Dvě třetiny lidí ví, co znamená a jak funguje hybridní auto. Více než třetina dotázaných by u svého příštího vozu již zvolila hybridní pohon.
foto: Toyota
Znalost hybridních technologií pomalu ale jistě stoupá i v Česku. Přes 70 % lidí například ví, že hybridní pohon je založen na kombinaci elektromotoru s benzínovým motorem a že se hybridy samy dobíjejí při brzdění a není je tím pádem nutné už nijak dál dobíjet.
Jasno v definici hybridního auta mají více muži než ženy. Přes 80 % lidí si přeje, aby stát víc dohlížel na to, jaká auta v Česku jezdí. Vyplynulo to z lednového průzkumu agentury NMS.
Přesně 54 % všech respondentů se domnívá, že nejnižší servisní náklady má auto s benzínovým pohonem. Třetina oslovených za auto s nejnižšími náklady na servis považuje hybrid. K benzínovému pohonu se přiklání dvě třetiny mužů a téměř polovina žen.
S rostoucí velikostí obce se mírně zvyšují preference hybridního pohonu a klesá obliba benzínu. Průzkumu se zúčastnilo tisíc respondentů z celé České republiky.
Stát by měl víc hlídat emise a podporovat alternativní pohony
Většina lidí se v průzkumu vyslovila pro větší dohled státu a úřadů nad kvalitou aut na českých silnicích. Podle 43 % dotázaných by měly úřady usilovat o snížení počtu aut s vyšším objemem emisí. Nákup a provoz vozů s alternativním pohonem by podle nich měly podpořit omezení pro technicky a emisně nevyhovující vozy.
Pro úplný zákaz aut nesplňujících emisní normy by byla téměř třetina žen, necelá pětina mužů by takovým vozům zakázala vjezd do měst.
„Alternativní pohony mají v celé řadě zemí silnou podporu státu a společnosti. Města jako Paříž, Madrid nebo Athény se do roku 2025 zavázaly úplně zakázat vjezd dieselů a nedávné rozhodnutí spolkového soudu v Lipsku ukazuje, že v Německu tato situace nastane pravděpodobně ještě dříve. Změny k lepšímu přicházejí i v ČR díky tomu, že ministerstvo životního prostředí zařadilo hybridní pohon jednoznačně mezi podporované alternativy. Řidiči v Česku si už dnes mohou pořídit hybridní vůz za stejnou cenu, či dokonce levněji než benzínové auto,“ říká ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexusu Martin Peleška. Tyto značky v Česku patří mezi největší prodejce hybridních aut.
Dle 71 % dotázaných budou dieselová auta v budoucnu nahrazena ekologičtějšími vozy. Z nich více než polovina je názoru, že to bude trvat desetiletí.
Test: Hybridní flotila ve firmě ušetří desetitisíce
Podle nedávného testu automobilky Toyota může firma, která si nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem ušetřit více než 100 tisíc korun ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let by úspora činila 190 tisíc korun.
Jeden hybrid tak za tři roky provozu ušetří více než 11 000 korun. Do vzduchu přitom vypustí 81 gramů emisí na kilometr, průměrný diesel 113 gramů.
Šest z deseti britských firem chce skoncovat s dieselem
Trh s firemními vozy v zahraničí začíná přehodnocovat dieselovou technologii. Podle výsledků průzkumu britské RAC Business, zabývající se fleetovými službami, 62 % oslovených firem do 500 zaměstnanců zvažuje, že ze svého vozového parku stáhne automobily poháněné naftou.
A tomu mám věřit? Fakt když se zeptám 7 lidí z 10 mi
A tomu mám věřit? Fakt když se zeptám 7 lidí z 10 mi řekne co je to hybrid?
A teď tu o karkulce 😀
P.S. Já bych hádal, že když je článek o toyotě, tak to bude 70procent jejich zákazníků co přijdou knim do prodejny :D, zase to bude statistika sice přesná, ale každej si s čísel cucá co chce 😀
Lidi jsou stále konzervativní a o nabídku hybridů se ani
Lidi jsou stále konzervativní a o nabídku hybridů se ani nezajímají. Jinak by nebyl možný úspěch značky Škoda, která prodává pouze konvenční auta.
A elektromobily? Téměř nikdo neví, že už jsou na trhu čistě bateriové…
„Přes 70 % lidí například ví, že hybridní pohon je
„Přes 70 % lidí například ví, že hybridní pohon je založen na kombinaci elektromotoru s benzínovým motorem….“
takze s naftovym motorem to neni hybrid? 😀
S naftovým motorem to není hybrid,ale zoufalý hybrid.Od
S naftovým motorem to není hybrid,ale zoufalý hybrid.Od zoufalých výrobců pro zoufalce zákazníky,kterí si chtějí vychutnat „výhody“dieselu ještě trochu koncentrovaněji a něco z výhod dát ochutnat i kolemjdoucím.
Hmm, a přesně tento popis sedí na elektromobilisty od
Hmm, a přesně tento popis sedí na elektromobilisty od vyvojaru vodikoveho pohonu a je mi jasne, ze to plati naopak 😀
Rekl bych osobne, ze vy budete jeden z tech co mozek pouzivaji jenom na zakladni lidske potreby a dal uz jste se v jeho pouziti nedostal 😀
off
Ujet, krásnej skládací skůtr s příliš vysokou
off
Ujet, krásnej skládací skůtr s příliš vysokou cenovkou a přiliš nízkou maximálkou. Za tu cenu chce Sondor nabízet kapotovaný třikolky.
https://www.ujet.com/en/
Je zajímavé, jak se dají výsledky jednoho průzkumu napsat
Je zajímavé, jak se dají výsledky jednoho průzkumu napsat naprosto rozdílně (Předpokládám, že se jedná o stejný průzkum) :
„Čtvrtina Čechů si plete hybrid s elektroautem, někteří myslí, že plave
Zdroj: https: //auto.idnes.cz/hybrid-pruzkum-0g4-/automoto.aspx?c=A180508_115945_automoto_fdv“
To je dojemný nárůst vzdělanosti obyvatelstva. Tedy když
To je dojemný nárůst vzdělanosti obyvatelstva. Tedy když si vezmeme, že od roku 1997 prodala Toyota miliony full hybridů po celém světě, zatímco Češi jajkali nad svými čmoudy. A ejhle, po 20 letech se Der Die Das probudili a najednou ze dne na den třetina Čechů chce hybrid. Krása.
Tak ono to bude souviset i s cenou tech hybridu a jejich
Tak ono to bude souviset i s cenou tech hybridu a jejich obecnou dostupnosti …. v dobe kdy jediny dostupny byl prius s cenovkou atakujici milion, tak to melo o dost jinou cilovku nez dneska, kdy mate treba auris v hybridu levnejsi nez naftovou octavii, a dalsi hybridy nabizi Hyundai/Kia, VW …
Nabízet nestačí. Kolik jste potkal v reálném provozu
Nabízet nestačí. Kolik jste potkal v reálném provozu hybridů od VW? Já osobně častěji potkávám hybridní Lexus a Infiniti než něco hybridního od Vámi uvedených Hyundai/Kia, VW …. Infiniti v ČR dnes už tuším nemá ani zastoupení a značku Lexus spousta lidí nezná. Ale jinak souhlasím. Cena vozu rozhoduje. Golf GTE za 900tis-milion je pro většinu lidí co jezdí Golfem naprosto mimo a raději koupí Superba za podobné peníze.
Oni nemci ne tak uplne zaspali dobu oproti Toyote protoze ty
Oni nemci ne tak uplne zaspali dobu oproti Toyote protoze ty cenovky na hybridech VW nebudou libive, a nejhorsi je fakt ze samy automobilky nevedi jakou cestou technicky se pujde ja bych teda prvni generace tehle GTE mit nechtel, u japoncu ty hybridy na trhu existuji uz delsi dobu takze k tomu ma clovek duveru – ale ze bych si z fleku podle letacku koupil Kia Optima PHEV nebo Golfa GTE a tesil se jak mi to bude hezky 10 let fungovat tak na to bych nervy nemel.
Jakže se probudili? Ten 54%ní co má v hlavě že čmoud má
Jakže se probudili? Ten 54%ní co má v hlavě že čmoud má nejnižší servisní náklady je jako v bdělém stavu? Sis ucvrnknul, že? No co, aspoň si můžeme dále užívat výhod elektromobility dokud jsme neviditelní a nikoho to netrápí.
Nemohli bychom se k sobě chovat jako slušní lidé, bez
Nemohli bychom se k sobě chovat jako slušní lidé, bez invektiv? Nebo jste podobný exot, který mi hrozil včera fyzickou inzultací za to, že jeho dítě narazilo do mého nákupního vozíku, když jsem se za to omlouval? Bože proč je mezi lidmi tolik magorů, kteří jsou přesvědčení o své nadřazenosti, zatímco mají v hlavě vylízáno?
1***
většina lidí se trošičku snaží slušně chovat jen
1***
většina lidí se trošičku snaží slušně chovat jen o vánocích …ale je to hrané jen naoko, neboť 360 dní v roce se chovají tak jak se chovají
Pouze jsem nepochopil z čeho jsi usoudil, že se lidé
Pouze jsem nepochopil z čeho jsi usoudil, že se lidé probudili. Připadalo mi to jako zbožné přání. Prostě radost nad úspěchy intelektu druhých je bohužel předčasná.