Scania představuje novou platformu pro bateriové elektrobusy

Scania představuje elektrobusy se sníženým vstupem s pohonem 4×2, které využívají udržitelně vyráběné baterie s kapacitou až 520 kWh.

Baterie byly vyvinuty speciálně pro těžká užitková vozidla a za optimálních podmínek umožňují dojezd více než 500 km na jedno nabití. Nová platforma bateriových elektrobusů Scania nabídne jako první na trhu kompletní řešení e-mobility.

Elektrický hybridní pohon pro autobusy a nákladní vozy začala Scania testovat již v roce 2007 a po uvedení prvních modelů určených především pro městský provoz nyní přichází nová platforma, která zajišťuje tichou dopravu s nulovými emisemi i v regionální, příměstské autobusové dopravě. Scania zaručuje kompletní servis, podporu i spolehlivý a maximálně efektivní provoz.

Nová platforma bude poprvé dostupná v elektrobusech se sníženým vstupem (LE) s pohonem 4×2 a Scania ji vytváří v úzké spolupráci s partnery, výrobci nástaveb. Nové elektrobusy budou k dispozici ve dvou výkonnostních stupních – čtyřbateriová varianta s instalovanou kapacitou 416 kWh a dojezdem 400 km a pětibateriová s instalovanou kapacitou 520 kWh a dojezdem 500 km.

Nové elektrobusy Scania jsou vybaveny jednou z nejudržitelnějších baterií pro těžká užitková vozidla na trhu, kterou společnost vyvíjí ve spolupráci s firmou Northvolt.

SOUVISEJÍCÍ: Northvolt a Scania prý mají baterie s životností 1,5 milionu kilometrů

„Během vývoje naší nové platformy pro bateriové elektrobusy jsme kladli důraz především na dojezd, výkon a ekologický dopad výroby baterie. To jsou klíčové atributy pro vytvoření životaschopných a udržitelných dopravních systémů. V kombinaci s nejnovějšími službami v oblasti e-mobility tak budeme poskytovat kompletní a vysoce konkurenceschopná řešení pro veřejnou dopravu ve všech regionech, v nichž v současné době působíme,“ říká Carl-Joahn Lööf, vedoucí produktového managementu ve společnosti Scania a dodává: „Ve Scanii neustále přizpůsobujeme své kroky vizi udržitelného rozvoje, a to v průběhu celého procesu výroby.“ 

Scania na veletrhu  Busworld 2023, který probíhá v Bruselu od 7. do 12.října, představí své přelomové inovace:

  1. Optimalizované řešení nízkopodlažních elektrobusů po celém světě

Elektrobus je vhodný pro středně těžký a těžký provoz ve městě, příměstských a regionálních pásmech, a to v I. i II. třídě. Dodává se ve dvou různých šířkách podvozku 2500 mm a 2550 mm. Dvě varianty převodů náprav umožňují autobusům fungovat i v těch nejnáročnějších podmínkách. 

  1. Výkonnější elektrický stroj

Nový elektrobus je výkonnější, a to díky novému chladicímu systému a modernizovanému řídicímu systému, který splňuje nejvyšší nároky na kybernetickou bezpečnost. Stroj pracuje se špičkovým výkonem 300 kW a kontinuálním 250 kW.

  1. Udržitelné baterie s vynikajícím dojezdem

Vysokokapacitní 4bateriové (416 kWh) a 5bateriové (520 kWh) varianty nabízejí dojezd více než 500 km. Tyto baterie byly vyvinuty ve spolupráci se společností Northvolt, která společně se Scanií ručí za kvalitu a maximální ekologickou i společenskou odpovědnost, jak ve výrobním procesu, tak v celém dodavatelském řetězci.

  1. Rychlejší nabíjení

Modernizované baterie a samotné systémy řízení baterií Scanie umožňují rychlejší nabíjení i díky novému a robustnějšímu umístění dobíjecího portu.

  1. Maximální bezpečnost pro řidiče, cestující i okolí

Set vyspělých asistenčních systémů zajišťuje nejvyšší možnou bezpečnost pro řidiče, cestující i ostatní účastníky silničního provozu a chrání také před kybernetickými bezpečnostními hrozbami. Systémy splňují přísné bezpečnostní předpisy EU pro těžká užitková vozidla.

  1. Chytrý digitální systém palubní desky Smart Dash

Nová palubní deska Smart Dash je dokonalým rozhraním, které nabízí bezdrátové připojení a plnou integraci s dalšími digitálními službami: bezpečnostními systémy, dálkovou diagnostikou, mapami s dopravními informacemi v reálném čase i bezdrátovými aktualizacemi over-the-air prostřednictvím superrychlých mobilních sítí 5G.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář