Flotila pěti elektromobilů Volkswagen e-Golf, vybavených laserovými skenery, kamerami, ultrazvukovými a radarovými senzory, jezdí v hanzovním městě Hamburku na tříkilometrovém úseku zkušební trasy pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu TAVF.
foto: Volkswagen
Výsledky jízd, které jsou nepřetržitě vyhodnocovány divizí koncernového vývoje s ohledem na všechna ustanovení pro ochranu dat, budou využívány v mnoha výzkumných projektech koncernu se zaměřením na autonomní jízdu, testování zákaznicky orientovaných služeb a optimalizaci individuální dopravy.
Axel Heinrich, vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen, k tomu říká: ,em>„Testy jsou zaměřeny jak na technické možnosti, tak i na požadavky kladené na městskou infrastrukturu. Má-li být v budoucnosti cestování automobilem ještě bezpečnější a komfortnější, musí být vozidla nejen autonomní a inteligentnější, ale města musejí také nabízet digitální ekosystém, v němž mohou automobily komunikovat se semafory a systémy řízení silniční dopravy i vzájemně mezi sebou.“
V Hamburku nyní vzniká devítikilometrová zkušební trasa pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu (TAVF). S jejím kompletním dokončením se počítá v roce 2020.
Svobodné hanzovní město Hamburk vybavuje proto postupně semafory technikou pro oboustrannou komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (I2V a V2I). Volkswagen a Hamburk tak činí rozhodující krok na cestě k další optimalizaci dopravy prostřednictvím digitalizace a plošného využití automatizované jízdy na území města.
Michael Westhagemann, zastupitel města Hamburk, odpovědný za hospodářství, dopravu a inovace, k tomu říká: „Za dva a půl roku se v Hamburku uskuteční světový kongres na téma inteligentních dopravních systémů ITS. Velkou roli v nich bude hrát automatizovaná jízda. Mám radost, že jsme již s naším strategickým partnerem, koncernem Volkswagen, získali prvního uživatele naší zkušební trasy. Hamburk budeme etablovat jako etalon inteligentní mobility a v roce 2021 představíme světové veřejnosti mnoho inovativních projektů v oblasti mobility.“
Elektromobily e-Golf, upravené divizí výzkumu koncernu Volkswagen, disponují jedenácti laserovými skenery, sedmi radarovými senzory a 14 kamerami. Při pravidelných zkušebních jízdách, které trvají obvykle několik hodin, je přenášeno až 5 GB dat za minutu. K jejich zpracování je využíván výpočetní výkon 15 laptopů v zavazadlovém prostoru elektromobilu e-Golf.
Enormní výpočetní výkon a precizní snímací technika umožňují v plynulém provozu, na nejkratších vzdálenostech a během milisekund, zaznamenávat chodce, cyklisty, ostatní automobily, křižovatky, značky upravující přednost v jízdě, parkující vozidla a vozidla přejíždějící mezi jednotlivými jízdními pruhy.
Navzdory rozmanitosti a komplexitě informací musí umělá inteligence softwaru vozidla vnímat všechny relevantní objekty a reagovat na ně, v žádném případě však nesmí vyvolat falešné poplachy. Při vývoji umělé inteligence jsou používány různé přístupy, mimo jiné hluboké učení, neuronové sítě a proces rozpoznávání vzorů.
Z bezpečnostních důvodů sedí při zkušebních jízdách v Hamburku za volantem speciálně školení řidiči, kteří nepřetržitě sledují veškeré funkce řízení a v případě nouze mohou zasáhnout. Navíc jsou ve všech ohledech dodržována zákonná ustanovení pro ochranu dat.
foto: Volkswagen
Divize výzkumu koncernu Volkswagen spolupracuje se všemi značkami a relevantními divizemi a odděleními koncernu, aby bylo možné realizovat funkční automatizovanou jízdu ve veřejné silniční síti, a to až po autonomní jízdu úrovně 5. Výsledky tohoto projektu budou proto průběžné využívány v dalších výzkumných a vývojových iniciativách.
Cílem je nabízet během několika let zákazníkům autonomní přepravu zboží a osob ve veřejném prostoru. To přispěje k trvalému zlepšení plynulosti dopravy a bezpečnosti silničního provozu. Autonomní jízda ve veřejné silniční síti bez pojistky v podobě řidiče za volantem vyžaduje ovšem také změnu legislativního rámce a vybudování nezbytné infrastruktury.
Jednotlivé úrovně automatizované jízdy:
Úroveň 1: Asistovaná jízda
Například ACC (adaptivní tempomat)
Úroveň 2: Částečně automatizovaná jízda
Například Travel Assist (kombinace adaptivního tempomatu a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu)
Úroveň 3: Rozsáhle automatizovaná jízda
Například asistent pro jízdu v dopravní koloně
Úroveň 4: Zcela automatizovaná jízda
Například systém pro zaparkování v parkovací budově
Úroveň 5: Autonomní jízda
Například přeprava zcela bez řidiče
OT:
Tak už nám na to asi přišli, že vás, my tady ve
OT:
Tak už nám na to asi přišli, že vás, my tady ve Volkswagenu, vy podřadní švábi, chceme otrávit… Dejte nám vaše prachy a zdechněte…
https://www.novinky.cz/ekonomika/501787-eu-podezira-bmw-daimler-a-vw-z-tajne-dohody-kvuli-cisteni-emisi.html
Výživná je diskuze – ta banda bezmozků kteří netuší co
Výživná je diskuze – ta banda bezmozků kteří netuší co to jsou flotilové emise blije nesmysly o tom, že jim holt někdo zdražuje jejich rakovinové miláčky. Čest zatím dvěma vyjimkám. Naštěstí to napsali tak, že na to bezmozci nedokážou reagovat protože nerozumí tomu o čem dotyční hovoří 😉 . Jen tak dál.
Reálně se jen domluvili na standardizaci velikostí
Reálně se jen domluvili na standardizaci velikostí nádržky na močovinu, ale i u dnešních aut normy i reálně plnících stále plně dostačuje a ničemu nebrání, jen se teď častěji doplňuje, ale stále hluboko pod možným maximem což by bylo při každé plné nádrži nafty.
hXXps://video.aktualne.cz/dvtv/frei-elektromobil-bych-si-nikdy-
hXXps://video.aktualne.cz/dvtv/frei-elektromobil-bych-si-nikdy-nekoupil-eu-je-zbrkla-na-dla/r~71c06b76570411e9ae850cc47ab5f122/
pan expert Frei…
Takže Volkswagen těžce zaspal dobu s autonomními
Takže Volkswagen těžce zaspal dobu s autonomními technologiemi. Waymo ani Tesla nepotřebují 3 km okruh navíc s upravenými semafory.
Nicméně Waymo už loni slibovalo taxislužbu a zatím skutek utek.
https://youtu.be/B8R148hFxPw
Tady se můžete projet v režimu
https://youtu.be/B8R148hFxPw
Tady se můžete projet v režimu 360stupňů.
A jedno zajímavé parkoviště v Číně
https://youtu.be/2svBFtL208g
Tesla bude u modelu S a X vymenovat pocitacove hardware u
Tesla bude u modelu S a X vymenovat pocitacove hardware u vsech aut, u kterych je autopilot HW 2.5 a maji zapnutou funkci autonomni jizdy. Nove HW3 bude nabizet FSD full self driving s rozpoznavanim znacek a semaforu. Hardware AP1 neni kompatibilni a vymena se nebude provadet. 19.4.2019 probehne prezentace schopnosti FSD.
V Hamburku jezdí flotila robotických elektromobilů
V Hamburku jezdí flotila robotických elektromobilů Volkswagen e-Golf. Hamburk se stal jakousi testovací drahou.
U Sokolova chtějí stavět testovací dráhu pro autonomní vozidla a Česko na to přispěje 500milionů. Dát 500milionů do školy, která by to vyvíjela, tak tomu rozumím. Přispět nejbohatší automobilce??
Co je tady špatně?
Úplatky těm nejbohatším.
Úplatky těm nejbohatším.
M.Krupka:
Špatně je cokoliv ve směru tzv. robotických
M.Krupka:
Špatně je cokoliv ve směru tzv. robotických automobilů. Je to slepá cesta. Řidiče nelze nahradit.
Denně jezdím po silnicích a během dvaceti kilometrů
Denně jezdím po silnicích a během dvaceti kilometrů potkám běžné pět řidičů idiotů. Řidiče nahradit musíme!
https://youtu.be/c2mi1eLRthk
https://youtu.be/q2Aod6xba94
Bezprizirní Chechta co nemá ani papíry na hlavu se bojí
Bezprizirní Chechta co nemá ani papíry na hlavu se bojí že bude nahrazen 😀
Myslím, že první budou nahrazeni řidiči autobusů MHD.
Myslím, že první budou nahrazeni řidiči autobusů MHD. Naučit jezdit bus jednoduchou trasu bude nejsnadnější. V případě nečekaného problému na silnici( například spadlý strom) vyšle BUS signál a z dispečinku převezmou řízení na dálku. Pak přijdou na řadu řidiči kamionů.
Máš naivní nápady.
Máš naivní nápady.
https://youtu.be/q2Aod6xba94
Mám spoustu nápadů. Ne vždy
https://youtu.be/q2Aod6xba94
Mám spoustu nápadů. Ne vždy je mohu prezentovat. 🙂
https://youtu.be/fdrwZkcz-J0
http://m.systemonline.cz/zpravy/mobilni-site-5g-umozni-dalkove-rizeni-automobilu-a-dalsich-stroju-1498827025-z.htm
Nedavno mel vodafon v nasem okrese vypadek nekolik hodin. Nebo
Nedavno mel vodafon v nasem okrese vypadek nekolik hodin. Nebo kdyz blesk prerusi signal na nejakou dobu. Je fakt, ze behem nekolika okamziku mame roaming ze zahranicni site. Ale co vnitrozemi? Tak uplne spolehlive to dalkove ovladani asi nebude.
U nás jsme na začátku vývoje. I dnes jsou místa kde
U nás jsme na začátku vývoje. I dnes jsou místa kde není signál a přesto stále žijeme. 🙂
Kdyby mi někdo před třiceti roky řekl, že budu mít telefón bez drátů a komunikovat budu videohovorem s celým světem a v tom telefonu bude navigace, která upozorní na zácpy, nehody…. atd. Asi bych mu tehdy taky nevěřil.
A teď si představte, že tu dnes existují investoři (Jurij Milner) a ti chtějí kolonizovat měsíc Saturnu jenž se jmenuje Enceladus. Trochu science fiction?? Jenže ona se v tom angažuje NASA. Umíme řídit vozítka na vzdálených planetách. Převzít řízení autonomního autobusu na vzdálenost 30km bude hračka.
Enceladus mi nedává smysl. Hrozně daleko, i když s tekutou
Enceladus mi nedává smysl. Hrozně daleko, i když s tekutou vodou.
Vozitkum na vzdalenych planetach nevadi latence treba 30
Vozitkum na vzdalenych planetach nevadi latence treba 30 minut. Tam zatim neni tak husty provoz. Kdyz ale v hustem provoze ve meste vznikne vypadek signalu treba jen 200 ms, tak v urcite situaci muzete poslat odtahovku, sanitku a mozna koronera.
Dalkove rizeni je rizikove. Ale spolehliva autonomie je mozna
Dalkove rizeni je rizikove. Ale spolehliva autonomie je mozna nekdy realna.
Někdy?? No myslím, že velmi brzo.
Někdy?? No myslím, že velmi brzo.
https://youtu.be/B8R148hFxPw
M.Krupka:
Citace:
„…Kdyby mi někdo před třiceti roky
M.Krupka:
Citace:
„…Kdyby mi někdo před třiceti roky řekl, že budu mít telefón bez drátů a komunikovat budu videohovorem s celým světem a v tom telefonu bude navigace, která upozorní na zácpy, nehody…. atd. Asi bych mu tehdy taky nevěřil….“
———
Před 30 roky se psal rok 1989, telefony bez drátů existovaly, videokonference se používaly.
Navigační zařízení sice neměl kdejaký debílek v telefonu, ale nad hlavou ti lítaly MiGy-21 vedené systémem Lazur-M z výnosu radarů až do pozice pro odpal raket.
Ty máš pramalé znalosti o technické historii…
autotelefóny ešte o polstoročie skôr 🙂
navigácia na
autotelefóny ešte o polstoročie skôr 🙂
navigácia na pásiku papiera posúvaná náhonom z tachometra pred storočím.
BEV s rekuperačným brzdením sme mali pred 65 rokmi – výrobca balkancar …
Prave kamionisti budu nahradeni ako prvi. Prevazaju totiz len
Prave kamionisti budu nahradeni ako prvi. Prevazaju totiz len poisteny tovar a nie ludi. A jazdia prevazne na dialnici kde je autonomna jazda jednoducha na rozdiel od hustej dopravy v mestach.
Souhlas, tady nebude vadit že se z minuty na minutu uzemní a
Souhlas, tady nebude vadit že se z minuty na minutu uzemní a odstaví polovina firemní flotily (rozumný dopravce nebude mít vozy pouze od jednoho výrobce) než se vyřeší SW problémy. Prostě pojištění a nespolehlivost dodávek bude možná levnější, než ty fůry řidičů kamiónů. Rozhodně doprava orgánů k transplantaci bude jedna z posledních kterou nahradí umělá inteligence.
Idioti budou první a poslední, kteří se nenechají
Idioti budou první a poslední, kteří se nenechají nahradit. To by nemohli s nikým vyjebat. Ať už je to ve frontě na poště, ve frontě automobilů či při koupi/prodeji čehokoli či zaměstnávání zaměstnanců/otroků. Jelikož to je jejich jediný smysl života a nic jiného neumí co s nimi tady budeme dělat? Na převýchovu vzhledem k fyziologické nedostatečnosti mozku to není, detence není kam.
Aha. Kdysi mi takhle jeden tvrdil ze digitalni fotaky jsou
Aha. Kdysi mi takhle jeden tvrdil ze digitalni fotaky jsou slepa cesta. Na co asi ten dotycny dneska foti?
Vim ze autonomni auto je jinej level ale je to zas jen otazka casu, sily hardwaru a softwaru.
Jednou bude zakazano ridit rucne. Bude to totiz daleko nebezpecnejsi a lidi nebudou verit ze jsme se mijeli po silnici v protismeru par desitek centimetru od sebe. Muzete se smat, hadat se a janevimco jeste ale tak to bude. A to rikam jako ten kdo rad sam ridi a moc z toho nadsenej nejsem.
Na mobil. V podstatě měl pravdu, i když asi ne tak, jak si
Na mobil. V podstatě měl pravdu, i když asi ne tak, jak si myslel.
digitálna foto je iba obtlačok nejakej reality.
analógová
digitálna foto je iba obtlačok nejakej reality.
analógová fotografia je umenie. aj pôvodná camera obscura nie je pre „cvak, cvak, cvak, …
Žvásty.
Žvásty.
to tvrdíš teraz ty.
je sobota, nedeľa, popremýšľaj.
to tvrdíš teraz ty.
je sobota, nedeľa, popremýšľaj.
U něj je to za á technicky nemožné. Za bé bezmozci s
U něj je to za á technicky nemožné. Za bé bezmozci s nulovou sociální výchovou na to nemají čas.
to je KUK, nie bezmozek!
to je KUK, nie bezmozek!
Nikdo nemusí přemejšlet. Je to poznat na první pohled.
Nikdo nemusí přemejšlet. Je to poznat na první pohled. Buď máš voko nebo nemáš voko. Ti první udělaj umění s čímkoliv co jim dáš do ruky, ti druzí jsou v hajzlu a neudělaj pěknej snímek ani kdyby se rozkrájeli, tak místo toho jen řešej techniku a všechny kraviny kolem. Smůla. Já jsem byl placenej za to abych takový lidi rozeznal a dal jim práci.
na umenie nie som. teda to neviem obkecať prečo sa mi to
na umenie nie som. teda to neviem obkecať prečo sa mi to páči. počas väčšej časti profesionálneho života som bol platený za to, že uvidím chybu. to u mňa potlačilo schopnosť obdivovať.
ale – bol som mnohokrát prítomný ako hodnotili fotografie pred ich prezentáciou na výročných výstavách. skupina MÉTA, v ktorej pôsobili viacerí veľmi dobrí fotografi (skupina stále jestvuje, viackrát sa generačne obmenili.
Placenej za to abych viděl chybu jsem zároveň s tím. To je
Placenej za to abych viděl chybu jsem zároveň s tím. To je logické.
+
+
Mate lepsi vzdelani, znalosti a zkusenosti a pozici jak Axel
Mate lepsi vzdelani, znalosti a zkusenosti a pozici jak Axel Heinrich? 🙂 Tak uz se konecne odhalte, at si Vas muzu dat do Googlu a zacit Vam verit. 🙂
Pavel K:
Tzv. autonomní řízení v silničním provozu
Pavel K:
Tzv. autonomní řízení v silničním provozu nebude. Činnost řidiče je natolik náročná, že jej nemůže nahradit zařízení. Pokud chceš oponovat, předlož nějaký příklad, kde něco podobného funguje…!
mix ľudí a strojov je nevhodný – stroj pôjde podľa
mix ľudí a strojov je nevhodný – stroj pôjde podľa „predpisov“ a idiot nie.
jedna z možností je tvrdá eliminácia idiotov, myslená ad absurdum :-(. napríklad ako v maďarsku pred mnohými desaťročiami – kto sa dokázal prispôsobiť bezhlavej jazde prežil, kto nie, neprežil. a premávka bola ako mravenisko – k tomu autonómna jazda smeruje.
Až deaktivují miliony vozů tak jak to udělali s letouny po
Až deaktivují miliony vozů tak jak to udělali s letouny po každé havárii a bude se týdny čekat na vyšetření příčin a opravu softvéru? Co na této praxi chcete změnit? To jsou dosavadní zkušenosti a ani moc vysoké vzdělání na pochopení nepotřebuji. To jim lidé na takové výrobky budou pěkně kálet, nebo je usoudí k smrti.
Neporgramoval jsme autopilota v letadle a ani samoriditelna
Neporgramoval jsme autopilota v letadle a ani samoriditelna auta, ale jsem presvedcen, ze oboje je delane uplne jinak. Auta budou na zakalde umele inteligence – budou se ucit z reseni situaci druhych, letdla jsou dle meho udelana klasicky, tj. naprogramovana kazda potrebna situace a reakce na ni. Nezapomente, ze letdala maji autopilota uz desitky let, u aut to jeste nikdo nezvladl. Takze se jedna o dve uplne jine technologie, na zakalde jedne nelze predikovat tu druhou.
Me napadla jeste jina zajimava otazka. Jak se pojistovny
Me napadla jeste jina zajimava otazka. Jak se pojistovny (resp. ruzni regulatori obecne) budou stavet k tomu, ze po OTA aktualizaci je v aute software, ktery saha na rizeni a brzdy a pritom neprosel homologaci (resp. je jiny, nez se kterym se homologovalo). A tim nemyslim jen FSD, ale i AP a dalsi podobne asistenty. Kdyby se nekdo v pojistovne zamyslel, urcite by se to dalo hrat na nezpusobilost vozidla k provozu na verejnych komunikacich (neschvalene upravy).
Nejsem expert, ale podle me s tim legislativa v tuhle chvili nepocita.
Kazda nova verzia softveru je homologovana na kazdom trhu, kde
Kazda nova verzia softveru je homologovana na kazdom trhu, kde sa auto predava. Aj preto napriklad tesly v EU dostavaju novy softver neskor ako v US.
I lodě či plachetnice maj autopilota.
I lodě či plachetnice maj autopilota.
Na silnici je spousta řidičů kteří jezdí na úrovni
Na silnici je spousta řidičů kteří jezdí na úrovni autopilota L3, takže tyhle nahradí bezproblému.
Nastane segregace, blbci za volantem nedostanou volant a
Nastane segregace, blbci za volantem nedostanou volant a úplný blbci budou za jízdy dostávat elektrošoky :)))
První to zavede Čína, tam už zlobičům a lemplům nedaj pas, neprodaj letenku, dostanou horší zdravotní péči i horší dovolenou. Velký bratr tě vidí.
Dízlpopelnice bez DPF si v Hamburgu na Stresemannstraße už
Dízlpopelnice bez DPF si v Hamburgu na Stresemannstraße už neškrtnou 😉
umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ekologicke-zony-v-nemecku/nemecke-ekologicke-zony/hamburg-modra.html
OT: e-Tron má oficiálně EPA dojezd pouhých 204 mil (327
OT: e-Tron má oficiálně EPA dojezd pouhých 204 mil (327 km)
zdroj
WLTP 400km -20% EPA = 327km hmm to by ještě šlo 😉 tzn
WLTP 400km -20% EPA = 327km hmm to by ještě šlo 😉 tzn 300km to dycinky dojede 🙂
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/
300km dycinky? Si delas prdel? V zime da sotva 200km. Totalni
300km dycinky? Si delas prdel? V zime da sotva 200km. Totalni katastrofa. Naprosta fatalitka
Tesla Model X 75D – 383km EPA
E-tron – 328km EPA
iPace -376km EPA
A to se tu nedavno jeden jouda rozplyval jak mu ten etron urcite ujede to co Tesla X 100D a jeste to bude mit levnejsi. Velky hovno. Sracka je to , presne jak sem cekal. Horsi dojezd nez tragicky iPace. Toto vyvijeli 5 let nebo kolik? Tyvole co to je za parodii na EV?
No tak té dobrej průser todleto. To je o 54 Km míň něž
No tak té dobrej průser todleto. To je o 54 Km míň něž Tesla X s 75 kWh baterkou :))) Zřejmě dobrej oddíl todle Audi – „náskok díky technice“.
Tých 54km robí ta tragikomická fejková maska. Sekne tomu
Tých 54km robí ta tragikomická fejková maska. Sekne tomu jak svini piata noha.
Vyšší odpor vzduchu bude taky na vině, ale hlavní věcí
Vyšší odpor vzduchu bude taky na vině, ale hlavní věcí bude rozežranost a neefektivita systému + slabej powermanagement. Dost málo tlačili na pilu.
To si koupi ti kteri se nemusi ptat na cenu a budou s tim
To si koupi ti kteri se nemusi ptat na cenu a budou s tim jezdit jen po meste. Nebo jako hracka pro manzelku. Je to fakt bida ten dojezd.
Tak to odpovídá těm testům co dělali nedávno u Mnichova
Tak to odpovídá těm testům co dělali nedávno u Mnichova kde jim u něj vycházel dojezd 270km.
U mé TMX P100D uváděli/jí EPA dojezd 464km. Jenou jedinkrát jsem toho loni na jaře i dosáhl.
Většinou jsem dal, ale s novou baterkou v létě tak 400km a v zimě 315km. Teď už je to o něco méně.
Tedy, když budu dělit stejným poměrem EPA dojezd toho e-Trona vyjde mi v létě 281km a v zimě 222km. Což by asi mohla být realita.
Ano skutečně flotila se zacina počítat už od 5 ks
Ano skutečně flotila se zacina počítat už od 5 ks automobilů.
A opravdu to nikdo nechce srovnávat s 1 mil. aut jiné nejmenované automobilky. Tak hodně štěstí a hlavně trpělivosti…