Audi společně s RWE postavilo velkou 4,5MWh baterii v přečerpávací elektrárně Hengsteysee.
Přečerpávací elektrárna Hengsteysee byla vybudována v roce 1989. Má výkon 162 MW. Instalace nové 4,5MWh baterie je prozatím zkušebním projektem, na kterém si RWE chce ověřit, jak dobře bude vše fungovat. A připravit se tak na instalaci větších baterií v budoucnu.
Audi pro tuto baterii poskytlo celkem 60 baterií z vyřazených testovacích elektromobilů Audi e-tron. Všechny tyto baterie mají stále více než 80 % kapacity, ale jsou výrazně levnější, než baterie nové. Každá z nich váží asi 700 kg.
Právě využití second-life baterií z elektromobilů ve velkých bateriích určených pro energetiku předvídají experti v Evropě a nejen tu velkou budoucnost. Už v roce 2030 by mohly second-life baterie zajistit 8 GWh kapacity. Do roku 2035 už dokonce 76 GWh! Samotné RWE v současnosti provozuje baterie o kapacitě 600 MWh. Do roku 2030 chce vyrůst na 3 GWh.
zdroj: Elektroauto-news.net
Kvuli takovym tam ty limity asi brzo zavedou. https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nemci-kritizuji-extremni-jizdu-ceskeho-miliardare-jel-pres-4/r~7977cc64796211ec87d40cc47ab5f122/
Pane Anonyme, ale tohle je diskuzní prostor k článku o ojetých baterkách. Zkuste se angažovat v diskuzi u článku, který zde prezentujete. Děkuji. 🤓
,,Pro třísku v oku bližního nevidí břevno v oku svém“, nebo jak je ta blbost 😁