Re.volt carsharing rozšiřuje zónu a nově sdílí i elektromotorky

Sdílené elektroauta od re.volt carsharing doplnily i elektromotorky. Značně se taktéž rozšiřuje zóna, do které se vozidla musejí vracet.

Pražská služba sdílení elektromobilů Re.Volt rozšiřuje své služby
foto: Re.Volt

Zvětšená zóna pokrývá důležité části jako Holešovice, Karlín, Žižkov, Vyšehrad, Smíchov, Bubeneč a část Dejvic. “Prostě jsme píchli kružítko do koně a udělali velkou kružnici tak, aby zahrnovala strategické části města, kde lidé bydlí nebo pracují, s ohledem na stávající počet 20 aut.” uvádí CEO společnosti Ing. Pavel Kuchta.

Do jejich sdílené flotily přibývá nově i elektromotorka s dojezdem 80 km, maximální rychlostí 45 km/h a vyměnitelnou baterií. Stačí pouze řidičák sk. B, stejně jako u auta. Toto řešení by mohlo odlehčit často ucpaným pražským úsekům.

“Motorky si v Praze hravě poradí s kolonou, a proto věříme, že nyní budeme schopni mnohem lépe uspokojit potřeby našich uživatelů, kteří se mohou rozhodnout, jaké vozidlo využít podle dané situace či počasí.” doplňuje CTO společnosti Martin Matoušek.

Dvě motorky jsou již nasazené a další dvě doplní během příštího týdne, z nichž jedna je pojata designově v retro stylu, takže se je na co těšit. “Nasadit 4 motorky na podzim se může zdát podivné, ale my si chceme ověřit, jestli to lidi zajímá. Pokud se v provozu osvědčí, chceme jich na další jaro připravit mnohem víc.” dodává Kuchta.

Re.volt carsharing je český startup, který se zaměřuje na sdílení elektromobility. V Praze tento rok odstartoval sdílení malých městských elektroaut a elektromotorek formou volně plovoucí flotily, které lze využít pro rychlou osobní či firemní přepravu z bodu A do bodu B.

Koncept se vyznačuje především jednoduchostí a rozmanitostí využití, kdy vozidla mohou parkovat kdekoliv uvnitř stanovené zóny a vše od registrace, otevírání/zavírání vozů a placení probíhá online v chytrém telefonu.

tisková zpráva

16 komentářů u “Re.volt carsharing rozšiřuje zónu a nově sdílí i elektromotorky”

    1. To mívají v přihrádce, kde jsou obvykle i klíče a návod
      To mívají v přihrádce, kde jsou obvykle i klíče a návod k vozu/motorce. Protože aktivujete auto/motorku kartou nebo mobilem a tím se dostanete dovnitř auta/schránky a odblokujete si je pro jízdu. Pak už jen klíče do zapalování a jede se. Jinak kontrola úplnosti vozidla je ve Vašem zájmu před jízdou. Stejně jako viditelných poškození, pokud nejsou u vozidla uvedena předem.

  1. Našel někdo někde mapu jejich pokrytí? Když už se
    Našel někdo někde mapu jejich pokrytí? Když už se ohání rekoly a inspirací v nich, tak by mi zajímalo pokrytí. U Rekol jsem tam na dva kliky. U re.voltu klikám hledám a nic. Rád vyzkouším, ale nejdřív chci vědět, jestli instalace apky nebude ztráta času, protože to bude na mé trasy nepoužitelné.

  2. Tak se nám ta Praha zahušťuje. Kola Rekolo a OFO, sdílené
    Tak se nám ta Praha zahušťuje. Kola Rekolo a OFO, sdílené elektrokoloběžky, několik půjčoven a carsharingů elektroaut, nyní motorky. Paráda. Jen bych se přimlouval z vlastní pražské zkušenosti za silnější motorku, alespoň 80 km/h. Jakmile vjedu s tou slabou na čtyřproudovku se 70 více km/h, tak se klidím do odstavného pruhu, jsem brzda.
    Pro představu moje páteční konference v Praze = kombinovaná doprava elektromobilem na nádraží v Ostravě, stání zdarma, elektrickým vlakem se vším komfortem včetně jídla, pití, zásuvek a wifi na hlavní nádraží Praha, Rekolem stojícím před nádražím dolů k řece zdarma. Zpět totéž.
    Celá legrace trvala jedním směrem 3,5 hodiny včetně přestupů a přišla tam i zpět celkově na 615,- Kč = 20,5 litru benzínu, kdyby ovšem stál dnes jen 30,- Kč, což stojí více (elektromobil do ceny nezapočítán, mohl být nahrazen MHD za 20+20,- Kč, čas by se prodloužil o 20 minut jedním směrem).

      1. A i když jezdí po silnci tak:
        -nemají problém jet z

        A i když jezdí po silnci tak:
        -nemají problém jet z protisměrky do protisměrky rychlostí přes 20kmh (jeden se takto málem srazil s autem a „plynule“ to zahnul na chodník)
        -i kdyby se na ně nakrásně vztahovala pravidla pro kolo tak to už Lime ve své podstatě porušuje vyhlášku o nezávislých brzdách, odrazkách, nočním osvětlení… (ale třeba se pletu a má to i zadní blikačku?)

        1. Má to i zadní blikačku. Brzdu taky. Nechápu proč ta
          Má to i zadní blikačku. Brzdu taky. Nechápu proč ta hysterie? Proč se ke každé inovaci staví lidé tak negativně. Ano někteří jejich uživatelé zřejmě budou porušovat dopravní předpisy, alespoň ti z nich, kteří je porušují, ať už v roli chodce, cyklisty nebo řidiče automobilu. Nicméně jdou víc s kůží na trh, než řidiči obklopení deformačníma zónama, tedy zde spíše zafunguje darwinova teorie přirozeného výběru 🙂 Dokážu si představit, že někdo koloběžku zaparkuje tak, aby překážela, potkal jsem jich ve městě mnoho, nad každou se jistě někdo rozčílil, ale ve skutečnosti žádná vyloženě nepřekážela. Zkrátka žijeme v době všeobecné nenávisti a necháváme se tím strhnout. Jedna zásádní výhoda, která zůstává často nezmíněná, lokálně nikomu nesmrdí pod nos a neprodukuje ve velké míře lokálně karcenogenní látky – když pominu částečky jejích pneumatik.

          1. Mně taky nevadí. Spíše mne překvapilo, jak si stojí
            Mně taky nevadí. Spíše mne překvapilo, jak si stojí klidně v prostoru. Z Rekola jsem zvyklý na tlustý řetěz kolem tlusté v zemi zabetonované trubky. Ale to je asi fakt těmi léty v zlodějském systému následovaném dalším podobným, kde co není přibité, to lidi ukradou. Až jsem se lekl, jak jsem deformovaný.

            1. Prdlačky změna paradigmatu, Lime prostě dostal velké
              Prdlačky změna paradigmatu, Lime prostě dostal velké peníze od tajných služeb a domluvil se se státem, že mu z řad hipsterů zajistí hafo mladých orgánů pro transplantace, a pobídne méně inteligentní nenechavce ke krádežím, aby po snadném chycení díky GPS získali levně nedostatkovou pracovní sílu do věznic a veřejné práce 🙂

          2. To není antipatie, v zásadě bych rád aby se lidé
            To není antipatie, v zásadě bych rád aby se lidé dopravovali v centru na kolech a koloběžkách, nejlépe elektrických.

            Ale ti co soutěží o Darwinovku mě děsí. Je to placené od minuty takže na to šlapou co to dá a pak to dopadá tak jak jsem to viděl – buď příliš rychlí na chodnících nebo se nebojí vlítnout před protijedoucí auto.
            Je mi jedno že u toho pár blbců zemře, není mi jedno že to bude mít na triku někdo druhý.

        2. „Na chodník nepatří jezdící koloběžkáři ani podle
          „Na chodník nepatří jezdící koloběžkáři ani podle provozního manažera pražské Lime Ondřeje Širokého. „Určitě se na koloběžkách má jezdit po cestě či cyklostezce.“

          Voni jsou v centru Prahy jako nějaký „cesty“??? To jako myslí polní nebo lesní cesty? :-))))

Napsat komentář