Pražská prodejna Penny Lehovec má nově rychlonabíječku, chystají se další

Konkurence mezi supermarkety je neúprosná. Když má rychlonabíječky pro elektromobily Lidl, musí je mít i další. Nejnověji se přidává Penny.

Nová rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u prodejny Penny Lehovec, která vznikla ve spolupráci se společností E.ON.
foto: Penny

Nová rychlonabíjecí stanice pro elektromobily se nachází u prodejny Penny na adrese Kolbenova 1094, 198 00 Praha, Hloubětín. Stanice je na parkovišti této prodejny (50.1079539N, 14.5471328E).

Penny do budoucna plánuje rozšíření sítě rychlodobíjecích stanic. „Již teď můžeme prozradit, že další budou stát v Uhříněvsi či v Horních Počernicích v Praze,“ sdělil nám Jan Eisenmann, marketingový zástupce firmy.

Nabíjení je zdarma a je k dispozici po celou otevírací dobu dané prodejny. Dobíjecí stanice od společnosti ABB nabízí standardy CHAdeMO, Mennekes Typ 2 a CSS a je možné dobíjet dvě auta najednou.

Běžný elektromobil se za 30 minut dobije na 80 %. Pro elektromobily je rovněž připraveno exkluzivní parkování. Stanice vznikla spoluprací mezi Penny a E.ON.

vlastní

26 Comments on “Pražská prodejna Penny Lehovec má nově rychlonabíječku, chystají se další”

  1. Staví se rychleji, než se stačí aktualizovat navigace v
    Staví se rychleji, než se stačí aktualizovat navigace v autě. Mimochodem jak dlouho to trvá u jednotlivých značek?? V roce 2015 neměl E-Golf v interní navigaci snad žádnou nabíjecí stanici v ČR. Jak jsou na tom dnes EV s rychlostí a aktualizací mapových podkladů co se týče nabíjecích stanic?

    1. Aktualizací mapových podkladů v autě už dávno
      Aktualizací mapových podkladů v autě už dávno neřeším. Jednak je to zbytečně drahé a navíc je to stejně k ničemu. Stačí znát GPS souřadnice stanice, třeba z EVmapy, Hybridu, ČEZ nebo nějakého jiného zdroje, zadat v PC do Google mapy, označit hvězdičkou, popsat štítkem… a hned je to i v telefonu. Do telefonu se dá poslat i celá trasa. Pak stačí už jen vyrazit. 🙂 Nissan se pak může jít se svým na verzi Visia nefungujícím posíláním trasy do navigace „vyfotit“. 😉

    1. Přímo v článku jsou od začátku GPS souřadnice prodejny
      Přímo v článku jsou od začátku GPS souřadnice prodejny 50.1079539N, 14.5471328E. Stačí Crtl+C, Ctrl+V do vyhledávacího okna na Google maps „a je to“. Pro základní orientaci to stačí.
      Samotná nabíječka je na 50.108191N,14.546770E.

  2. Mimo mísu, mne by zajimalo ktery tupan stále opakovaně
    Mimo mísu, mne by zajimalo ktery tupan stále opakovaně zadává do Plugshare nabijecku u Lidlu v Hradci Králové. Nikde tam není ani kopnuto, po nabce ani vidu ani slechu a v prodejně o ničem neví.
    Takže díky za ztrátu času a zbytečné komplikace ty hovado!!! S chutí bych ti rozhodil ciferník.

      1. Z osobní zkušenosti mohu poradit, abyste neustále otravoval
        Z osobní zkušenosti mohu poradit, abyste neustále otravoval buď stavitele nabíječek (čez, eon, soukromníky) nebo obchodní řetězce a oni to po nějakém čase nevydrží a něco postaví… neříkám, že to vždycky vyjde, ale když se semkne víc lidí a otravuje je hromadně, tak oni se pak nechají zlomit 🙂

        naposled, co jsem se bavil s čezem, tak jsem se taktéž přimlouval za J Čechy a dostal jsem příslib, že Vám tam jednu rychlonabíječku hodí, jen si teď nejsem přesně jistý kde (myslím, že byly ve hře tyto lokality: Tábor, Jindřichův Hradec, České Budějovice)

        také jsem zkoušel psát lidlu s dotazem, zda neplánuje nabíječku v ČB a bohužel bez odezvy 🙁
        kaufland mi aspoň odepsal, ze ma interni plan, který bude zverejnovat postupne, az postavi v dane lokalite nabku

            1. Dejte pozor – na goingelectric.de si vyhledejte Rathaus Gmund
              Dejte pozor – na goingelectric.de si vyhledejte Rathaus Gmund a uvidite, ze nabijecka je zpoplatnena. Na Chargemap je take zpoplatnena. Na druhou stranu – proc porad jen hledat neco zadarmo? Kdyz jedu delsi trasu, tak zaplatim, pokud nemam jinou volbu. Pokud chcete jezdit po Rakousku, objednejte si EVN, nebo Wien Energie, nebo ELLA kartu/karty – jsou bez mesicniho pausalu a plati se za spotrebovane kWh. Temito kartami jste pokryti na severu Rakouska bez problemu. Rakusaci maji navic i funkcni roaming, takze s temito kartami vlastne nepotrebujete karty od poskytovatelu na jihu.

              1. „Pokud chcete jezdit po Rakousku, objednejte si EVN, nebo Wien
                „Pokud chcete jezdit po Rakousku, objednejte si EVN, nebo Wien Energie, nebo ELLA kartu/karty – jsou bez mesicniho pausalu a plati se za spotrebovane kWh. Temito kartami jste pokryti na severu Rakouska bez problemu.“
                – Tohle je přesně ten důvod, proč elektromobilita není a nebude akceptována širokou veřejností. Dneska když sednu do spalováku s bankovní kartou, tak jsem schopen objet celou Evropu. S elektrikou se dneska nepodívám ani k nejbližším sousedům (a oni k nám), dokud nenastuduji někde možnosti nabídky různých operátorů… tragédie elektromobility…

    1. V Ově Tesco taky něco stavělo na svém parkovišti, tak
      V Ově Tesco taky něco stavělo na svém parkovišti, tak jsem si myslel nejdříve, že to bude nabka, pak jsem si říkal, že to něco většího, tak více nabek a nakonec z toho vypadla myčka 😀

      viz: msstavby.cz/myci-boxy-tesco-hrabova-26-06-2018/

      Přál bych si, abyste měl Josefe pravdu, ale bojím se myčky

    1. Vypadá to, že EON je v tom nevinně. ČEZ se začal
      Vypadá to, že EON je v tom nevinně. ČEZ se začal domlouvat se supermarkety, které to najednou začaly chtít, tak EON do toho šel taky. A zřejmě rozhodujícími lidmi, kteří určí kde bude rychlonabíječka, jsou lidé ze supermarketů.
      A postupují stejně jako u jakéhokoli jiného zboží nebo služby. Zjistí si poptávku v daném místě a tam to nasadí. Takže Praha plná elektromobilů včetně carsharingu ano, jiné lokality zatím ne.
      Například LIDL jede prozatím v pilotním projektu, byť má nachystáno možnost připojení u všech nově budovaných eko prodejen (většinou bourá staré a místo nich tamtéž staví nové). Eko prodejna Ostrava-Třebovice ulice Sjízdná na pomezí 70 tisícové Ostravy-Poruby rychlonabíječku má, 10 km vzdálený Hlučín s 11 tisíci obyvateli a právě otevřenou eko prodejnou nemá.

      1. To je otázka. Asi na tom něco bude, že se začíná vždy v
        To je otázka. Asi na tom něco bude, že se začíná vždy v Praze. Další otázkou ovšem je, zda kdyby se postavila zatím jediná nabíječka v Českých Budějovicích, by její vytížení nebylo srovnatelné. Vůbec by bylo zajímavé znát vytížení dle lokalit. Jenže když tady nic není, těžko můžeme nějaké vytížení zjišťovat. 🙂 Další otázkou je, zda EON vůbec má zájem, aby měl nějaké vytížení na svých nabíječkách. Pokud Penny postaví nabíječky v Praze, těžko to bude vypovídat o vytížení v Táboře, takže z mého pohledu není Praha na pilotní projekt úplně vhodná. Tam je už nabíječek dost.

        1. Mám dojem že základní problém bude v tom že řetězcům
          Mám dojem že základní problém bude v tom že řetězcům jde o vytěžení, ne o vytížení.
          Tedy sází tam kde jim je vyšší populace/registrace EV neb to přiláká majitele nakupovat. Nějaké pokrytí a zajištění průjezdnosti asi není jejich prioritou…

Napsat komentář