Od poloviny roku 2015, kdy bylo zahájeno testování, již ujely čtyři vozy Citroën C4 Picasso celkem 60 000 km v autonomním režimu „hands off“ (pod dohledem řidiče). Testování probíhalo na rychlostních komunikacích Evropy.
foto: PSA
Hlavními cíli těchto testovacích jízd je pracovat na různých aspektech bezpečnosti fungování systému a odhalit potenciálně nebezpečné situace spojené s infrastrukturou a účastníky silničního provozu.
Jednotlivé situace umožnily zlepšit algoritmy řízení a inteligentních systémů ve voze a zaručit tak bezpečné chování autonomních vozů skupiny. Systém řízení bez zásahu řidiče tak díky všem těmto situacím dosáhl vysoké úrovně spolehlivosti.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Robotický traktor jako z Terminátora chce změnit zemědělství
Skupina současně dál pracuje na bezpečnosti systémů s výzkumnými ústavy System-X a VEDECOM. Spolupracuje rovněž se španělským střediskem CTAG (Centro Tecnológico de Automoción de Galicia – Technologické centrum automobilového průmyslu v Galicii) na potvrzení interakcí mezi řidičem a automobilem.
Skupina PSA nebo její partneři testují celkem 10 vozů, které skupina vyvinula. Byly podány další žádosti o povolení testů v běžném provozu, aby se testy rozšířily a zajistilo se, že auto bude správně reagovat ve všech možných situacích.
Skupina současně v příštích týdnech zahájí nové zkoušky s běžnými řidiči v režimu „eyes off“ (bez dohledu řidiče). Tyto testy, jejichž cílem bude zhodnotit bezpečnost v reálných podmínkách, budou probíhat pod dohledem zkušených inženýrů.
Skupina PSA začne nabízet funkce automatizovaného řízení (pod dohledem řidiče) od roku 2018 a od roku 2020 nabídne funkce autonomního řízení bez zásahu řidiče, které řidiči umožní přenechat veškeré řízení vozu.
Problém je, že tohle
Problém je, že tohle všechno zkoušejí na spalovácích a v BEV nulový pokrok. Stále nabízejí Iony a Zera a Partnery/Berlinga se směšným dojezdem. V podstatě ustrnuli před 10 lety, kdy se začaly iMiev vyrábět a prodávat v Japonsku a s těmi dodávkami dokonce před 20 lety, kdy dojezd je v podstatě týž jako měli okolo roku 1995.
Řekl bych že se fakt
Řekl bych že se fakt zaměřují na kraviny. Klidně ať dále vyrábějí auta z roku 95 (s Li baterií) ale ať je prodávají za dnešní ceny. Tedy jednoduchá auta (volant, brzdy, pedál pro pregulaci rychlosti) bez kur.ítek a to za cenu 1/4MKč