Range Rover: Úspěšný konec první hybridní expedice

Jan Grohmann - 21 Říjen 2013

V srpnu letošního roku automobilka Land Rover představila hybridní vozy Range Rover a Range Rover Sport. Téměř okamžitě se pak trojice hybridních Range Roverů vydala na 16 853 kilometrů dlouhou cestu napříč Evropou a Asií.Range Rover hybrid

Hybridní Range Rover na konci své cesty v Indii
foto: Land Rover

Hedvábná stezka je starověká obchodní trasa propojující Evropu s Asií. Právě po trase této legendární obchodní cesty se vydala v srpnu trojice nových hybridních vozidel Range Rover.

Expedice Silk Trail 2013 se skládala ze tří hybridních vozidel Range Rover a pěti servisních vozidel. Auta se vydala z domovské Británie přes Francii, Belgii, Německo, Polsko, Ukrajinu, Rusko, Kazachstán, Uzbekistán, Kyrgyzstán, Čínu, Nepál a nakonec do Indie.

Před staletími obchodníci po Hedvábné stezce cestovali tam a zpět na koních s povozy mnoho měsíců. V 21. století zvládla trojice hybridních vozidel Range Rover celou trasu za 53 dní, když s úspěchem dorazila 13. října do Bombaje v Indii.

Silky Trail 2013
video: YouTube

Nelze říct, že auta putovala po rovince za příjemného počasí. Při překonávání Tibetu a Nepálu se celá expedice pohybovala po dobu jednoho týdne ve výšce 3350 až 5500 metrů. V těchto výškách je již mnohem nižší hustota vzduchu než u mořské hladiny, což se projevuje na poklesu výkonu spalovacích motorů.

Hybridním Range Roverům se tak ve velké nadmořské výšce hodil 35kW pomocný elektrický motor, který pomáhal šestiválcovému 3l turbo-dieselu.

Cesta vedla jak přes vysoké hory, tak i přes vyprahlé pouště. Auta si tak užila teploty od -10 až do +42 stupňů Celsia. Nenudili se ani mechanici, kteří opravovali 15 defektů, vyměnili čtyři zničená kola a čtveřici zničených předních skel.

Průměrná kombinovaná spotřeba hybridního Range Roveru je udávaná kolem 6,9 litrů na sto kilometrů – tedy alespoň po jízdě na evropských silnicích. Automobilka Land Rover tvrdí, že i když se vozidla pohybovala během expedice v těžkém terénu a byla plně naložená, spotřeba se pohybovala pouze kolem 7,8 l/100 km.

Silk Trail 2013 byla především skvělou marketingovou akci, Britové však cestu využili i k získání zkušeností s jízdou a používáním hybridních vozidel. Expedice nasbírala během jízdy 300 GB technický dat, jenž následně konstruktéři použijí k dalšímu vylepšení hybridního pohonu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekny vecer prajem. Suhlasim, ze ako vodic by to bola super cesta a tiez ako pise (Pajda)mohli dat spolu s nimi teraz dosluhuci model s danym motorom akoby bolo poznat rozdiel 400kg vahy auta a tiez technologicky pokrok. Podla toho co som pocul nedavno v praci na radiu BBC Radio4 tak auta maju ostat v Indii a data sa idu spracovavat tam a buduci rok by mala byt cesta naplanovana naspat, len ide o poveternostne podmienky. Inac ten kamion na ktory bud spadla velka skala alebo ako tak to vyzarlo neprijemne:(

Škoda, že s nimi nejelo i klasická verze bez hybridu, určitě by bylo zajímavé srovnání celkové spotřeby po takovéto akci.

Upřímně, závidím. Taky bych si něco podobného dal, hlavně jako řidič ...

Jenom otázka, co mě tak při sledování videa napadla. Dorazili do Indie. A zpět? Loď? Letadlo celkem pochybuji, možná posádka, v kontejneru?


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol