Uber se zavazuje stát se v celé Evropě do roku 2030 bezemisní platformou mobility. Chce k tomu využít i 30 000 elektromobilů značky Kia.
Kia Europe a Uber oznámily uzavření přelomové partnerské spolupráce na poli elektrické mobility. Má urychlit přijetí bateriových elektromobilů napříč Evropou.
NEPŘEHLÉDNĚTE Uber slibuje, že do roku 2030 bude jezdit jen na elektřinu; řidičům zajistí slevy na elektromobily
V rámci uvedené partnerské spolupráce si řidiči platformy Uber budou moci pořídit za speciálních podmínek moderní elektromobily (BEV) značky Kia – včetně modelů e-Niro a e-Soul.
Kia chce do konce dekády dosáhnout ročních celosvětových prodejů čistých elektromobilů v objemu 880 tisíc vozů, resp. „ekologických vozidel“ v objemu 1,6 milionu vozů.
Do roku 2026 Kia uvede 11 nových elektromobilů, z toho sedm bude postaveno na pokrokové modulární platformě pro elektromobily (E-GMP). Půjde o menší osobní auta, SUV a MPV.
Uber chce do roku 2025 provozovat v rámci své evropské sítě až 100 000 elektromobilů. Součástí tohoto cíle je i to, že polovinu celkové vzdálenosti ujeté řidiči Uber do roku 2025 v sedmi klíčových evropských městech – Amsterdamu, Berlíně, Bruselu, Lisabonu, Londýně, Madridu a Paříži – absolvují vozidla s nulovými emisemi.
Na podporu širšího dopadu uvedené partnerské spolupráce připraví Kia a Uber společné marketingové a vzdělávací kampaně informující řidiče platformy Uber o možnostech elektromobilů s akumulátorovým pohonem.
Kia bude dále nabízet testovací jízdy, aby si řidiči mohli vyzkoušet čistě elektrická bezemisní vozidla Kia na vlastní kůži.
Uber, bud prijde sladeni s taxisluzbou, lokalni pobocky a
Uber, bud prijde sladeni s taxisluzbou, lokalni pobocky a odvadeni DPH, nebo okamzite zakazat
Uber kterej zahlcuje mesta autama a odira sve ridice na kuzi.
Uber kterej zahlcuje mesta autama a odira sve ridice na kuzi.
Tak teď ještě bude blokovat veřejné nabíječky.
Tak teď ještě bude blokovat veřejné nabíječky.
Vždyť proto jsou ty nabíječky veřejné, že jsou pro
Vždyť proto jsou ty nabíječky veřejné, že jsou pro všechny. A ČEZ má pro taxikáře i speciální výhodný tarif, takže se není čemu divit. Ostatně, je to asi levnější než si budovat vlastní nabíjecí infrastrukturu. Zeptejte se v Olomouci, když tam bylo nabíjení ČEZ za paušál, kdo tam pořád nabíjel 🙂
Taxikáři mají svoji firemní nabíječku. No ale když si
Taxikáři mají svoji firemní nabíječku. No ale když si koupí v Lidlu svačinku tak je taky zákazník a nabije si. Ale možná by měl potom dávat klientům slevu když ušetřil.
Jo? Uber jim bude stavět nabíječky? Ti taxikáři jsou
Jo? Uber jim bude stavět nabíječky? Ti taxikáři jsou všechno OSVČ, který pro Uber jezdí. Prostě jsou to elektromobilisté jako každý jiný. A pokud mají možnost zdarma nabíjet, mají konkurenční vyhodu. jestli to promítnou do ceny, je to jejich volba.
Já jsem nepsal o Uberu ale o taxi firmě co to má jako
Já jsem nepsal o Uberu ale o taxi firmě co to má jako byznys. Ale já to neodsuzuji, vždy jsem se držel hesla „Přej a bude ti přáno“.
No tak záleží, no… ale pokud má taxi služba tak 5 aut a
No tak záleží, no… ale pokud má taxi služba tak 5 aut a v době, kdy se nabíjelo u ČEZ za paušál, bylo lepší nabíjet tam a nebudovat drahé nabíječky.
Tak konkrétně Eco Taxi v Olomouci má vlastní čtyři
Tak konkrétně Eco Taxi v Olomouci má vlastní čtyři nabíječky na 7 aut a k tomu samozřejmě využívá externí sítě, hlavně ČEZ. Není možné budovat si vlastní nabíjecí stanici třeba v Brně, když tam jedu dvakrát měsíčně, v Ostravě…atd. Proto má ČEZ v ceníku i tarif taxi, který je cílený na tuto skupinu zákazníků a my jej využíváme. Co se týká historie, tak nákup EV jsme započali v roce 2015, kdy v Olomouci nebyla jediná rychlonabíjecí stanice, dokonce ani ta naše. Proto jsme si ji co nejdříve zprovoznili. To že nabízel ČEZ nabití za paušál byla dlouho výhoda pouze v Praze, Brně, Zlíně a Ostravě. Nás se to dlouho netýkalo a tím pádem odpadala motivace ke zneužívání paušálu. Navíc svým nájezdem jsme posunuli ČEZ k postavení dalších stanic na tranzitní trase Praha – Ostrava. Co se týká Lidlu, naši řidiči mají zákaz tam nabíjet, protože se to neslučuje s naší firemní politikou. To že tam některý řidič občas zastaví pro svačinu je normální. Přece když vyloží zákazníka u Lidlu, nepojede pro svačinu do Albertu.