Prodej elektromobilu Ford Mustang Mach-E bude v České republice zahájen v červenci 2021

Na přizpůsobení prvního modelu značky Ford, vyvíjeného od začátku jako elektromobil, evropským silnicím a řidičským preferencím pracoval v rámci globálního vývojového programu specializovaný tým.

Elektrizující jízdní projev Fordu Mustang Mach-E vykouzlí evropským řidičům úsměv na tváři, slibuje americká automobilka
foto: Ford

Zamrzlá jezera, rozpálené pouště, nejmodernější simulátory – vývojové týmy Fordu z celého světa pracovaly na tom, aby elektrický Mustang Mach-E přinášel zákazníkům rovněž z celého světa řidičské zážitky hodné Mustangu.

Pokud jde o preference konkrétně evropských zákazníků, nikdo jim prý nerozumí lépe než tým ze zkušebního areálu Fordu u belgického Lommelu. Zde vznikala specifická kombinace vlastností odpružení, řízení, hnacího řetězce i asistenčních systémů, zohledňující očekávání evropských zájemců o první Ford vyvíjený od začátku jako elektromobil.

„Dnešní technika nám umožňuje přizpůsobit vůz ve virtuálním světě, takže už první fyzické prototypy se svým jízdním projevem blíží požadovanému charakteru. Posledních 10 %, která jsou kriticky důležitá, lze však definovat pouze na silnici,“ řekl Geert Van Noyen, vedoucí v oddělení ladění jízdních vlastností Ford of Europe.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E
foto: Ford

„Vyvážená a pohotová elektrická platforma nám umožnila naladit Mustang Mach-E tak, aby rozdával řidičům radost v zatáčkách norského průsmyku Trollstigen, na německé dálnici i hrbolaté britské okresce.“

Klíčovými ingrediencemi vrozeného sportovního charakteru Mustangu Mach-E jsou rychle reagující elektromotory a nízké těžiště díky baterii uložené pod podlahou.

Evropský charakter vozu ladili odborníci Fordu na více než 100 kilometrech testovacích drah v Lommelu, které napodobují povrchy komunikací z různých evropských zemí. Evropské silnice bývají užší i klikatější a jezdí se na nich rychleji než v jiných částech světa, což si vyžádalo specifickou kalibraci odpružení, tlumení, stabilizátorů i řízení Mustangu Mach-E.

Rovněž pneumatiky byly zvoleny s ohledem na ideální rovnováhu přilnavosti a komfortu v jednotlivých evropských zemích, které jsou značně rozmanité co do podnebí i kvality silnic.

Chování Mustangu Mach-E při velmi vysokých rychlostech se hodnotilo na německých dálnicích i na klopené dráze v Lommelu o délce 4,2 km, na níž se krouží rychlostí 220 km/h. Vedle stability a plynulosti ovládání se při těchto zkouškách posuzovala rovněž vnímaná kultivovanost v interiéru.

„Díky elektrickému pohonu je interiér Mustangu Mach-E velmi tichý. O to důležitější je zabránit pronikání nežádoucího hluku a vibrací do něj,“ řekl Van Noyen.

Asistenční technologie včetně adaptivního tempomatu s funkcí Stop&Go, rozpoznáváním dopravních značek a vedením uprostřed jízdního pruhu dokážou interpretovat vodorovné i svislé dopravní značení napříč kontinentem, takže řidiči se mohou těšit na intuitivní a klidné cestování bez ohledu na to, kde konkrétně žijí, pracují či tráví dovolenou.

Evropským řidičům bude vyhovovat okamžitý nástup výkonu, který je elektrickému pohonu vlastní. Hnací soustava Mustangu Mach-E rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola a inženýři Fordu ji důkladně testovali, aby ověřili, že ve skandinávském sněhu i španělském létě vůz svým chováním v zatáčkách připomíná Mustang s poháněnou zadní nápravou.

Možnost přizpůsobit jízdní projev Mustangu Mach-E různým podmínkám však není jen výsadou inženýrů Fordu. Řidiči mohou vybírat z jízdních režimů Whisper (šepot), Active (aktivní) a Untamed (nezkrocený). Podle zvoleného režimu se mění odezva řízení, akcelerátoru i brzd, ale také nepřímé osvětlení interiéru a dokonce i zvukový doprovod.

Ford nedávno absolvoval s Mustangem Mach-E turné po Norsku, jež patří z hlediska rozvoje elektromobility k nejprogresivnějším trhům v Evropě. Získal tak mimo jiné cenný vhled do každodenního provozování takového vozu v existující nabíjecí infrastruktuře.

Model s větší baterií a pohonem všech kol, který má dle předběžných údajů dojezd 540 km WLTP, překonal v reálném provozu očekávání, když při non-stop jízdě z Osla do Trondheimu urazil 484 km a v baterii stále zbývalo 14 % energie.

V provedení s větší baterií a pohonem zadních kol činí cílová hodnota dojezdu dle WLTP dokonce 610 km. Aktuální testy ukazují, že nabíjení je oproti původním předpokladům téměř o 30 % rychlejší. Na rychlonabíječce IONITY se Mustang Mach-E nabíjí průměrným tempem 119 km dojezdu za 10 minut nabíjení.

tisková zpráva

62 komentářů u “Prodej elektromobilu Ford Mustang Mach-E bude v České republice zahájen v červenci 2021”

  1. Off
    Narazil jsem teď na čísla která mě zbepokojují.

    Off

    Narazil jsem teď na čísla která mě zbepokojují. Prodej Tesly v ČR. Čím si to vysvětlujete? Já očekával ze začátku stovky kusů měsíčně. Byl jsem rád že Tesly začínám konečně potkávat, ale nějak se to nerozjelo.

    Srpen 16
    Červenec 38
    Červen 21
    Květen 20

    1. V Japonsku bohuzel taky nic moc. Snad obcas v Tokiu, jinak
      V Japonsku bohuzel taky nic moc. Snad obcas v Tokiu, jinak vidím Teslu jednou za x měsíců. A to nebydlim v nijak malem meste. Tesla oficiálně prodeje v Japonsku neuvádí, asi k tomu má důvod. A to si Musk delal s Japonskem velky nadeje. Muselo ho to docela zklamat.

      Důvody podle mě jsou…
      Vysoka cena.
      Dlouhe nabíjeni. Ve srovnání se spalovakem. A stale relativne malo Sch.
      EV je pro vetsinu lidi stale neco novýho a dost lidí o nich má zkreslené představy.
      V ČR nový auta většinou kupují firmy.
      Jsou řekl bych hlavní důvody.

      Mimochodem provozovat Mirai v Japonsku stojí jako auto se spotřebou přes 10l/100km. Trochu drahej provoz…

        1. V Tokiu je v japonsku nejmensi podil aut na obyvatele. Naopak
          V Tokiu je v japonsku nejmensi podil aut na obyvatele. Naopak nejvic aut maji lide na venkove. Ted v prosinci prijde Toyota s docela zajimavym EV pro 2. Dojezd 100km, maximalka 60km/k. Jeste nevim za kolik. Je to maly ale vypada to jako normalni auto. Do mesta a na vesnici pro duchodce uplne v pohode.

          Tady je odkaz. https://kuruma-news.jp/post/186968

      1. Presne tak. Cena je zatim bohuzel porad moc vysoka i kdyz se
        Presne tak. Cena je zatim bohuzel porad moc vysoka i kdyz se to za tech 10 let hodne zlepsilo. Vlastnici ev jsou lide kteri si to „mohli dovolit“ a nebo velci fandove kteri setrili, koupili ojetinu (jako ja) atd. Pokud ma nekdo 25 tisic mesicne tak ty ceny za ev jsou pro nej porad astronomicky. Podivejte se jak velky dotace muselo nasadit nemecko aby se prodeje viditelne hnuly. Ja nejsem ani nahodou na japonsky pomery bohaty, o nejakych „manazerskych“ platech si muzu nechat jenom zdat a presto jsem rychle zapomnel jak jsem za sociku setril x mesicu na gramofon s magnetodynamickou vlozkou.

          1. Ale ja jsem prece trouba a naivni Tomas nebo uz ne? No a tak
            Ale ja jsem prece trouba a naivni Tomas nebo uz ne? No a tak ze me nic lepsiho proste nevypadne, smirte se s tim. Proste to nejde. Nemam na to mozkovou kapacitu jako vy. Vy jste slusny a inteligentni, na vas nemam ani nahodou, tak to proste je, udatny klavesnicovy bojovniku.

    2. Nedavno jsem jednomu zajemci o nove Xko radil at pocka,
      Nedavno jsem jednomu zajemci o nove Xko radil at pocka, protoze ocekavam, ze Tesla prijde brzy s nejakou novou baterkou pro S a X. At uz postavene na clancich 2170 a nebo rovnou na necem co teprve predstavi na batteryday.
      U trojky se take cekaji nejaka vylepseni, i kdyz to vyslo na verejnost az ted v zari, takze do prodeju, ktere uvadite to asi zasahnout nemohlo.
      To, ze S a X aktualne nabiji pomaleji nez M3, ale dava uz nejakou dobu tusit, ze to tak Tesla nemuze nechat.

      1. Nikdo nikoho. Vyhrál ID.3 před Etron Sportback asi o 4,5
        Nikdo nikoho. Vyhrál ID.3 před Etron Sportback asi o 4,5 minuty. ID.3 měl spotřebu asi 15kW/100km, Audi asi 23. Teď tu čísla střílím od boku ale prostě Audi nerozdrtil VW protože to má velkou spotřebu. A to ještě VW nabíjel jednou na na 50kW nabíječce. Ale jak a kde nabíjelo Audi nevím. I tak mě ID.3 dobře překvapuje. A ještě Bjorn říkal že je ID.3 tichý a že jsou super tu LED automaticky světlomety. Teď jsem zapomněl odbornéj výraz.

            1. Těším se na čísla spotřeby/dojezdu pro ID.3 s 58/62kWh
              Těším se na čísla spotřeby/dojezdu pro ID.3 s 58/62kWh baterií od Bjorna a následné srovnání s Konou.

              Ten e-tron 55 by si zasloužil srovnání s Enyaqem resp. ID.4 s velkou 77/82kWh baterií a rychlejším 125kW nabíjením.

  2. off
    HEDA blamáž „otevřela“ prázdnou továrnu a venku před

    off

    HEDA blamáž „otevřela“ prázdnou továrnu a venku před ní předvedla klasickou šarádu vo ničem. Miliarda fuč + klasický kecy vo ničem, realita, která nikoho nepřekvapuje. V dalším kroku vstoupěj na burzu. :D:D:D

    https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/tovarna-na-unikatni-baterie-ceske-konstrukce-u-havirova-spustila-vyrobu-40336730

    1. “ Prusovi se podařilo od investorů u nás i v zahraničí
      “ Prusovi se podařilo od investorů u nás i v zahraničí na tyto akumulátory, které mají označení HE3DA (High Energy 3D Accumulator), celkem vybrat několik miliard korun.”

      “ Ani několika desítkám investorů včera ještě nechtěl ukazovat přímo výrobní linku, s vysvětlením, že se jedná o utajované postupy.”

      No tak hlavne, ze tem investorum za ty penize predvedli fontanu kolem ktere trdlovala nejaka tanecni skupina… Asi vybrali vic penez nez potrebuji, takze si mohli dovolit i takove zbytecnosti.

      1. Taky na mne ta „slavnost“ před výrobní halou, kam chtěl
        Taky na mne ta „slavnost“ před výrobní halou, kam chtěl sezvat snad 1500 lidí, působila dojmem komedie pro získání času a uchlácholení investorů. Otázkou je, kde jsou všechny ty miliardy (v těch dvou naleštěných halách asi ne) a co s nimi nakonec udělá?

    2. Vymluvne jsou ty komentare pod clankem. Kdo tomu jeste veri,
      Vymluvne jsou ty komentare pod clankem. Kdo tomu jeste veri, je uplne stejny pitomec jako babisovec. Cim vetsi podvod, tim vetsi obdiv. Vysilat pohadky v TV se vyplaci. Lid vsemu veri, jenom ne realite. Neni divu, vse se preklapi do virtualniho sveta. Soudkyne Barbara, soudce Alexandre, Nebezpecne vztahy, Policie v akci, … Porad jeste doufam, ze „Premier Babis“ je take jen nejaka popularni TV fraska.

  3. Off.
    Mitsubishi oznámil konec výroby iMIEV, prvního

    Off.
    Mitsubishi oznámil konec výroby iMIEV, prvního moderního sériově vyráběného elektromobilu na světě, v průběhu letošního fiskálního roku, což je v Japonsku do března 2021. Zatim se jich prodalo asi 23000, což je dost málo. Ono taky 3 miliony jenů za nový není zrovna málo. Za poslední rok se neprodalo ani 300 kusů. A taky to asi souvisí s tím že snad už brzy mají na trh uvést nový elektrický kei jidosha – 軽自動車.

    https://okazaki.keizai.biz/phone/gpnews.php?id=876823
    https://www.yomiuri.co.jp/economy/20200918-OYT1T50217/

      1. Translate.google.com
        Ukázalo se, že Mitsubishi Motors

        Translate.google.com
        Ukázalo se, že Mitsubishi Motors ukončí výrobu prvního sériově vyráběného elektrického vozidla (EV) na světě „I-Meeve“ v roce 2020. Přestože při prvním vydání v roce 2009 byly objednávky přijímány jedna po druhé, její dojezd byl kratší než u konkurenčního elektromobilu a prodej se v posledních letech snížil.

        Společnost I-Meeve obdržela silné objednávky od společností a vládních agentur, které jsou nadšené ochranou životního prostředí, a byla exportována do Evropy a Spojených států. Maximální vzdálenost, kterou lze ujet na jedno nabití, je však přibližně 160 km a pocit vysoké ceny nebyl vyřešen. Kumulativní prodej byl asi 23 000 vozů, což se výrazně lišilo od EV „Leaf“ (celkem asi 500 000 vozů), které společnost Nissan Motor vydala v roce 2010.

      2. Neni zac. Tady o tom nastupci pisou. Omlouvam se ale tady
        Neni zac. Tady o tom nastupci pisou. Omlouvam se ale tady pisou ze by mel byt az od roku 2023. Tak ted nevim. Mel jsem dojem ze uz by mely byt na trhu letos v zime ale ted to nemuzu najit. Hodte si ten odkaz do translate.gooogle.com. Uz se to celkem da.
        https://web.motormagazine.co.jp/_ct/17379956
        a tady nejnovejsi clanek ze zari
        https://www.webcartop.jp/2020/09/576464/

Napsat komentář