Pražský Penny Market v Uhříněvsi má rychlonabíječku pro elektromobily zdarma

Už minulý rok spustil Penny Market v Praze na Kolbenově jednu rychlonabíjení stanici, tehdy ještě ve spolupráci s E.ON. Nově navázal spolupráci s PRE a chystá nabíječek hned 25.

Pražská energetika a Penny Market společně podporují elektromobilitu
foto: PRE

Společnost Penny Market vychází vstříc svým zákazníkům, kteří přijedou na nákupy do v dubnu otevřené prodejny v Praze Uhříněvsi elektromobilem, protože po celý rok bude možné vozy dobíjet zcela zdarma.

Nabíjecí stanice disponuje rychlým nabíjením DC 50 kW ve standardu CCS a CHAdeMO a dále běžným standardem AC 22 kW.

Její zprovoznění otevřelo dlouhodobou spolupráci mezi Pražskou energetikou a Penny Market, které by mělo vést k vybudování více než dvaceti rychlodobíjecích stanic převážně v Praze, ale i částečně za jejími hranicemi.

tisková zpráva

81 Comments on “Pražský Penny Market v Uhříněvsi má rychlonabíječku pro elektromobily zdarma”

  1. OT: prave prisel pozdrav od eONu:
    Neustále se snažíme tyto

    OT: prave prisel pozdrav od eONu:

    Neustále se snažíme tyto a podobné služby zkvalitňovat. Abychom v tom mohli pokračovat i dál, musíme dobíjení na dobíjecích stanicích u hypermarketů Globus od 10. září 2019 zpoplatnit. Týká se to těchto míst:

    Rychlonabíjecí stanice Globus Opava
    Rychlonabíjecí stanice Globus Trmice
    Rychlonabíjecí stanice Globus Zličín
    Rychlonabíjecí stanice Globus Čakovice

    Cena bude stejná jako u ostatních dobíjecích stanic, a to 3 Kč/kWh.

    EDIT: za me krok spravnym smerem, misto sockarny pro kolenovrty bude nabijecka k dispozici pro ty, co nabit potrebuji.

        1. Jak mi řekli v EONu, naplňují kmen majitelů EV a testují
          Jak mi řekli v EONu, naplňují kmen majitelů EV a testují provoz, ale cenu 3Kč dlouho nenechají. Třeba k platbě za kWh přibude kombinace za minuty, aby jste dlouho nenakupoval připojen na AC… 🙂
          ČEZ to řekl jasně, chtějí obsloužit max. uživatelů a účtování za minuty se nevzdají…

              1. Nemáte pravdu. Obvykle jsou u stojanu vždy dvě místa. A z
                Nemáte pravdu. Obvykle jsou u stojanu vždy dvě místa. A z dvou DC kabelů funguje vždy jen jeden, takže člověk, co nabíjí přes AC, tak nikdy nezabírá místo pro DC nabíjení.
                Naopak, když tam bude někdo nabíjet přes DC, tak druhé auto buď bude čekat (když chce nabíjet přes DC) nebo může nabíjet přes AC. Takže AC nabíjení nikomu nezabírá místo.

                1. Pokud zabere levé místo, tak já na pravém Ioniqa nenabiji
                  Pokud zabere levé místo, tak já na pravém Ioniqa nenabiji a stejně tak další co nemají konektory v čumáku. Nestačí kabel…

                2. Asi jste se málo snažil. U nás potkávám Ioniqa na obou
                  Asi jste se málo snažil. U nás potkávám Ioniqa na obou místech. Holt když je konektor na vnější straně, tak zaparkujete o něco blíž středové čáře a pak přes bok se dá kabel natáhnout. Já to dělám s autem taky tak.

                3. Tahat to přes auto nebo kolem, jak to dělají někteří i
                  Tahat to přes auto nebo kolem, jak to dělají někteří i při tankování fosilu nehodlám. Nechci si vylomit konektor. Kabely u nabíječek jsou ale různě dlouhé a někde to dosáhnout může. Už jsem ale zažil konkrétně u Glóbusu Zličín přes půl stání nahrnutý sníh a Zero tam stálo nabité přesně na půlící čáře. Předpokládám, že nabíjíte Teslu, která má konektor až vzadu. Ioniq ho má více vpředu a kabel by potřeboval min. o půl metru delší.

                4. Bavím se o standardních ABB, tam je délka kabelu stejná.
                  Bavím se o standardních ABB, tam je délka kabelu stejná. Prostě to jde, běžně to vídám a ještě jsem se od nikoho nedozvěděl, že by mu to nadělalo nějakou paseku.
                  Samořejmě mohou být nějaké situace (druhé auto zaparkuje tak blbě, že to k němu nelze připarkovat, atd.), kdy to nejde.
                  Nicméně tím chci říct, že ČEZ/EON/atd. určitě toto nebere v potaz. Je to pod jejich rozlišovací schopnost. To byla má pointa, kam jsem směřoval moji odpověď.

                5. A jak by to mel brat v potaz? Vzhledem k tomu, ze snad pro
                  A jak by to mel brat v potaz? Vzhledem k tomu, ze snad pro kazdy roh existuje model auta, ktery v nem ma nabijeci konektor…

                6. Ale já netvrdím, že by to měl brát v potaz.
                  Ale já netvrdím, že by to měl brát v potaz.

                7. Tak k cemu potom ta poznamka „určitě toto nebere v potaz“ je?
                  Tak k cemu potom ta poznamka „určitě toto nebere v potaz“ je?

                8. No že to nebere v potaz. Ale to přece neznamená, že by to
                  No že to nebere v potaz. Ale to přece neznamená, že by to měl brát v potaz nebo to po nich chci.

                9. Třeba vhodnějším stáním než třeba u Gobusu
                  Třeba vhodnějším stáním než třeba u Gobusu Č.Budějovice, kde dosáhnu pouze ze strany od KFC. Nebo dělat o metr delší kabely.

                10. Nebo Mc Donalds Černý Most.
                  Nebo Mc Donalds Černý Most.

                11. A ještě tohle k tomu navíc, to je pěkný humus
                  A ještě tohle k tomu navíc, to je pěkný humus

                12. Teorie pouze,
                  Dvě místa podélné Chodov u ČEZu vzadu,

                  Teorie pouze,

                  Dvě místa podélné Chodov u ČEZu vzadu, jedna Tesla AC, druhá Tesla DC chademo nabitá tak blokuje místo, třetí auto nemá šanci se k chademu kabelu dostat

                13. Tak samozřejmě řešíme nabíjení, ne parkování. To
                  Tak samozřejmě řešíme nabíjení, ne parkování. To těch míst můžete mít kolem i dvacet a když tam budou lidi parkovat, tak je to jedno.

                14. Tak že tam stojí fosil pochopím, že tam stojí a blokuje
                  Tak že tam stojí fosil pochopím, že tam stojí a blokuje nabitá Tesla co bonzuje majiteli na telefon to nepochopím. To je sprostě

                15. Tak to já nepochopím ani toho fosila. Já jim také
                  Tak to já nepochopím ani toho fosila. Já jim také neparkuji u pumpy před tankovacím stojanem.

                16. Ano u Humpolce standardní srazové místo fosilních aut, kde
                  Ano u Humpolce standardní srazové místo fosilních aut, kde ladí motory, odpočívají, kouří a dělají si tam párty.

                17. Teď jsem viděl páreček. ČEZ stojany u McDonaldu v
                  Teď jsem viděl páreček. ČEZ stojany u McDonaldu v Olomouci. Koupili si jídlo, sedli do fosila a s nastartovaným motorem a klimou se cpali houskama s mletým masem. Nepřišlo jim divný sedět v autě a blokovat nabíječku, když mohli udělat deset kroků, zaparkovat dál a najíst se vklidu uvnitř v chládku.
                  Navíc on i ona čuměli do mobilů a psali si, předpokládám že s někým dalším a ne spolu navzájem.
                  Kam ten svět spěje.

                18. Prostě některé lidi jsou magoři, to se fakt nedá
                  Prostě některé lidi jsou magoři, to se fakt nedá pochopit. Je to prostě výchovou, rodiče je vedli bezohlednosti.

                19. Zvykejte si. Jestli se ev rozšíří budeme tam stát ve
                  Zvykejte si. Jestli se ev rozšíří budeme tam stát ve frontě. Pokud ti lidé sedí v autě, asi by mě to netrápilo pokud na vyzvání odjedou.

                20. Měli bychom se tam jednou vypravit s cedulemi My taky
                  Měli bychom se tam jednou vypravit s cedulemi My taky neparkujeme u stojanů a obsadit všechny stojany na benzínce a odejít.

                21. Nojo ale to není řešení, paušálně to odnese těch 98%
                  Nojo ale to není řešení, paušálně to odnese těch 98% slušných a ne ty 2% debilu,

                22. Těch blbců je 10%, ale ozvat bychom se měli, mimochodem
                  Těch blbců je 10%, ale ozvat bychom se měli, mimochodem často tam parkují i zaměstnanci benzínky.

                23. Pokud je to tesla nektere pujcovny, tak je aktualnimu ridici
                  Pokud je to tesla nektere pujcovny, tak je aktualnimu ridici notifikace na kdovijaky telefon na nic.

                24. To by mě zajímalo kde jsou na Chodově nabíječky já jsem
                  To by mě zajímalo kde jsou na Chodově nabíječky já jsem je tam v životě neviděl. Nabíječky jsou v ulici Duhová u sídla ČEZ, ale to rozhodně není Chodov.

                25. Sorry překlep, Pankrác duhova
                  Sorry překlep, Pankrác duhova

                26. Nabíjím Tam 1x za 14 dnů, tuhle situaci jsem tam neviděl,
                  Nabíjím Tam 1x za 14 dnů, tuhle situaci jsem tam neviděl, ale často tam parkuje rozvoz jídla s fosilem.

                27. Já už to tam chytil takhle 2x, fosil jsem neviděl,
                  Já už to tam chytil takhle 2x, fosil jsem neviděl, kontrolující to vrátný co na ty stojany vidí, mě i vyháněli s NV e 200 protože si mysleli že je to fosil, teď už to pochopili

            1. To ale nedělají, i u AC přívodu 3x32A se zapojí jenom
              To ale nedělají, i u AC přívodu 3x32A se zapojí jenom jedno auto, přitom by se z toho umělý nabít 3auta, každé z jedné fáze, ale ani kolem tolik míst není. Je to Danny holt mentalitou zřizovatele, chce co největší vytoč kW ale nic pro to neudělá. Na srazech mám redukci z mennekesu 3faze na 3x jednofaz a umíme z jedné zásuvky dobíjet 3auta nebo i 6 po 16A

          1. Třeba to udělají jako PRE. Ty mají poplatek tuším 0,25
            Třeba to udělají jako PRE. Ty mají poplatek tuším 0,25 kč/minutu, s tím, že prvních 120 minut se nepočítá (respektive je zdarma).
            To je podle mne velmi rozumné a efektivní řešení – dokonce bych řekl, že by to mohlo být víc, třeba i koruna na minut od 121. minuty.

                1. Určitě to není namířené na DC nabíjení, ukažte mi
                  Určitě to není namířené na DC nabíjení, ukažte mi jaké auto na DC nabíjí 2 hodiny. Maximálně teslaX se stovkovou baterkou a tu tam nikdo nabíjet nebude na PRE protože by platil na KWH.

                  Tohle je namířené právě na AC sloupky mieva tam nabijete za 2 hodiny na půlku. Nemůžete si jít ani do Letňan na výstavu v klidu resp. můžete ale zaplatíte parkovné.

                  No nic beru to jako nutný zlo, místo aby udělali víc nabíječek tak budou raději vidělávat na parkovném.

                2. Ale já jsem neřek, že přesně jako to má PRE, ale že by
                  Ale já jsem neřek, že přesně jako to má PRE, ale že by to E-on mohl řešit systémově jako PRE.

                  Takže jiné znění mého prvního příspěvku:

                  Eon by to třeba mohl řešit tak, že by na DC nabíjení dal prvních X minut (kolik se běžné EV nabíjí na 80%) zdarma – třeba max 120 minut, no a pak by zpoplatnili čas. Počínaje 121. minutou třeba korunu za minutu.

                  To že jsem zmínil PRE, bylo jen proto, že už to tak někdo podobně vymyslel a tudíž to jde. Ne že je jejic cenová politika či konkrétně ténto produkt nastaven správně, a nebo že je nebo není proti někomu namířen.

                3. Já jsem reagoval na to PRE jak to má blbě nastaveno, když
                  Já jsem reagoval na to PRE jak to má blbě nastaveno, když za dvě hodiny na AC prakticky žádné EV na trhu nenabijete.

                  NA DC to je zase moc velký čas. Ať si to udělají jak chtějí pokaždé to bude pro někoho nevýhodné a diskriminační.

                4. U AC bych to nastavil na 8,5 hodiny (pracovní dobu), a u DC
                  U AC bych to nastavil na 8,5 hodiny (pracovní dobu), a u DC na 90 minut.

                  Možná by mohl pan Horčík udělat v záhlaví nějakou záložku ANKETY, a udělat hlasovátko.
                  Napsal by tam například 10 nejčastěji navrhovaných variant, všichni registrovaní pak budou hlasovat, a až se hlasování uzavře, tak pan Horčík odešle E-onu (třeba jako otevřený dopis) náš návrh.
                  Přece jen krucinál jsme my ti zákazníci Eonu, tak jim to můžeme navrhnout. Možná to budou ignorovat, ale co když ne?

                5. Pokud je to na (idelane placenem) parkovisti s nekolika
                  Pokud je to na (idelane placenem) parkovisti s nekolika stojany, tak 8.5h proc ne, pokud je to „jediny stojan siroko daleko“ tak jsem spis pro ty 2h (nebo i jinak, podle ocekavane doby cinnosti u daneho „destination chargeru“), proc z toho delat celodenni parkoviste zadara pro „vyvolene“?
                  Ostatne jsou to vetsinou malobaterkaci s pomalym AC, co si porad nekde stezuji, jak jim „zla Tesla“ (ktera nejspis ani nutne nabijet nepotrebuje) blokuje stojan.

                6. Nedejte se vysmát. PRE už se tak akorát třese na ňáký
                  Nedejte se vysmát. PRE už se tak akorát třese na ňáký ankety.

                7. Mluvil jsem o E-onu a asi netřese… ale co tím můžeme
                  Mluvil jsem o E-onu a asi netřese… ale co tím můžeme zkazit? Maximálně to budou ignorovat. Nic horšího se nestane.

                8. Vyhraje to ZOE, který za ty dvě hodiny nabije a v případě
                  Vyhraje to ZOE, který za ty dvě hodiny nabije a v případě Chameleona i za hodinu… ZOE ještě bude žádaný, až se řádně zdraží na všech DC a AC budou zdarma :))

                9. Je třeba tlačit na výrobce elektromobilů, aby dodávali
                  Je třeba tlačit na výrobce elektromobilů, aby dodávali palubní nabíječky 11 až 22kW.

                10. Přesně tak, na různých veletrzích a autosalonech jsme jim
                  Přesně tak, na různých veletrzích a autosalonech jsme jim to také tvrdil. A jak se zdá to zabralo, protože KONA se má dělat s 3f nabíjení zatím 11 kW.
                  🙂

                11. Až bude mít většina EV možnost nabíjet na AC 22kW , tak
                  Až bude mít většina EV možnost nabíjet na AC 22kW , tak nebude AC nabíjení zdarma…

                12. To bude ještě dřív.
                  Ale zase s tím nedojedeš do

                  To bude ještě dřív.

                  Ale zase s tím nedojedeš do Chorvatska.
                  🙂

            1. To jsem si myslel také, že PRE má platbu za kWh a po 2
              To jsem si myslel také, že PRE má platbu za kWh a po 2 hodinách za minuty. Bohužel když jsem zkoušel nabíjení na chodově, tak pro zapnutí nabíjení byly na výběr pouze 3 možnosti: 1) 30 minut = 100,-, 2) 1 hodina = ?, 3) 1,2 hodiny ?.

              To mne docela překvapilo. Neměl jsem jejich kartu, tak ta platba za kWh jsou jen pro jejich zákazníky s kartou, ale pro ostatní jednorázové nabíjení chtějí docela dost peněz.

              Navíc radši bych platil za skutečně odebranou elektřinu než za minuty. Ty bych dal až od těch 2 hodin.

              Ale jak tak koukám, tak na většině nabíječkách přecházejí na jednorázové platby jako na IONITY 8Euro, nebo ČEZ 7,30 Kč za minutu.

              Pak jsou rychlonabíječky naprosto nevhodné na doplnění jen malého množství elektřiny ale jen pro nabití pokud možno plné nádrže.

              Ale když přijedu do obchoďáku, tak většinou nemám prázdnou, ale chci doplnit jen „pár“ kWh. Pak je jednorázová cena naprosto nesmyslná, a minutový tarif příšerně drahý.

                1. Jasně. Ale mě štve, že člověk musí mít vůbec nějakou
                  Jasně. Ale mě štve, že člověk musí mít vůbec nějakou kartu. Pamatuji si že éra karet byla tak před 10 lety, kdy člověk měl v peněžence tucty karet: 5 telefonních, 10 bankovních, 20 zákaznických atd.
                  Pak jsem se jich zbavil a vystačil jsem si jen s jednou bankovní kartou pro platby a vše ostatní měl člověk v mobilu v nějaké aplikaci.
                  Dnes už spousta firem přešla na aplikaci. Což je z louže pod okap, protože na levných telefonech jsem vždy narazil na velikost paměti, nebo úložiště, kdy tam člověk prostě další aplikaci nenainstaluje. I když by je chtěl, protože každá firma chce po člověku nainstalovat právě tu jejich aplikaci: na platby parkoviště, v obchoďáku, zákaznický aplikace, registrace pro různé herny, restaurace, hotely, koupě lístků, kina, registrace na firemní akce, registrace na konference, každá banka má svoji aplikaci, každá pojiťovna, každý penzijni fond, eshopy, prostě člověk by musel mít nafukovací telefon aby mohl všechny ty aplikace nainstalovat.

                  A kde jsem to vlastně skončil?
                  Jo. Vlastně. Takže platby na nabíječkách se vrátili 10 let dozadu, kdy člověk zase musí řešit karty, protože nejsou schopní pochopit, že jsme v 21. století. Zákazníka přeci můžou mít zaregistrovanýho i jinak než kartou. Stačí registrace jako na webu v eshopu, nebo v aplikaci. Proč kvůli tomu vyrábět kartu, nechápu.

                  Fuj to jsem se zbytečně rozepsal..

                  Ale k věci. Já to auto měl půjčené na 14 dní a majitel nabíjí doma, nikdy za celý rok zatím nepotřeboval na rychlonabíječce dobíjet. Takže nemá žádnou kartu. 🙂

                2. Nechci Vás děsit, ale oni šli dál než 10 lez nazpět. Já
                  Nechci Vás děsit, ale oni šli dál než 10 lez nazpět. Já mám třeba E-on, víte co mě šokovalo?
                  Jako srdce mě bolí, protože E-on se z českých operátorů snaží asi nejvíc, ale ani v rámci jedné firmy to nemají propojené. I to byl problém.
                  Když máte českou kartu E-on, tak v Německu či Polsku na nabíječce E-on nenabijete – ne ne, ona platí jen tady v tom našem zatuchlém údolíčku.

                3. Nabijete. Platí i tam. Jen to ještě nemají ošetřeno SW,
                  Nabijete. Platí i tam. Jen to ještě nemají ošetřeno SW, tak abyste u nich neplatil taky jen 3,- Kč za 1 kWh místo 0,3 EUR, tak Vám to zakázali ve smlouvě pod smluvní pokutou 5000,- Kč 🙂 Na Slovensku (kde je ZSE součástí EON), i v Německu či Rakousku. Prostě moloch.

                4. chápu, je to otrava ty registrace, ale oni chtějí mít
                  chápu, je to otrava ty registrace, ale oni chtějí mít své zákazníky hezky podchycené se všemi údaji 🙂 pak ale zase nabízení slevu 65%.

      1. Tak samozrejme jsem to taky vyuzival (na AC) – ani ne tak
        Tak samozrejme jsem to taky vyuzival (na AC) – ani ne tak kvuli energii jako spis kvuli sirokemu stani, kde je minimalni riziko, ze se nekdo nacpe vedle a orve mi to dvermi nebo kosikem.

        EDIT: druhe auto jsem tam (Cakovice) potkal dvakrat – jednou Soul, ten se pripojil na DC a podruhe uz na DC stala jina Tesla.

      1. U OC ano, tam se člověk zdrží, třeba v koně, na oběd,
        U OC ano, tam se člověk zdrží, třeba v koně, na oběd, atd. Ale u Penny? Tak zajedu, za 30 minut nakoupím a zase jedu pryč. Za tu dobu se z AC skoro nic nenabije, zvlášť když EV má nabíječku třeba jenom 7 kW, nebo kolik to mají. Tam je právě lepší to DC nabíjení, za půlhoďky má půl baterky 🙂

            1. Je fakt, ze pripojeny kabel ke stojanu je pohodlnejsi nez
              Je fakt, ze pripojeny kabel ke stojanu je pohodlnejsi nez vyndavat svuj.. nemluve o desti snehu kdy se kabel uspini…

              Chtelo by to bezdratove nabijecky u vsech semaforu, vlakovych prejezdu pripadne kopcu 😀

              Na druhou stranu nemuset tankovat pres pul roku a nepodporovat financovani teroristu je opravdu tezka pohoda…

            2. MiEV a jeho „dvojčata“ a zřejmě všici další s JAZAKI
              MiEV a jeho „dvojčata“ a zřejmě všici další s JAZAKI konektorem musí nejen vyndat kabel z auta, připojit na obou koncích a pak i nejlépe zamknout zámečkem na straně vozidla…
              Vozidla s TYPE2 se zamknou automaticky a některé stanice mají i kabely TYP2, takže se nemusí lovit v autě. Nicméně opakuji, že „trojčata“ a další malobaterkáče stojí za to připojit na AC a po dobu nákupu dobít na několik desítek km. U Ioniqa to už nedělám, neb to nepotřebuji. K „pumpě“ nejezdím, jelikož mi dojezd stačí na půl republiky. Když občas jedu přes celou republiku, nebo třeba do Stuttgartu, tak jednou na 20-30 min. zastavím a než si koupím kávu a vrátím se z toalety, tak mám dobito a jedu dál 😉 V případě EV s dvojnásobným dojezdem už „pumpu“ nebudu cestou vůbec potřebovat.
              Pro mě je teď mnohem větší otrava zajet ženě dotankovat fosila. K čerpačce to mám min. 10 km a natankováni plné i s placením zvládám za 7 minut a co to stojí peněz 🙁

      1. Jenže to je právě ten začarovanej kruh. Proč i
        Jenže to je právě ten začarovanej kruh. Proč i potencionální zájemci váhají s nákupem EV, no protože mají daleko nabíječku…
        Proč není u každého obchoďáku 2X 50kW DC, no protože v okolí nikdo EV nemá, a tudíž tam s ním nikdo nejezdí nakupovat…

        Někdo ten první krok musí udělat, a je jen správné aby to byl stát (ČEZ) a velké energetické podniky.
        Kdyby u každého místa, kde lidé tak jako tak stojí 30 a více minut, byla DC 50 kW nabíječka, a na všech nočních (celodenních parkovištích – třeb v Praze P+R), bylo 20 parkovacích míst s wallboxem AC 11kW (nebo i jen s blbou zásuvkou 230V/16A), tak to by jste viděl u kolika lidí by ten jazýček vah převážil k EV.

    1. Souhlas. V ČR jsou vysloveně bílá (hluchá) místa.
      Oni

      Souhlas. V ČR jsou vysloveně bílá (hluchá) místa.
      Oni asi (mylně) spekulují, že díky ceně EV se očekává hlavní nápor u „bohatých“ Pražáků. Odborníci totiž dovežená ojetá EV za ceny pod 250 000,- Kč buď nepočítají, a nebo v horším případě neznají.
      Ani nevíte kolikrát jsem se až hroutil v kolenou, když mi rádoby „odborní“ třeba na obecním úřadě odvětil „Tady u nás to nemá cenu, protože tady nikdo ty dva miliony na tu Teslu nemá, tak kdo by tu nabíjel.“ To pak jen v tiché zoufalosti stojíte a mlčíte.
      To jsou prosím „kompetentní“ úředníci některých obecních úřadů v ČR – osobní zkušenost.

Napsat komentář