BMW ohlašuje dostupnost bezdrátového nabíjení jako příplatkové výbavy pro 2018 verzi plug-in hybridu BMW 530e. Baterii o kapacitě 9,2kWh nabije výkonem 3,2 kW během asi tří hodin.
Běžná palubní nabíječka plug-in hybridu BMW 530e iPerformance má výkon 3,7 kW. Bezdrátové dobíjení má o asi půl kilowatty méně.
NEPŘEHLÉDNĚTE Plugless nabídne bezdrátové nabíjení pro Tesla Model S
Bezdrátová nabíječka má podobu speciální podložky s primární cívkou, kterou lze instalovat v garáži nebo na parkovacím místě. V podvozku vozidla je pak umístěna sekundární cívka.
foto: BMW
Pro plug-in hybridy je bezdrátové dobíjení ideálním řešením. Zapojovat auto do zásuvky pokaždé, když se vrátíte z cesty delší než 30-50 km začne totiž být časem otravné.
Ano to je úžasná věc. Bral bych to.
Kdo nemá EV, ten to
Ano to je úžasná věc. Bral bych to.
Kdo nemá EV, ten to nepochopí…
Ale jen si nejsem jistý, jestli ta 85% účinnost není jen sen.
Rád bych si přečetl dezailní technické parametry včetně ceny…
Mohu se Vás zeptat, kde jste vzal částku 15 Kč za
Mohu se Vás zeptat, kde jste vzal částku 15 Kč za kilometr, Pokud počítám, že má baterka 9 kWh, a cena nočního proudu je 2 Kč, tak nabití vyjde na rovných 18 Kč a když ujedete 40 km čistě na elektřinu, tak se dostanete na částku 45 haléřů na 1 km, Aby jste se dostal na 15 Kč za Km, tak by Vaše auto muselo jezdit pouze na benzín a mít spotřebu 50 litrů benzínu na 100 Km ???? Nechyběl jste na hodinách matematiky ????
Asi ti nedoslo ze cena pohonnych hmot je jen zlomek ceny
Asi ti nedoslo ze cena pohonnych hmot je jen zlomek ceny naklafu u takoveho auta.
Tak urcite ma plug-in hybrid vyssi porizovaci cenu a je
Tak urcite ma plug-in hybrid vyssi porizovaci cenu a je otazkou, zda se vrati majiteli za dobu jeho provozu. Dalsi otazkou je na kolik plug-in verze zdrazuje / zlevnuje nakalady na udrzbu. Vice porouchatelnych casti, ale zase uspora opotrebeni spalovaciho motoru, brzdnych desticek, kotoucu atd. Navic jedna vec je na kolik prijde provoz noveho a na kolik treba ojeteho 5 let stareho. Cim vice se proda novych, tim je vetsi sance, ze se dostanou i k nam, co si nove auto z ekonomickych duvodu neporizujeme. Pokud ale budou plug-in hybridy pouzivany ve meste, pri dojizdeni, tak je to mensi zlo pro plyce obyvatel mest, nez ciste spalovak. Globalni ekologicky prinost se vycisluje hure. Je to podobne jako s kuraky, kdyz je nemusim dychat, tak mi nevadi. Ropa stejne jednou dojde a az prijde doba ledova, jeste budeme za otepleni radi B-) Na druhou stranu nam budou mozna fosilni paliva chybet, az se bude chtit lidstvo jednou ze Zeme evakuovat. Co me ale osobne vadi je cuchat auta vsude kolem, kdyz uz se nedari auta v centrech mest zpoplatnit, tak jsem pro to, aby mene smrdela. To je i duvod, proc jsem zastancem filtru pevnych casti a elektromobility v jakekoliv podobe vcetne plug-in hybridu. Ona i vyroba baterie ma ekologickou stopu a v tech pluginech je vyrazne mensi.
ehm plice, proc to nejde upravi 🙂
ehm plice, proc to nejde upravi 🙂
Takže chápu li to správně tak účinnost přenosu energie
Takže chápu li to správně tak účinnost přenosu energie u bezdrátového dobíjení je cca 85 %. Jako frajeřina pěkný, ale platit za energii 15 % navíc za ušetření 15 sekund na připojení / odpojení kabelu mě přijde jako docela blbej kšeft.
A není to jedno?
U tohletoho auta vyjde kilometr asi tak na
A není to jedno?
U tohletoho auta vyjde kilometr asi tak na 15 korun, pak je jedno, jestli za samotnou elektřinu dáš 60 nebo 69 halířů.