Japonská společnost Panasonic, která dlouhodobě pracuje s Teslou na výrobě bateriových článků, postaví v americkém Kansasu novou továrnu na výrobu nových bateriových článku 4680.
Už začátkem roku se objevily zvěsti, že Panasonic hledá v USA místo pro novou továrnu na výrobu bateriových článků typu 4680. Ty jsou primárně určeny pro značku Tesla, která na nich hodlá stavět novou generaci svých elektromobilů. Mají několik klíčových výhod, ale tou hlavní je razantní snížení výrobní ceny.
Panasonic bude do nové továrny v Kansasu investovat několik miliard dolarů. Roční výrobní kapacita tak nejspíš půjde do vyšších desítek GWh ročně. Panasonic ale zdaleka není jediným výrobcem, který hodlá do výroby baterií typu 4680 investovat.
Nedávno ohlásila investici v hodnotě $450 mil. také jihokorejská společnost LG. A samozřejmě si tyto baterie bude vyrábět i samotná Tesla, časem mimo jiné i v továrnách Gigafactory Berlín a Gigatovárně Austin Texas. Jenže její plánovaná produkce ani zdaleka nebude stačit pokrývat poptávku a tak je takřka jisté, že se časem přidá ještě řada další firem.
zdroj: tisková zpráva
Upps.
Podle federálních údajů zveřejněných minulý měsíc se vozidla Tesla od června 2021 podílela na téměř 70 procentech nahlášených nehod týkajících se pokročilých asistenčním systémů pro řidiče.
novinky cz/zahranicni/amerika/clanek/samoriditelne-auto-tesla-nevyvinula-takze-odchazi-sef-jeho-vyvoje-40403116
To je logicke, protoze 95% aut s pokrocilym asistenčním systemem jsou Tesly.
Odkud je to číslo? A jak se definuje „pokročilý asistenční systém“.
Spíš si myslím, že to bude tak, že v tomto ponímaní mají ty pokročilé asistenční systémy už dnes prakticky všechna auta. Akorát Tesla to nesmyslně nazývá autopilot, takže její řidiči si opravdu myslí, že je to autopilot a tak k tomu i přistupují. Proto ten podíl.
Tak to je. Ten nazev je fakt zavadejci. A „vdeci“ mu par lidi za svoji smrt protoze se na nej moc spolehali. Jako ten IT expert co to naboural do te betonove bariery. System kterej je schopnej tohle dopustit by nemel nikdy dostat povoleni k provozu. A ano vim ze se mel venovat provozu a byla to nejspis neho vina. Presto nechapu ze to auto mohlo naprat do betonovy bariery.
Elonovi beta-testeri. Nekupte to za ty prachy.
U spalovaku zaradte rychlost a dejte na plyn cihlu. A svete div se auto naboura na nejblizsi prekazce. Kdo mohl takovy system vubec schvalit k provozu.
A navic ktery pitomec pojmenoval ten kram samochod. To nabada k tomu nechat auto jezdit uplne samotne.
Docela nelogická odpověď ale nic jiného jsem ani nečekal.
Jak to vite? Nebo zase jen krecovita snaha omlouvat Teslu za kazdou cenu?
A co na to Emil Tupec?
A co teprve tupec42?
Ten ma dost.
Na Emilovo vyjadreni se netrpelive ceka.