První zákazník v České republice převzal elektromobil Škoda Enyaq iV

První elektrické SUV Škoda Enyaq iV bylo předáno českému zákazníkovi u autorizovaného partnera Kontakt – služby motoristům v Turnově.

Pan Josef Patočka si vybral jako většina zákazníků silnější provedení 80, k němu zvolil design interiéru Lodge a stříbrnou barvu karoserie Arctic.
foto: Škoda

Autorizovaní partneři Škoda Auto Česká republika začali oficiálně prodávat zcela nový elektromobil Enyaq iV. Úplně prvním tuzemským zákazníkem, který si elektrické SUV převzal, se stal pan Josef Patočka. Slavnostní předání se uskutečnilo u turnovského prodejce vozů Škoda Kontakt – služby motoristům.

„Škoda Enyaq iV zaznamenala pozitivní ohlas u českých motoristů, o čemž svědčí její okamžitý úspěch. Přestože jsme oficiální prodej zahájili teprve včera, už ve fázi předprodeje jsme zaregistrovali téměř 400 závazných objednávek. Gratuluji panu Patočkovi ke skvělé volbě a věřím, že mu jeho nový vůz bude nejen bezchybně sloužit, ale také dělat radost,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.

Pan Josef Patočka, první český majitel vozu Škoda Enyaq iV, zvolil výkonnější provedení 80, pro které se v předprodeji rozhodlo více než 90 % všech zákazníků. Jeho vůz zdobí stříbrná metalíza Arctic a pro design interiéru si vybral linii Lodge, která symbolizuje trvalou udržitelnost.

Sedadla jsou potažena látkou tvořenou ze 40 % přírodní vlnou s certifikátem společnosti Woolmark a z 60 % polyesterem z recyklovaných PET lahví. Látkou je potažena také přístrojová deska a měkké materiály s jasnými barvami navozují přátelskou a útulnou atmosféru.

Z doplňkové výbavy stojí za zmínku například 20 palcová kola Vega, mechanicky sklopné tažné zařízení, tepelné čerpadlo, rychlé nabíjení 125 kW nebo akční pakety Asistovaná jízda 2.0, Sport Paket Top a Infotainment Paket.

„Když jsem začal uvažovat o elektromobilu, chtěl jsem, aby to byl vůz od začátku postavený jako elektromobil a aby dobře posloužil celé rodině. Tím se výběr poměrně zúžil. Navíc mi Škoda Enyaq přijde designově zdařilá, což je bonus navíc. Vůz budu z 90 % nabíjet doma v garáži, ale vzhledem k rostoucímu počtu nabíječek už dnes nevidím jako problém dobít v případě potřeby i na cestě,“ sdělil při předání Josef Patočka.

Současně dostal darem poukaz na svezení v soutěžním voze Škoda Fabia Rally2, který mu věnoval autorizovaný prodejce Kontakt – služby motoristům. Ten je jedním ze 7 tuzemských obchodníků značky Škoda, kteří v rámci oslav 120 let značky Škoda v motoristickém sportu nasazují tzv. dealerský tým do mistrovství ČR v automobilových soutěžích.

Škoda Enyaq iV se stává prvním sériově vyráběným modelem značky Škoda, který vychází z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Elektrické SUV ještě před oficiálním uvedením do prodeje získalo ocenění Red Dot Award za design.

V crash-testu Euro NCAP obdrželo nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček podle nové přísnější metodiky, když zazářilo zejména v hodnocení ochrany cestujících. Aktuálně mohou čeští zákazníci volit ze 2 pohonných jednotek a kromě 5 úrovní interiéru mají k dispozici také dynamicky laděnou verzi Sportline.

tisková zpráva

64 Comments on “První zákazník v České republice převzal elektromobil Škoda Enyaq iV”

  1. Nové neznamená lepší, a to nejen v automobilech.
    Ve

    Nové neznamená lepší, a to nejen v automobilech.

    Ve čtvrtek tady byl svátek a já běhal po Singoši s půjčeným Canonem 5R, o kterém jsem uvažoval jako o upgradu k mému 5D mk.IV.

    Přístroj je – trendy, bezzrcadlovka která má budoucnost, jednoznačně překonává staré přístoje, je to bezporuchová budoucnost apod.

    A víte co? Je na prd. Všechno se musí cvakat přes meníčka, ostří to neskutečně pomalu, prostě příšerně zdržuje ve všech ohledech. Je to příliš malé, velká skla to převažují dopředu a v ruce s tím vypadáte jako chudák s mikropenisem. A v polovině dne to sežralo baterku po pouhých 200 fotkách.

    Canon, tento fotografický gigant a průkopník vytvořil pod tlakem „trendů“ něco, co je dražší, horší a ještě vás to šikanuje. Stvořil elektromobil fotoprůmyslu a ještě to vychvaluje.

    To je tedy doba, to by jeden blil.

    1. Chybu vidim spis na strane uzivatele. Takovy fotak je urceny
      Chybu vidim spis na strane uzivatele. Takovy fotak je urceny pro polostacionerni foceni a ne pro pobihani po meste. Ale dovedu si predstavit jak behate s tim malym penisem po meste jako sovetsky turista s fotakem kolem krku.
      To je podobny fail jako jezdit trial s Honda Goldwing.

      1. Když jdu fotit, jdu fotit. Já nechodím jako turista čumil,
        Když jdu fotit, jdu fotit. Já nechodím jako turista čumil, co s sebou náhodou nese nějaký trapný foťáček s naprosto nevhodnou podřadnou optikou.

        Od foťáků i od aut očekávám perfektní výkon v tom co je jejich hlavní účel. Jdu fotit street? Beru si Sigmu 35mm ART. Jdu fotit outdoor portrét? Canon L 70-200 IS III. Protože fyzika.

        Teploušské focení s mobilem nebo zastavování každých dvě stě kilometrů na nabíjení je pro degeny, co nedělají nic pořádně.

          1. Já mám mindráky jako prase a plně očkovaný letím za dva
            Já mám mindráky jako prase a plně očkovaný letím za dva týdny fotit krajinovým širokáčem léto na Islandu.

            Ty mindráky nemáš a v půlce léta si maximálně na mobil vyfotíš frontu na druhou dávku.

            Každý holt podle sebe.

  2. off
    Lesní pastva je prej dobrej a hlavně udržitelnější

    off

    Lesní pastva je prej dobrej a hlavně udržitelnější způsob zemědělství.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Lesn%C3%AD_pastva

    Vysadíte řídkej les a pasete tam zvířata. V ČR je lesopastva zakázaná 🙂

    Tedle welšský farmář to jde otestovat na svý nejlepší půdě vůbec při 12ti letém experimentu.
    https://www.theguardian.com/environment/2021/may/16/im-seen-as-the-fool-the-farmers-putting-trees-back-into-the-uks-fields

          1. Ok, takže to nevíš, pouze odhaduješ, i když celkem
            Ok, takže to nevíš, pouze odhaduješ, i když celkem logicky.

            Jenomže ono to může být dost individuální.

            Například za nadšence co nejezdí třeba já považuji i elektromobilisty, protože pokud se podíváme na elektrické ojetiny, jejich roční nájezdy jsou naprosto směšné.

      1. Samozřejmě. Není potřeba vybudovat důl, není potřeba
        Samozřejmě. Není potřeba vybudovat důl, není potřeba energie a stroje na dolování rudy (i tomto případě žula), není potřeba to nikam vozit a mechanicky drtit. Stačí jen odpařit přebytečnou vodu a pak nastupuje chemická těžba.

    1. Diky za velmi zajimavý odkaz
      Je to divný jak je ten volant

      Diky za velmi zajimavý odkaz
      Je to divný jak je ten volant na opačné straně
      Nissany Leaf jen sekundují
      Je tam víc zajimavých videii
      2020 ALL JAPAN EV-GP zajimavý zavod malých elekrtomobilů
      https://www.youtube.com/watch?v=-eDMkYYyJ2M

      V roce 2016 bylo závodní pole pestřejší
      Nissan , BMW i3, Honda, Mitsubishi, Toyota EV ..
      Závodí také Toyota Mirai
      https://www.youtube.com/watch?v=b9spyAEv2rc

        1. Octavia rozhodně není lepší než Golf. Poslední dva roky
          Octavia rozhodně není lepší než Golf. Poslední dva roky jsem to nesledoval, ale minimálně mezi lety 2014-2018 byl Golf Variant výrazně výhodnější (50-100k) než Octavia (Liftback/Kombi) – IČO/FO, fleet je doménou Škody. Více výbavy za méně peněz, některé prvky výbavy byly jen pro Golf atd.

          Akční Maraton edice dlouhodobě, modrý bonus CNG a další.

        2. Nene. Ja kupoval Golfa v roce 2015 o 30 tisic levneji a pritom
          Nene. Ja kupoval Golfa v roce 2015 o 30 tisic levneji a pritom lepe vybavyho nez Oktavku – do oktavky totiz nesla nektera vybava co sla do golfa a pritom byl levnejsi. Treba Matrixovy svetla, masazni sedacka, takova VW vyklopna koule, sla jen obyc nasazovaci – ted uz ji SuperBcka u tenhle Enyag ma taky.

            1. Nevim proc by se nedal porovnavat! Porovnavam samzorejme kombi
              Nevim proc by se nedal porovnavat! Porovnavam samzorejme kombi varianty, jinak by to ani nedavalo smysl. A neslo jen o prijemnou sedacku za kterou jsem rad. Ale do oktavky v ty dobe neslo ani vyhrivane predni sklo, nabijeni telefonu, ta samovysuvna koule je desne prakticka, matrixovy svetla kvituju jako super vec jelikoz jezdim hodne v noci. Resil jsem treba i passata vs Superba, a do superbu v ty dobe jeste vw nepovolil ani vyhrivanej volant – mohly jste mit vyhrivanych vsech 5 sedacek, ale volant v SuprBcku nesel. Cili Skodovka byla driv(nevim jak ted) oproti VW hodne skrcena na vybave.

              obrazek:
              https://t.cncenter.cz/ras-cz/29-origin-3965586.jpg?t=L2ZpdC1pbi8xMDUweDk5OTkvZmlsdGVyczpxdWFsaXR5KDg1KTpub191cHNjYWxlKCk%3D&h=ItEX64Tk04nq0gqOWSGeAg&e=2145916800&v=0

              1. Jak jsem psal trochu vic dole, Golf Variant je OK. Ale kolik
                Jak jsem psal trochu vic dole, Golf Variant je OK. Ale kolik jich jezdi? Uplne minimum, vse jsou kratke verze a ja porovnavam ty nejbeznejsi verze. Golf je male drahe auto. Videl jste nekdy obchodniho zastupce prijet Golfem? To by se zakaznik dival asi dost skepticky.

                1. Zakaznik by se nijak nedíval. Golf je naprosto klanově
                  Zakaznik by se nijak nedíval. Golf je naprosto klanově neutrální auto. Obchoďáka s golfem náhodou jednoho znám. Teď už má asi rok CNG Oktávku, dřív míval 4 roky CNG golfa – auta kupují taková jaká v dané době vycházejí nejlépe z pohledu TOC. Jinak sám mám Golfa na CNG a všude kolem sebe vídám defakto jen kombi verze. V Česku nejsou krátké verze moc oblíbené – cena vs. užitná hodnota, přesně jak píšete nevychází dobře 🙂 (a pokud potkám krátkou verzí, začínají to být eGolfíci) Jinak fleetově vedou oktávky, mám pocit, že většinu Golf kombíků co potkávám jsou rodinná auta – většina mívá lokální SPZ, nikoli pražskou z centrály či leasingovky jak to naopak ídám u oktávek. Ale to je jen můj subjektivní pocit malomešťáka 🙂

Napsat komentář