Renault chystá velkou zelenou transformaci, 9 z 10 prodaných aut má být na elekřinu

Renault chce být roce 2030 nejzelenější automobilkou v Evropě a 9 z 10 jeho prodaných aut bude mít elektrický pohon.

Nové logo, které bylo vytvořeno společně s agenturou Landor&Fitch, bude postupně zaváděno na všech modelech Renaultu a také do prodejní sítě Renault od příštího roku. V roce 2024 už bude mít celý sortiment Renaultu toto nové logo.
foto: Renault

Renault přeorientovává svou nabídku vozidel pro život a zaměřuje se na vyšší segmenty: do roku 2025 bude uvedeno na trh 7 modelů v segmentech C/D a všechny tyto modely budou mít elektrický pohon. Arkana je začátkem této ofenzivy.

Velmi brzy již přijde budoucí Megane E-TECH Electric, který plně ztělesňuje příští generaci vozidel Renault, která budou mít připojení a 100 % elektrický pohon. A konečně se bude dále vyvíjet hybridní technologie E-TECH, aby nabídla maximální účinnost a „ fun to drive“ pro naše příští generace vozidel ze segmentů C&D.

S Re-Factory, prvním evropským centrem cirkulární ekonomiky, přechází Renault na udržitelnější a odpovědnější model tak, že bude renovovat a recyklovat až 120 000 vozidel ročně (včetně elektromobilů).

Renault bude v roce 2030 automobilkou s nejvyšším procentem recyklovaných materiálů v nových vozidlech v celosvětovém měřítku. Přibližně 80 % strategických recyklovaných materiálů bude znovu využito v nových bateriích.

Značka Renault je jedničkou na evropském trhu s elektromobily a vychází přitom z více než 10 let zkušeností s přibližně 400 000 prodanými vozidly do dnešního dne. Značka doplnila svůj sortiment o nabídku hybridního pohonu a hybridního pohonu s možností dobíjení u svých nejvýznamnějších vozidel.

V roce 2021 nabízí značka Renault sortiment šesti E-TECH hybridních vozidel nebo hybridních vozidel s možností dobíjení.

tisková zpráva

45 komentářů u “Renault chystá velkou zelenou transformaci, 9 z 10 prodaných aut má být na elekřinu”

                1. Mě taky, já už netankuju …
                  Mě taky, já už netankuju …

                2. Ja take uz netankuji. Ve stredu jsem jel po nekolika letech
                  Ja take uz netankuji. Ve stredu jsem jel po nekolika letech ca. 50km spalovakem, pomohl jsem zname s presunem auta. No to bylo jako vraceni se v case. Pripadal jsem si jako bych mel doma zase kotel na uhli a musel vybirat popel a byl spinavy od uhli. No fuj.

                3. Já jel dnes svým Lexusem. Špinavý jsem nebyl, nic mi v
                  Já jel dnes svým Lexusem. Špinavý jsem nebyl, nic mi v autě nevrzá, je to krásně tiché a pohodlné a ve vesnici jsem dokonce jel i na elektřinu. Ale přiznám se, že ten moment kdy vypne spalovací motor a jede čistě na elektro, většinou ani nepoznám 🙂

                4. A kdyz vypne elektro a zapne spalovak take neni znat? Prechad
                  A kdyz vypne elektro a zapne spalovak take neni znat? Prechad do lepsiho neni nikdy tak znatelny. Kdyz vyjedu ze smradlaveho mesta ven, tak to take moc nepoznam. Obracene je to mnohem vetsi zazitek.
                  edit.Novy Lexus stoji vetsinou pres milion kc, tak to je asi jeste nedostupnejsi pro bezne lidi, protoze provoz je drazsi nez EV. Takze je urcite lepsi koupit EV nez Lexus.

                5. Ne, to taky téměř není poznat, resp když se na to
                  Ne, to taky téměř není poznat, resp když se na to nesoustredim, tak to nevnímám.

                6. To by bylo u auta pres milion take smutne. Za tu cenu je BEV
                  To by bylo u auta pres milion take smutne. Za tu cenu je BEV jasna volba.

                7. No jak je vidět, zákazníci to vidí jinak. Ne, opravdu to
                  No jak je vidět, zákazníci to vidí jinak. Ne, opravdu to není tak černobílé.

                8. Tesla 3 je uz v nekolika statech v Evrope casto
                  Tesla 3 je uz v nekolika statech v Evrope casto nejprodavanejsi auto ze vsech pohonu. Sice jen v jednotlivych mesicich, ale je. Bohuzel se zatim vyrabi zrejme mene nez je poptavka, tak to nejde udrzet trvale. V USA Tesla odsunula bmw, mercedes a audi na treti kolej.

                9. Jinak, udělal jsem si konfiguraci nového Ioniq 5 a s
                  Jinak, udělal jsem si konfiguraci nového Ioniq 5 a s větší baterkou, ale slabší výbavou (stačila by mi) jsem se dostal na 1,3 milionu. Líbí se mi a umím si představit v tom jezdit v pohodě. Dám na protiúčet tu svou vykopávku GS, něco doplatím, zbytek na splátky a 5 let platím 13 tis měsíčně. No… Ale zas bych měl po x letech svoje vlastní nové auto 🙂

                10. Tleskam. Pokud se vam to podari realizovat, dejte vedet jaky I
                  Tleskam. Pokud se vam to podari realizovat, dejte vedet jaky I 5 doopravdy je.

                11. Na rovinu… To auto bych si mohl koupit v pohodě i v
                  Na rovinu… To auto bych si mohl koupit v pohodě i v hotovosti. Ale dat tolik za auto mi přijde zbytečné a ještě Hyundai 🙂 Ale jo, nevypadá špatně, jen prostě ta cena. Ale pokud bych byl v situaci, že kupuji nové auto kolem mega, uvažuji o něm, to jo. Zatím moje nejdražší auto bylo za necelý půl milionu… ojeté.

                12. Ja jsem kupoval vetsinou nova auta, protoze jsem jezdil kazdy
                  Ja jsem kupoval vetsinou nova auta, protoze jsem jezdil kazdy tyden do DE a kdybych nejaky termin prosvihnul, protoze byl problem s autem, bylo by to drazsi. Samozrejme muze i nove auto chcipnout. Zatim se to stalo jen u bmw. To bylo snad nejhorsi auto ever. Ale zena ma jety Leaf a dobry, nechce ho vymenit ani za nove.

                13. Taky jsem jezdil týdně do DE, 7 let, najeto ročne cca 60
                  Taky jsem jezdil týdně do DE, 7 let, najeto ročne cca 60 tisíc 🙂 Něco svým autem, ale pak už většinu služebkou. Teď jezdím vlastním, ale už zdaleka ne tolik.

                14. Jistě, z hlediska nákladů je lepší koupit Konu EV než
                  Jistě, z hlediska nákladů je lepší koupit Konu EV než třeba Lexus ES 🙂 Jen se divím těm zákazníkům Lexusu. Je potřeba vysvětlit zákazníkovi se zájmem o ES, že bude lepší pro něj nějaký mainstream na baterky.

                15. Samozřejmě, že Tesla 3 je levnější než Lexus ES, taky
                  Samozřejmě, že Tesla 3 je levnější než Lexus ES, taky je to nižší třída, v podstatě obyčejné auto. To nemluvím o tom, jak to vypadá uvnitř. A klidně bych si tipnul, že pri rychlosti typické pro tuto třídu aut (dálniční přesuny) bude ten Lexus i tišší.

                16. Tesla 3 je vskutku hlucnejsi nez Leaf 1. Nevim jak je
                  Tesla 3 je vskutku hlucnejsi nez Leaf 1. Nevim jak je nejnovejsi verze s dvojitym sklem. Ty pneu jsou fakt dost slyset. Mozna ze je to tim, ze muj mily bratr vzal pravym zadnim kolem obrubnik a poradne to poskocilo. Rafek nevypada moc poniceny, ale je to kovany rafek a ten neco vydrzi. Doufam ze neni lozisko kraply.

                17. Jo, slyšel jsem…
                  Podle mě by ale ložisko bylo jasně

                  Jo, slyšel jsem…

                  Podle mě by ale ložisko bylo jasně slyšet, takové hučení. Měnil jsem ložisko u Lexusu, práve přední. Musel se měnit celý náboj kola a v Lexusu to bylo kolem 21 tisíc komplet. By mě zajímalo, kolik by si řekla Tesla. Jo a bylo to po 290 tis km, asi z těch našich kvalitních cest. Jinak je v tom autě vše původní.

                18. Zadek je vzdy takovy mene zretelny. Jednou jsem tahnul prives
                  Zadek je vzdy takovy mene zretelny. Jednou jsem tahnul prives ktery vazil mnohem vic nez Octavka smela a zkurvil jsem zadni gumy aniz bych to vedel. Pres zimu jsem dal zimaky a na jare ty zadni dal dopredu. S tim se vubec nedalo jezdit, byly uplne sisaty. A vzadu jsem to vubec nepoznal. To byla nadherna elipsa.

                19. Vzadu mi odešlo ložisko na Mazde 6 kdysi před léty. Tam
                  Vzadu mi odešlo ložisko na Mazde 6 kdysi před léty. Tam jsem to poznal podle smradu od kola a pak podle toho, že celé kolo včetně brzdového kotouče bylo od toho zadreneho ložiska horké.

        1. Tak si to spočítejte – zdraží se o deset korun na
          Tak si to spočítejte – zdraží se o deset korun na litr.
          Tedy při spotřebě 7l/100 km = 70 Kč/100km
          při nájezdu 10 000 km/rok = 70*100 = 7 000 Kč/rok zdražení paliva v TCO bude marginální – a samozřejmě musíte taky uvažovat, že komercializace a rozvoj BEV přinese zdanění energie pro BEV a zvýšení komerčních cen pro BEV

                1. neútočte mimo a držte se tématu…jo pardon toho nejste
                  neútočte mimo a držte se tématu…jo pardon toho nejste schopen

                2. Tak jinak, koukal jsem na cenik kona a stejne silna a stejne
                  Tak jinak, koukal jsem na cenik kona a stejne silna a stejne vybavena stoji v benzinu a bateriova priblizne stejne. Chapu, ze vy vybirate nejlevnejsi benzin a budete tvrdit, ze lepsi vybavu nepotrebujete.

                3. Nebral jsem 64kWh verzi, ale 40kWh a s prostredni vybavou. Na
                  Nebral jsem 64kWh verzi, ale 40kWh a s prostredni vybavou. Na 10.000 km/rok to staci. Ted uz nemam cenik k dispozici, jsem na tabletu a to je obtizne mit vse pri ruce. Tak vse z pameti. Ten rozdil neni tak velky aby to bylo k.o. kriterium. Pokud mate chut, muzete ty rozdily napsat. S tabletem to fakt nejde, trva dlouho nez se neco otevre atd.

                4. U elektrické verze vám stačí nižší výkon, malá
                  U elektrické verze vám stačí nižší výkon, malá baterka a střední výbava a srovnávate to s plně vybavenou spalovací verzí? Ale no tak 🙂

                  EV verze bude vždy dražší, nehledě na to, že u spalovací verze lze koupit i levnější verze s manuálem a pod.

                5. bla bla bla.. prostě řádově 400 000 Kč jen tak na
                  bla bla bla.. prostě řádově 400 000 Kč jen tak na provozu neušetříte a pokud nebude BEV v plné výbavě nemusí být ani spalovák…

          1. Já si to spočítám, ale lidi se řídí hlavně emocema. A
            Já si to spočítám, ale lidi se řídí hlavně emocema. A 40 Kč za litr je fakt moc. No a když se pak člověk podívá na nabídku ojetin, tak si to pak rozmyslí. Mě ten příplatek kolem 200 000 už ekonomicky smysl začíná dávat.

            Nikdo neřeší u fyzických osob auto v novotě, ty se budou stále kupovat na IČO a pak si zas firma spočítá TCO u velkýho firemního nájezdu.

Napsat komentář