RWE letos v Česku postaví minimálně 12 CNG stanic

RWE reaguje na poptávku firem v jednotlivých regionech a na jejím základě bude rozšiřovat svou celorepublikovou síť plnicích stanic CNG. V letošním roce RWE otevře minimálně 12 nových plniček.

stanice společnosti RWE v Terezíně
foto: RWE

TISKOVÁ ZPRÁVA

Nové CNG plničky RWE budou na průjezdných místech tak, aby je zákazníci nemuseli složitě hledat a zajíždět k nim. Na konci roku 2016 tak bude v síti RWE nejméně 25 CNG plniček.

„Nové plničky nestavíme bezhlavě, místa si důkladně vybíráme podle poptávky našich stávajících i potenciálních zákazníků. Naše další nové CNG stanice přibydou v nejbližší době v Trutnově, Rožnově a Mělníku. V těchto regionech dosud nebyla možnost CNG natankovat,“ řekl Zdeněk Kaplan, jednatel RWE Energo.

Do konce roku RWE zprovozní další CNG stanice ještě například v Praze, Ostravě, Pardubicích, Liberci, Vsetíně, Třeboni, Klatovech a Havlíčkově Brodu. RWE dále pokračuje ve spolupráci nejen se sítí čerpacích stanic Benzina, ale i EuroOil a také s několika dalšími lokálními partnery.

Dlouhodobým cílem RWE je celorepubliková síť až pěti desítek plnicích stanic. V loňském roce RWE prodala ve své síti 13 plniček přes 5 mil. m3 CNG.

tisková zpráva

26 Comments on “RWE letos v Česku postaví minimálně 12 CNG stanic”

  1. V Brně-Slatině byl dnes na
    V Brně-Slatině byl dnes na ul. Hviezdoslavova otevřen pro veřejnost před vjezdem do vozovny autobusů DPmB nový samoobslužný plnicí stojan CNG, který je součástí vnitřní velkokapacitní CNG plnicí stanice DPmB, sloužící pro čerpání CNG do 100 autobusů MHD.

    Výkon plnicího CNG stojanu je doplnění asi 20 aut/hod. – doba plnění CNG do osobního vozidla je asi 3 minuty.

      1. To je nesmysl. Tak jako
        To je nesmysl. Tak jako benzín nezničil naftu ani nafta benzín, tak nezničí sama o sobě elektřina ani benzín ani naftu ani CNG ani LPG ani obráceně, samozřejmě pokud nedojde k nějaké zásadní změně na trhu nebo nějakému brutálnímu regulatornímu opatření z důvodu omezování emisí apod. Prostě jedno nebo druhé palivo nezničí to, že nějaká firma nebo čerpačka chce nebo nechce, že něco nebo někoho považuje za svého nepřítele nebo stojí na nějaké straně pomyslné barikády. Tak jako je dnes na části benzínek vedle sebe benzín, nafta, CNG, eventuálně i LPG, tak čase může být vedle toho i elektřina. Možná jednou i vodík, kdoví.
        Jde jen o to, jestli nabíjecí stanice pro EV pro čerpačku byznys je nebo ne. Já jako majitel EV klasickou bezinku nepotřebuji, nemá mi co nabídnout, takže tam zajedu a dám jí vydělat pouze tehdy, když tam bude mít elektřinu. Pokud ne, nezabije to ani mě, ale ani tu benzinku.

      2. Neoddálí a nezničí. To
        Neoddálí a nezničí. To jestli a jak moc se bude jezdit na elektřinu máme v rukou my. Z mého pohledu akorát hodně zaspal čez. Stejně tak jako kdysi zaspal telecom a tím v zemi české umožnil obrovský rozvoj bezdrátového internetu, který nyní živí tisíce malých firem. Stejně tak podle mě do budoucna bude ČEZ na trhu dobíjení EV, ten nevýznamný. Momentálně ještě vstup privátních subjektů brzdí svým „nabíjením“ zdarma ale to věčně nevydrží, protože to předci jenom někdo platí. Já být RWE tak taky využiju toho, že někde kopou do země a postavím tam minimálně podstavec s přívodem. Pak bych vymyslel nějakej obchodí model, tarif na doma i na cesty a mám náskok…

        EDIT: Možná nevýznamný není přesné. Myslel jsem to tak, že sice bude mít nejvíc nabíječek, ale ostatní provozovatelé budou mít dohromady více a i díky jejich lepšímu umístění u nich bude nabíjet více lidí.

        1. No, jestli dobře
          No, jestli dobře počítám, tak pokud bude RWE pokračovat i v dalších letech stejným tempem jako letos a otevře minimálně 12 nových plniček za rok, tak dlouhodobý cíl 50 plniček v ČR dosáhne nejpozději na konci roku 2018.
          Hm, fakt paráda.
          Kam se hrabe ČEZ se svými 51 dobíječkami. 😉

          1. Jojo, obě jsou to
            Jojo, obě jsou to alternativní pohony akorát prosazování jednoho má daleko větší obrátky. A spíše bych napsal čez se svými 10 nabíječkami. Wallboxy se nepočítají. To jsou spíše takové destination chargery, použitelné, pokud na tom místě mám něco na tři hodiny na práci, ale ne jako nabíjení na cesty.

            1. Ano, v tomto kontextu máte
              Ano, v tomto kontextu máte pravdu. Pokud budeme srovnávat nejen prosté počty, ale i rychlost dobíjení, resp. plnění, což je při cestách důležité, tak je to momentálně 10 : 13. No, snad se ČEZu podaří do r.2018 ještě nějakou rychlodobíječku zprovoznit. V 1Q má být v Ostrovačicích u Brna, to by bylo super.

              EDIT:
              Mimochodem minulý týden jsem se byl podívat, kde přesně je umístěna pomalá stanice Chodov Park, V parku 2309/6, Praha 4 – Chodov, GPS 50.0289854856, 14.4930025935 a jak se k ní dá dostat. Nedoporučuji nikomu, kdo to tam nezná a neobejde si to napřed radši pěšky jako jsem to udělal já. Cesta jak pro detektiva.
              Ono se to nezdá, ale po takové zkušenosti dostává zcela jiný, konkrétní smysl věta „Nové CNG plničky RWE budou na průjezdných místech tak, aby je zákazníci nemuseli složitě hledat a zajíždět k nim.“.

              1. Já se nemohu zbavit pocitu,
                Já se nemohu zbavit pocitu, že takových umístění je většina. I Vámi zmiňovaná nabíječka v Ostrovačicích bude zřejmě zapadat do koncepce: Milá firmo (v tomto případě jerex). My Vám postavíme nabíječku, vy ji zaplatíte a budete platit elektřinu a za to postavení umožníte nabíjení i našim zákazníkům, od kterých my budeme vybírat paušál. Naštestí vzhledem k velikosti této obce a umístění firmy to nebude z dálnice zas taková zajížďka. Škoda také, že na dojezd od této nabíječky je jen nabíječka v Brně. Já bych spíše očekával stavbu nabíječky, která umožní zprůjezdnění trasy Praha-Brno, Brno-HK, HK-ostrava případně Brno-Ostrava. To by ale bylo moc logické…

                1. Podle zákulisních
                  Podle zákulisních informací by měly být v horizontu březen/duben postaveny na Moravě další rychlonabíječky CHAdeMO u dealerů Nissan, kteří získali licenci na prodeje elektromobilů Nissan a začali nebo začínají je nabízet. Podobně jako je tomu v Brně. Zatím se tedy řeší umístění a zapojení (zde někteří z nich nadávají na ČEZ prodej, jehož jsou zákazníky, že jim to technici ne a ne přijet zapojit, přičemž nabíjecí stojan už mají garáži autosalonu), následně se bude řešit přístup. Zda po individuální domluvě jako u AutoInn v Pardubicích nebo jen pro svoje klienty jako Autobond v Praze (některým by se líbilo rozdávat svým klientům čipy) nebo je přesvědčí pan Tinka a zapojí do evmapa.cz (jejich klienti to budou mít zdarma nebo za paušál či mírnou cenu a ostatní za vyšší), na tom ještě nepanuje shoda.
                  I když všeobecně to vše směřuje k zpoplatnění, těší mne na druhou stranu, že vzniká konkurence.

                2. Jsem sám zvědav, jak to
                  Jsem sám zvědav, jak to dopadne. Ke mě se taky dostaly informace o dalších dvou DC nabíječkách čezu v Brně. Ty by alespoň byly multistandardy. Předce jenom i3 se prodalo minulý rok u nás nejvíce. U dealerů nissan bych nemluvil o podpoře značky. Spíše je to podpora vlastních zákazníků a jelikož není možné si koupit auto u všech dealerů v republice, pak se na nabíjení moc netváří. Z tohoto důvodu pro mě neexistuje nabíječka v Pardubicích, dovolil jsem si auto koupit v německu, protože mi ho byli schopni dodat o tři měsíce dříve. Kdyby chtěl nissan podporovat elektromobilitu, musel by to dělat na globální úrovni, jako to dělá třeba tesla, tedy elektřinu by musel platit místo koncesionáře přímo importér, případně nějaká evropská centrála. Až potom by měl majitel nissana jistotu, že projede bez problémů evropu. I když ke zpoplatnění dojít určitě musí, nabíjení za 10kč/kWh asi není ten správný směr který by elektromobilitu podpořil. Na to je potřeba vymyslet jiný model, než jen nakoupit a se ziskem prodat…

                3. Kdyby chtěl Nissan v ČR
                  Kdyby chtěl Nissan v ČR podporovat elektromobilitu… tak by to udělal alespoň jako na Slovensku – viz síť GreenWay, u jejíhož zrodu Nissan stál. Nikdo v ČR mi nebyl schopen vysvětlit, proč na Slovensku do toho Nissan šel a proč totéž v ČR nejde. Nabíječky u autosalónů jsou sice pěkná věc, ale jak píšete – je to podpora vlastních zákazníků, nikoli věc veřejná.

                4. V Brně u Nissanu ve
                  V Brně u Nissanu ve Slatině zatím pořád jen betonový podstavec se dvěma zelenými stání, nabíječka chademo zatím nikde.

                  Chtělo by to hlavně ještě konkurenci k celé evmapě na úrovni obch. modelu.

                  Bohužel myslím ty rychlonabíječky ve městech nejsou tak zásadní jako ty scházející mezi městy. Bude např. fajn až bude nabíječka u Nissanů v Olomouci(sice je to dost mimo dálnici), tedy na cestě mezi Ostravou a Brnem. Ale nevím o žádném Nissan dealerovi u D1 ve městě mezi Prahou a Brnem.

                5. Přesně tak,
                  Přesně tak, rychlonabíječky jsou potřeba mezi městy. Ovšem Nissan bohužel v Humpolci není a ve Vystrkově stavět autosalon kvůli nabíječce nebude.
                  Mimochodem když už jsme u toho, minulý týden jsem si se spalovákem (jinak to nešlo) znovu ověřil, že po D1 mezi Brnem a Jihlavou elektromobilem jezdit nechci a nebudu, dokud ŘSD neopraví celý tento úsek D1 tak, aby kvalitou odpovídal aspoň třeba D11 a v lepším případě slovenské D1. Prostě ten tankodrom, kterému se u nás říká dálnice, se nedá jet jinak než pouze v levém pruhu rychlostí 130km/h a to pro elektromobil prostě není. A nehodlám jízdou v pravém pruhu odrovnat tlumiče. Takže i kdyby byla někde u Humpolce rychlonabíječka, tak to pro mě stejně nic neřeší, do Jihlavy bych stejně jel po normální silnici. Nakonec přes Pardubice je to sice zajížďka, ale člověk pokud má čas, tak se může aspoň půlku cesty kochat přírodou… než najede do toho blázince na dálnici. 🙂

                6. oni to este neopravili
                  oni to este neopravili ??
                  naposledy to boli roky rokuce do zadu co som siel BA-AB(Praha 😀 ).
                  ina firma, ina doba iny svet, a tiez som si hovoril, kua.. este ze idem sluzobnym.

                7. Naši D1 opravuje ŘSD asi
                  Naši D1 opravuje ŘSD asi tak, že opraví úsek mezi 2 exity, někdy jen pravý pruh zničený kamiony, který je pro kamiony a kamiony ho za pár let zase zničí. Dokonce byly i úvahy, že se udělá jen oprava, která by vydržela cca 10 let a pak se bude opravovat znovu.
                  Z Jihlavy do Prahy to jakž takž jde, ale i tam jsou úseky, kde bych si přál, aby auto mělo křídla a tryskový motor a vzneslo se do vzduchu jak ve filmu o Fantomasovi.

                  V tomto vám, bratia Slováci, můžeme tu vaši D1-tku jen a jen závidět. Nejen co se týká GreenWay a jejich rychlodobíječek, ale i D1 samotnou. Když jsem předloni testoval GreenWay až do Žiliny a pak přes Banskú Bystricu a Nitru zpět, tak Leaf si předl jako kotě. Jen baterka se červenala jako panna před prvním číslem. 😀

                8. Mám od dealera Nissan
                  Mám od dealera Nissan informaci, že v Brně-Slatina bude ta nabíječka u dealera provozována ČEZem(dealer pouze poskytne místo pro umístění), takže by měla být pod paušálem 150kč měsíčně. Lze předpokládat, že takto by mohly být pod čezem i nabíječky ostatních Nissan dealerů po ČR. Což by byla velice dobrá zpráva, tedy pokud se zlepší spolehlivost čezáckých nabíječek.

                  Jen aby se čez nespřáhl s evmapou, to by to celé bylo cenově zabité 🙁

      1. Se na to těším jak malé
        Se na to těším jak malé děcko. Právě jsem na želvu dorazil Kia Soul EV z Vyškova (94% baterie) do Ostravy (3% baterie) 129,5 km po dálnici na tempomat konstantní rychlostí 100 km / hod. v +-2 stupních C, od Olomouce déšť, od Hranic sníh s deštěm a v Ostravě už jen +1 C. Vyhřívaní sedačky a volantu, protože dojezdově by mi +-10 km, co si vezme topení, pochybělo. Už tak jsem vyjížděl z Vyškova dojezdově s -15 km (vzdálenost dle navigace versus palubní počítač), ale Kia velmi příjemně překvapila. Po týdenním testu popíšu zkušenosti.

    1. Bohuzel u CNG, LPG, benzinu
      Bohuzel u CNG, LPG, benzinu nafty ví, ze tam lide budou tankovat a vlozene penize se jim vrati, protoze doma si ty auta nenatankujete tedy krome drahe domaci plnicky na cng. U rychlonabijecky je to bohuzel naopak. Tam jezdi lide nabijet v podstate v nouzi jinak vyuzivaji domaci nabijeni.

Napsat komentář