Rohlik.cz testuje doručování v centru měst nákladními elektrokoly

V prosinci 2020 začal Rohlik.cz testovat v centru Prahy již druhý typ cargo kol (nákladních kol).

Pro naplnění cíle bezemisní městské logistiky, který má Rohlik.cz v plánu realizovat do roku 2025, udělala firma další zásadní krok. V Česku Rohlík plánuje doručování elektrokoly v centru Prahy a Brna, v Evropě v Budapešti a ve Vídni.
foto: Rohlik.cz

Společně s elektromobily tak prý Rohlik.cz dokáže ze širšího centra měst vytlačit až 100 % CNG vozů a nahradit tak 10 % celé flotily prostředky bez lokálních emisí. Již v tomto roce uvede do provozu 18 kol pro celoroční provoz v Praze.

„Zatímco cílem prvního testu ze září 2020 bylo ověření základních logistických parametrů, kterými byly přejezdové vzdálenosti, způsob chlazení, proveditelnost doručování koly ve městě a dopad na zpoždění. V druhé fázi od prosince loňského roku je naším cílem zlepšit naměřené hodnoty prvního testu pomocí dostupných technologií a celkově udělat proces přepravy a doručování jednodušší,“ popisuje očekávání od pilotního projektu Ladislav Janckulík, manažer strategických projektů Rohlik.cz. A dodává:

“Po dvouměsíčním testu v rámci projektu Bike Depot máme v rukách technologii, která dokáže ze širokého centra měst, ve kterých působíme, vytěsnit 90 % vozů, která tam dnes zákazníkům nákupy doručují, zbylých 10 % doručíme pomocí elektro vozů.”

Rohlik.cz aktuálně pracuje s technologií od společnosti Rytle. Ta umožňuje hned několik unikátností: kolo uveze nákupy až do hmotnosti 180 kilogramů plus kurýra, dojezd má až 40 kilometrů. Součástí řešení je i unikátní systém samotné přepravy a překládky zboží, který umožňuje výměnu kontejneru kola s nákupy do 10 minut.

Nespornou výhodou tohoto systému je také bezpečnost přepravy zboží z pohledu teplotního řetězce, která je pro Rohlík samozřejmostí, v doručení nákupu všemi způsoby, tzn. až ke dveřím zákazníka, nebo do vnitřních či venkovních výdejních boxů Rohlík Point.

„Za dobu testu kurýři Rohlik.cz v ostrém provozu absolvovali více než 350 tras, najeli téměř 4 000 km a doručili více než 3 000 zakázek, což představuje téměř 50 tun potravin. Průměrně jsme kolo zatížili 135 kilogramy bez kurýra a v kopcovitém terénu Holešovic, kdy se teplota pohybovala těsně pod bodem mrazu, jsme dosáhli dojezdu na jedno nabití až 18 kilometrů,“ konkretizuje zkušenosti z pilotního projektu Janckulík.

tisková zpráva

11 komentářů u “Rohlik.cz testuje doručování v centru měst nákladními elektrokoly”

    1. A v zimě jsou rádi za 18 km 🙂
      „Průměrně jsme kolo

      A v zimě jsou rádi za 18 km 🙂

      „Průměrně jsme kolo zatížili 135 kilogramy bez kurýra a v kopcovitém terénu Holešovic, kdy se teplota pohybovala těsně pod bodem mrazu, jsme dosáhli dojezdu na jedno nabití až 18 kilometrů,“ konkretizuje zkušenosti z pilotního projektu Janckulík.

      1. Zalezi na tom, kde naklada a kam to vozi. Pokud mu to do
        Zalezi na tom, kde naklada a kam to vozi. Pokud mu to do Holesovic nekdo priveze ze skladu a on to rozveze po sidlisti, tak se najezdi vic vytahem, nez na kole. Samozrejme ze to kolo neni na rozvazku kde je mezi zakazniky nekolik km rozestup. To by toho behem smeny moc nerozvezl. Ale jako vzdy, delaji to vsichni podle vas spatne. Dotaz. Kolik zkusenosti mate s rozvozem potravin zakaznikum?

        1. Umíte číst a porozumět psanému textu? Už
          Umíte číst a porozumět psanému textu? Už poněkolikáté…

          Ten člověk přede mnou psal, že 40 km je po městě málo. Já nevím, nijak nehodnotím. Jen jsem poznamenal to, co řekl člověk z rohlíku, že teď v zimě jsou rádi za 18 km. Co na tom je tak těžké pochopit? Bože… 🙂

  1. Kdo ma zkusenosti s prestavbou na e-bike s pohonem imortor
    Kdo ma zkusenosti s prestavbou na e-bike s pohonem imortor nebo imortor 3. To je kompletni predni kolo s motorem a baterii v naboji a u te verze 3 s wifi ovladanim pres mobil. Zda se to byt uplne nejjednodussi prestavba. Ale jak se to osvedci? Ovladani rychlosti pres mobil je to vubec prakticke?

    1. Jezdil jsem na elektrokole s motorem v předním kole, v
      Jezdil jsem na elektrokole s motorem v předním kole, v zadním kole a ve středu, když bych měl potřebu elektrokola, tak bych si vybral středový pohon, ve velké nouzi zadní pohon. Obvykle mají elektromotory na kolech problémy s výplety – nedrží to a pokud je kolo s motorem za 10 000, tak to ze slušných materiálů není a držet to nemá ani nárok. Motor v předním kole, potom je děsně těžkopádnej a těžkej při každé manipulaci na obrubník/ z obrubníku, přejet šutr a poodobně. Ovládání přípomoci z mobilu mi přijde velmi těžkopádné, běžně jsem si ji operativně reguloval z nula max…v řadě situací mi byla přípomoc či její míra až nepříjemná.

Napsat komentář