OMV bude v České republice rozvíjet svůj evropský projekt eMotion společně s Pražskou energetikou a její veřejnou dobíjecí sítí PRE POINT.
První rychlodobíjecí stanice v prostorách odpočívky čerpací stanice OMV byla v České republice spuštěna již v roce 2019 a od té doby se OMV řadí mezi lokální důležité hráče rozvoje elektromobility. O rok později zahájila společnost úzkou spolupráci s jedním z českých lídrů ve veřejné dobíjecí infrastruktuře, Pražskou energetikou (PRE).
SOUVISEJÍCÍ: PRE má za sebou rekordní rok v elektromobilitě
Od té doby byla rychlodobíjecími stanicemi PRE POINT pokryta více než třetina ze 138 čerpacích stanic OMV v Česku. Nyní obě strany potvrdily, že jejich budoucím zájmem je navázat na dosavadní úspěšnou spolupráci a významně ji rozvíjet i v dalších směrech.
Strategické partnerství OMV ČR a PRE mělo dosud rysy spolupráce dvou nezávislých subjektů provozujících své služby v prostorách čerpacích stanic. Nově společnosti předpokládají společný rozvoj podpory elektromobility v České republice s cílem propojení investic a rozvoje sítě rychlodobíjecích bodů i mimo čerpací stanice.
Již nyní však probíhá postupný rebranding dobíječek u čerpacích stanic OMV a k označení PRE POINT přibývá logo celoevropského projektu OMV pro rozvoj elektromobility „eMotion“.
V současné době je dobíjení prostřednictvím dobíjecích stanic PRE POINT k dispozici u 40 čerpacích stanic OMV v České republice. Na každé zmíněné lokalitě najdou řidiči jednu nebo dvě rychlodobíjecí stanice PRE s výkonem 50, 75 nebo 150 kW.
„Náš společný záměr navázat na dosavadní společný projekt a významně ho rozvíjet dále je logickým vyústěním aktivit společnosti OMV v oblasti rozvoje elektromobility napříč Evropou, v jehož rámci byl loni ve čtyřech zemích představen náš vlastní koncept eMotion. Ještě před tímto představením nám v České republice umožnila úzká spolupráce s Pražskou energetikou vybavit v krátké době velkou část našich čerpacích stanic rychlodobíječkami PRE POINT. V rámci lokalizace projektu eMotion v České republice velmi rádi propojíme know-how obou již spolupracujících společností a v brzké době představíme konkrétní společné plány,“ komentuje Eric Schulze, Senior Vice President Retail Mobility & Convenience skupiny OMV.
„Umístění rychlodobíjecích bodů u stávajících čerpacích stanic má z pohledu elektromobility velký význam. Naše zkušenosti ukazují, že při zastávkách na dobití oceňují zákazníci také možnost útočiště za nepříznivého počasí, pohodlné zázemí a služby, mezi které patří například chutné občerstvení a dobrá káva. Naším cílem v rámci budoucích společných plánů s OMV je posílení pozice jednoho z klíčových dodavatelů dobíjecích služeb pro elektromobily v České republice,“ dodává Libor Hladík, vedoucí sekce Emobilita v Pražské energetice.
zdroj: tisková zpráva
Většina lidí kupuje auto podle jeho užitné hodnoty, podle poměru cena / výkon. A v tomhle zatím vycházejí spalováky lépe. Až se to otočí, tak poroste prodej elektra.
Jakýkoliv ideologický a ekonomický tlak vyvolá odpor a následně změnu vlády v dalších volbách. Na tomhle třeba padl náš socík, může padnout i levicová EU.
Kompletní čísla za EU v jedné přehledné tabulce, strana 5:
hxxps://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_December_2024.pdf
spise strana 4 dole ne?
kazdy nahrazeny fosil se pocita.. to jsou moc fajn cisla, jen tak dal..
brzo se nahradi i ty hybridy..
Ano, 4, díky.
K žádnému nahrazení nedošlo. Spalovací auta rostou a elektromobily klesají. Všechny hybridy kromě plug-inů jsou totiž spalovací auta.
Čisté spalováky 2024 (ne-plugin hybridy a klasika) – 8,099,358
Čisté spalováky 2023 – 7,874,143
Tedy rozdíl + 225,215 spalováků.
Elektromobily 2024 – 1,447,934
Elektromobily 2023 – 1,538,106
Tedy rozdíl – 90,172 elektromobilů.
Jak vidíš, je to přesně naopak, spalovací auta nahrazují elektromobily a přidávají ještě jednou tolik navrch, což dělá celkový růst trhu.
Ale jak tady napsal jeden idiot ve vedlejším článku, „Rok 2024 potvrzuje budoucnost elektromobilů, přestože ne vše se povedlo.“ 😀
Naše životy závisejí na tom jak je to v Číně. Tam se naštěstí dost snaží. Těch 10 miliónů zdejších pitomců je jenom promile obyvatel planety, ti tomu moc neublíží. Tak ať si jezdí dokud mají za co.
V Číně se aktuálně jejich elektromobily nabíjejí za 600-1000g CO2 /kWh. Z hlediska planetárního je lepší, aby tito „zachránci“ jezdili spalovacími auty.
Zapomínáš na účinnost elektromotoru. I když bude poháněn uhelnou elektřinou tak emise z komínu budou o dost menší než z tvého výfuku. Navíc Číňani odpadním teplem z elektrárny vytápí sídliště, ty vytápíš jenom silnici.
Emise ze spalovaku obsahuji mnohem vic skodlivych latek a nejake CO2 je jen jeden dilecek. Jsou tam jedovate latky a karcinogenni latky, ktere vypousti vyfuk lidem primo pod nos. Elektrarny maji uplne jine slozeni emisi a mene jedovatych latek. Navic se k lidem dostanou ve velmi zredene koncentraci a ta je uz mnohem mene kriticka nez primy zasah z vyfuku. Skoda ze se diskuze toci porad jen kolem CO2. Ty ostatni jedy jsou mnohem nebezpecnejsi. I kdyby jezdily EV ciste na elektrinu z uhelnych elektraren, tak bysme meli mnohem mene respiracnich onemocneni nez kdyz nam smrdi spalovak primo pred nosem. Navic jsou vyznamne podily bezemisni elektriny. Tak nelzi.
to je preci jen bublifuk
ale ve skolce nebo nemocnici si cigarko nezapali.. tam uz to pochopil