OMV ČR a PRE budou dlouhodobě podporovat elektromobilitu

OMV bude v České republice rozvíjet svůj evropský projekt eMotion společně s Pražskou energetikou a její veřejnou dobíjecí sítí PRE POINT.

První rychlodobíjecí stanice v prostorách odpočívky čerpací stanice OMV byla v České republice spuštěna již v roce 2019 a od té doby se OMV řadí mezi lokální důležité hráče rozvoje elektromobility. O rok později zahájila společnost úzkou spolupráci s jedním z českých lídrů ve veřejné dobíjecí infrastruktuře, Pražskou energetikou (PRE).

SOUVISEJÍCÍ: PRE má za sebou rekordní rok v elektromobilitě

Od té doby byla rychlodobíjecími stanicemi PRE POINT pokryta více než třetina ze 138 čerpacích stanic OMV v Česku. Nyní obě strany potvrdily, že jejich budoucím zájmem je navázat na dosavadní úspěšnou spolupráci a významně ji rozvíjet i v dalších směrech.

Strategické partnerství OMV ČR a PRE mělo dosud rysy spolupráce dvou nezávislých subjektů provozujících své služby v prostorách čerpacích stanic. Nově společnosti předpokládají společný rozvoj podpory elektromobility v České republice s cílem propojení investic a rozvoje sítě rychlodobíjecích bodů i mimo čerpací stanice.

Již nyní však probíhá postupný rebranding dobíječek u čerpacích stanic OMV a k označení PRE POINT přibývá logo celoevropského projektu OMV pro rozvoj elektromobility „eMotion“.

V současné době je dobíjení prostřednictvím dobíjecích stanic PRE POINT k dispozici u 40 čerpacích stanic OMV v České republice. Na každé zmíněné lokalitě najdou řidiči jednu nebo dvě rychlodobíjecí stanice PRE s výkonem 50, 75 nebo 150 kW. 

„Náš společný záměr navázat na dosavadní společný projekt a významně ho rozvíjet dále je logickým vyústěním aktivit společnosti OMV v oblasti rozvoje elektromobility napříč Evropou, v jehož rámci byl loni ve čtyřech zemích představen náš vlastní koncept eMotion. Ještě před tímto představením nám v České republice umožnila úzká spolupráce s Pražskou energetikou vybavit v krátké době velkou část našich čerpacích stanic rychlodobíječkami PRE POINT. V rámci lokalizace projektu eMotion v České republice velmi rádi propojíme know-how obou již spolupracujících společností a v brzké době představíme konkrétní společné plány,“ komentuje Eric Schulze, Senior Vice President Retail Mobility & Convenience skupiny OMV. 

„Umístění rychlodobíjecích bodů u stávajících čerpacích stanic má z pohledu elektromobility velký význam. Naše zkušenosti ukazují, že při zastávkách na dobití oceňují zákazníci také možnost útočiště za nepříznivého počasí, pohodlné zázemí a služby, mezi které patří například chutné občerstvení a dobrá káva. Naším cílem v rámci budoucích společných plánů s OMV je posílení pozice jednoho z klíčových dodavatelů dobíjecích služeb pro elektromobily v České republice,“ dodává Libor Hladík, vedoucí sekce Emobilita v Pražské energetice.

zdroj: tisková zpráva

9 Comments on “OMV ČR a PRE budou dlouhodobě podporovat elektromobilitu”

  1. Většina lidí kupuje auto podle jeho užitné hodnoty, podle poměru cena / výkon. A v tomhle zatím vycházejí spalováky lépe. Až se to otočí, tak poroste prodej elektra.
    Jakýkoliv ideologický a ekonomický tlak vyvolá odpor a následně změnu vlády v dalších volbách. Na tomhle třeba padl náš socík, může padnout i levicová EU.

      1. Ano, 4, díky.
        K žádnému nahrazení nedošlo. Spalovací auta rostou a elektromobily klesají. Všechny hybridy kromě plug-inů jsou totiž spalovací auta.

        Čisté spalováky 2024 (ne-plugin hybridy a klasika) – 8,099,358
        Čisté spalováky 2023 – 7,874,143
        Tedy rozdíl + 225,215 spalováků.

        Elektromobily 2024 – 1,447,934
        Elektromobily 2023 – 1,538,106
        Tedy rozdíl – 90,172 elektromobilů.

        Jak vidíš, je to přesně naopak, spalovací auta nahrazují elektromobily a přidávají ještě jednou tolik navrch, což dělá celkový růst trhu.

        Ale jak tady napsal jeden idiot ve vedlejším článku, „Rok 2024 potvrzuje budoucnost elektromobilů, přestože ne vše se povedlo.“ 😀

            1. Emise ze spalovaku obsahuji mnohem vic skodlivych latek a nejake CO2 je jen jeden dilecek. Jsou tam jedovate latky a karcinogenni latky, ktere vypousti vyfuk lidem primo pod nos. Elektrarny maji uplne jine slozeni emisi a mene jedovatych latek. Navic se k lidem dostanou ve velmi zredene koncentraci a ta je uz mnohem mene kriticka nez primy zasah z vyfuku. Skoda ze se diskuze toci porad jen kolem CO2. Ty ostatni jedy jsou mnohem nebezpecnejsi. I kdyby jezdily EV ciste na elektrinu z uhelnych elektraren, tak bysme meli mnohem mene respiracnich onemocneni nez kdyz nam smrdi spalovak primo pred nosem. Navic jsou vyznamne podily bezemisni elektriny. Tak nelzi.

Napsat komentář