První šumavskou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily mají Kašperské Hory

Rychlé dobití baterií všech typů a značek elektromobilů nabízí ode dneška také Šumava. První rychlodobíjecí stanice na Šumavě je řidičům e-aut k dispozici v Kašperských Horách.

Další stojany pro rychlé dobíjení vzniknou ještě do konce letošního roku. Instalace stanic je výsledkem spolupráce Správy NP Šumava se Skupinou ČEZ.
foto: ČEZ

První rychlodobíjecí stanice na celé Šumavě funguje ode dneška v Kašperských Horách, řidiči ji najdou v areálu NP Šumava na Sušické ulici. Skupina ČEZ tak ve spolupráci se Správou Národního parku Šumava zahájila na Šumavě výstavbu sítě veřejných dobíjecích stanic vhodných pro všechny nejrozšířenější standardy dobíjení.

Stojan ABB je vybaven DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponujícími výkonem až 50 kW. Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW.

Podlouhlý úzký tvar území NP Šumava o rozloze téměř 70 tisíc hektarů a navazující plocha CHKO Šumava táhnoucí se v délce více než 70 kilometrů od jihovýchodu na severozápad vybízí k řešení elektromobility v podobě výstavby sítě dobíjecích bodů vybudovaných od Nové Pece u Lipna až po Železnou Rudu.

Další instalace rychlodobíjecích stanic ČEZ ve vybraných šumavských lokalitách jsou v plánu ještě letos, výstavba bude průběžně pokračovat i v následujících letech. Celý program organicky zapadá do série již probíhajících akcí v rámci projektu e-Šumava a současně koresponduje s vizí ČEZ šířit dobíjecí infrastrukturu po celém území České republiky.

Program spolupráce Správy NP Šumava a Skupiny ČEZ v oblasti rozvoje elektromobility má dlouhodobý charakter. Jeho součástí je mj. i tříletá zápůjčka elektromobilů Nissan Leaf 40kWh a Volkswagen e-Golf, které momentálně při svých služebních cestách využívají zaměstnanci Správy NP Šumava.

„Chceme pomoci propagovat elektromobil jako ekologický a levný způsob dopravy, který je ideální pro provoz na území největšího národního parku v České republice. Jsme rádi, že Šumava se stává součástí celostátní infrastruktury pro elektromobily a pro řidiče elektromobilů je tak více pohostinná,“ řekl Pavel Hubený, ředitel Národního parku Šumava.

„Vážíme si podpory, jakou Správa NP Šumava a CHKO Šumava od samého počátku prokazuje rozvoji elektrického pohonu v regionu. Věříme, že postupně po celé délce Šumavy vytvoříme dostatečné zázemí i pro přeshraniční provoz elektromobilů v náročném horském terénu národních parků Šumava a Bayerischer Wald,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií ČEZ.

Na území Plzeňského kraje provozuje Skupina ČEZ celkem 6 veřejných dobíjecích stanic, z toho 5 rychlodobíjecích. Ty jsou řidičům k dispozici v Plzni (Guldenerova a Univerzitní ulice), v Kladrubech (ČS Benzina u dálnice D5) a v Přešticích (Třída 1. máje).

Normální dobíjecí stanice (doba dobití většiny kapacity baterie za cca 2 hodiny) funguje v plzeňském centru Plaza. Do budoucna ČEZ plánuje výstavbu v dalších lokalitách po celém Plzeňském kraji, zejména ve větších městech a u hlavních tahů.

Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009. Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes jde o záběr mnohem širší, zahrnující obsluhu zákazníků ze segmentu retail (ČEZ Prodej) i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů (ČEZ ESCO).

Skupina ČEZ tak např. zajišťuje návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility v jednotlivých městech a regionech.

V České republice je aktuálně registrováno zhruba 2500 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni rekordních 725 elektrických aut a letos do konce dubna dalších 221 elektromobilů.

Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Postupný pád největších bariér (omezená nabídka, vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) a v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovacích zón, jízda v pruzích pro MHD, atd.) by měl znamenat rychlé dosažení 20% podílu na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů v ČR.

tisková zpráva

25 Comments on “První šumavskou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily mají Kašperské Hory”

  1. Díky za každou novou možnost nabíjení, ale zrovna v
    Díky za každou novou možnost nabíjení, ale zrovna v oblasti Šumavy a podobným bych uvital více stanic s pomalým AC nabíjením na parkovištích u turistických uzlů,. Tam člověk parkuje většinou několik hodin. Při stejných nákladech pak může být mnohem více stanic a paradoxně je nabíjení z pohledu uživatele rychlejší. Myšleno zaparkuji, připojím a ihned vyrážím na výlet.

  2. No já ten ČEZ a jeho politiku nikdy nepochopím. Místo aby
    No já ten ČEZ a jeho politiku nikdy nepochopím. Místo aby budovali nabíječky a prodávali elektřinu neustále od této činnosti někam odbočují. Zapůjčování aut mi zavání korupcí a podvodama a přínos elektromobilitě nějak nevidím. Nehartusil bych kdyby elektromobili poskytli například pizzérii např. v Brně, kde denně jezdí stovky smraďochů po městě a znečišťují ovzduší, tyto je potřeba podpořit a motivovat, neboť tito hodlají smradit starýma křápama donekonečna.
    Jinak nabíječka v Kašperských Horách, ČEZ děkuji za každou nabíječku, ale je to jen lokální stanice, mnohem potřebnější nabíječka je v Klatovech, Kaplicích, na Rozvadově,v Domažlicích, a v Moravských Budějovicích i v Moravském Krumlově. Místo peněz vyhozených za zapůjčené auta bych mnohem raději viděl nabíječky !

  3. No já ten ČEZ a jeho politiku nikdy nepochopím. Místo aby
    No já ten ČEZ a jeho politiku nikdy nepochopím. Místo aby budovali nabíječky a prodávali elektřinu neustále od této činnosti někam odbočují. Zapůjčování aut mi zavání korupcí a podvodama a přínos elektromobilitě nějak nevidím. Nehartusil bych kdyby elektromobili poskytli například pizzérii např. v Brně, kde denně jezdí stovky smraďochů po městě a znečišťují ovzduší, tyto je potřeba podpořit a motivovat, neboť tito hodlají smradit starýma křápama donekonečna.
    Jinak nabíječka v Kašperských Horách, ČEZ děkuji za každou nabíječku, ale je to jen lokální stanice, mnohem potřebnější nabíječka je v Klatovech, Kaplicích, na Rozvadově,v Domažlicích, a v Moravských Budějovicích i v Moravském Krumlově. Místo peněz vyhozených za zapůjčené auta bych mnohem raději viděl nabíječky !

  4. Moc děkuji ČEZu za to, že maká. Ovšem dnes mě ČEZ
    Moc děkuji ČEZu za to, že maká. Ovšem dnes mě ČEZ pobavil – přišel mi certifikát, že v nájemním bytě bylo spotřebováno asi 128 kWh elektřiny a že všechno pokryli ze zelených zdrojů. Snad mi taková blbost nebude chodit s každým nabíjením :).

  5. „Nabijeci“ standard ale „dobijeci“ stanice. Cestina je
    „Nabijeci“ standard ale „dobijeci“ stanice. Cestina je zajimava. Vim ze oboji je spravne ale ta „dobijeci“ stanice mi porad pripomina neco dobit, domlatit. 🙂 Je to samozrejme jen muj subjektivni dojem. A zase ta uchvatna rychlost 50kW. Skoda.

    1. Ad rychlost, podle me lepsi, kdyz misto jedne 150kW (kterou
      Ad rychlost, podle me lepsi, kdyz misto jedne 150kW (kterou zatim temer nikdo nevyuzije) postavi radsi 2-3 50kW (ktere i tak za „obed“ stihnpou nabit celkem dost km). Zvlast s ohledem na to, ze pokryti (zvlast jihu) CR je porad jeste dost derave a zatim je treba spis ta kvantita.

      1. Včera jsem stihl nabít z 8 na 80% dřív, než se poslední
        Včera jsem stihl nabít z 8 na 80% dřív, než se poslední z fronty u McDrive dostal ke své večeři.
        Zvláštní, že těchto 30 minut ve frontě vrčících spalováků je v pohodě, ale stejně dlouhé nabíjení by jim dělalo problémy.

        1. +1 Také víc vnímám zbytečně vrčící spalováky. Jednou
          +1 Také víc vnímám zbytečně vrčící spalováky. Jednou stojí před večerkou, jindy v zácpě a nebo třeba na železničním přejezdu. Milióny vozů a milióny barelů spálené ropy úplně zbytečně. Mrhání energií. A stále to považujeme za normální způsob osobní dopravy.
          Tohle není dlouhodobě udržitelné.

        2. Ty vrcici spalovaky ve fronte mi se…u neskutecne. A v
          Ty vrcici spalovaky ve fronte mi se…u neskutecne. A v Japonsku to bylo bezny bohuzel uz pred dvaceti lety. Mamina jde nakoupit a necha detatko v aute s klimou na max aby si hralo hry. Nebo manzilka. Nebo se ridici sluzebnich aut zasivaji na polnich cestach. A skoro vsem bezi motor. I v lete by se to dalo vyresit, muze si sednou treba v supermarketu na lavicku. Ale oni uz sou tak vypatlany ze ten motor nevypnou ani kdyz je idelani teplota a klimu ani topeni nepotrebujete. Nebo ranni vyhrejvani aut/ zahrejvani motoru (studenej se prej nici a podobny bejkarny). Takhle me kazdy rano budil jeden ktere rano nahrejval. A minimalne ctvrt hodiny. V Cesku jsem nenahrejval ani v -20-ti. Dokonce tadu uz na parkovistich pisou at lidi vypinaji motory kdyz parkuji. Snad to trochu pomaha.
          Ty rychlonabijecky jsou potreba nejen kvuli tomu jednomu co tam nabiji ale taky hlavne kvuli tomu aby se tam tech aut nabilo za urcitou dobu co nejvic. Uz ted jsou nektere superchargery preplnene a to tech Tesel jezdi porad malo (a nabiji dvojnasobnou rychlosti proti 50kW). Ale u nas to jeste asi par let potrva. Trosku off. Si vzdycky vzpomenu jak je svym zpusobem marna snaha byt eko kdyz tu vasi nekdo smahem x-krat zlikviduje. Treba vcera jeden nas student. Museli jsem jit do jeho pokoje neco prekontrolovat. A zjistili jsem ze ma zaplou klimu i kdyz je nekolik hodin ve skole (to jsem uz zazil) ale jeste sem fakt nezazil aby byla nastavena na 18 stupnu. My klimu doma pouzivame jen pred spanim na 10-min a nebo kdyz je nekomu treba blbe a tak. Jinak si vystacime s vernikama. A to i ve zdejsim vlhkym horku kdy je 38 nad nulou. A taky zijeme.

      2. Je pravda, že zrovna na takovémto místě, o čem je
        Je pravda, že zrovna na takovémto místě, o čem je článek je 50 kW asi OK. Vpodstatě je to takový „destination“ charger.

        Ale mne vadí, to, že ČEZ bere dotace a staví 50 kW i na místech, u hlavních silnic a na hlavních trasách, kde je 50 kW silně nedostatečná.

        Sice je pravda, že dnes to skoro žádné auto nevyužije, ale to můžeme takhle říkat pořád. Pak by se nikdy nic nepohnulo dopředu.

        A další věc je, že teď postavená nabíječka s 50kW tu bude „smrdět“ ještě dalších 20 let. ČEZ ji jen tak rychle nevymění a vsadím se o co chcete, že za 5 let už bude 50 kW hrozně málo.

        Prostě bych raději viděl minimálně několik z nich 150-250 kW. Stejně jako ionity, stejně jako SC. SC jsou už 8 let přes 100 kW a už před 8-10 lety člověk věděl, že 50 kW je nedostatečná rychlost nabíjení a že to lidi bude štvát, že je to tak pomalé. A hlavně, že to bude argument proti elektromobilům, protože se přeci dobíjejí pomalu.

        Kdyby od začátku CHADEMO, CCS stavěli s výkonem alepoň 100 kW, tak budou elektromobily vnímáný úplně jinak. Troufám si tvrdit o hodně lépe.

        Byla to podle mne jedna velká chyba, která přidala oheň do ohně proti elektromobilům…

        1. Pocitam, ze podminky dotace jsou „postavit x stanic za y Kc“.
          Pocitam, ze podminky dotace jsou „postavit x stanic za y Kc“. Treba to s cenou 150kW stanice zatim neni realizovatelne, nevim. A kdyz se misto peti 50kW postavi jedna 150kW a deset 22kW AC, budou zase rvat malobaterkaci, ze je to nepouzitelne pro tranzit.

          „Vymeny za 20 let“ bych se tak nebal (alespon po technicke strance), kdyz bude poptavka, parta elektrikaru s nakladakem s rukou to prehodi za den a starou 50 daji nekam na min exponovane misto (coz ty Kasperky mimochodem jsou). Ale zase to vede zpatky k (ne)ochote za sluzbu platit. A tim rozhodne nemyslim 700 za neomezeny pausal. To ja osobne povazuju za nejvetsi brzdu rozvoje nabijeci site u nas (venku neumim posoudit).

          SCh je neco uplne jineho, tam se tech 100kW+ vyuzivalo od zacatku. Tady jsou dneska rekordmani tusim Hyundai s 85kW spickovym odberem?

          1. OK v podstatě píšeme to samé.
            Jen si mysmlím, že

            OK v podstatě píšeme to samé.
            Jen si mysmlím, že postavit nejdřív pomalé nabíječky a potom je upgradovt zbrzdí vývoj také.
            Stejně jako ta cena jak říkáte, s tím naprosto souhlasím.

            Vůbec potřeba smlouvy a vytvoření karty je brzda sama o sobě.

            O co jednodušší by bylo prostě naskenovat čárový kód a zaplatit za skuečně odebranou elektřinu na místě, nebo když už tak po měsíci na fakturu kde se to načte do nějaké registrace, kterou umí od začátku internetu už každý eshop.

            Ohledně SCH a že jsou jiné. Ano jsou a v tom je právě zakopaný jádro pudla. Ostatní automobilky žádnou síť nestaví, ale spoléhají se na jiné firmy, na stát apod. SCH byla vybudovaná tak aby do budoucna splnila požadavky a vydržela trochu déle aby se zaplatila. Ze začátku těch aut bylo také málo a na některých SCH projelo auto ani né jednou za den.

            Ale šlo o to co dřív vejce, nebo slepice.

            Jak jsem říkal, kdyby od začátku stavěli místo 50kW rovnou 100kW, měli bychom tu dávno auta s nabíjením 100kW, protože by je automobilky taky udělali, když už ty nabíječky by byly, nebo by věděli, že se staví. Ale oni věděli, že se staví jen 50kW, takže je nic nenutilo tam dávat součástky na 2x větší výkon. Pro samotné auto, jde jen o vykonnější součástky a dráty uzpůsobené na 2x většý výkon, což není k celkové ceně toho auta skoro nic. Největší složitost stála na těch nabíječkách.

            Takže tohle byla jedna z mnoha částí, která vývoj elektromobilů zbrzdila o několik let. A vlastně brzdí do teď. Protože je to přesně tak jak jsem psal.

            Dnes je po světě 5000-10000 nabíječeck CHADEMO a CCS s výkonem 50kW. Jsou sice už i 100-150kW, ale těch je jako šafránu. Anevidím žádnou snahu, nebo nějaký výhled na jejich výměnu. Prostě co už je jednou postavené musí se nechat „dožít“, aby se to vyplatilo a teprve až potom na konci životnosti vyměnit, nebo zlikvidovat.

            Výsledek je, že ty tisíce nabíječek o 50kW výkonu nikdo v nejbližších 5 letech vyměňovat nebude. Spiš se postaví jinde „pár“ „rychlejších“ nabíječek jako IONITY a tím budou mít „splněno“ ale většina bude pořád minimálně 10-20 let jen 50kW. Místo toho aby se od začátku stavělo 100kW. Protože když začínaly měli možnost stavět postupně pomalu po jedné,protože bylo elektromobilů málo.

            Dnes je už elektromobilů hodně a postavit jednu nabíječku je málo. Pak logicky je málo peněz na výkonnější nabíječky, protože je je zapotřebí hodně.

            To co ČEZ teď dělá měl mít postavené před 5 lety, což také sliboval. To by ještě jakž takž dávalo smysl. Dnes to chtělo minimálně polovinu „opravdových rychlonabíječek tj. 150kW a výš. Těch 50 jsou jenpomalonabíječky ať si tomu říkají jak chtějí, třeba ultra, super, mega, giga, penta a kdoví jak. Vždyť je to skoro stejné jako 40kW na AC v ZOE, rozdíl od 50kW je minimální.

            V Tesle věděli, že je to málo už před 10 lety a věděl to každý, kdo se o elektromobily zajímal.

            Já vím, že ty nabíječky na 100 a víc ještě před 10 lety moc nebyly a byly o hodně dražší než ty na 50kW, ale tam kde není poptávka, není ani nabídka. SCH si taky vyvynuli vlastní, protože to nebylo a dnes je to nejlepší síť rychlonabíječek na světě. Prostě někde se začít musí ale když se začne na nějaké úrovni, tak se pak na jinou úrověň mění daleko hůř. A od začátku píšu, že to byla chyba už x let. Nejsem, žadný generál co to píše po bitvě. Já už to psal dávno.

            1. tak budeme doufat, že má předražená ABB nabíječky
              tak budeme doufat, že má předražená ABB nabíječky vymyšlený aspoň mírně nadčasově a jednoduchým upgrade lze do skříně nabíječe přidat další výkonové moduly nebo je vyměnit za novější a zvýšit tak výkon nabíječky třeba na 100kw. Řada výrobců to tak má. Např. efacec už v době vývoje nabíječek ( 3 roky zpět ) měl vymyšlený systém dosti podobný Tesle kdy stanice QC 20 a 45 byli jen výdejny s konektory a výkonové moduly šli řadit dle požadovaného výhonu vč. bateriového uložiště. Tento systém má i číňan a věřím, že i ABB to má připravený. Vždyť jakýs takýs prototyp od ABB má p. Kubiš instalovaný v Poříčanech u Prahy ve firmě Beneš a Lát kde uživateli je k dispozici jen výdejní stojan s 2x chademo a výkonové moduly třeba o výkonu 1 MWjsou ukryty někde v podzemí a tato výdejna může mít třeba 10x chademo a 10x CCS. Věřím, že tajnůstkáři z ABB jsou připraveni.

              1. To jsem nevěděl. Tak doufejme, že to bude upgradovat. Už
                To jsem nevěděl. Tak doufejme, že to bude upgradovat. Už pomalu nastáva čas.

                Narážel jsem na to, že je škoda, že se začalo už od začátkuk jen s 50kW nabíječkami. Je to vlastně chyba už od počátku elektromobilů nissan Leafů apod.

                Já vím, že měli „malou“ baterku o proti Tesle, ale jen si to představte. Kdyby cca před 5-10 lety začaly místo 50kW nabíječek stavět např. 100 kW, Jak by asi vypadala odezva od lidí co si tenkrát koupili elektromobily s kapacitou baterie 16kWh, nebo 20kWh? Nabito na 80% by měli ne za 30 minut, ale cca za 15 minunt.

                Podle mne by spalovači nemohli argumentovat dlouhým nabíjením. Je to velká škoda, že se nezačalo rovnou na 100kW nabíječkách. Myslím, že dnes bychom měli elektromobilitu o hodně velký kus dál.

                Pro mnohé lidi je půl hodiny hodně, ale 15 minut je 15 minut. A protože se nabíjí většinou ne plnou, tak by tam stáli např. jen 10 minut. To by se už tenkrát hooodně blížilo splaováku. Resp. by to nebyl tak velký rozdíl, jako tankování spalováku. 5 minut, nebo 15 minut je zanedbatelné.

                Je to škoda, že to tenkrát někdo kdo vymýšlel tyhle nabíječky a auta neprotlačili 100kW. Opravdu mne to mrzí.

                1. Jenze ono to narazi na ty dve mrchy fyziku a chemii – do
                  Jenze ono to narazi na ty dve mrchy fyziku a chemii – do soucasne dostupnych clanku nejde dlouhodobe cpat skoro 5-10C, aniz by se to podepsalo na zivotnosti. I Tesla se SCh (a dobre chlazenou baterii) nejde pres 2C.

                2. Promiňte, ale myslel jsem si, že jste trošku chytřejší.
                  Promiňte, ale myslel jsem si, že jste trošku chytřejší. Argument s narážením na fyziku a chemii tu slýchám často a tomu se nedá nic jiného než smát.

                  Historie ukázala už tolik lidí co se na té „fyzice“ a „chemii“ tolikrát spálili, že je až s podivem, že to lidi pořád opakují.
                  Stačí si vzpomenout na sice vymyšlený, ale o to více zajímavější výrok ředitele patentního úřadu ve Washingtonu: „Navrhuji zrušení patentního ústavu, protože vše už bylo vynalezeno a nic nového nelze objevit.“

                  Jinými slovy. Říkat, že něco NEJDE, protože fyzika, je směšný samo o sobě a dokazuje to jen ohromě malou fantazii řečníka, nebo naprostou neznalost té fyziky a chemie o které je řeč.

                  To že vy si myslíte, že to nejde že to naráží na fyziku a chemii, že současné baterie nedokáží nabíjení větším C, jen dokazuje, že nemáte vůbec žádnou fantazii.

                  Naštěstí tu máme lidi, co fantazii mají a umí si představit, že to jde. Potom jdou a udělají to. Je za tím většinou hromada dřiny, práce, pokusů, hledání a slepých uliček, ale ve většině případů takoví lidé svého cíle dosáhnou.
                  Kdyby si totiž hned od začátku mysleli, že to nejde, že to „naráží“ na fyziku, tak by nikdo nikdy nic nevymyslel.

                  No chtěl jsem tím říct, že naštěstí pro některé tohle není problém a díky tomu se v Evropě staví síť nabíječek IONITY s výkonem „až“ 350kW. A současné auto např. ETRON umí využít 150kW dost dobře. A silně pochybuji, že AUDI v tom svém vehiklu má nějaké supermoderní články, co tu nebyly už před 10 lety! S tou svou reklamou „Náskok díky technice“ jsou tak přesně akorát 10 let pozadu.

                  Chtěl jsem to napsat slušně, ale když ono si o to přímo říká, slovy Kuka aj:
                  „Jděte už s tou fyzikou a chemií do prdele“ …..
                  :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

                3. A ja nekde tvrdim, ze to nikdy nepujde? Ze bych tam to slovo
                  A ja nekde tvrdim, ze to nikdy nepujde? Ze bych tam to slovo „soucasne“ napsal jen tak pro srandu?
                  Nebo jsem reagoval na komentar „kdybychom meli 100kW nabijecky, mohli bychom nase male baterky nabit za 11 minut“?

                  Ale ze se vubec snazim… Jsem nejhorsi padouch na foru. Dobrou noc

                4. No Leaf bych raději nevzpomínal, Nissan který s tím dobře
                  No Leaf bych raději nevzpomínal, Nissan který s tím dobře začal polevil v ůsilí a připadá mi že v současnosti na elektromobili ůplně kašle. On možná ten Ghosn nesedí v kriminále jen tak. Moc ropných šejků je obrovská a když zavelí elektromobilitu blokovat a nerozvíjet tak…
                  Viz VW, nevíme jaké % patří ropným kartelům a asi to bude důvod proč se chovají jak se chovají.
                  Nicméně chtěl jsem říct, že u Leafa i kdyby nabíječky uměli 300 kW tak je to k ničemu, všichni víme jak je to s tepelným managementem Leafa.
                  Na druhou stranu nabíjel jsem eNV 200 na několika nabíječkách Enel v Itálii, nabíječka avizovala dostupný výkon 120kW a auto mi nabila z 2% na 90% za 11 minut. eNV má aktivně chlazené baterie klimatizací ale i tak bylo v autě od podlahy citelné horko nicméně teploměr baterie ukazoval jen mírně zvýšenou teplotu baterie. Nevím jestli neměla nabíječka závadu, ale za 14 dní na ni budu nabíjet zase a dám si sakra pozor.
                  Nicméně různě jsem četl, že Nissan neumí pobrat větší výkon než 50 kW, ale na mnoha nabíječkách v Anglii a hlavně u Sodetrelu ve Francii musel být vzhledem k času nabíjení skutečný výkon avizovaných 60kW.
                  Prostě nabíječky po světě jsou různé a např. jedna nabíječka ve švícarsku u Bodamského jezera mi pokaždé rozhodí infotainment a musím ho resetovat do továrního nastavení.

Napsat komentář