Největší domácí online supermarket Rohlik.cz využívá pro rozvoz potravin elektromobil s výměnou baterií od české firmy BattSwap.
foto: Rohlik.cz
„Koncem roku završíme proměnu vozového parku s výhradním využitím vozidel na CNG pohon. Dalším krokem k trvale udržitelnému rozvoji a snižování emisí a hluku ve městech je elektromobilita,“ uvedl Aleš Malucha, provozní ředitel Rohlik.cz.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nové elektromobily TNT rozvezou denně až 100 zásilek
Rohlik.cz už dnes umožňuje nákup potravin a drogerie ve vratných obalech, nákupy dodává v recyklovaných taškách a doručuje zboží vozidly na plyn s emisemi až o třetinu nižší než vozidly s běžným pohonem.
Zároveň rozváží několik objednávek najednou, čímž výrazně ulevuje městské dopravě. Uhlíkovou stopu plánuje snižovat i nadále, a to díky svým aktivním přístupem k elektromobilitě.
„Zatímco ostatní provádějí dílčí testy, my jsme se na cestu elektromobility již vydali. V současné době hledáme způsob, jak začlenit do naší rychlé logistiky revoluční elektromobil. Stěžejní je najít rovnováhu mezi ekonomikou provozu, vysokým standardem poskytované služby a snižováním emisí,“ prohlásil Ladislav Janckulík, projektový manažer strategických projektů Rohlik.cz.
foto: Rohlik.cz
V minulosti už největší český online supermarket pár elektromobilů vyzkoušel, vždy byl ale problém v tom, že se musely v průběhu dne dobíjet.
„Prostoje trvaly až několik desítek minut, což nám komplikovalo provoz. Smysl nám proto dává výměna baterie, která je hotová do tří minut. A právě to umožňuje systém BattSwap. Auto dělá provozně nesmrtelné,“ popsal Janckulík s tím, že vůz, který využívají v pražském skladu, je jediným modelem v České republice.
„S výrobcem teď řešíme, jak tuto verzi dál modifikovat. Například budeme chtít navýšit kapacitu baterie, která vydrží více než 120 kilometrů,“ nastínil Janckulík.
Flotila elektromobilů do konce roku 2025
Technologická firma BattSwap dokáže provozovat elektromobily efektivněji než ostatní, to je světový unikát. Rozdíl oproti normálním typům spočívá v tom, že BattSwap nenabíjí vozidla kabelem, ale pomocí plně automatické výměny celé baterie, a to v řádu jednotek minut.
Spolupráce s Rohlik.cz má mimo jiné za úkol industrializovat stanici na výměnu baterií právě pro potřeby food delivery.
„Osmdesát procent problémů ve městech způsobuje doprava. Projekt Rohlik.cz mě baví,
protože prokázal, že svým online prodejem potravin reálně dopravní zátěž snižuje. Technologie BattSwap v rozvozové flotile firmy Rohlik.cz celý efekt ještě umocní. Půjde o unikátní český model, který můžeme směle implementovat i v zahraničí. Společně tak budeme definovat reálné řešení pro městský provoz,“ doplnil zakladatel a ředitel společnosti BattSwap Radek Janků.
Tak tady přemýšlím, kolik že ten rohlík.cz zaplatil za
Tak tady přemýšlím, kolik že ten rohlík.cz zaplatil za tento článek neoznačený jako inzerce(což je u redakce hybridu standard).
Co jse viděl jejich auta, tak převážně Mercedesy Vito na naftu. Nevím kde se tedy bere podle pana provozního ředitele ta úspora emisí. Zřejmě nakoupili pár aut na CNG a ted v roce 2019 se tím chtějí chlubit. Ale pozor, oni jezdí na elektřinu, tam už emise nejsou! Jenže mají jedno auto s pidi dojezdem a používané pouze v pražském skladě. No není to trochu málo na takovu společnost?
A taky přišli na úžasnou věc, čímž zahanbili všechny logistické firmy. Rozváží přece více objednávek naráz, nejezdí do skladu pro každý nákup zvlášt. No to by mě vážně nenapadlo. Smekám.
off
Českej startup s elektrickým motorovým
off
Českej startup s elektrickým motorovým člunem.
https://www.keelcraft.com/
https://www.czechcrunch.cz/2019/10/vitr-ve-vlasech-vune-kavy-a-uklidnujici-ticho-projeli-jsme-se-na-luxusni-elektricke-lodi-davida-miklase/
https://www.e15.cz/byznys/startupy/cesky-projekt-luxusni-elektricke-lode-ziskal-noveho-investora-1359037
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cech-postavil-luxusni-dreveny-clun-ktery-jezdi-jenom-na-elektrinu-chce-s-nim-uspet-v-cizine-79752
Takže milá redakce hezky šupky dupky běžte je proklepnout. 😉
Konečně někdo přišel na to, že automatický battery swap
Konečně někdo přišel na to, že automatický battery swap řeší problém dlouhého nabíjení.
Ono by to šlo řešit globálně. Standartizované úchyty baterií ve všech el. mobilech.
Baterie nebude vaš majetek, ale pouze si pronajmete energii v ní uloženou. Na dlouhých cestách místo dobíjení zběsilejma xxx kW na DC nabíječce zajedete nad rampu, kde vám hodí plně nabitou baterku během 3 minut (čásová náročnost jako tankování tekutého paliva) a můžete frčet dál.
Pokud budete dobíjet doma, tak prostě budete platit za pronájem baterie.
Baterie v zásobnících by bylo obrovské úložiště pro stabilizaci sítě a kompenzaci, kdyby si přece jen někdo baterii koupil a používal DC nabíjení.
Tak začni.
Tak začni.
Jak? Jediný kdo by byl schopný donutit výrobce na nějaký
Jak? Jediný kdo by byl schopný donutit výrobce na nějaký standard úchytů baterií je EU.
Lol. Mě se ptej. Ty máš přece plnou hlavu nápadů a
Lol. Mě se ptej. Ty máš přece plnou hlavu nápadů a vizí, ne já. Jdi a prosaď to. :)))
Jestli chceš změnu musíš konat ne řečnit. Včera bylo pozdě.
Už to zkoušeli, zkrachovali.
Jednotlivý podnik si to může
Už to zkoušeli, zkrachovali.
Jednotlivý podnik si to může dovolit ale aby to fungovalo globálně… nonsens.
Spousta negativních proměnných – lidi, vysoký vklad, absentující standardizace…
Právě že pokud to bude mít jen jeden jediný podnik, nebo
Právě že pokud to bude mít jen jeden jediný podnik, nebo každý bude mít nějaké svoje řešení, tak je to nosens.
Stačí se podívat na teslu a jejich supercharger. Byli donucení do aut montovat i CSS, protože sami nejsou schopní pro zákazníky vybudovat dostatečnou infrastrukturu.
Ostatní automobilky naštěstí nešli cestou, že by každý měl svůj nabíjecí konektor, ale šli do chademo nebo teď už v EU CCS.
To je jako unifikovat znakové rozložení klávesnice…
To je jako unifikovat znakové rozložení klávesnice… každý do toho hodí svůj klacek a je po unifikaci.
Rvačka o standardy je snad horší než politika.
Stačí se podívat na teslu a jejich supercharger. Byli donuceni do aut montovat i CSS, protože nemohli předvídat vývoj standardizace v EU a čekat na to není správné řešení.
Infrastruktura není ideální ale nedostatečnou bych jí nenazýval. Obzvláště když jde o podnik jedné entity. Navíc montování CSS není nic jiného než proces standardizace. A to určitě není špatně, špatně (a budu se opakovat) by bylo čekat.
A přirovnávat přemontování konektoru k upravování šasí a skladování statisícových až milonových investicí po 100km úsecích není tak úplně ok 🙂
Právě že pokud to bude mít je jeden jediný podnik, nebo každý bude mít svoje řešení – to je cesta vpřed, pokud budou myslet na budoucnost a neuzavřou se do nějaké výlučné vývojové větve. Je jednodušší nechat každého ať si dělá co uzná za vhodné a on po čase uzná že by měl být blízko standardu (jako ta Tesla). Ale v době absence standardu jít a všem něco vnucovat… No, bude to trvat desítky let než se něco pohne.
Myslím si, že tato myšlenka vyletěla rychle a moc brzy.
Myslím si, že tato myšlenka vyletěla rychle a moc brzy. Výměnné baterie v době, kdy ještě nebyl pořádný elektromobil … škoda.
Myslím si, že přijít s tím nyní, případně přijít s tím Tesla, už to dávno je.
A vyřešil by se i případný problém s přenosovou soustavou, protože by bylo možné nabíjet baterie stabilním proudem a nebyla by taková zátěž.
Můj názor.
aby ten system fungoval, zaprve by bylo treba 2-3 baterie na
aby ten system fungoval, zaprve by bylo treba 2-3 baterie na kazdy vuz, jiz ted je nedostatek baterii pro BEV, kde by je tedy brali? aby to neskoncilo jen resenim pro jednu automobilku, muzela by bejt celosvetova dohoda, ne Evropska, ale celosvetova dohoda vsech automobilek na jednotnem standardu modulu, coz by znamenalo i dohodu vyrobcu baterii, ……nesmsyl a bez sance neceho takoveho dosahnout
a v neposledni rade je tu lidsky faktor, aneb koupis si auto s novou baterkou a pri prvni vymene ti dani baterii starsi, to by drtiva vetsina lidi proste neustala a od podobneho nesmyslu by rychle utekli, baterie jen pronajimat? opet nesmysl, neb lidi maji pud vlastnit, vlastnit a zase vlastnit, a to z jednoducheho duvodu, maji tim svobodu nevazanou na nejake poplatky, proc si lidi berou hypoteky? protoze nechtej bejt zavysli s bydelnim na nekom koho neznaj a jeste by mu muzeli platit najem, cims dana osoba treba vydelava
v podnikove sfere to ale mozne je, tam je totiz firma vlastnik ci pronajemce, ale vi ze to ma vzdy pripravene k pouziti tak jak potrebuje, ovsem musi to mit na delsi dobu, prodej treba i zamestnancum pak straci vesmes smyl, zamestnanec by bylz ase vazany jen k dane firme, proto v osobni doprave vymena baterii nema sanci na uspechy a utopilo se v tom mnoho moliard eur a dolaru uplne zbytecne, to nebyl ajen Tesla, tohle zkousel i Renault/Nissan, a choutkyz kusit to melo i PSA a BMW
Ano, bohužel pravdivé argumenty 🙁
Ano, bohužel pravdivé argumenty 🙁
Renault měl (nebo pořád má?) u Zoe i Twizy tzv. pronájem
Renault měl (nebo pořád má?) u Zoe i Twizy tzv. pronájem baterie. Ale není výměnná, takže uživatel dostane s koupí auta novou baterku a bude v takové kondici, jak se o ni bude starat. Akorát mu nepatří, platí si za ni pronájem měsíčně nejakých cca. 50-60 eur, dle nájezdu.
Toto mi přijde lepší řešení než ta komplikovaná výměna, zlevní to ten elektromobil. I když… stejného efektu by člověk dosáhl, pokud si ten EV koupí klasicky na splátky, leasing 🙂
proto jsem kdysi Zoe zamitl pri nakupu, platit mesicne u
proto jsem kdysi Zoe zamitl pri nakupu, platit mesicne u vlastniho auta nejaky poplatek me prijde jako demence, navic cena toho pronajmu je tak nesmyslne vysoka, ze by clovek kapacitne podobnou baterii vesmes mohl menit co 3 roky
vem si ze prestanes platiti a zbytek auta ti vesmes pak bude k nicemu, to je jako koupit si barak na pozemku co patri nekomu jinemu a muset mu platiti najem za to ze tam mas postavenej barak, Zoe bych v takovem bral jedine pokud by mela zajimavej operativni leasing jako celek
2-3 baterie jsou nesmyslne cislo. V kolika procentech uzivani
2-3 baterie jsou nesmyslne cislo. V kolika procentech uzivani takoveho auta by bylo potreba vymenit baterku? V realu bychom byly treba na 1,2 baterie na auto. Se zbytkem ale souhlasim, ani neni mozne aby vsechny EV meli stejnou baterii, jak technologie, velikost kapacita… Vhodne opravdu jen pro takoveto firmy, ktere maji svoji flotilu. Tam je to dle meho nazoru lepsi reseni, nez rychlonabijecka. Renault zkrachoval prave na tom, ze tech aut nebylo moc a vetsinou si ho lidi stejne nabijeli doma. Kdyby nejdriv na silnice pustil milion aut a pak postavil vymene stanice, byl by to jiny pribeh. Ale bylo by to jen reseni pro renault, nikoliv univerzalni, tak jako na tesla nabijeckach zatim nikdo jiny nenabije.
2-3 baterie, ono by se stejne muselo jednat o mensi moduly,
2-3 baterie, ono by se stejne muselo jednat o mensi moduly, kdy nejake auto by vyuzilo jeden, jine dva a velka auta treba i 3 moduly, Baterka pro Citigo bude zakonite mnohem nensi nez pro nejake FS-SUV ale ciste prakticky 2-3 baterie vychazi ze zkusenosti s jinyma vymenitelnyma vecma, kdy aby baterie vydrzela delsi dobu, tak by se asi nenabijela nikdy skokove jako na rychlobajecce, ale nabijecky ve vymnennych stanicich by byli navrzene pro co nejlepsi mozne nabijeni z hlediska zivotnosti baterie a take z hlediska ceny za jisteni na nabijeni idealnim vykonem, takze aby jsi predesel situaci ze nebude dostatek baterii pro prijizdejici, musis mit minimalne dvojnasobek baterii, + samozrejme baterie v aute ktere prijede
tohle moc dobre vidim na spedicni doprave, nemit v zasobe dvojnasobnou nakladovou kapacitu muze znamenat i fakt ze prijdes o velice duleziteho zakaznika jen proto, ze nemas volnou kpacitu, nastesti u spedice je moznost si najmout i dalsi auto, u baterkove vymeny ale asi stezi zavolaj k sousedum, dovezte nam par nabytych batterypacku, dochazi nam a mame tu frontu aut na vymenu 🙂
aneb tohle je zakon schvalnosti, a funguje dokonale
Určitě, baterii by tam muselo byt 2x tolik co je jich
Určitě, baterii by tam muselo byt 2x tolik co je jich potřeba jako rezerva. Je ale potřeba si uvědomit, že pokud by takových aut bylo třeba 10.000, tak jich momentálně na delší cestě bude kolik? 500? Pro ty bude na stanicích nachystáno 2.000 baterií. Takže průměr 1,2 baterka na auto.
odpovedel sis vesmes sam, nema smysl stavet sit neceho co
odpovedel sis vesmes sam, nema smysl stavet sit neceho co mozna nebude davat smysl a nakonec by to vyuzivalo par lidi, navic neceho co by bylo extremne drahe pokud by to melo davat smysl kuprikladu kontinentalne
nastesti takova situace kdy by to zase nekdo zkousel asi jiz nenastane, je tam az prilis ale, a prili spromennych na to, aby do toho kdokoliv kdo neni blazen daval penize 🙂 obycejnej rychlonabijeci stojan proste funguje lepe, to jestli si v budoucnu pockame 10-15 minut na nabiti , nebo 3-5 minut na vymenu baterie zas takovej casovej rozdil neni, co by ale byl extremni rozdil by byla cena a konstrukce takoveho systemu ktery by umoznil u kazdeho auta vymenu baterie a zaroven zajistil tuhost karoserie jakou zajistuji dnesni elektromobily kdy baterie, respektive jeji obal je casto nosnou casti karoserie, tedy je to bezpecnejsi
a ted si vem jak si takovej automatickej system vymeny baterie poradi se spinou a nebo mirnym zkrivenim toho vymenneho sistemu treba pri tukanci?
aneb proc maj lidi potrebu resit neco co bylo davno lidma z oboru zamitnute jako nesmysl? byli s tim problemy a bylo to drahe 🙂 to je jako ptat se lidi proc kdys daj 1.5 eura za litr nafty, proc nedaj 5 eur za litr e-nafty od Audi?
V nejake konstelaci se to nevyplati v nejake ano. Extremne
V nejake konstelaci se to nevyplati v nejake ano. Extremne drahe, relativne, stanice s několika DC stojanama nevyjdou určitě levněji investičně a už vůbec ne provozně. Především v naší zemi, kde jsou nesmyslné poplatky za rezervovaný příkon. Ten posledni odstavec me pobavil, pripomina mi to takove ty kecy o slepe vetvi elektromobility, anbeb po staleti se ukazalo, ze jen ropa dava smysl.
Kazdopadne jsem zvedav jak se to osvedci, tak jak u individualni osobni dopravy ne, tak prave u rohliku mi to dava velky smysl.
sak ja psal ze korporatne to smysl dava, v globalu pro bezne
sak ja psal ze korporatne to smysl dava, v globalu pro bezne uzivatele je to nesmysl 😉
Ale Tesla s tím už přišla, demonstrovala to a pak to
Ale Tesla s tím už přišla, demonstrovala to a pak to zrušila. Takźe asi tak 😉
To už řešila i Tesla a dopadlo to neslavně.
Ano, v rámci
To už řešila i Tesla a dopadlo to neslavně.
Ano, v rámci podniku, v rámci jednoho typu auta to dává smysl. Globálně je to nesmysl.
Ale upřímně, já se o svoji baterii starám, znám její limity a nerad bych si ji nechal vyměnit za něco těsně před smrtí, abych zůstal viset 30 km před cílem, kam jinak dojedu v pohodě. Děkuji, nechci. Jelikož na cestách nabíjím párkrát do měsíce, zbytek nabíjím když parkuji, tak si radši počkám na rychlonabíječce.
Jinak pokud budete chtít řešit jednotný standard, tak narážíte na to, jak napasovat něco, co bude pasovat od sporťáku typu Taycan, SUV typu Tesla X, dodávky Nissan až po MPV typu V-Klasse.
Zkomplikujete konstrukci auta (konstrukce navíc, co bude řešit vyměnitelnost – dneska to máte integrované/zakomponované do kostry auta), snížíte spolehlivost (zesložitění snižuje spolehlivost), snížíte využitelnost (kvůli univerzální konstrukci vyměnitelných baterií nevyužijete plně potenciál prostor v autě).
Pro příklad nemusíme chodit daleko. Vygooglujte si fotky vnitřností několika mobilů – Apple, Samsung, Sony, Xiaomi, atd. Uvidíte, že baterie vyplňuje každý mobil jinak, aby se využil sebemenší prostor, aby při daných rozměrech byla kapacita co největší. A te’d si tam zkuste dát nějakou univerzální baterku. Kapacita baterie v zařízení klesne o desítky procent (kvůli nevyužití specifických míst v každém mobilu) a zvětší se i celkový objem.
A po právní stránce to také nebude jednoduché. Když kvůli závadě baterie shoří celé auto a díky požáru se něco poškodí, kdo ponese odpovědnost? Majitel auta nebo ten kdo dodal baterii?
Už to zkoušela firma Better Place v Izraeli nějakého
Už to zkoušela firma Better Place v Izraeli nějakého milionáře, ale zkrachovala.
Dokonce v jednom článku píše, že prý se poučil z jejich chyb, tak uvidíme:
https://www.ecofuture.cz/clanky/baterii-v-elektromobilu-vymenime-za-30-vterin-rika-radek-janku-zakladatel-startupu-battswap-2
Ale myslím si, že pro normální veřejné použití to nebude možná se to může chytit pro firmu jako je rohlík, nebo podobné velké firmy, které mají obrovské flotily aut ale vybudování těch stanic nemůže být vůbec levná záležitost.
Better Place skončil hlavně kvůli ceně.
solidní výsledky TESLA konečně pořádný účetnictví
solidní výsledky TESLA konečně pořádný účetnictví 😉
http://ir.teslamotors.com/static-files/47313d21-3cac-4f69-9497-d161bce15da4
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
Chudák runner, zase mu to nevyšlo.
Chudák runner, zase mu to nevyšlo.
A kdy si dá Rohlík na střechu svýho skladu solární
A kdy si dá Rohlík na střechu svýho skladu solární elektrárnu aby si mohl ty elektroauta nebíjet ze sluníčka? Teď maj střechu úplně holou a nevyužitou.
Az s tim nebude takove byrokracie, ze se mu to ne financne ale
Az s tim nebude takove byrokracie, ze se mu to ne financne ale predevsim nervama, zhrzenim a papirovanim nevyplati. „Proste az ho byrokrate pri lezeni po zebriku s panelem nebudou stahovat halapartnama k zemi a kamenama ten panely rozbijet a cloveka veset na stejnosmernem kabelu.“
pokud nechces pripojit do verejne site, yadna birokracie se
pokud nechces pripojit do verejne site, yadna birokracie se nekona, staci jen souhlas od hasicu kterej ti daj vesmes na pockani, a muyes vesele fotovoltaikovat do vlastnich baterek jak je ti libo
firmy ale bohuzel cekaj na dotace, viz treba Lidl, kterej by bez dotace neudelal nic a jeste misto aby pokryl celou strechu treba zeleni a na ni dal fotovoltaiku, tak ma strechy zelene a dava tam je marketingovych 99.9 kWp s temer 100% dotaci
Jenže oddělený systém přináší řadu úskalí a dost se
Jenže oddělený systém přináší řadu úskalí a dost se kvůli ovládní prodraží. Také veškeré komponenty musí být výkonově dimenzované na potřebný výkon.
Nejlepší je hybridní přífázovaný měnič, který si nedostupný výkon VFE docucá z distribuční soustavy. A k tomu je právě potřeba ta birokracie.
ale jde to celkem snadno, jen se u toho musi myslet 😉 co
ale jde to celkem snadno, jen se u toho musi myslet 😉 co takhle postavit ostrovni set kde jsou dva vstupy energie, primarni fotovoltaika a druhy jako jisteni v podobe beznych rozvodu, na to zadny povoleni od distributora nepotrebujou, ostrovni set totiz funguje jako beznej spotrebic, proste maj ostrovni set na ktery jede celej komplex, a bez moznosti dodavat prebitky do site si z ni muzou brat pokud maji malo z fotovoltaiky 😉
ne tohle cele je ciste o dotacich a PR ktere na tom pak vystavej, o nicem jinem to neni a nebylo 😉 viz prave Lidl, kobka kde je jedna kratsi strana prosklena, zbytek jsou zazdene steny kde jsou maximlane dvere pro personal, strecha bez jedineho svetlovodu nebo okna, ale chapu potrebujou mit zbozi nasvicene tak aby matlo barvama, hlavne ovoce, zelenina a masne produkty, aby pak potrebovali o to vice elektriny, fotovoltaika 99.9kWp by bezproblemu utahla tu prodejnu celorocne, ovsem na baterky jim v dotacich nedali, takze smula a ostrovni to nebude, a to presto ze SG hlasi rekordni zisky a zadny dotace by vubec na takove instalace nepotrebovali, Rohlik bude uplne stejnej populista, a jedine na co koukaj je zisk a kde jim co kdo da zadarmo….ehmm vlastna s dotaci 😉
„jsou dva vstupy energie, primarni fotovoltaika a druhy jako
„jsou dva vstupy energie, primarni fotovoltaika a druhy jako jisteni v podobe beznych rozvodu“
ano a to je ten problém. Není to tak snadné jak to vypadá. Solárníci s tím bojují doma všelijak, ale uspokojivé a hlavně komerční řešení stále nikdo nevymyslel.
Pokud to někdo bude chtít, tak to bude zakázkové řešení za né zrovna málo peněz.
ABB takove reseni primo nabizi, a nevim s cenou, me prijde ze
ABB takove reseni primo nabizi, a nevim s cenou, me prijde ze v cene temer 100kWp instalace se tech cca 120 tisic strati jako nic, navic neni to jedna provozovna ale nekolik provozoven
proste pochop ze je to ted jen a jen o dotacich 😉
Že to je o dotacích nerozporuju.
Stejně tak rohlík to
Že to je o dotacích nerozporuju.
Stejně tak rohlík to určitě nedělá protože je hodnej, ale protože mu elektromobil pozitivně vychází co do provozních nákladů 🙂
To souhlasím.
Lépe bych to neřekl. A jelikož na elektromobil zatím
Lépe bych to neřekl. A jelikož na elektromobil zatím nemám, řekl jsem si, že na to půjdu od lesa a postavil jsem vlastní ostrovní elektrárnu, zatím o výkonu 3 kW včetně úložiště do baterek – zatím 2 kWh olovo a 2 kWh LiFePO4. Aspoň můžu ze sluníčka nabíjet můj elektroskůtr!
Čím více lidí si takhle bude hrát tím lépe. Tedy s
Čím více lidí si takhle bude hrát tím lépe. Tedy s ohledem na současný tragický stav legislativy. Že se tím vracíme zpět do situace, kdy u nás každý druhý z nouze bastlil, je jiná smutná skutečnost.
+1
+1
Ptřesně tak s těmi byrokraty.
Ptřesně tak s těmi byrokraty.
Víte vo tom jo že ve zpráskaným Práglu kde nemají na
Víte vo tom jo že ve zpráskaným Práglu kde nemají na elektromobily už normálka prodávají na ulici ČERSTVÝ VZDUCH Z ŠUMAVY fkonzervě :)))))))))))
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000101023/video/728288
http://pr-asu.chmi.cz:8080/IskoPollutionMapView/faces/viewMapImages.xhtml;jsessionid=1D867FB378B46490FDA3CF4624A82739
https://www.cistoustopou.cz/
.
.
chce to naftu, moderní diesely čistí vzduch..
chce to naftu, moderní diesely čistí vzduch..
https://www.youtube.com/watch?v=sIgYkMV3j9Q&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=sIgYkMV3j9Q&t=3s
Tak si dej jeden do obejvaku a dva do loznice 😉
Tak si dej jeden do obejvaku a dva do loznice 😉
Trolliku bez elektřiny by sis ani nespláchl tu svojí
Trolliku bez elektřiny by sis ani nespláchl tu svojí trollí stolici…