Po výrazném lednovém zlevnění patří nyní ceny CNG od RWE k nejnižším v Česku. Motoristé mohou na plničkách RWE nyní natankovat kubík CNG jen za průměrných 17,95 Kč.
RWE výrazným snížením ceny CNG reaguje dlouhodobý pokles cen ropy a návazně klesající ceny benzínu a nafty.
„Od ledna jsme nastavili naše ceny v rozmezí od 17,79 do 18,21 korun za kubík CNG podle lokality. Na mnoha našich plnicích stanicích tak došlo k výraznému snížení ceny CNG a nyní naše stojany patří k nejlevnějším na trhu,“ říká Zdeněk Kaplan, jednatel RWE Energo.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V ČR je už 100 plnících stanic pro CNG
Státy EU musí podpořit výstavu infrastruktury pro CNG, elektromobily
Na D1 jsou historicky první plničky CNG, postavily je Vítkovice
RWE Energo prodala za loňský prostřednictvím své celorepublikové sítě 13 plniček celkem více než 5 mil. m3.CNG a společnost počítá s nárůstem prodaných objemů i v roce 2016.
„V letošním roce plánujeme markantně navýšit náš počet CNG stanic, aktuálně máme připraveny k otevření 2 další CNG stanice a v souvislosti s dalším rozšiřováním sítě očekáváme rekordní prodeje CNG,“ dodává Zdeněk Kaplan.
Pro srovnání: jeden kubík CNG odpovídá energeticky jednomu litru benzinu, jehož průměrná cena se podle dostupných údajů aktuálně pohybuje okolo 28 Kč za litr. To představuje úsporu 36 % jen na ceně paliva. CNG si proto stále drží pozici nejlevnější pohonné hmoty.
Na všem je nejhorší
Na všem je nejhorší politika tvorby ceny a pokud si všichni dobře pamatujeme, tak peníze jsou vždy až na posledním místě a ne to z čeho co pochází a jak se vyrábí. Je to základ obchodu starého od nepaměti.
Nevím kdo z vás na CNG
Nevím kdo z vás na CNG jezdí nebo jezdil, ale pro mne jako uživatele auta na CNG je relevantní informace i cena za kubík, neboť (jako uživatel CNG auta) vím, že kubík se rovná +- litru benzínu, tz. včetně průměrné spotřeby, takže suma sumárum, spotřeba řekneme 7 litrů/kubíků a ve srovnání s benzínem minimálně 6,-Kč úspora na 1 litru oproti nákupu benzínu při současných nízkých cenách. Rozdíl si snad každý spočítá sám dle své spotřeby. Jen pro příklad uvedu cestu Praha-Brno, cesta tam extrémní spotřeba při průměrné rychlosti 130 km/h plus klimoška (úmyslně jen pro zjištění reálných nákladů na cestu) cesta tam + pojíždění po Brně 328,-Kč/cca 240km najeto, cesta zpět, max. rychlost 100-110 km/h, pohodová jízda bez klimošky, najeto cca 230km a cena 248,-Kč, cena CNG v tu dobu 25-25.50,-Kč/kg.
Už byste mohli nechat toho
Už byste mohli nechat toho uvádění cen za kubík, když se tankuje v kg! CNG se nyní přestává vyplácet, vzhledem k tomu jak klesla cena nafty. Já bych si teda ropáka nikdy nekoupil, o to vím mě to mrzí. Asi opravdu nezbude než počkat až prorazí elektromobily.
No, to zlevnění je spíš
No, to zlevnění je spíš výsměch. CNG se nyní stalo pomalu nejdražším palivem. Litr nafty dnes u ONO 22,90 Kč a půjde ještě dolů a 1 kg plynu leckde stále za 26,90 Kč. Nejlevnější cena je dnes u CNG 24,50 Kč za kg, což znamená, že oproti naftě je nyní jízda na CNG o dost dražší.
Dobry den
Ja jsem zaznamenal
Dobry den
Ja jsem zaznamenal posledni dobou pri tankovani CNG zlevneni asi 1KC -1.5KC na jednom kg, coz pri padu cen benzinu a nafty je o dost nizsi zlevneni.
Clanek odpovida spise bulvarnimu zamereni. Jestlize se na plnickach a v technicke dokumentaci k vozidlu uvadi odber a spotreba paliva v kilogramech, nevim proc autor clanku uvadi cenu za metr krychlovy. Tedy vim, je to mensi cislo.
Od autora claku je to neseriozni a hodne lidi to muze zmast.
Vážení, cena zemního
Vážení, cena zemního plynu se odvíjí od ceny ropy. Z výše uvedeného důvodu by dle mého názoru, měla být cena, za 1 m3 plynu někde pod 16 Kč.
A to ještě realizují superzisk. Do domácnosti lze plyn získat bez spotřební daně ještě levněji. (a to nezapomínám za polplatky za distribuci a podobně)
17,95 Kč ?? DRAHÝ ZEMÁK
17,95 Kč ?? DRAHÝ ZEMÁK CO OHŘÍVÁ KLIMA PLANETY !!
SPALOVACÍ POPELNICE 60% ENERGIE ZBŮHDARMA VYHODÍ DO TEPLA !!
!! NEPODPOROVAT !!
Drahý anonyme..drahý jest.
Drahý anonyme..drahý jest. 🙂 Když už tak CNG nebrat vůbec a rovnou elektřinu ze soláru a nebo pěšky. CNG 17,95 Kč je drahý jako čert a nebrat! 🙂
Milý Pártle, pokud CNG
Milý Pártle, pokud CNG auto sem koupil rok staré jeté za 248kkč, kdežto rok starý ojetý elektromobil je za 550kkč a více, pak si své rady nechte pro ty co mají peníze na to vyhazovat je za hračky.Tím neříkám, že je to špatné si hrát, ale není to rada pro většinovou populaci.
Za ten rozdíl v ceně třeba u mojeho auta ujedu 215714kilometrů, což mi za současném ekonomickém nastavení trhu dává jasnou volbu, i když zaslepenci co prosazují elektriku až tak že jí ubližují nechtějí vidět, přeci elektrika navždy a kdo má výhradu je třídní nepřítel…
Probuď se elektrika je budoucnost, ale za 10-20 let, teď a tady(CŘ) je to zatím jenom ta budoucnost…
Je pravda, že ojetina je
Je pravda, že ojetina je stále dnes drahá, ale s tímodhadem jste to zase přestřelil vy.
Levnější ojetiny předpokládám tak do 2, maximálně 4 let.
S cenama podle mého hodně zamává prodej Boltu, který se právě v Americe ukázal a začíná prodávat. Má 60kWh baterku, dojezd 250 až 300 km. Tohle auto ukazuje že budoucnost nebude, ta právě teď nastává.
No takto, „přestřelit“
No takto, „přestřelit“ znamená, že dáte odkaz kde je to levnější, já se díval na německý web, kde je prodávají a bral ceny odtud a porovnal s cenou ojetini co jsem koupil já.
Co bude za 2roky nebo za 10 let je „coby kdyby“ a to mě děda učil doufat, ale nikdy nebrat jako fakt, kterým dokazuji, že něco bude a nikdy jinak…
Doudám, že máte pravdu, ale do té doby současná ekonomika dovoluje el. auta jenom nadšencům co na to mají (dost jim závidím:( ).
CNG je drahý! LPG 12,80 Kč
CNG je drahý! LPG 12,80 Kč Brno Řípska za litr.. ok. spotřeba LPG je o 10 % vyšší než benzínu.. takže srovnatelně 12,80*1,1=14,08 Kč (za LPG srovnatelném s litrem benzínu)
A to jsem na webu našel i nižší ceny než co je na Řípské v Brně. Konkrétně 11,90 Kč za 1l LPG v Brně na Jihlavské. 🙂
drahý tomíku LPG je stejny
drahý tomíku LPG je stejny svinstvo jako CNG ale co se dá dělat, tankujeme dál když je tak levné :))
Pokuď chodíš všude
Pokuď chodíš všude pěšky, tak ti dávám palec nahoru. Ještě kolo bych ti schválil (ideálné však dřevěné a recyklované) 🙂
Ale Pártle co si zjistit
Ale Pártle co si zjistit jak se přijde k LPG a jak CNG? A pak psát nesmysli o tom, že CNG je horší jak LPG? Cng vytěžím a spálím, zůstanou mi „jenom spaliny“, kdežto u LPG musím nejenom vytěžit ropu, ale i ji zpracovat, takže kromě „emisí s auta“ mám emise i na výrobu + dopravu na čerpací stanici. Ale to by nechtělo psát jenom zaslepeně demagogicky, ale fakticky. Ve skutečnosti tím co píšeš jenom alternativním palivům ubližuješ, když si co píšeš přečte někdo se selským rozumem, pak si řekne, zase nějké sluníčkář, ale tentokrát na elektriku, kašlu na ně, budu jezdit dál na ropu…
Ahoj! Co si kdo řekne je
Ahoj! Co si kdo řekne je čistě jeho věc. S každou naší lidskou činností přicházi externality, které v krátodobě vnímáme buď jako pozitivní nebo negativní. To je obecný rámec.
Když se vrátím k článk, kde je vychvalovaná CENA CNG, tak kontruji CENOU LPG (můj první příspěvek k této debatě – pak se to zvrhlo).
Externality nezapočítávám. Ano, mohl bych. Ano, vím o nich.
Jenom říkám, že pokud se jedná o CENU – rozuměj to co zaplatíš ze svojí peněženky, tak CNG prohrává s LPG.
Jestli z toho mám radost, nebo ne, to je věc druhá.
AHOJ!
Nu pak se upřímně
Nu pak se upřímně omlouvám za tu „ekologii“,
ALE hrubě musím nesouhlasit, s nezapočítáváním externalit. Je to slovíčkaření, které se snaží z nákladů vyjmout pečlivě vybrané položky co jinak zvyšují náklady preferované technologie.
V případě CNG vs LPG. Co tak započítat pravidelné revize na to LPG? Opotřebení motoru apod.
U elektřiny zase recyklaci akumulátorů apod. (zase zde neexistuje olej apod.)
Vždy když čtu cenu provozu a píše někdo spotřeba jenom 5l/km, 1kg/km, 10kW/km apod. Tak si kladu otázku ví ten člověk vůbec co je vlastnit dopravní prostředek a jaké jsou reálné náklady na provoz, nebo jaký má důvod úmyslně zatajovat něco co zvyšuje náklady na 1km…
Za mě nikdy nepřijmu toto slovíčkaření a zatajování skutečných nákladů za celou životnost auta a nepřijmu ani názor, že je to věc každého na jeho uvážení, když to zděluje „ochuzeno o tzv. externality“, pro mě je to podvod.
Jak jste si jistě všimnul.
Jak jste si jistě všimnul. Tak jsem se nepustil do CNG jako takového a to jistě externality nalezneme i vrámci CNG systému. Ty jsou u každého systému.. větší, menší, spočítátelné.
No já reagoval, kdy jste
No já reagoval, kdy jste napsal cenu, a mě vadilo, že se musí připsat, že tam jsou vícnáklady na provoz co pak zvyšuje cenu LPG vs CNG. Netrvám, je vypsat, pokud někdo neprovozuje oba systémy nemá šanci vypsat vše (i tak něco zapomene).
Já jsem na toto alergický, od „fanatických vyznavačů el. energie“, kdy uvádí jenom cenu za kW na km, ale už neřeknou B, že pořicovací cena v současnosti pro běžného člověka zhodí elektromobil jako neekonomicky po dobu životnosti(když ji beru max +-15let)
Takže moji kritiku nemyslím až tak osobně, jako kritiku uvozovaní cen pouze z jednoho vstupu na provoz auta. Zde se někdy nepozná kdo chce diskutovat nad fakty a kdo jenom řve za jednu techniku, pokud jsem vás špatně odhadl, se vám omlouvám.
Většinou se necháváme
Většinou se necháváme vytočit. Slova špatně popisují skutečnost a my jich ani neumíme užívat. Když, řeknu slovo „auto“ každý si představí úplně něco jiného.
Přít se o slova je tudíž velká legrace. 🙂
Omluva je od Vás hezké gesto a cosi to svědčí o Vaší osobnosti. Jestli Vás něco z toho co jsem napsal zvedlo ze židle, tak se také omlouvám. Ono nakonec nic není tak horké jak se to uvaří!
Zjednodušeně-LPG je odpad
Zjednodušeně-LPG je odpad při krakování ropy.
Přesněji: vezmete ropu,
Přesněji: vezmete ropu, dáte ji do válce a ohřejete na teplotu přes 200 C. Od shora máte LPG, lehké benzíny, petrolej, lehké topné oleje, těžké topné oleje a asfalt. Vše se využije.
Cng nevytěžíš.
Cng nevytěžíš. Vytěžíš NG. Abys k NG přidal C, musíš ho stlačit, čímž do něj dáš spoustu energie, kterou už zpětně nevyužiješ.
CNG samozřejmě vytěžíš
CNG samozřejmě vytěžíš (proč asi rus hledá na severním pólu po šelfem nové zdroje…),
pokud nemáš na mysli „sice funkční, ale zatím komerčně nenasazovanou“ umělou výrobu nebo výrobu z kukuřice, což je sice obnovitelné, ale z mého pohledu dobytek co ničí ornou půdu (smutné je, že to jsou lidé co na ní hospodaří).