kde dává velký smysl, tedy okrajových částí s řídkou frekvencí MHD. Předtím končil od nás 4 zastávky MHD, pak 3 zastávky, nyní jen 1 zastávku MHD.
          Takže když žádný bus z oficiálně 3 linek zastavujících 300 metrů od našeho domu na kopci hodinu a více nejede, ujdu dalších 400 metrů po rovince, abych si mohl půjčit sdílené kolo a sjet 2 zastávky z kopce dolů ke konečné páteřní tramvaje, co jezdí v taktu 10 minut ve špičce. Ovšem nazpátek je ten kopec dost opruz, nehledě na úzkou klikatou cestu mezi domy a provoz na ní. I tak ale skončím 700 metrů od baráku.
          Shrnuto zlaté Rekolo a možnost přimknout ho v dané zóně všude. Když přišlo do Ostravy, naordinovali mu radní taky ona stanoviště. A bez jejich znalosti se těžko pohybuje, nevíte totiž, zda u Vašeho cíle cesty nějaké je a není jednodušší jet MHD či jít pěšky.

Napsat komentář