Rivian představil výrobní facelift svých elektromobilů

Začínající americká automobilka Rivian ukázala novou generaci elektromobilů Rivian R1S a Rivian R1T. Změny jsou hlavně „pod kapotou“.

Kde kdo si z automobilky Rivian utahuje, že na prodeji svých elektromobilů prodělává. Údajně jde až $38 000 na auto. Tomu by ostatně odpovídaly i nejnovější finanční výsledky, kdy Rivian skončil opět v hluboké ztrátě $1,5 mld.

Veškeré snažení při navrhování nových elektromobilů a vylepšování „těch starých“ jde proto za snižováním výrobních nákladů. A na nové, faceliftované generaci R1S a R1T je to víc než patrné. Vnější design se prakticky nezměnil. Uvnitř se toho změnilo hodně.

Výrazně ubylo komponent, liší se také baterie, která je léípe zabalená a snáze (tedy levněji) se vyrábí. Nově může Rivian používat LFP články. Nová platforma R1 nabízí vyšší výkon, výkonnost a dojezd také díky pohonné jednotce navržené a vyrobené společností Rivian, která je nabízena v konfiguracích Tri-Motor a Quad-Motor.

Čtyřmotorová verze R1T s výkonem 1025 koní zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy a při použití režimu Launch Mode dosahuje ohromujícího točivého momentu 1 198 N.m.

K dispozici je také dvoumotorová verze. Všechny tyto motory jsou nyní navrhovány, konstruovány a vyráběny plně ve vlastní režii. Rivian zároveň u elektromobilů R1T a R1S přešel ze 17 řídicích jednotek, které se nacházely ve vozidlech první generace, na 7 v této nové generaci. Celkem v autech ubylo také 2,6 km kabeláže, což mimo jiné šetří i hmotnost.

Vylepšen byl také hardware ADAS (pokročilý asistenční systém řidiče). Má 11 kamer s 8x větším počtem megapixelů, pět radarů, ultrazvukové senzory po celém vozidle a nová je i výpočetní platforma pro zpracování všech dat z těchto senzorů. To vše má časem umožnit autonomní řízení 3. úrovně.

Značného vylepšení se dočkalo osvětlení vozu a softwarová výbava. Klíčky si nově můžete uložit do Apple Wallet na iPhone a Apple Watch nebo do některých zařízení Google Pixel. Výroba a dodávky nové generace elektromobilů Rivian R1S a R1T již probíhají. Společnost předpokládá, že ve 4. čtvrtletí dosáhne mimo jiné i díky těmto vylepšením mírně kladné hrubé marže.

zdroj: tisková zpráva

9 Comments on “Rivian představil výrobní facelift svých elektromobilů”

    1. To jsem nevěděl, že jsi takový fanda hybridů… Teď prý začala v Evropě jejich era… Trošku kartelové dohody, trochu politické tlačenky, vše vinou toho, že dinosauři neumí a nechtějí vyrábět EV za rozumnou cenu se ziskem…
      No nic, Čína ujede v elektrickém expresu a za pár let tady ve fabrikách může nějaký přeplacený neschopný manažer zhasnout světla.🥴

      1. velke slevy na hybridy, v Nemecku slevy u Toyoty od 8 do 16 tisic eur dle modelu, i v CR se da Corolla kombi 1,8 hybrid model 2023 poridit nova za 560 tisic s dani, proti 740 tisicum za model 2024 celkem rozdil, a slevy maj az tusim 400 tisic u nejdrazsich hybridnich modelu, proste vyprodeje skladu a nadvyroby z 2023, ja osobne o te Corolle taky uvazuju, je to proste lakave mit za 560 tisic rodinnej kombik 1,8 v hybridu, za ty penize dnes neni vesmes ani stejne vybavena i30 kombi s atmosferickou 1,5kou

        byli jsem s tchanem u Toyoty koukat na Yaris Cross co si chce kupovat za 600k, a prodejce me hned nabidnul prave Corollu TS za 560, cca 14 dni zpet, a maj je porad, dnes me prisla od nich na mail reklama jestli jsem se nerozmyslel za ty 2 tydny 😀 no furt vaham, chtel jsem kupovat na konci roku nejaky ojety EV okolo 500-600 tisic jako druhe auto do rodiny, a na obe auta bych ted asi nemel

        1. Ta Corolla je prostě univerzální auto, které se část času chová jako EV. Po městě klidně přes 50% času spalovací motor stojí a zároveň má bezpečný dojezd po dálnici 500 km, mimo dálnice 700-800km. Respektive ve chvíli kdy auto napíše lakonické „natankujte“ máte v nádrži ještě 8 litrů benzínu, tedy minimálně ještě 100km dojezd i po dálnici. Zároveň je to etalon kvality a životnosti, takže pokud chcete jen jezdit a nic neřešit, je to vhodná volba.

        2. Pro Šaman….. Přesně o tom jsem psal – vypadá to jako ,,,,dobře““ promyšlená obchodní strategie. Přibrzdit EV a cenou protlačit hybridy, aby mohli co nejdéle prodávat ty svoje ozubená kolečka, ventily, katalyzátory a podobné zázraky z minulého století…
          Nejhorší čerstvá zpráva: V Evropě se nyní staví 3 továrny na baterky (ne montovny paketů)… Minimálně dvě z nich už taky ohlásili zchlazení plánů a přiškrcení kapacit výroby… 😐
          Je mě to z toho trochu smutno: Nebude to dlouho trvat a budeme čumět na Číňany jak Indiáni na Bledé tváře…

      2. Ano, jsem. A píšu to sem snad každý měsíc.
        Za optimální auto současnosti považuji sedmimístný naftový mild-hybrid s rekuperací a spalováním HVO25.

        Výborná energetická efektivita, bez omezující buzarace uživatele, přiměřené využívání recyklovaných energetických surovin s minimálním finančním zatížením.

Napsat komentář