Rivian ještě neprodal ani auto, ale má už vyšší hodnotu než Daimler

Americká automobilka Rivian (RIVN) úspěšně vstoupila na americkou burzu NASDAQ. Upsala akcie za cenu $78/kus, jejich cena se okamžitě vyhoupla přes $100. Díky tomu má aktuálně Rivian tržní kapitalizaci $105 mld., tedy vyšší, než např. Daimler nebo General Motors.

Z Rivianu se vstupem na burzu rázem stala aktuálně pátá nejhodnotnější automobilka na světě. Což zjevně nedává smysl – jde především o spekulaci na to, že se bude opakovat další závratný růst ceny akcií podle scénáře Tesla.

Rivian má v současné době jednu aktivní továrnu v Normal, Illinois, kde už pomalu začínají z výrobní linky sjíždět první elektromobily – elektrické pick-up trucky R1T. Kromě toho už také vyrábí a testuje první elektrické dodávky z obrovské zakázky pro Amazon, který je zároveň jedním z největších akcionářů firmy. Rivian tvrdí, že Amazonu má dodat 100 000 dodávek. Navíc má údajně 54 500 rezervací na elektromobil R1T.

zdroj: Electrek.co

24 Comments on “Rivian ještě neprodal ani auto, ale má už vyšší hodnotu než Daimler”

  1. Rivian planuje predavat iba milion aut za rok v roku 2030!!! Momentalna hodnota firmy je absurdna. Tesla uz predavala 2 roky Roadster a ked vysla s akciami na trh mala hodnotu 1.7 mld USD. Rivian este nic nepredal a ma takmer 100-nasobnu hodnotu. Sme svedkom toho, ze investori ktori nestihli investovat do Tesly a teraz sa im zda predrazena dufaju, ze Rivian bude v buducnosti EV hrac cislo 2. Bublina praskne aj ked nikto nevie do akej velkosti este narastie…

    1. Souhlasím, navíc Rivian zatím nedělá bezdůvodné kraviny o kterých se dopředu ví, že nemohou uspět. Kupř. si pro start zvolil dvě kategorie, které dosud nejsou obsazeny ničím použitelným, konkrétně bateriový pick-up a 3,5t dodávky. V obou případech má dobrý design a praktičnost, dobrou techniku a zdá se že bude mít i dobrou kvalitu zpracování. Pokud ustojí produkční peklo, tak má dobře našlápnuto a znovu se opakuji hlavně proto, že v podstatě veškerá konkurence se dobrovolně rozhodla jim tyto kategorie věnovat. Za pick-upy se jedná o Toyotu, v prakticky použitelných 3,5t bateriových dodávkách pak úplně všechny. Typicky předělané spalovací platformy osobních vozů s patetickou technikou byly smeteny v zapomnění již do 5 let od jejich uvedení (i já jsem čekal, že ten marasmus budeme nuceni strpět déle) a nevím z jakého důvodu si ti samí manažeři myslí, že u dodávek či pick-upů to může dopadnout jinak.

    2. Je to přefouklým očekáváním a iluzí z toho že cokoliv může konkurovat expandující Tesle, bohužel zdatně živené desetiletím článků o všemožných Tesla killerech. Nikdo už pak nečte kolik aut vlastně chtěj vyrobit natož si spočítá jejich ekonomický potenciál a možnosti. Jen se modlím aby to napumpované očekávání ty firmy spíš nepoškodilo a nezhatilo všechnu jejich dobrou práci. Když lidi stále pumpujou i podvodnou Nikolu s ulhaným šéfem, kterej si na ní jen namastil kapsu, tak se tomu nedivím že každej hned všude vidí tučný zisky. Někteří lidi na internetu úplně blouzněj jak malý děti. Zrovna teď jsem jednu zoufalci u kresbičky Tesla mobilu vyvětloval že Starlink anténu jaksi nenarve do mobilního telefonu a že si nejsem jist zda bude telefonovat z mobilu rovnou přes SL družice, ale byl jak zaseklej. :)))

      1. Tak Rivian má vlastní továrny, takže to zase takovou bublina nebude. Ona věčně nebude králem jen Tesla. Postupně se trh změní tak, že Tesla bude jednou z mnoha. To je zákon trhu. Takové NIO nemá ani vlastní továrnu, auta si nechává vyrábět externě, a každým měsíc je v prodejích lepší než předešlý. A akciích se dalo pěkně napakovat.

Napsat komentář