Skupina dobrodruhů Zero South se chystá podniknout výpravu k Jižnímu pólu. Pomůže jim v tom dvojice speciálně pravených vozidel Hummer.
foto: Zero South
Speciálně upravené Hummery H1 mají místo kol pásy značky Mattracks, které se v Antarktidě hodí přeci jen víc než kola. Samozřejmostí je také zesílené odpružení.
Ale to zdaleka není všechno. Jejich šestiválcový, 3,2l motor je upraven tak, aby spaloval bionaftu. Navíc je každý z vozů vybaven 24kWh baterií, kterou může naftový motor v případě pořeby dobíjet.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V bývalé továrně na Hummery se budou vyrábět hybridní dodávky
Energii pak mohou využít dva elektromotory, jeden vzadu a druhý vpředu. Baterie jsou pochopitelně silně izolované aby byly ochráněny před teplotami kolem -50 °C. Čistě na elektřinu urazí auta asi 50 km – ale na kolech. Na pásech zatím nebyl dojezd otestován.
ZAJÍMAVOST: Prvním člověkem, který stanul na jižním pólu, byl norský polárník Roald Amundsen. Stalo se tak 14. prosince 1911. Jižní pól se nachází ve výšce 2835 m nad mořem uprostřed v těchto místech rovného, 2850 m silného ledového masivu. Zdroj: Wikipedia
Celá cesta bude měřit necelé 2000 km. Tým pochopitelně bude celou cestu dokumentovat a dokonce má podle ní vzniknout 10dílná televizní série. Trochu nejasné je, kde chtějí svůj plug-in hybrid během cesty tam a zase zpátky nabíjet… na polární stanici Amundsen-Scott?
Kdybyste se na Jižní pól vydávali vy, jaký byste zvolili dopravní prostředek?
„dobít jižní pól“ ? Než
„dobít jižní pól“ ? Než ho „dobije“ měl by se zastavit v základní škole, kde by se třeba něco dozvěděl o rozdílu mezi dobitím a dobytím.
Už je kolem nás toho
Už je kolem nás toho dobíjení trochu moc, přiznáváme, a děkujeme za upozornění :).
Obrněný transportér z
Obrněný transportér z Kulhánkových knih. Saladin se myslím jmenoval 😀
Jako dopravní prostředek
Jako dopravní prostředek bych zvolil lyže, sáně a jako potah Varela ‚Frišťu‘ Frištenského.
A hlavně bych nezapomněl vynásobit potřebné množství potravin dvěma, aby zbylo i na cestu zpět.
+1*
+1*