Z rok 2018 se v Česku prodalo 725 nových elektromobilů, 4831 hybridů (vč. 243 plug-in hybridů), 1936 aut na CNG a 816 na LPG.
foto: Sergei Belski
V segmentu osobních aut se celkem za rok 2018 v České republice prodalo 261 437 nových vozů. Lehkých užitkových aut pak dalších 20 225 kusů. Registrováno bylo také 1203 autobusů a 9894 ks nákladních aut. Meziročně jde o u osobních aut o pokles o necelých 10 000 kusů.
Oficiální statistiky Svazu dovozců automobilů uvádějí, že se za rok 2018 v Česku prodalo 618 elektromobilů. Kupodivu mezi ně ale stále nepočítají značku Tesla, která spadá do sloupce „nezařazeno“, a kterých se minulý rok v Česku prodalo 85. Celkem jde tedy o 703 nových osobních elektromobilů s tržním podílem 0,27 %.
V oblasti lehkých užitkových vozidel se prodalo 22 elektrododávek. Zajímavější je ale pohled na hybridy, kterých se v Česku minulý rok prodalo 4831, z toho 243 plug-in hybridů. Pro srovnání, v roce 2017 se v Česku prodalo 387 elektromobilů a 2826 hybridů. V obou případech jde o výrazný meziroční růst o desítky procent!
Podíl hybridů letos činil 1,85 %, z toho podíl jen plug-in hybridů byl 0,09 %. Auta na stlačený zemní plyn si připsala 0,74% podíl a auta na LPG pak 0,31 %. Celkový podíl alternativ na českém trhu tak v roce 2018 činil 3,17 %. Minulý rok to bylo 2,7 %.
Dobrou zprávou je, že opět výrazně poklesl zájem o diesel. V oblasti osobních aut mělo dieselový motor pouze 30,21 % vozidel, v minulém roce to bylo 37,79 %.
čím méně prodaných EV tím více místa u nabíječek 🙂
čím méně prodaných EV tím více místa u nabíječek 🙂
ale nie, pretože tých je stále málo v miestach kde EV
ale nie, pretože tých je stále málo v miestach kde EV premávajú/potrebujú nabiť.
Off. Novej Leaf. jeho levnejsi verze stoji neco malo pres 4
Off. Novej Leaf. jeho levnejsi verze stoji neco malo pres 4 mil jenu. Vic na www3 nissan co jp/vehicles/new/leaf3/specifications.html
A opět s pasivním chlazením baterie… 🙁
A opět s pasivním chlazením baterie… 🙁
šlo by kolik je 1Mega jenů CZK??
šlo by kolik je 1Mega jenů CZK??
Asi 200.000
Asi 200.000 KČ:
kurzy.cz/kurzy-men/kurzy.asp?a=X&mena1=JPY&mena2=CZK&c=1000000&d=8.1.2019&convert=P%F8eve%EF+m%ECnu
lmgtfy
lmgtfy
tyoe vygůglit si to umí každej ale je to zbytečná práce
tyoe vygůglit si to umí každej ale je to zbytečná práce to tam nemužeš napsat 1MEGA amerikánoREJŽÁCKEJCH šprdlíku = 200.000 CZK
4 MEGA japlek = 4 x 200.000 CZK = 800.000 CZK za LEAF2
4 MEGA japlek = 4 x 200.000 CZK = 800.000 CZK za LEAF2
Až se BEV v ČR prodá alespoň 10% z celkových prodejů,
Až se BEV v ČR prodá alespoň 10% z celkových prodejů, tek řeknu, že je to na dobré cestě. Zatím je to spíš k pláči.
Jsme 4 roky pozadu za evropským průměrem, takže dle
Jsme 4 roky pozadu za evropským průměrem, takže dle odhadů 10 % má být v roce 2021, u nás tedy 2025.
Kde by ste ty procenta nabral? Odhadujte se mnou:
2018 –
Kde by ste ty procenta nabral? Odhadujte se mnou:
2018 – 0.3%
2019 – 0.5%
2020 – 0.9%
2021 – 1.5%
2022 – 2.2%
2023 – 3.0%
2024 – 3.9%
2025 – 5.0%
10% ani omylem, CR je velice pozadu, kdepak, Tok musí odejít.
No nemuselo by to být zase tak pomalé, řídí se to
No nemuselo by to být zase tak pomalé, řídí se to logistickou křivkou a ta má na počátku exponenciální průběh. Samozřejmě, odhadnout rychlost růstu je to nejtěžší.
Na předpovědi se snažím držet nezávislých odhadů (8-10
Na předpovědi se snažím držet nezávislých odhadů (8-10 % EV v roce 2021) a to, že jsme 4 roky pozadu jsem se jednoduše kouknul na podíl za loňský rok u nás a kterému roku to odpovídá ve světě (2014).
No vidíte a já asi před 4-5 roky odhadoval, že v roce 2025
No vidíte a já asi před 4-5 roky odhadoval, že v roce 2025 budou mít BEV kolem 60-70% prodejů. To jsem to tody hodně přecenil. Nejspíš v Norsku a Holandsku a možná ještě někde. Ale celosvětově asi těžko. 🙂
Když VW plánuje na rok 2025 jenom 1 milion elektromobilů,
Když VW plánuje na rok 2025 jenom 1 milion elektromobilů, tak těch zbývajících 10+ milionů spalováků musí někde udat a dost nám ty statistiky bude kazit. Většina ostatních automobilek se podle mě za 6 let na těch +-50 % dostane.
Norsko už je na 60-70 % v posledních měsících, takže tam se jenom EV budou prodávat už tak za 2-3 roky.
bombasticky titulek, ale realita je nekde jinde. ciste
bombasticky titulek, ale realita je nekde jinde. ciste elektromobily se prodavaji v jednotek promile a i ty spocitame na jedne ruce. diesle klesaji, super, parada. ale ups, na ukor benzinu. mozna zrejme na ukor hybridu. tech neplugin. nakonec ty hybridy (neplugin) se hodi do statistik, kdyz je potreba, ze ano, ale berme je jako usporne benzinaky, takze zadna alternativa se nekona. a jeste dodejme, ze elektromobily jsou spis mala auta, nebo auta s malym najezdem, takze celkovy podil elektricky najezdenych kilometru, pripadne elektricky prepraveneho nakladu bude nekde na urovni statisticke odchylky. a jeste k tem dieslum, nejvetsi spalovaci nafty nejsou suv-cka top manageru, ale nakladaky. a ty rozhodne na zadny benzin neprechazeji ani neplanuji. asi tolik k tem „rekodnim prodejum“.
CNG výsledek totální tragédie. Ti co mají na nové, cenu
CNG výsledek totální tragédie. Ti co mají na nové, cenu paliva neřeší, takhle to vidom já.
ale dyt sem to říkal vod začátku na co odsouvat
ale dyt sem to říkal vod začátku na co odsouvat elektromobily dovážením ruskýho CNG a tlakovat ho pod zadní sedačku 200 bar výbušným metanem když naprosto fpoho se stejnýma emiseme tam už 25 let cpeme český LPG kapalněný pouze 10 bar se 1.000 ks plniček v každým českým městě 😉 dík jezdí skvěle :)))))
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/lpg/
seznamlpg.cz/
Souhlas. Jezdil jsem 10 let na LPG ve felicii. Suuuper, dojezd
Souhlas. Jezdil jsem 10 let na LPG ve felicii. Suuuper, dojezd na 80l nadrz (64l LGP) cca 700km + dalsich 42l v normalni nadrzi. Jedina nevyhoda, zabrany kufr a parkovani v podzemnich garazich. (no to tenkrat problem nebyl). Dneska, kdyz neni povinna rezerva, tak LPG super.
Registrace nových OA v ČR za rok dle paliva – Značky
Registrace nových OA v ČR za rok dle paliva – Značky 1-12/2018
http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2018&mesic=12&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova
Hybridy
http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2018&mesic=12&kat=OA&vyb=hybr&upr=&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova
to je za ten zväz, alebo sú to celkové registrácie?
to je za ten zväz, alebo sú to celkové registrácie? pretože na sk je rregistrovaných čisto elektrických (napr. nie predaných a vyvezených)
https://www.mojelektromobil.sk/exkluzivne-kolko-elektromobilov-mame-na-slovensku-pohlad-do-evidencie-vozidiel/
Mě trošku mrzí ty plug-in hybridy. Respektive ne auta a
Mě trošku mrzí ty plug-in hybridy. Respektive ne auta a technologie jako taková, ta je fajn, ale někde jsem četl, že mnoho vychytrálků si koupilo plug-in hybrida aby získali dotaci a ultra levné parkování kdekoliv v Praze. Jenže pak toho hybrida používají jako obyčejný spalovák a jezdí jen na benzín a elektřinu vůbec nedobíjejí a nevyužívají. Nejhorší na tom je, že při takovém použití je to defakto spalopvák s permanentním několikaset kilovým závažím v podobě baterie, a tak vykazuje horší exhalační a spotřební průměry než běžné spalováky.
A kdyz takove aute je casto pouzivano na dlouhe jizdy, tak je
A kdyz takove aute je casto pouzivano na dlouhe jizdy, tak je ten efekt mnohem horsi. Treba jak porad tady borci tvrdi ze prakticky kazdy den najezdi vic km a rapidgate je pro ne neprekonatelne K.O. kriterium. Vsichni hybridi by mely mit od vyrobce pocitadlo km pro elektro a spalovaci jizdy rozdelene aby se pri technicke prohlidce dalo zjistit, jaky prinos takove auto vubec ma.
Posílám odkaz na dobrý článek, test od člověka co není
Posílám odkaz na dobrý článek, test od člověka co není primárně novinář a o autech něco ví.
Jak to je ve skutečnosti s tou spotřebou plug-in hybridu když má vybitou baterku.
Jen aby se tady nerozšiřovali nepravdy.
usporne.info/8852-benzinova-suv-ruznych-velikosti-do-mesta-kombinovana-spotreba/
Na plug-in hybridy u nas dotace nikdy nebyla a na parkovani v
Na plug-in hybridy u nas dotace nikdy nebyla a na parkovani v Praze staci koupit mnohem levnejsi full hybrid.
Je skoda ze se jich prodava tak malo,ale jsou drahe skoro jako ciste EV a tak si nadsenec koupi radeji EV.
Ale casem az zacnou platit nove enisni podminky se jich bude prodavat mraky.
Baterka u plug in hybridu ma tak 100 Kg a porad je to hybrid takze po meste jezdi za polovinu i bez nabijeni. Nesmite cist autoforum a ctete testy zde na hybridu.
Jenom 0.27% BEV ?! To je strašně málo! Žádám demisi
Jenom 0.27% BEV ?! To je strašně málo! Žádám demisi ministra Toka. Vždyť Čína 5%, USA 3%, Západní Evropa 2%. To rádí CR na úroveň Afghánistánu.
to chce klid a nohy v teple
to chce klid a nohy v teple ;))
csfd.cz/film/284256-vse-pro-dobro-sveta-a-nosovic/prehled/
čo sa čuduješ s tými percentami? skús si porovnať
čo sa čuduješ s tými percentami? skús si porovnať kúpyschopnosť na západe a na východe a zistíš že v takom nemecku je na obyvatela stokrát viac milionárov ako v čechách. peniaze robia peniaze a viac peňazí vytvára ešte viac peňazí… a na slovensku ani nehovorím elektromobil je tu luxus. Tu ludom po zaplatených splátkach z hypoték zostane tak na chlieb a maslo.
Stokrát víc milionářů na obyvatele? To určitě… 😉
Stokrát víc milionářů na obyvatele? To určitě… 😉
tak si to vygooooglej
tak si to vygooooglej
má pravdu vole, v nemecku je 55x víc dolarových
má pravdu vole, v nemecku je 55x víc dolarových milionářů na obyvatele jako v čechách…
V ČR jich je 35 000.
V ČR jich je 35 000.
A potom že sa tu elektromobily nepredávajú…. tu na
A potom že sa tu elektromobily nepredávajú…. tu na východe je chudoba a prevládajú autá z bazárov….
dyž ste rozprodali republiku !?! I přejít do český banky
dyž ste rozprodali republiku !?! I přejít do český banky ste líný jak plasata a rači furt futrujete habsburka s českým č podobnej póvl a vyvážíte bankovní výdrbný za hranice a tím ochuzujete respubliku. BLBCI ČEŠI maličkosti nedokážete TAK SE DĚTE ZAHRABAST, ale nejdřív vás s vašim svolením vodrbem :)))))))))))))))))))))
cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_bank_p%C5%AFsob%C3%ADc%C3%ADch_v_%C4%8Cesku
Tesla je mimo ofiko statistiku asi kvuli tomu, ze se v CR
Tesla je mimo ofiko statistiku asi kvuli tomu, ze se v CR ofiko neprodava. Tak dovoz jde mimo svaz dovozcu. Je to smutne ze to nejakym zpusobem nezacleni jako pod kolonkou individualni dovoz. Asi kdyz na tom nic nevyrejzuji, tak to radeji ignoruji. Nejlepsi statistika by bylo od centralniho registru vozidel. Ale kdovi zda to urednici umi spocitat.
no to je dost že SDA konečně vypleskla to slavný
no to je dost že SDA konečně vypleskla to slavný „PDFko“… ;))
sda-cia.cz/repository-volnedostupna
…stoletzavopicema njn web statištika by asi nebyla soudluzi?? :))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
Pro auta jezdící často v těžkém terénu nebo naopak
Pro auta jezdící často v těžkém terénu nebo naopak dálkově po dálnicích zůstává nadále diesel nejvýhodnější, a v EU i do budoucna, jako dlouhodobě vylepšovaná domácí technologie přinášející vysoké zisky a konečně už s reálným dosažením čistějšího spalování, podporován.
dízl je svinstvo rakovinomet a jeho řidič dízlpsase ale jo
dízl je svinstvo rakovinomet a jeho řidič dízlpsase ale jo máš recht takovejch je fčezký díře jako slaček :)))
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
Ano, pro tyto ucely je nepochybne vhodny. To ale nemeni nic na
Ano, pro tyto ucely je nepochybne vhodny. To ale nemeni nic na tom ze pro drtivou vetsinu obyvatelstva je nevhodny. A na cistotu spalovani nafty muze dnes verit uz jen hlupak.
U toho terénu bych si nebyl tak jistý. V nižších
U toho terénu bych si nebyl tak jistý. V nižších rychlostech při malém a středním zatížení hybridy vynikají. Zároveň vynikají tam, kde se často mění potřebný výkon. Z kopců, kterých je v terénu dost, hybridy rekuperují a spalovací motor mají vypnutý. Zatím však asi nikdo nevyrábí hybridní off-road a s SUV ještě asi nikdo neudělal tesy.
Tak hlava mi to „nezařazeno“ nebere. Ale možná to
Tak hlava mi to „nezařazeno“ nebere. Ale možná to „elektromobil“ = „jako elektromobil“ a „nezařazeno“ = „elektromobil“. Nebo to je třeba odfiltrovat aby na to nešlo dát dotace.
Tesla jednoduše nebude členem v tom oficiálním sdružení
Tesla jednoduše nebude členem v tom oficiálním sdružení automobilových dovozců, které sbírá ta čísla a ručí za zařazejí vozů do kategorie.
To zní jako rozumné vysvětlení.
To zní jako rozumné vysvětlení.