Rivian údajně připravuje vstup na burzu, mohl by získat až $50 mld.

auto elektromobil Rivian

Rivian patří k nejnadějnějším americkým automobilovým start-upům. Proslýchá se, že ještě letos zamíří na burzu.

První dodávky elektromobilů Rivian by mohly proběhnout už v polovině letošního roku. Je pravděpodobné, že někdy brzy potom ohlásí Rivian vstup na burzu.
foto: Rivian

Rapidní růst ceny akcií společnosti Tesla přesvědčil řadu dalších menších společností ke vstupu na burzu. Jde například o Fisker, Proterra, Faraday Future, Lordstown Motors a další. Využily k tomu ale speciální kličku zvanou „SPAC dohody“. De-facto jde o sloučení se speciálně založenými společnostmi určenými ke vstupu na burzu bez toho, aby bylo nutné procházet si klasickým procesem IPO.

Většina těchto společností ale vykazuje jen malý nebo dokonce vůbec žádný příjem, případně dokonce ještě ani nic nevyrábí. A jejich osudy na burze jsou tak značně nejisté. V jejich případě jde především o snahu využít popularity značky Tesa a elektromobility jako takové, a zároveň neznalosti investorů.

Rivian se naproti tomu podle všeho chce vydat cestou klasického IPO. Narozdíl od výše zmíněných totiž nemá problém získávat peníze – stovky milionů dolarů do něj investovaly například společnosti Amazon a Ford, ale i investiční společnosti jako je T. Rowe Price Associates, která patří mezi významné investory Tesly.

56 komentářů u “Rivian údajně připravuje vstup na burzu, mohl by získat až $50 mld.”

  1. Off. V USA se pripravuje novy zakon o dotacich na EV. Drive se
    Off. V USA se pripravuje novy zakon o dotacich na EV. Drive se dotace po kazdych 200.000 dotovanych EV redukovaly na 1/2 a pak na 0. Tesla a GM uz nic nedostava. Nove to ma platit i na dalsich 400.000 s dotaci 7000 USD. Pokud zakon projde, vystreli akcie opet hezky nahoru a prodeje take.
    Nekteri zde se asi definitivne zcvoknou.

    1. Zřejmě je potřeba zase povzbudit trh a motivovat
      Zřejmě je potřeba zase povzbudit trh a motivovat zákazníky. US trh s EV za 2020 oproti 2019 v podstatě stagnoval, před něj se co do objemu dostal DE trh a i celá Evropa prudce roste. Jednak v absolutních číslech a jednak v podílu nově prodaných EV na celkovém objemu.

      1. V podstate je vazba na prodane mnozstvi hloupost. Firmy, ktere
        V podstate je vazba na prodane mnozstvi hloupost. Firmy, ktere maji jen jeden EV model dosahnou vetsi podporu, nez firmy s vice modely. Znovuzavedeni danovych ulev pro Teslu a GM ma take narodni vyznam, protoze si tim USA podpori vlastni znacky. Dnes dostavaji danove uspory vesmes zahranicni znacky. Vas vzor trumpeta hlasita udajne podporoval MAGA, ale pritom americke EV byly vyrazeny z podpory. Nastesti je ten pitomec mimo hru.

      2. spise si soucasni mocipani v US uvedomuji ze Tesla je dostala
        spise si soucasni mocipani v US uvedomuji ze Tesla je dostala zase nahoru co se automotive tyce, ostatni automobilky v USA jsou spise nekde potacejici se na ustupu a snazici se v krecich zase nezkrachovat jako za posledni „ekonomicke krize“ ktera Tesle celkem pomohla, Tesla je v soucasnosti jedina automobilka z USA ktera upoutala svet a na vsech svetovych trzich taky jedina automobilka ktera nemusi resit neco jako emise, takze pobidka smerem k elektromobilite muze USA zase pomoct v ekonomice, neb hastereni s ropou jim v tom rozhodne v tomto stoleti nijak nepomaha a jedinej kr=doz toho profitoval nebyli Amricani, ale par papalasu v petrolejarskych a zbrojarskych firmach 😉

        v EU si to plne uvedomuje zatim jen koncern VW, ze za nejakych 10 let mu bude uplne k prdu ze bude umet vyrabet benzinaky a diesely, ale pokud budou prodejne zakazany ve vetsine sveta a vetsina zakazniku je ani jiz chtit nebude, tak mu budou asi celkem k nicemu , a par breptajicih diskuteru jeste zadnou automobilku nikdy nespasilo, automobilka aby prezila potrebuje mit prodeje, ne fanousky co halekaj nad necim co si nemuzou dovolit 😉

        a at se ti to libi nebo ne, elektricky pohon stale vice nabira popularitu a stale vice zakazniku ho zada i v segmentech kde by to jeste pred 10 lety nikdo necekal, treba u Ferrari mezi zakazniky, mezi skutecnymi zakazniky kteri si v roce 2018-2020 poridili nove Farrari v ankete vyslo, ze vic nez tretina z nich by rada dalsi elektrifikovanej model Ferrari a cca 5% primo elektricke Ferrari 😉 takze zakaznik sam urcuje co chce 😉 ne nejaky diskuteri nekde na zapadlem servru 😉

      1. To jistě můžete. Ale já jsem jeho videa viděl a přišel
        To jistě můžete. Ale já jsem jeho videa viděl a přišel mi jako člověk, který do konstrukce aut dost vidí, tak možná proto ho Tesla nenadchla, což I chápu. Tak možná má výhrady ke konstrukci a ne k pohonu, nevím. Nebo je to blbec jenom proto, že neobdivuje Teslu? Pokud vím, tak proti EV jako takovým, nic nemá.

        1. Vaculík je chca nechca novinář s technickým backgroundem,
          Vaculík je chca nechca novinář s technickým backgroundem, který je mezi českými novináři silně nadprůměrný a na dost věcí má své názory, které jsou pro řadu lidí v nějakém proudu neakceptovatelné. Tak potom ty lidi kopou. Ono lidi neradi poslouchají co na vymazleném love brandu a jeho produktech je ošizené, špatně a co umí i nejlevnější konkurence lépe…

                1. jenze to nenapsal Vaculik, ale redakce o nem, je to forma ze
                  jenze to nenapsal Vaculik, ale redakce o nem, je to forma ze on a ne ich takze je to v pozici ze o nem nekdo napsal…
                  jakmile jde o Teslu tak zjevne sva pravidla nedrzite a jste velmi vztahovacny

                2. Ty privlastky si davaji pisalkove sami. Kolik lidi myslite, ze
                  Ty privlastky si davaji pisalkove sami. Kolik lidi myslite, ze v takove „redakci“ je? Redakce takovych casopisu a webu nemaji Teslu z jednoho prosteho duvodu radi. Tesla jim neda vydelat na reklame ani zlamanou gresly. A oni zijou jen z reklamy a nejvic z te spalovaci.

                3. pokud jsou tam uz dva lidi, tak to nemusel napsat
                  pokud jsou tam uz dva lidi, tak to nemusel napsat

                4. Kdyby nechtěl, tak to tam ani jeho parťák nenapíše. O to
                  Kdyby nechtěl, tak to tam ani jeho parťák nenapíše. O to vlastně ani nejde, protože to je prostě „Clickbait“ a účel splnil.

                  Mě se spíše líbil jeho protáhlý obličej, když zjistil, že baterie nemá žádnou měřitelnou degradaci a to ani na úrovni napětí článků. 😀

                  Pak teda alespoň ukázal ten nesmysl na lístku a na konci si musel rejpnout, že EV moc nebrzdí brzdami, takže brzo zreznou. 😀

                5. Co máte proti Vaculíkovi. Vždyť to byla óda na
                  Co máte proti Vaculíkovi. Vždyť to byla óda na elektromobily. Rejpnutí do brzd vysvětlil, že je něco špatně musí říct aby byl věrohodný a jeho věta: Nejlepší EV je půjčené, je pravda pravdoucí.

                6. Zjevně jsou už ev fandové, co jim nestačí pozitivní
                  Zjevně jsou už ev fandové, co jim nestačí pozitivní recenze ale chtěli by být jak husitští duchovní v roce 1420, aby napřed mohli prověřit myšlenkovou a formulační nezávadnost předkládaného textu před zveřejněním

                7. Proti Vaculíkovi mám něco od doby, kdy udělal video o
                  Proti Vaculíkovi mám něco od doby, kdy udělal video o nákupu ojetého BMW 320 F31, které jsem shodou okolností koupil asi rok před tím. Takže jsem mohl vidět jeho zaujatost v praxi i mimo EV. 😀

                  Byla to óda na elektromobily, protože přece jen on zase není tak neobjektivní, ale snaha shodit je tam byla stále patrná. 🙂

                8. Pak maji v redakci minimalne dva pitomce.
                  Pak maji v redakci minimalne dva pitomce.

                1. Lzete. On ma despekt k Tesle. Kdyz nektery novinar rekne, ze
                  Lzete. On ma despekt k Tesle. Kdyz nektery novinar rekne, ze ma despekt k lexusu, tak ho budete obdivovat, i kdyz vite, ze je to asi dobre auto?

                2. Bude mi to upřímně jedno. Nebudu ho obdivovat a ani o něm
                  Bude mi to upřímně jedno. Nebudu ho obdivovat a ani o něm říkat, že je pitomec. Je to jenom auto.. Nemám k Lexusu tak hluboký citový vztah jako vy k Tesle 🙂

                3. Na rozdil od vas se zastanu i duchodce, ktereho napadne nejaky
                  Na rozdil od vas se zastanu i duchodce, ktereho napadne nejaky vyrostek a budu se zastavat i neznamych lidi, kteri jsou vystaveni nejakym nekalostem. Zastanu se kohokoliv, kdyz vidim nespravedlive zachazeni. Spousta lidi okrade sproste nemohouciho a bezbranneho. Takove lidi si zaslouzi nejhlubsi despekt. A nemusim mit k rozpoznani takovych spatnosti zadny hluboky citovy vztah. Ani k vecem, ani k osobam. Je to vec moralky a slusneho chovani.

                4. Jak víte, že bych se nezastal důchodce, kterého by napadl
                  Jak víte, že bych se nezastal důchodce, kterého by napadl vyrostek? Odvažuji se tvrdit, že takovou slušnost v sobě mám.

                  Ale to nemá nic společného s nekritickym obdivem k nějaké značce auta a až s iracionálním citovým vztahem k autu. Auto je kus plechu, nic živého. A když někdo haní zrovna mou značku auta, tak mi je to fakt jedno. A neznamená to, že nemám morálku a slušné vychování, jak se tady snažíte říct 🙂

                5. Koukam, ze hluboky citovy vztah je u vas nerozlucne spjaty s
                  Koukam, ze hluboky citovy vztah je u vas nerozlucne spjaty s aktivitou proti nepravu. Dovolim si nadale tvrdit, ze na rozdil od vas zadny hluboky vztah k tomu nepotrebuji. I kdyz jsem vam to uz predem sdelil, tak se s tim nedovedete vyporadat. Takze, porad plati, na rozdil od vas…
                  Nebo chcete tvrdit, ze k nekomu neznamemu vyvynete bleskurychle vas potrebny hluboky citovy vztah, nez se nekoho zastanete? Bud lzete, nebo jen hloupe kecate. Doufam, ze se jedna o to druhe.

                6. Nějak se do toho zamotavatet:-)
                  Prostě, důchodce se

                  Nějak se do toho zamotavatet:-)

                  Prostě, důchodce se zastanu, když ho napadne nějaký vyrostek. Je to slušnost. A nemusím ho ani znát a mít k němu nějaký vztah.

                  Když někdo promluví mou značku auta, je mi to jedno a nebudu ho kvůli tomu mít za pitomce, proč?

                  Není mi jasné, proč jste zmiňoval toho důchodce, bylo to úplně mimo toho, o čem jsme se bavili.

                  Nesmíte být tak přehnaně citlivý na značku vašeho auta a každého kdo si dovolí ji kritizovat, mít za pitomce. To je trochu detinské a nezachránite to ani těmi reči o neprávu 🙂

                1. Nebudu se tajit mym despektem k vasim blabolum a vasi osobe!
                  Nebudu se tajit mym despektem k vasim blabolum a vasi osobe!

                2. Klidně, já si z toho vrásky nedělám. Pokud někdo
                  Klidně, já si z toho vrásky nedělám. Pokud někdo vážený, respektovaný a rozumný má vůči mě despekt, zamyslím se nad tím. Ve vašem případě to projdu mávnutím ruky 🙂

                3. No vidite, v podstate jste me rekl to same, co ja o
                  No vidite, v podstate jste me rekl to same, co ja o vaculikovi. Takze jste tim potvrdil muj puvodni postoj.

            1. Když je něco na autě špatně, tak to klidně řeknu i o
              Když je něco na autě špatně, tak to klidně řeknu i o autě na dvoře, stejně jako včera jsem řekl o manželky O3, že je to ošulená sr*čka, když jsem zjistil, že nemají výztuhu na chycení zadního nárazníku za levým zadním nadkolí a když jsem vymlacel sníh z nadkolí, tak pravé kolo super drželo tvar, jak jsem čekal a levý nadkolí vesele tancuje.

              K podprahovému sdělování informací – je to základní princip marketingu – ať pozitivního i negativního…takže podprahové vnucování idey, že elektromobilita je spása světa, je pro vás ok?
              Mně osobně vadí celý marketing, protože je to pavěda o tom, jak okrást zákazníka, aby se přitom cítil šťastný

    1. Tady musím souhlasit s Leondulou. Nikdo po Vaculíkovi nechce
      Tady musím souhlasit s Leondulou. Nikdo po Vaculíkovi nechce oslavné písně na Teslu, ale pokud se přímo profiluje jako někdo, kdo apriori nemá rád nějakou značku, pak nemůže být objektivní a tedy nemůže být brán vážně.

      Sandy Munro je určitě kapacita na úplně jiné úrovni než nějaký Vaculík. To je jako srovnávat Real Madrid a FC Dřevohostice.

      A taky je pravda, že novináři Teslu nemají v lásce, protože Tesla nejenom že jim nepustí penízky, ale taky ukazuje, že reklama se dá dělat dobře i bez placené inzerce. Ono obecně, novináři jsou prodejné kurvy a kdo maže, ten jede.

      1. No vidite, u jinych to bylo obracene. Jako snad vsichni
        No vidite, u jinych to bylo obracene. Jako snad vsichni ostatni, na Teslu jsem kdysi narazil v nejakem nepeknem clanku o nejake bezvyznamne firme, ktera se marne snazi zprovoznit za pomoci notebookovych clanku nejake auto. Tenkrat jsem tomu nevenoval moc pozornosti. Az kdyz se opakovaly podobne texty, tak jsem se kouknul blize, co ze to je za zoufalce. No a zjistil jsem, ze pravda je uplne jinde a ze se jedna o cilenou pomluvu. Tak tim jsem se zacal zajimat o Teslu az jsem dospel k nazoru, ze spalovaci lobby jsou manipulatori a podvodnici a nakonec si od te zoufale firmy koupil uzasne auto. Chytri lide zakonite dospeji ke stejnemu poznatku a ostatni zemrou hloupy a zneuzity.

        1. Vidíte, já na Teslu narazil někdy v roce 2008 na jeden z
          Vidíte, já na Teslu narazil někdy v roce 2008 na jeden z prvních Roadsterů v EU a když jsem si jí mohl prolezl, tak jsem dostal osypky ze zpracování odpovídající podprůměrně šikovnému řemeslníku, kdy se chlubili, že je to auto s největším zrychlením. Pak jsem to začal sledovat s tím, že mi koncept přišel dobrej, ale fyzické provedné tragédie, a byl jsem pro to a z toho docela nadšenej, že by garážovka mohla být fakt dobrá a postupně začal ztrácet iluze..

          Edit: dneska to mám tak, že lidi v automotive průmyslu jsou zcela stejná sebranka, jedno jaký dělají pohon, kdo byl mezi nimi lepší, byl buď semlet nebo odešel. Autoři a fandové spalováků se nebojí jakýchkoli špinavých praktik světící jejich účel a autoři a fandové BEV s jakýmkoliv špinavým praktikám světící jejich účel nevyhýbají.
          Víceméně ze stejného důvodu jsem rezignoval i na věci kolem veteránů, protože obě výše zmíněné skupiny mají přesah i do takovéto sféry a jediné co mě zajímá, abych si svoje veterány mohl užít, svézt se s nimi a dělaly mi radost.. většinou mě lidi prostě už jen serou

            1. Jo já vím, že to byl překopaný Lotus Elise – pokud si
              Jo já vím, že to byl překopaný Lotus Elise – pokud si dobře pamatuji, tak byl kvůli BP protažený- ale já to viděl odstrojené při reverzním engineeringu – myslel jsem komponenty Tesly. Anglická kvalita je důvod, proč nevlastním anglická auta, která by se mi jinak designově i líbila. Mimochodem i licenční motor Merlin do letadel byl mnohem lepší, než originál UK

  2. no to brzo teda, burza gembl se už roky dojí vosto6st tesla
    no to brzo teda, burza gembl se už roky dojí vosto6st tesla first, každou chvíli se čeká bumbác a Rivian že de zachranovat poslední drobky?? :)) to může začít IPO rovnou fbitkojnech :)))

    https://www.youtube.com/watch?v=swwjU-n7NXc

    https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/burza-bublina-akcie-wall-street-investice.A210127_103125_eko-zahranicni_mato/foto/MAT890810_sp1.jpg

Napsat komentář