Polestar 3 je prvním SUV značky a jejím prvním vozem, jehož výroba je plánována na dvou kontinentech. Nabídne pět míst, dojezd až 610 km a cenu od €89 900.
Společnost Polestar oficiálně představuje elektromobil Polestar 3. „Polestar 3 je výkonné elektrické SUV, které působí na smysly výrazným skandinávským designem a vynikající jízdní dynamikou,“ říká Thomas Ingenlath, generální ředitel společnosti Polestar.
Materiály použité uvnitř vozu Polestar 3 byly vybrány s ohledem na jejich udržitelnost a zároveň zvyšují prémiovou estetiku a luxusní dotykové vlastnosti. Patří mezi ně bioatlas MicroTech, kůže s certifikátem dobrých životních podmínek zvířat a plně sledovatelné vlněné čalounění. V souladu se závazkem společnosti Polestar k transparentnosti bude u modelu Polestar 3 po zahájení výroby dokončeno kompletní hodnocení životního cyklu (LCA). Následná hodnocení budou následovat v průběhu celého životního cyklu a práce budou pokračovat s cílem neustále hledat způsoby, jak snížit uhlíkovou stopu.
Polestar 3 je prvním vozem Polestar, který je vybaven centralizovaným výpočetním systémem s jádrem počítače NVIDIA DRIVE, na němž běží software od společnosti Volvo Cars. Vysoce výkonná automobilová platforma NVIDIA, která slouží jako mozek umělé inteligence, zpracovává data z mnoha senzorů a kamer vozu a umožňuje tak využívat pokročilé bezpečnostní funkce pro asistenci řidiči a monitorování řidiče.
Informační a zábavní systém je poháněn platformou Snapdragon Cockpit nové generace od společnosti Qualcomm Technologies. Platforma Snapdragon Cockpit Platform bude ústřední součástí digitálního podvozku Snapdragon – komplexní sady otevřených a škálovatelných automobilových platforem propojených s cloudem. Umožní zobrazování ve vysokém rozlišení, prostorový zvuk špičkové kvality a bezproblémovou konektivitu v celém vozidle.
Elektromobil Polestar 3 je standardně vybaven celkem pěti radarovými moduly, pěti externími kamerami a dvanácti externími ultrazvukovými senzory, které podporují řadu pokročilých bezpečnostních funkcí. Zóna SmartZone pod předním aerodynamickým křídlem shromažďuje několik senzorů směřujících dopředu, vyhřívaný radarový modul a kameru a stává se nyní charakteristickým znakem designu Polestar.
Uvnitř jsou dvě kamery s uzavřenou smyčkou pro sledování řidiče, které poprvé přinášejí do vozu Polestar špičkovou technologii sledování očí Smart Eye, zaměřenou na bezpečnější jízdu. Kamery sledují oči řidiče a při zjištění nepozornosti, ospalosti nebo nesoustředěnosti řidiče mohou spustit varovná hlášení, zvukové signály a dokonce i funkci nouzového zastavení.
Operační systém Android Automotive OS je operační systém pro automobily vyvinutý společně se společností Google a je zobrazen na 14,5palcovém středovém displeji. Jedná se o evoluci technologie, která byla poprvé představena v modelu Polestar 2 – prvním voze na světě s integrovaným systémem Google – a představuje revoluci ve funkčnosti a designu pro segment velkých SUV. Součástí jsou aktualizace OTA (Over-the-air), které umožňují průběžné vylepšování softwaru a zavádění nových funkcí bez nutnosti návštěvy servisního místa.
Polestar 3 vstupuje na trh s konfigurací se dvěma motory a příklonem výkonu k zadní části vozu. Standardní vůz dosahuje celkového výkonu 360 kW a točivého momentu 840 Nm. S volitelným paketem Performance Pack je celkový výkon 380 kW a 910 Nm. Součástí výbavy je nastavitelný jednopedálový pohon a elektrická funkce Torque Vectoring Dual Clutch na zadní nápravě – evoluce toho, co bylo poprvé vyvinuto pro plug-in hybrid Polestar 1. K dispozici je také funkce odpojení zadního elektromotoru, která umožňuje, aby vůz za určitých okolností jezdil pouze na přední elektromotor a šetřil tak energii.
Pokročilé řízení podvozku zajišťuje standardně dodávané dvoukomorové vzduchové odpružení, které umožňuje modelu Polestar 3 přizpůsobovat se mezi komfortní a dynamickou charakteristikou odpružení, přičemž vůz může elektronicky upravovat rychlost aktivních tlumičů jednou za dvě milisekundy (500 Hz).
Baterie o kapacitě 111 kWh zajišťuje vozu Polestar 3 dojezd až 610 km podle WLTP. Lithium-iontová baterie má prizmatickou konstrukci článků umístěných v ochranném hliníkovém pouzdře s výztuhou z bórové oceli a kapalinovým chlazením. Součástí standardní výbavy je tepelné čerpadlo, které pomáhá modelu Polestar 3 využívat okolní teplo pro klimatizaci a předkondicionování baterie. Polestar 3 je rovněž vybaven funkcí obousměrného nabíjení, což umožňuje budoucí potenciál pro funkci vehicle-to-grid a plug-and-charge.
Stejně jako u modelu Polestar 2 je i u modelu Polestar 3 seznam standardní výbavy rozsáhlý, s několika možnostmi snadné konfigurace a zjednodušené výrobní logistiky. Všechny verze obsahují vzduchové odpružení, panoramatickou skleněnou střechu po celé délce, celo-LED osvětlení uvnitř i zvenčí, výsuvné kliky dveří se senzorem přiblížení a 21palcová kola z lehkých slitin. Pakety Plus Pack a Pilot Pack jsou součástí standardní výbavy pro první modelový rok a zahrnují řadu prémiových, luxusních a komfortních prvků, jako je audiosystém Bowers & Wilkins s 25 reproduktory, 3D prostorovým zvukem a funkcí Dolby Atmos, měkké dovírání dveří, head-up displej a asistent Pilot Assist.
Volitelný paket Pilot Pack s LiDAR od společnosti Luminar, který bude možné objednávat od druhého čtvrtletí roku 2023, přidá další řídicí jednotku od společnosti NVIDIA, tři kamery, čtyři ultrazvukové senzory a čištění pro přední a zadní kameru, což poskytne přesné údaje o okolí vozu v reálném čase zejména v dálkovém poli. To umožňuje vylepšené 3D snímání okolí vozu ve větším detailu a pomáhá připravit vůz na autonomní řízení.
Na přání dodávaný paket Performance Pack ještě více zostřuje jízdní dynamiku a zahrnuje maximální výkon a točivý moment (380 kW a 910 Nm), spolu s optimalizací výkonu vzduchového odpružení, jedinečnými 22palcovými kovanými koly z lehké slitiny a dalšími charakteristickými detaily ve stylu „švédského zlata“.
Zahájení výroby elektromobilu Polestar 2 pro první trhy (Severní Amerika, Evropa, Čína) je plánováno v závodě společnosti Volvo Cars v čínském Čcheng-tu, a to ve fázi postupného náběhu od poloviny roku 2023, přičemž první dodávky se očekávají ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023.
Další výroba v závodě společnosti Volvo Cars v Ridgeville v Jižní Karolíně ve Spojených státech by měla následovat v polovině roku 2024 – od tohoto okamžiku se plánuje přechod dodávek na severoamerické a další trhy z Číny do USA. První dodávky z této továrny se očekávají kolem poloviny roku 2024. Při uvedení na trh bude k dispozici duální motor Polestar 3 Long range (360 kW, 840 Nm) s orientační zaváděcí cenou 89 900 EUR. Objednávky budou zahájeny online od 12. října 2022.
zdroj: tisková zpráva, foto: Polestar
To je fajn cena. Rozhodol som sa, ze si nekupim byt ale radsej toto. Detom spravim v kufri detsku izbu a hotovo. Aspon usetrim na nabytku. Len este otazka co s kuchynou a ci mi vedia urobit aj upravu pre WC (rozumej dieru v podlahe)?
No a aby som este nezabudol, tak este mi zostane aj na solarne panely, takze uz budem totalny zelenac, lebo budem zit v sulade s prirodou 😀
nabidka takoveho auta urcite nebyla cilena pro xblba a jemu podobnym. Zrejme zijete z ruky do huby a nemate ani na koupi nemovitosti, ani na jakekoliv nove auto. Dle vasich prispevku mate pramale dispozice pro lepe placenou praci. Ale kecu mate plnou hubu. Zkuste udelat karieru u spolku pomocnych delniku, tam potrebuji pulmozky.
Tak vies Leodebil. Ja nie som nacucnuty na EU fondy a neberiem prachy za „management“. Taktiez nie som povolanim syn a nepracujem pre zelenych libfasistov podobnych tebe. Rovnako nie som prislusnik vasho nabozenstva, takze ano, musim si zarobit poctivou pracou a pocitou pracou si toho vela nezarobis. Mozno som to mal urobit ako vy a teda predavat slanu vodu namornikom.
U nás ani nikde na východě se to neprodává. Jenom západní Evropa. Takže na Elektrosalonu to asi neuvidíme
řekněme to na férovku : čínská automobilka GEELY vyrábějící ve své švédské fabrice VOLVO čínské elektromobily Polestar 😉 aneb GEELY VOLVO Polestar 3 😀 😀 😀
*mzdy berou místní švédští zaměstnanci
*daně platí švédsku
*zisky jdou hodně daleko za móře… 😉 😉
https://www.polestar.com/de/polestar-3
Jizni Karolina zatim jeste ke Svedsku nepatri a ta fabrika v Cine je cinska. Mozna by sis ten clanek mel precist.
ale dočetl jenže komentař už nešel opravit, každopádně i ve švédský fabrice se časem bude vyrábět čínský polestar takže to máš prašť jako uhoď 😀
Kazdopadne dalsi temer zbytecna obrovska kiksna ktera opravdu elektromobilitu nenastartuje. Cenu radsi nekomentuju vubec.
a co by podle vas Kefalin takovou elektromobilitu jako melo nastartovat?
Cenove dostupna elektroauta s dojezdem 500km za kazdeho pocasi i po dalnici s dobitim rekneme 10-100% za 10 minut?
a hlavně žádný tezlačoviny, vymlaskliny a hochšťouchauzenoviny jako předražený zbytečný falkonky, divnokliky, šilhablet a pod