První elektrické SUV Škoda Enyaq iV bylo předáno českému zákazníkovi u autorizovaného partnera Kontakt – služby motoristům v Turnově.
foto: Škoda
Autorizovaní partneři Škoda Auto Česká republika začali oficiálně prodávat zcela nový elektromobil Enyaq iV. Úplně prvním tuzemským zákazníkem, který si elektrické SUV převzal, se stal pan Josef Patočka. Slavnostní předání se uskutečnilo u turnovského prodejce vozů Škoda Kontakt – služby motoristům.
„Škoda Enyaq iV zaznamenala pozitivní ohlas u českých motoristů, o čemž svědčí její okamžitý úspěch. Přestože jsme oficiální prodej zahájili teprve včera, už ve fázi předprodeje jsme zaregistrovali téměř 400 závazných objednávek. Gratuluji panu Patočkovi ke skvělé volbě a věřím, že mu jeho nový vůz bude nejen bezchybně sloužit, ale také dělat radost,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Pan Josef Patočka, první český majitel vozu Škoda Enyaq iV, zvolil výkonnější provedení 80, pro které se v předprodeji rozhodlo více než 90 % všech zákazníků. Jeho vůz zdobí stříbrná metalíza Arctic a pro design interiéru si vybral linii Lodge, která symbolizuje trvalou udržitelnost.
Sedadla jsou potažena látkou tvořenou ze 40 % přírodní vlnou s certifikátem společnosti Woolmark a z 60 % polyesterem z recyklovaných PET lahví. Látkou je potažena také přístrojová deska a měkké materiály s jasnými barvami navozují přátelskou a útulnou atmosféru.
Z doplňkové výbavy stojí za zmínku například 20 palcová kola Vega, mechanicky sklopné tažné zařízení, tepelné čerpadlo, rychlé nabíjení 125 kW nebo akční pakety Asistovaná jízda 2.0, Sport Paket Top a Infotainment Paket.
„Když jsem začal uvažovat o elektromobilu, chtěl jsem, aby to byl vůz od začátku postavený jako elektromobil a aby dobře posloužil celé rodině. Tím se výběr poměrně zúžil. Navíc mi Škoda Enyaq přijde designově zdařilá, což je bonus navíc. Vůz budu z 90 % nabíjet doma v garáži, ale vzhledem k rostoucímu počtu nabíječek už dnes nevidím jako problém dobít v případě potřeby i na cestě,“ sdělil při předání Josef Patočka.
Současně dostal darem poukaz na svezení v soutěžním voze Škoda Fabia Rally2, který mu věnoval autorizovaný prodejce Kontakt – služby motoristům. Ten je jedním ze 7 tuzemských obchodníků značky Škoda, kteří v rámci oslav 120 let značky Škoda v motoristickém sportu nasazují tzv. dealerský tým do mistrovství ČR v automobilových soutěžích.
Škoda Enyaq iV se stává prvním sériově vyráběným modelem značky Škoda, který vychází z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Elektrické SUV ještě před oficiálním uvedením do prodeje získalo ocenění Red Dot Award za design.
V crash-testu Euro NCAP obdrželo nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček podle nové přísnější metodiky, když zazářilo zejména v hodnocení ochrany cestujících. Aktuálně mohou čeští zákazníci volit ze 2 pohonných jednotek a kromě 5 úrovní interiéru mají k dispozici také dynamicky laděnou verzi Sportline.
tvl 130 kmh k moři je taková nuda rádio aut
tvl 130 kmh k moři je taková nuda rádio aut ;))
https://www.youtube.com/watch?v=DJ5AUAMHoNE
Nové neznamená lepší, a to nejen v automobilech.
Ve
Nové neznamená lepší, a to nejen v automobilech.
Ve čtvrtek tady byl svátek a já běhal po Singoši s půjčeným Canonem 5R, o kterém jsem uvažoval jako o upgradu k mému 5D mk.IV.
Přístroj je – trendy, bezzrcadlovka která má budoucnost, jednoznačně překonává staré přístoje, je to bezporuchová budoucnost apod.
A víte co? Je na prd. Všechno se musí cvakat přes meníčka, ostří to neskutečně pomalu, prostě příšerně zdržuje ve všech ohledech. Je to příliš malé, velká skla to převažují dopředu a v ruce s tím vypadáte jako chudák s mikropenisem. A v polovině dne to sežralo baterku po pouhých 200 fotkách.
Canon, tento fotografický gigant a průkopník vytvořil pod tlakem „trendů“ něco, co je dražší, horší a ještě vás to šikanuje. Stvořil elektromobil fotoprůmyslu a ještě to vychvaluje.
To je tedy doba, to by jeden blil.
Chybu vidim spis na strane uzivatele. Takovy fotak je urceny
Chybu vidim spis na strane uzivatele. Takovy fotak je urceny pro polostacionerni foceni a ne pro pobihani po meste. Ale dovedu si predstavit jak behate s tim malym penisem po meste jako sovetsky turista s fotakem kolem krku.
To je podobny fail jako jezdit trial s Honda Goldwing.
Když jdu fotit, jdu fotit. Já nechodím jako turista čumil,
Když jdu fotit, jdu fotit. Já nechodím jako turista čumil, co s sebou náhodou nese nějaký trapný foťáček s naprosto nevhodnou podřadnou optikou.
Od foťáků i od aut očekávám perfektní výkon v tom co je jejich hlavní účel. Jdu fotit street? Beru si Sigmu 35mm ART. Jdu fotit outdoor portrét? Canon L 70-200 IS III. Protože fyzika.
Teploušské focení s mobilem nebo zastavování každých dvě stě kilometrů na nabíjení je pro degeny, co nedělají nic pořádně.
Super.
Super.
Máš mindráky jako prase.
Máš mindráky jako prase.
Já mám mindráky jako prase a plně očkovaný letím za dva
Já mám mindráky jako prase a plně očkovaný letím za dva týdny fotit krajinovým širokáčem léto na Islandu.
Ty mindráky nemáš a v půlce léta si maximálně na mobil vyfotíš frontu na druhou dávku.
Každý holt podle sebe.
Naštěstí nakonec to focení je o oku a rukou, takže
Naštěstí nakonec to focení je o oku a rukou, takže hlavně nápad, kompozici a dobré světlo 😉
Všichni fotí mobilem, foťáky kupují jen youtubeři do
Všichni fotí mobilem, foťáky kupují jen youtubeři do studia.
Canon 5D fullframe s L sklem 70-200mm si kupují pubísci k
Canon 5D fullframe s L sklem 70-200mm si kupují pubísci k počítači?
Mobilem se dělají max obrázky ve stylu „hurá jsme tady“,
Mobilem se dělají max obrázky ve stylu „hurá jsme tady“, fotka se dělá zrcadlovkou s rozumným objektivem. Rozdíly začnete poznávat, jakmile nejsou úplně nejlepší světelné podmínky.
Bež si svoje problémy mikropenisama řešit s hajzlbábou na
Bež si svoje problémy mikropenisama řešit s hajzlbábou na hlavák.
Hotova tragedie.
Hotova tragedie.
off
Milionté šesté revoluční baterie aneb hledá se
off
Milionté šesté revoluční baterie aneb hledá se investor :))
Developer Of Aluminum-Ion Battery Claims It Charges 60 Times Faster Than Lithium-Ion, Offering EV Range Breakthrough
https://www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2021/05/13/ev-range-breakthrough-as-new-aluminum-ion-battery-charges-60-times-faster-than-lithium-ion/?sh=3c9c3acc6d28
Jednou to vyjde.
Jednou to vyjde.
off
Lesní pastva je prej dobrej a hlavně udržitelnější
off
Lesní pastva je prej dobrej a hlavně udržitelnější způsob zemědělství.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lesn%C3%AD_pastva
Vysadíte řídkej les a pasete tam zvířata. V ČR je lesopastva zakázaná 🙂
Tedle welšský farmář to jde otestovat na svý nejlepší půdě vůbec při 12ti letém experimentu.
https://www.theguardian.com/environment/2021/may/16/im-seen-as-the-fool-the-farmers-putting-trees-back-into-the-uks-fields
To je překvapení, vzhledem k tomu, že takto se běžně
To je překvapení, vzhledem k tomu, že takto se běžně choval dobytek celý středověk.
Znovuobjevování je velkej kšeft 😀
Znovuobjevování je velkej kšeft 😀
Off: Novy revolucni
Off: Novy revolucni elektromotor.
https://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transportation/advanced-cars/mahles-electric-motor-says-look-ma-no-contacts
podle statyštyk v německu jezdí víc trabantů než
podle statyštyk v německu jezdí víc trabantů než automobilů značky tesla :)))
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/221411000100516/video/840502
Správně:
V Německu je zaregistrováno více Trabantů než
Správně:
V Německu je zaregistrováno více Trabantů než jezdí automobilů značky Tesla.
A jak to víš?
Prosím o odkaz na statistiku nájezdu podle
A jak to víš?
Prosím o odkaz na statistiku nájezdu podle značek. Děkuji.
Logicky, jaká je pravděpodobnost, že někdo jezdí
Logicky, jaká je pravděpodobnost, že někdo jezdí Trabantem denně do práce a majiteli Tesly auto stojí v garáži? Nadšenci Trabanty udržují, ale jezdit s nimu budou jen sem tam pro zábavu nebo na srazy.
Ok, takže to nevíš, pouze odhaduješ, i když celkem
Ok, takže to nevíš, pouze odhaduješ, i když celkem logicky.
Jenomže ono to může být dost individuální.
Například za nadšence co nejezdí třeba já považuji i elektromobilisty, protože pokud se podíváme na elektrické ojetiny, jejich roční nájezdy jsou naprosto směšné.
Neznám nikoho, kdo by měl EV a nejezdil s ním. Potkat na
Neznám nikoho, kdo by měl EV a nejezdil s ním. Potkat na silnici v Česku Trabanta je mnohem větší rarita než potkat Teslu. Nevěřím, že by to v bohatém Německu bylo jiné.
Těžba lithia by mohla začít v roce 2025, teď se řeší
Těžba lithia by mohla začít v roce 2025, teď se řeší vliv na přírodu
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/lithium-cinovec-tezba-zivotni-prostredi-ministerstvo-eia.A210514_142726_usti-zpravy_grr
Zrejme se bude drive a levneji tezit lithium v Nemecku.
Zrejme se bude drive a levneji tezit lithium v Nemecku. Geotermalni voda ktera se pouziva v geotermalni elektrarne obsahuje lithiove sole. Staci je odfiltrovat z cirkulujici vody.
https://www.fr.de/zukunft/storys/nachhaltigkeit/lithium-deutschland-batterie-rohstoff-die-goldgraeber-vom-oberrhein-90034083.html
Samozřejmě. Není potřeba vybudovat důl, není potřeba
Samozřejmě. Není potřeba vybudovat důl, není potřeba energie a stroje na dolování rudy (i tomto případě žula), není potřeba to nikam vozit a mechanicky drtit. Stačí jen odpařit přebytečnou vodu a pak nastupuje chemická těžba.
lithia je na světě jako sraček a v baterkách malé
lithia je na světě jako sraček a v baterkách malé množství 😉 za chvíli se bude těžit i ze středozemního moře :))
https://kcc-hho.webnode.cz/elektrina/lithium/
All Japan EV GP, Tesla likviduje Taycan. Mnohem drazsi Taycan
All Japan EV GP, Tesla likviduje Taycan. Mnohem drazsi Taycan nemuze Tesle 3 konkurovat, ke konci zavodu je Taycan k.o.
https://www.youtube.com/watch?v=iKAAkNsEHW0&t=502s
Diky za velmi zajimavý odkaz
Je to divný jak je ten volant
Diky za velmi zajimavý odkaz
Je to divný jak je ten volant na opačné straně
Nissany Leaf jen sekundují
Je tam víc zajimavých videii
2020 ALL JAPAN EV-GP zajimavý zavod malých elekrtomobilů
https://www.youtube.com/watch?v=-eDMkYYyJ2M
V roce 2016 bylo závodní pole pestřejší
Nissan , BMW i3, Honda, Mitsubishi, Toyota EV ..
Závodí také Toyota Mirai
https://www.youtube.com/watch?v=b9spyAEv2rc
Me zase ten zastaraly cocpit Taycanu zarazil. To vypada divne
Me zase ten zastaraly cocpit Taycanu zarazil. To vypada divne jako z minuleho tisicileti. Cisty design Tesly je moderni a odpovida potrebe EV. U Taycanu je nespocet budiku. Nechapu co ukazuji za udaje.
Ale mohl byste snad chapat ze kazdemu se libi neco trochu
Ale mohl byste snad chapat ze kazdemu se libi neco trochu jineho. A zaplatbuh za to. Jinak by to byla nuda.
..,že jde o zařízení keré vzdoruje síle 600 G, může
..,že jde o zařízení keré vzdoruje síle 600 G, může létat rychlostí 20.000 kmh uniknout radaru a pohybovat se ve vzduchu i vodě zřejmě i fkosmu… :)))
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/kulovite-ufo-zmizelo-v-mori-v-usa-zkoumaji-dalsi-neidentifikovane-vzdusne-jevy-40360315
Off. Zajímavé informace o nabíjení. A koncern VW si
Off. Zajímavé informace o nabíjení. A koncern VW si opravdu nevede špatně.
https://www.elektroauto-news.net/2021/mercedes-eqs-tesla-model-3-vw-id-3-laden-am-schnellsten
Off.VW a Quantumscape postavi v Salzgitter novou baterkarnu.
Off.VW a Quantumscape postavi v Salzgitter novou baterkarnu. To by nebylo nic zvlastniho, ale udajne to budou uz s pevnym elektrolytem. Vyroba pry uz 2023. Tak pokud to neni PR, tak konec spalovaku bude hodne rychly.
:)) to bude nejspíš zas ňáká mejlka anebo jen píár,
:)) to bude nejspíš zas ňáká mejlka anebo jen píár, malá domů, fejk jak bejk :)) to už by se jinak vědělo…
https://finance.yahoo.com/quote/QS/chart?p=QS
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/energie/elektromobilitaet-vw-u
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/energie/elektromobilitaet-vw-und-quantumscape-bauen-feststoffbatteriefabrik-in-deutschland/27192042.html?ticket=ST-4006526-dksgn6Ey7kVxnepH0SIJ-ap6
no a cák jako
no a cák jako :))
https://finance.yahoo.com/news/quantumscape-volkswagen-sign-agreement-select-124800006.html
Super zpráva.
Super zpráva.
pak ať dá recenzi jak zadní bubnovky
pak ať dá recenzi jak zadní bubnovky ;))
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-enyaq/
U nás ho už taky vytrčili ven na děšť.
U nás ho už taky vytrčili ven na děšť.
off
Americký ropáci se nechaj vydírat a zaplatili hackerům
off
Americký ropáci se nechaj vydírat a zaplatili hackerům výpalný 5 milionů dolarů. S jídlem roste chuť.
https://www.bbc.com/news/business-57112371
V Tesle toho vyděrače chytli dřív protože ho naprášil jejich rusky hovořící loajální zaměstnanec, jinak by asi taky měli ransomware polízanici.
Zvláštní, že se v něm už spousta lidí ňákou dobu
Zvláštní, že se v něm už spousta lidí ňákou dobu vozí.
Skoda, VW, Skoda… nekoupila Hybrid VW grupa ?
Skoda, VW, Skoda… nekoupila Hybrid VW grupa ?
Už dávno je tohle hlásná trouba VW
Už dávno je tohle hlásná trouba VW
Tak držím palce ať dlouho a bez poruchy ke spokojenosti
Tak držím palce ať dlouho a bez poruchy ke spokojenosti slouží
Dnes jsem zjistil že nás mistni podejce Škoda Auto jich už má několik jeden nalesteny stojí na prodejně a zbytek se předvádí v provozu.
Podle slovenských novinářů je Enyaq z koncernové trojice
Podle slovenských novinářů je Enyaq z koncernové trojice nejlepší (asi je nelze podezírat z patriotizmu jako ty české). Jen aby neskončil jako tolik propagovaný e-Citi-go.
Nemejte obavy, Octavka je take mnohem lepsi nez Golf a zije.
Nemejte obavy, Octavka je take mnohem lepsi nez Golf a zije. Nechapu lidi, kteri si koupi Golf za ty prachy.
Octavia rozhodně není lepší než Golf. Poslední dva roky
Octavia rozhodně není lepší než Golf. Poslední dva roky jsem to nesledoval, ale minimálně mezi lety 2014-2018 byl Golf Variant výrazně výhodnější (50-100k) než Octavia (Liftback/Kombi) – IČO/FO, fleet je doménou Škody. Více výbavy za méně peněz, některé prvky výbavy byly jen pro Golf atd.
Akční Maraton edice dlouhodobě, modrý bonus CNG a další.
Golf Variant je OK, ale maly Golf je proti Octavce uplny prd.
Golf Variant je OK, ale maly Golf je proti Octavce uplny prd.
2017 jsme brali manželce do firmy o3 prakticky identická
2017 jsme brali manželce do firmy o3 prakticky identická výbava Combi byla o cca sedmdesát levnější než golf, golf měl navíc buď cenou nebo led světla už nevím přesně co tam bylo
Nene. Ja kupoval Golfa v roce 2015 o 30 tisic levneji a pritom
Nene. Ja kupoval Golfa v roce 2015 o 30 tisic levneji a pritom lepe vybavyho nez Oktavku – do oktavky totiz nesla nektera vybava co sla do golfa a pritom byl levnejsi. Treba Matrixovy svetla, masazni sedacka, takova VW vyklopna koule, sla jen obyc nasazovaci – ted uz ji SuperBcka u tenhle Enyag ma taky.
Nejake masazni sedacky nebo jine tretky urcite nenahradi
Nejake masazni sedacky nebo jine tretky urcite nenahradi vyrostlejsi auto. Kdo potrebuje ve meste najit parkoviste tomu bude Golf stacit. Ale pro vse ostatni je Octavka mnohem lepsi. Postavte je vedle sebe a Golf jasne prohrava.
Nevim proc by se nedal porovnavat! Porovnavam samzorejme kombi
Nevim proc by se nedal porovnavat! Porovnavam samzorejme kombi varianty, jinak by to ani nedavalo smysl. A neslo jen o prijemnou sedacku za kterou jsem rad. Ale do oktavky v ty dobe neslo ani vyhrivane predni sklo, nabijeni telefonu, ta samovysuvna koule je desne prakticka, matrixovy svetla kvituju jako super vec jelikoz jezdim hodne v noci. Resil jsem treba i passata vs Superba, a do superbu v ty dobe jeste vw nepovolil ani vyhrivanej volant – mohly jste mit vyhrivanych vsech 5 sedacek, ale volant v SuprBcku nesel. Cili Skodovka byla driv(nevim jak ted) oproti VW hodne skrcena na vybave.
obrazek:
https://t.cncenter.cz/ras-cz/29-origin-3965586.jpg?t=L2ZpdC1pbi8xMDUweDk5OTkvZmlsdGVyczpxdWFsaXR5KDg1KTpub191cHNjYWxlKCk%3D&h=ItEX64Tk04nq0gqOWSGeAg&e=2145916800&v=0
Jak jsem psal trochu vic dole, Golf Variant je OK. Ale kolik
Jak jsem psal trochu vic dole, Golf Variant je OK. Ale kolik jich jezdi? Uplne minimum, vse jsou kratke verze a ja porovnavam ty nejbeznejsi verze. Golf je male drahe auto. Videl jste nekdy obchodniho zastupce prijet Golfem? To by se zakaznik dival asi dost skepticky.
Zakaznik by se nijak nedíval. Golf je naprosto klanově
Zakaznik by se nijak nedíval. Golf je naprosto klanově neutrální auto. Obchoďáka s golfem náhodou jednoho znám. Teď už má asi rok CNG Oktávku, dřív míval 4 roky CNG golfa – auta kupují taková jaká v dané době vycházejí nejlépe z pohledu TOC. Jinak sám mám Golfa na CNG a všude kolem sebe vídám defakto jen kombi verze. V Česku nejsou krátké verze moc oblíbené – cena vs. užitná hodnota, přesně jak píšete nevychází dobře 🙂 (a pokud potkám krátkou verzí, začínají to být eGolfíci) Jinak fleetově vedou oktávky, mám pocit, že většinu Golf kombíků co potkávám jsou rodinná auta – většina mívá lokální SPZ, nikoli pražskou z centrály či leasingovky jak to naopak ídám u oktávek. Ale to je jen můj subjektivní pocit malomešťáka 🙂
Chudák trouba, po 300 tis. zechne jako každé auto, ale
Chudák trouba, po 300 tis. zechne jako každé auto, ale navíc bude neprodejné, baterie na vyhazov, jak fosilní výrobci vše záměrně vyrábějí …. Tesla vydrží i milión km, výjimka
Tvůj mozek je na vyhazov.
Tvůj mozek je na vyhazov.
Takže 3 inženýři přímo ze škodovky, co mi to potvrdili,
Takže 3 inženýři přímo ze škodovky, co mi to potvrdili, taky mají mozek na vyhazov? Ty jsi stále stejný trouba, nebohý, neúspěšný, jen zde máš smysl života, smutné 🙂
Hezký víkend 🙂
To byli 3 psychiatři a jeden neurolog od vás z ústavu před
To byli 3 psychiatři a jeden neurolog od vás z ústavu před tím než tě zase vrátili na izolaci.
Jeden specialista na vstriky, druhy na pisty a treti na
Jeden specialista na vstriky, druhy na pisty a treti na vyfuky. Bodejt by nebyli nasrany, uz jsou zbytecny, tak pomlouvaji.
Jo jeden specialista na skotský střiky, druhej na klystýr a
Jo jeden specialista na skotský střiky, druhej na klystýr a třetí na lobotomii. 😀
Tak to mají ve Škoda Auto stejný problém jako v GM USA tam
Tak to mají ve Škoda Auto stejný problém jako v GM USA tam mněli také dva týmy Jeden prosazoval elektromobily a druhý jim házel klady pod nohy
Od 17:40 min videa
Kdo zabil elektromobil – dokument 2006 CZ
https://vimeo.com/172469917