Rimac koupí od Volkwagenu majoritní podíl v Bugatti

Elektromobil Rimac Nevera

Chorvatská automobilka Rimac, specializující se na superdrahé elektromobily, chce koupit většinový podíl ve značce Bugatti patřící Volkswagenu. Akcie Rimacu budou veřejně obchodovatelné v roce 2022.

Rimac Automobili je chorvatský výrobce sportovních elektromobilů se sídlem ve městě Sveta Nedelja přibližně 20 km od Záhřebu. Firmu založil v roce 2009 inženýr Mate Rimac, který dodnes drží v této společnosti podíl ve výši 39,2 %. V současné době tato firma zaměstnává 850 lidí a vyrábí zhruba 1000 vozů ročně.

Podle Mate Rimaca by se tržní kapitalizace jeho podniku před plánovaným uvedením na burzu měla pohybovat kolem pěti miliard euro. Dále se pro tisk vyjádřil, že dohoda o koupi podílu v Bugatti je už téměř nachystaná k podpisu.

„Konkrétní budoucí směřování Bugatti je věc, které bude rozhodnuta v rámci celé skupiny,“ vyjádřil se mluvčí automobilky Porsche pro německý tisk. Reagoval tím na zatím nepotvrzené spekulace ohledně veřejné nabídky akcií. Tiskový mluvčí Rimacu k celé záležitosti prohlásil, že je zvažováno několik variant a zatím nebylo nic definitivně rozhodnuto.

Původní plán koncernu Volkswagen bylo předání zodpovědnosti za Bugatti právě automobilce Porsche s tím, že ta pak vytvoří společný podnik s Rimacem. V této společnosti by pak Porsche mělo vlastnit 45 % a Rimac zbylých 55 %. Nutno poznamenat, že Porsche od března tohoto roku vlastní 24% podíl právě ve firmě Rimac.

O dalším směřování Bugatti je již tedy téměř rozhodnuto. Vrcholné vedení jak ve Wofsburgu, tak ve Stuttgartu souhlasí, a stejně tak i Mate Rimac. Čeká se už jen na schválení odborů a vedení Bugatti v Molsheimu ve Francii. Podle všeho by se mělo jednat jen o formalitu a k podpisu smlouvy by mělo dojít brzy.

tisková zpráva

Dva komentáře u “Rimac koupí od Volkwagenu majoritní podíl v Bugatti”

  1. A je to tady, Piechova těžce dotovaná chlouba kudy doslova
    A je to tady, Piechova těžce dotovaná chlouba kudy doslova propadly milardy Eur a na které vydělávala i dojná kráva Škoda padne do rukou 30tiletýho elektrolumena ze země, která neměla ani autoprůmysl. Ha ha ha. To je ale sešup spalováckýho klenotu :)))))

Napsat komentář