Opel Ampera-e ujel 623 km, Volkswagen e-Golf dal 309 km

Nové modely elektromobilů přinášejí vyšší kapacitu baterií a díky tomu i vyšší dojezdy. Přinášíme dva aktuální příklady za všechny.

Norský nadšenec Bjorn Nyland ujel s elektromobilem Opel Ampera-e neuvěřitelných 623 km na jedno nabití
foto: Bjorn Nyland

Nový Volkswagen e-Golf je vybaven téměř 36kWh baterií. Díky tomu se podařilo v Eco+ módu německému testerovi ujet na jedno nabití velmi slušných 309 km. Viz. následující video:

Opel Ampera-e je vybaven 60kWh baterií. Oficiálně dle NEDC ujede 520 km, podle střídmějšího amerického standardu EPA pak 380 km.

Známý norský elektromobilní nadšenec a propagátor Bjorn Nyland s ním ale aktuálně dokázal urazit neuvěřitelných 623 km. Pochopitelně využíval hypermiling, tedy techniku velmi šetrné jízdy.

Podle Nylanda je to ke květnu 2017 nový neoficiální světový rekord. Povedlo se mu to v oblasti Hvide Sande v Dánsku. Průměrná spotřeba byla 92 Wh/km a průměrná rychlost 42 km/h.

InsideEVs

20 Comments on “Opel Ampera-e ujel 623 km, Volkswagen e-Golf dal 309 km”

    1. Jezdím s elektromobilem hlavně po městě a okreskách a
      Jezdím s elektromobilem hlavně po městě a okreskách a mám opačný problém, neustále musím předjíždět klasická auta, která mě budto brzdí a nebo smrdí a je to nepříjemné, tak je předjíždím. Hlavně všem hrozně trvá než se rozjedou a všichni jezdí jako šneci. A to nemám teslu ani BMW i3, které jsou ve zrychlení nejrychlejší. Včera jsem během 20 miutové jízdy musel předjet asi 100 aut, jeli jak s hnojem a vše jim trvalo.

    1. Blaznite, 160 s elektromobilem temer nikdo nejezdi. Pokud
      Blaznite, 160 s elektromobilem temer nikdo nejezdi. Pokud nejedete kratky usek, tak se to casove nevyplati. Spotreba vyletne na tolik, ze na nabijeckach stravite vic casu nez usetrite rychlou jizdou, navic pri soucasne hustote dobijecich stanic si mnohdy koledujete o to, ze nedojedete k dalsi.
      Tech 210 km by podobnymi rychlostmi daly pravdepodobne jen silnejsi modely Tesly. Kdyz elektromobily na dalnici testoval pred par lety Auto Motor und Sport, tak s Teslou S85+ zvladli rychlosti 120 km/h s klimatizaci ujet cca 190 km.

      Nemluve o tom, ze mnohe elektromobily ani tak rychle nejedou, pokud se nemylim, tak e-Golf i Ampera-e maji maximalni rychlost omezenu na 150 km/h.

      1. No ja tedy znam nekolik (minimalne 4) lidi co jezdi s
        No ja tedy znam nekolik (minimalne 4) lidi co jezdi s elektromobily 160+ pravidelne. Jasne, vsichni jsou to Teslaci, ale i tak 😀

        Auto Motor und Sport tam asi meli nejakou chybu… to neni mozne… Teda, nevim jakou spotrebu ma P85+ a jake meli pocasi (vitr muze udelat velky rozdil), ale s P85 davam urcite vic. Na plne nabiti ve 120 a klimou tak 250km minimalne, spis ke 300.

        Z humpolce domu to mam 260km (z toho 235km po dalnici), a nabijim tak na 95% abych mel jistotu, ze dojedu domu a pritom nemusel jet pomalu. A navic abych netravil prilis dlouho na SC, kdyz uz to nabiji jen pomalu tech poslednich par %.

    2. A môžem vedieť načo chcete ísť tak rýchlo? 110 ešte
      A môžem vedieť načo chcete ísť tak rýchlo? 110 ešte pochopím, ale 160? a na Ostrava – Viedeň? To je odkedy povolená viac ako 130 v CZ a Rakúsku? Nemusí to byť ani elektromobil. To aj s bežným autom tak jazdíte? Niečo také ako zbytočné zvýšenie opotrebovanie dielov na aute nič nehovorí. Som rád, že takého vodiča na firme nemám ako tu píšete v pár riadkoch vašu predstavu jazdy.

      1. Řeknu to asi tak, pro mě je (spíš byla) optimalní
        Řeknu to asi tak, pro mě je (spíš byla) optimalní dálniční rychlost kolem 150km/h (za sucha), kdy to jestě není nebezpečné s dnešními auty, na okresních silnicích je optimum 80 – 90km/h, rovné useky i 100km/h. Záleží také kde a v kterou dobu.
        Na druhou stranu pomalá jízda 65km/h na okresní silnici v elektromobilu je nesmírně únavná, strašně se táhné a o to může být paradoxně nebezpečnější. Je třeba si jaksi vědomě udržovat bělost, což u vyžší rychlosti je jaksi automaticky a podvědommě. Při malé rychlosti je třeba daleko lépe sledovat ostatní učastníky provozu kolem sebe, a více předvídat, především v sutuacích, kde při vyžší rychlosti by se už nemuselo.
        Něco jiného je pak město, tam je 65km/h optimum, jste pak tak nějak přirozeně sladěni s ostatními.

        1. Pekný deň prajem. Áno súhlasím, že ísť nízkou
          Pekný deň prajem. Áno súhlasím, že ísť nízkou rýchlosťou je blokovanie. Ja to beriem z takého uhla pohľadu. Robím v nákladnej doprave. Cez Nemecko na Bundeskách môžete ísť 60 km/h a aj Nemci to akceptujú a neblikajú a netrúbia. Prídem hlavne domov a je to hrôza. A keď jazdím v Anglicku tak priemerná rýchlosť je okolo 70 až 85 km/h. Áno aj po diaľnici Angličania idú 120 až do 130 km/h. Ale aj to padne. Kamier na priemernú rýchlosť pribúda ako húb po daždi. Aktuálne M1 je takmer celá, M3 Londýn Southampton sa tiež na ňu mení. A možno to vyznie divne, ale mne okolo 90 až 105 na diaľnici stačí a je to optimálne aj na spotrebu. A pravdepodobne tak ako spaľovacie motory tak elektromotor je tiež náchylný na vysokú rýchlosť. PS na poslednej jazde som dal aj mojej dodávke čistenie motorové priestoru 160 km. Ale je to nebezpečné nakoľko rozmery auta. To len ako zaver. PS: verím, že budú čím skôr aj hybridné úžitkové autá do 3,5 a potom aj vyššie ako už ukázal Ford, Iveco, Fiat, Scania, Volvo a ďalší. Ale máte pravdu moc blokovať robí aj nebezpečenstvo pre ostatných

    1. No z mého pohledu úsporná jízda ano už bez ohledu na
      No z mého pohledu úsporná jízda ano už bez ohledu na okolní provoz a podmínky. Za typický příklad úsporné jízdy bych zařadil spíše cyklus NEDC, kde se dá ještě tvrdit že jsou místní podmínky respektovány. V tomto případě s 500km.

Napsat komentář