Pod pokličkou elektromobilu BMW i3

Elektromobil BMW i3 platí v mnoha ohledech za nejpokročilejší auto dneška. Munro & Associates ve videu ukazují proč tomu tak je.

Baterie elektromobilu BMW i3 je vybavena pokročilým systém klimatizace
foto: Munro & Associates

Firma Munro & Associates se specializuje na rozebírání strojů a prodej svých poznatků dalším firmám (de-facto reverzní inženýrství). Zprávu o elektromobilu BMW i3 si zájemci mohou koupit za rovných půl milionu dolarů.

Aby lidé v Munro ukázali že vědí co dělají, nechali vyrobit překvapivě nepříjemným hlasem namluvené tříminutové video, které ukazuje vnitřnosti elektromobilu BMW i3 a vyzdvihuje některé z jeho mnoha předností.

11 Comments on “Pod pokličkou elektromobilu BMW i3”

  1. http://www.youtube.com Jsou tam
    http://www.youtube.com Jsou tam ještě další dva videa od stejného zdroje. (Carbon Fiber, Interior )
    O víkendu jsem využil nabídky testovací jízdy s BMW i3 v CarTec Group s.r.o..Ostrava. Jedna hodina seznamování–testování utekla nezadržitelně rychle . Jízda s BMW i3 je opravdový zážitek . Zajímalo mě jak pracuje prodlužovač dojezdu „ReX“ range extender . Dozvěděl jsem se, že podle zbytkové kapacity. Řídící systém sám reguluje výkon „ReX“ range extenderu v rozsahu od 1500- do 4500 ot/min, a to ve třech výkonových modech. Podle momentální potřeby, na výrobu el. energie.
    Při poklesu kapacity akumulátoru pod 5% „ReX“ range extender pracuje i při zastaveni elektromobilu (stání v koloně ). Dokud kapacita akumulátoru nepřesáhne 5% Pak Řídící systém „ReX“ sám vypne. Pokut je elektromobil stále v klidu .
    http://www.auto.cz/bmw-i3-rex-muze-byt-nebezpecne-hlasi-consumer-reports-83535

      1. Jak jsem psal. Tak jsem měl
        Jak jsem psal. Tak jsem měl Jen jednu hodinu na seznámení a testování .
        To je hrozně málo času Na tak sofistikovanou hračku .
        V PDFku (ceník příplatkové výbavy) píšou 25 kW/ 55 Nm (34 k) při 4 300 min ̄1.
        Řídící systém omezení výkonu ? Tipuji . Při hodnotě nabití baterie pod cca 10-15%. Při této hodnotě se automaticky aktivuje Spustí REX Range Extender .
        Spalovací motor ve voze BMW i3 REx je možné zapnout manuálně v případě, že je baterie nabitá na méně než 75%. Doporučuje se aktivovat, pří plánované delší trase.
        REX váží přibližně 120kg .To má vliv na zvýšenou spotřebu el. o 0.6kWh /100km . Pomalejší Zrychlení 0–100 km/h o 0.7 s a kratší dojezd min o 10km v čistě elektrickém modu.

        Také jsem se dozvěděl, že je možné volit v příplatkové výbavě. Mezi vytápěním elektrickým, nebo pomocí reverzního tepelného čerpadla, ale jen pro verzi bez REX (podle ceníku příplatkové výbavy)
        http://www.bmw.cz/cz/cs/newvehicles/i/i3/2013/showroom/testdrive.html
        ( Aktuální ceník )
        Tet jsem koukal na ceník Pneumatiky 19″ 155/70 R19 —3 477,00 Kč
        U modelu s Rex jsou v předu a vzadu rozdílné rozměry. 19“ BMW i3 kola z lehké slitiny „Star-spoke 427“ s kombinovanými pneumatikami
        vpředu: 5 J x 19 / pneumatiky 155/70 R19, vzadu: 5,5 J x 19 / pneumatiky 175/60 R19

        V jednom Polském testu Přes všechnu chválu. Prohlásili že BMW i3 vypadá jako srážka ledničky s pračkou.

            1. Pane honza.t,
              můžete mi

              Pane honza.t,
              můžete mi prozradit, proč z videa v délce 7:40 celkově auto chválícího, dokážete vykousnout „vypadá jako srážka ledničky s pračkou“?
              Kategorie vzhledu je velice subjektivní a soukromá záležitost, tam vynášet veřejné soudy mi připadá dosti diskutabilní.

              (děkuji za zveřejnění odkazu)

              1. 1- Osobně se mi
                1- Osobně se mi elektromobil také moc líbí, až na boční linii. I když, v reálu to nevypadá tak hrozně, jak na fotkách. Osobně je pro mne právě verze s Rex jediná použitelná, protože umožňuje i dálkovou jízdu. Je to také největší trumf BMW i3.Rex je takový pomyslný záchranný kruh, který mi pomůže, když cestou nenarazím na funkční VNS.
                Je to nový revoluční výrobek a ten má svoje nedostatky, které se musí odladit .(Rex je příliš hlučný a žíznivý )Elektromobil je jen 4 místný, kdyby to bylo alespoň 4.5 (4 dospělí + 1 dítě)
                TopSpeed.sk test: BMW i3
                Proč jen čtyři hvězdičky ?
                http://www.hybrid.cz/bmw-i3-ma-10-000-objednavek-ale-jen-4-z-5-hvezdicek-v-crash-testu
                Euro NCAP – 2013 BMW i3 – crash test (4 star) and ESC test (pass)

                2- Je to v tom videu řečeno (osobně mi také vzhled připadá jako kdyby někdo vzal Dva rozdílné vozy a složil s nich jeden. Něco podobného jako u Škody Romster ) Nadsázka na Srážku -ledničky s pračkou- Je to v kontextu, na použité technologie.
                Topení/Chlazení kterým elektromobil může disponovat. Na Stejném principu pracuje lednička. Tepelné čerpadlo.
                Pohon elektromobilu obstarává střídavý elektromotor. Stejně jako v pračce. Je hlavním elektrickým komponentem elektromotor, který otáčí bubnem a udává výkon stroje .

                Jiný Test od stejného redaktora
                (PL) Nissan LEAF – test i jazda próbna

      2. Ano, to je velmi zajímavá
        Ano, to je velmi zajímavá otázka. Myslím, že už tady někdo tvrdil, že i3 s téměř vybitou baterkou dokáže na REX jet po dálnici dlouhodobě ustálenou rychlostí blízkou té povolené. To se mi zdá těžko uvěřitelné.
        V tech. údajích (FAQ z českého webu BMW 07/2013) se uvádí max výkon REX 25kW/4300ot.

Napsat komentář