Rivian nezažívá jednoduché období. Musel se uskromnit v rozletu i výrobních plánech. Pomoc od Volkswagenu přichází jako vítaná vzpruha v pravý čas.
Společnosti Rivian Automotive a Volkswagen Group dnes oznámily záměr založit společný podnik (JV), který bude rovným dílem kontrolován a vlastněn za účelem vytvoření elektrické architektury nové generace a nejlepší softwarové technologie ve své třídě.
SOUVISEJÍCÍ: Rivian představil výrobní facelift svých elektromobilů
Očekává se, že partnerství urychlí vývoj softwaru zejména ve Volkswagenu, který se softwarem odnepaměti bojuje. Cílem je snížit náklady na jedno vozidlo zvýšením rozsahu a urychlením inovací v celosvětovém měřítku.
Osvědčená zónová hardwarová konstrukce a integrovaná technologická platforma společnosti Rivian poslouží jako základ pro budoucí vývoj SDV (software-defined vehicle – vozidel definovaných softwarem) ve společném podniku, který bude aplikován na vozidla obou společností.
Co to je zónová konstrukce?
Zónová architektura na rozdíl od doménové architektury organizuje komunikaci, distribuci energie a řízení zátěže spíše podle umístění než podle funkce. Zónový modul funguje jako síťový datový most mezi výpočetním systémem vozidla a místními okrajovými uzly, jako jsou inteligentní snímače a řídicí jednotky. Aby se omezila kabeláž ve vozidle, zónový modul také distribuuje energii do různých okrajových uzlů (implementací polovodičových inteligentních pojistek), zpracovává nízkoúrovňové výpočty a řídí místní zátěže, jako jsou motory a osvětlení.
TI.com
Rivian plánuje přispět svými odbornými znalostmi v oblasti elektrické architektury a očekává se, že společnému podniku poskytne licenci na stávající práva duševního vlastnictví.
Obě společnosti chtějí uvést na trh vozidla využívající technologie vytvořené v rámci společného podniku v druhé polovině tohoto desetiletí. V krátkodobém horizontu by měl společný podnik umožnit koncernu Volkswagen využívat stávající elektrickou architekturu a softwarovou platformu Rivian.
Ambicí partnerství je urychlit plány koncernu Volkswagen v oblasti SDV a přechod na čistě zónovou architekturu. Každá ze společností bude nadále samostatně provozovat své aktivity v oblasti vozidel.
Na základě vize strategického partnerství plánuje skupina Volkswagen investovat do společnosti Rivian 5 miliard dolarů. Zpočátku bude skupina Volkswagen investovat do společnosti Rivian 1 miliardu USD prostřednictvím nezajištěného konvertibilního dluhopisu, který se za určitých podmínek přemění na kmenové akcie společnosti Rivian, a to po obdržení souhlasu regulačních orgánů nebo 1. prosince 2024. Očekává se, že Volkswagen v rámci transakce investuje další 4 miliardy USD.
V uplynulých měsících byla vykonána významná část práce na ověření, že elektrická architektura a software společnosti Rivian jsou kompatibilní s vozidly skupiny Volkswagen. Strany v současné době očekávají dokončení vytvoření společného podniku ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024.
Pro Rivian i Volkswagen jde o skvělé zprávy. Pro Rivian o to víc, že firma se v posledních měsících potýkala s problémy a musela slevit ze svých plánů na stavbu úplně nové továrny v Georgii. Jenže jak připomíná Electrek.co, Rivian už podobná partnerství navázal v minulosti s jinými automobilkami. Jmenovitě šlo o Ford a Mercedes, ale nikdy z nich nic kloudného nebylo.
Jediné partnerství, které úspěšně funguje, je to se společností Amazon, která v Rivianu drží významný podíl kolem 17 %. Rivian pro Amazon vyrábí a dodává plně elektrické doručovací dodávky.
zdroj: tisková zpráva
VW musel dát dalších 5 mld za software do aut , protože to prostě nejsou schopni zvládnout. Asi správný krok, protože softwarově jsou fakt tak 10 let za Teslou. Kolik pak budou muset zaplatit za autonomní řízení , to bude hodně velké procento z ceny každého vozu.
On někdo má autonomní řízení? Tyhle dětské fantazie….