REKORD: Tesla Model S ujel 901 km na jedno nabití!

Pojem „hypermiling“ je dobře známý zkušeným elektromobilistům. Jde o velmi šetrnou jízdu za hranicí komfortnosti. Dva Belgičané nyní podrobili elektromobil Tesla Model S P100D ultimátní hypermilingové záteži.

Šourat se čtyřicítkou belgickou průmyslovou zónou není nic moc, ale dvojice nadšenců tím alespoň ukázala, co elektromobily opravdu dovedou
foto: Steven Peeters

Nedaleko Antwerp se Steven Peeters a Joeri Cools rozhodli vyzkoušet, kolik ujede elektromobil Tesla Model S P100D, když pojedete opravdu šetrně. Po 23 hodinách a 45 minutách ježdění po stále stejné 26km trase zjistili následující:

Auto ujelo rekordních 901,2 km! Jejich průměrná spotřeba dosáhla rekordně nízkých 8,8 10,8 kWh/100 km, což je pro auto o hmotnosti 2,3 tuny skutečně výjimečné. Průměrná rychlost činila 40 km/h, v autě byli dva a pochopitelně nevyužívali klimatizaci.

31 Comments on “REKORD: Tesla Model S ujel 901 km na jedno nabití!”

      1. 🙂 No a zapomněli jsme ještě, že v noci budu muset
        🙂 No a zapomněli jsme ještě, že v noci budu muset svítit, takže je otázka, zda tam vůbec dojedu. Nehledě na to, že se v autě při vypnutý klímě upeču a unudim k smrti, pře mi nepojede rádio. 😎 Takže vlastně je dojezd do cílový destinace zcela nemožnej – auto na nic 😀

  1. Ten rekord je super, ale Tesla má určite naviac, len treba
    Ten rekord je super, ale Tesla má určite naviac, len treba použiť ten správny model. P100D má menej účinný zadný motor, ako 100D. Pri rýchlosti 400km/h pracuje iba zadný.
    Myslím, že s Teslou 100D, by sa za rovnakých podmienok dalo spraviť o 3% viac. O tolko má zhruba nižšiu účinnosť, alebo sa mýlim?
    Tesláci píšte 🙂

      1. Je to tak.
        Taky by se dalo ziskat jeste na jednom triku. Zatim

        Je to tak.
        Taky by se dalo ziskat jeste na jednom triku. Zatim jsem nemel koule to vyzkouset, ale pry kdyz je v navigaci zadan cil, kde mate ulozeno, ze se tam da nabijet, necha vas auto jet do minusu. Saha tak do normalne nevyuzitelnych rezerv tech cca 8% az 10% kapacity baterky, ktere normalne nejsou vyuzitelne z duvodu ochrany baterky pred znicenim. Tedy kdyby ke konci pokusu zadali cil na nejaky SC, ktery by byl v dosahu zbytku procent plus te rezervy bylo by to jeste vice.

        1. Ale tých 8% je, myslím, zamknuté a iba zo strany Tesly sa
          Ale tých 8% je, myslím, zamknuté a iba zo strany Tesly sa to dá odomknúť s upozornením, že ak sa to bude viac krát opakovať, tak padá záruka na bateriu ? Aspon podla toho, čo mi bolo povedané…
          Ešte ma napadlo, obuť nejaké super úsporné pneumatiky. Na trase 900km by sa to určite pozitívne prejavilo.
          Som presvedčený, že 1000km určite niekto prekoná v krátkom čase, je to také magické 🙂

          1. Dříve to prý fungovalo do mínusu vždy. Majitelé to, ale
            Dříve to prý fungovalo do mínusu vždy. Majitelé to, ale zneužívali tak to Tesla zatrhla s tím, že při nule se auto prostě zastavilo.
            Pokud jste pak zavolal na technickou podporu a vysvětlil, že máte za rohem nabíječku odemkli Vám na dálku možnost jít do mínusu.
            Nyní prý tohle odemčení funguje automaticky pokud máte v navigaci cíl kde se dá nabíjet a jste od něj tak daleko, že tam dojede nejhůře s -5%.
            Ověřené v praxi to, ale zatím nemám. Nejhůře jsem dojel se 2%.

              1. Koukám na to, tak to asi bylo fakt do dna. Z mojí 100kWh
                Koukám na to, tak to asi bylo fakt do dna. Z mojí 100kWh baterky by mělo podle výpočtů jít vysosat na 0% maximálně kolem 91-92kWh stejně jako to tu už psal (nejspíše můj kolega) Jarda s jeho Skem.
                Možná si zavolali na technickou podporu a ukecali je aby jim na ten pokus odblokli i rezervu.
                Dokonce těch 97kWh zhruba odpovídá tomu co vychází nám na nulu plus 5%.

                1. Aha teď už mi je jasné kde se vzalo v diskuzi to číslo
                  Aha teď už mi je jasné kde se vzalo v diskuzi to číslo 92kWh. Jinak ta 100kWh baterie má celkovou jmenovitou kapacitu 104kWh, která by bez limitace byla dosažitelná při normálních podmínkách. Na rozdíl třeba od 85ky který těch 85kWh viděla jen z rychlíku.

  2. Perfektné už len neskôr zaútočiť na hranicu 1000km.
    Ak

    Perfektné už len neskôr zaútočiť na hranicu 1000km.
    Ak má teda akumulátor reálne využiteľnú kapacitu 92kWh tak priemer by mal byť 9,8kWh na 100km.
    Opravte ma niekto ak sa mýlim. A to je asi dosiahnuteľné predsa nás Bjorn o tom presvedčil keď mal na verzii P85D spotrebu lahko nad 10kWh.

  3. Aha, takže jsem zkouknul ten článek na electreku a je to
    Aha, takže jsem zkouknul ten článek na electreku a je to jasný. Ona je tam totiž chyba. Celková spotřeba nebyla 8,8 kWh/100 km. I v tom originále je chyba, protože o něco níže se píše, že se jim to podařilo dosáhnout na krátký 10 km trati během jejich pokusu. To samý tam píšou o 50km trati a 10 kWh/100 km. Skutečný průměr za celou dobu tam není vůbec uveden.

      1. Kapacita baterie a stav nabití. Jsou orientační údaje.
        Kapacita baterie a stav nabití. Jsou orientační údaje. Záleží na tom, jak rychle a jakém režimu baterii vybíjíte. Baterie se nevybíjí rovnoměrně. Známe všichni, nebo alespoň si to myslím, efekt, když necháme vybitou baterii chvíli v klidu. Pak v ní ještě nějakou energii pak zase máme, která tam předtím nebyla.

Napsat komentář