Ojeté elektromobily jsou mnohem dostupnější než před rokem

V únoru 2024 přibylo v české inzerci meziročně 16 procent aut. Jsou zároveň o 15 tisíc korun dražší a mají méně najeto. Výrazně přibývá elektromobilů.

Tuzemský trh s ojetými automobily letos v únoru výrazně narostl, a to jak v meziměsíčním, tak v meziročním srovnání. V české inzerci se v uplynulém měsíci objevilo 109 600 aut, o šest procent víc než letos v lednu; meziroční nárůst pak činí bezmála 16 %.

Ukazuje to na jednoznačné oživování sekundárního trhu, což vyplývá z jeho analýzy provedené experty AAA AUTO, největšího prodejce ojetých vozů v Česku. A koresponduje to i s letošními rekordními prodeji v síti autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Za výrazným nárůstem stojí nejen mimořádně teplotně příznivý únor, který přivádí do autobazarů více lidí, ale také zvýšená chuť domácností obnovit a omladit svůj vozový park,“ říká Petr Vaněček, co-CEO (společný generální ředitel) AURES Holdings, provozovatele AAA AUTO a Mototechny.

Auta v české inzerci také neustále zdražují – mediánová cena 215 000 Kč je vyšší o pět tisíc korun než v lednu a o 15 000 Kč ve srovnání s únorem roku 2023. Mediánový počet ujetých kilometrů je však letos o 4000 km nižší (155 vs 159 000 km).    

Co se týče skladby pohonů nabízených aut, podíl benzinových a naftových vozů se mění jen minimálně; letos ubylo o jedno procento dieselů (45 %), benzinů naopak o půl procenta přibylo (50,5 %). Neustále roste počet elektromobilů – meziměsíčně jich přibylo 211 ks (774 vs 985), narostla také ale inzerovaná cena z necelých 790 tisíc na 935 tisíc korun (+18 %), v průměru tříletá auta však mají méně najeto (23 vs 30 tisíc km). Loni v únoru přitom v inzerci figurovalo jen 553 elektrovozů, tedy téměř o polovinu méně. 

„Cenový nárůst u elektromobilů je ovšem do značné míry optický klam, způsobený únorovou nabídkou zhruba šedesáti zánovních a velmi drahých elektromobilů Porsche Taycan a BMW iX. Pokud se však podíváme na ceny masověji rozšířených modelů, jako jsou Škoda Enyaq nebo Tesla Model 3, u nich meziročně cena propadla o 300 tisíc u škodovky a 270 tisíc u Tesly 3. Elektromobily jsou tak obecně mnohem dostupnější než před rokem,“ vysvětluje statistiku Petr Vaněček z AURES Holdings.

Podobný příběh píší hybridy – letošních 1639 kusů je o 600 více než loni (nárůst 58 %), oproti lednu pak nárůst činí 11 procent. V porovnání s loňskem opět narostla i cena z 653 na 680 tisíc korun.

Superferrari za 122 milionů

Pořadí nejinzerovanějších značek se meziměsíčně nezměnilo (Škoda, VW, Ford, BMW, Mercedes, Audi, Peugeot, Renault, Hyundai, Opel), před rokem však v tabulce namísto Hyundai figuroval Citroën. Co se týče konkrétních modelů, na prvních třech příčkách figurují škodovky – Octavia, Fabia a Superb. Jen Octavií bylo letos v únoru v nabídce 10 108, tedy bezmála desetina všech inzerovaných vozů. 

Z únorové nabídky ojetin v české inzerci ještě několik kuriozit: z osobních aut má nejvíce najeto osmiválcová Toyota Land Cruiser, která za třináct let stihla ujet půl milionu kilometrů a majitel za ni chce pořád ještě 600 tisíc korun. Jen o málo méně, 470 tisíc km, najely Volkswageny Vento, ty ovšem mají cenovku 35 tisíc korun. Celkem se v inzerci objevilo 22 aut s nájezdem nad 300 tisíc kilometrů. 

Únorovým cenovým rekordmanem je velmi zánovní Ferrari Monza SP1, nejsilnější Ferrari, které legálně smí na silnice. Auto z roku 2020 je osazeno 6,5litrovým dvanáctiválcem o výkonu 600 kilowattů, který má najeto pouhých sto kilometrů. Prodejce, který deklaruje, že má vůz skladem v Česku, za něj chce 102 222 222 korun.   

zdroj: tisková zpráva

74 Comments on “Ojeté elektromobily jsou mnohem dostupnější než před rokem”

  1. Nizozemí vypíná veřejné nabíjecí stanice mezi 16-21h. Zdá se, že nedostatečnou kapacitou sítě argumentující záviství škarohlídi nepřející elektromobilitě, měli pravdu. Docela brutální krok, po kterém jsou desítky tisíc městských elektromobilistů (Amsterdam Rotterdam a další zasažené aglomerace) doslova v prdeli.

    hxxps://www.dutchnews.nl/2024/02/switching-off-car-charging-stations-may-prevent-network-meltdown/

    1. nj tyky zvažuje 03/2025 uzavření provozu uhelných lomů Vršany a ČSA a elektráren Počerady a Chvaletice 3k lidí 15% domácí spotřeby proudu, Ročně 10 TWh elektřiny, špinavé Uhlí fujfujfuj stále pokrývá 40% domácí spotřeby a větrníky v Baltu točit lidi kolem sébe a když netóčit tak svítit €Solar jaja sérgůt fosil kapůt 😃😃
      PS: červená je dobrý, fšécko pod €300 gut levnější jak fijalový fix 😃😃
      €300 = 7,5Kč/kWh
      €200 = 5Kč/kWh
      €100 = 2,5Kč/kWh
      https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2024-03-04

      1. Asi jsi poslední, kdo nepochopil, že problém není jen množství elektřiny a výrobní kapacity, ale především dostupné množství v požadovaném čase. A nůžky mezi cenou při nadbytku a cenou pří nedostatku se dále rozevírají.
        Syntetická paliva jsou při zohlednění efektivity celého řetězce nejlepší způsob akumulace.

        Klidně mohou potřebovat i více než šestinásobek elektřiny, a pořád to může být efektivnější i ekonomičtější. A v tom je ta pointa.

        1. Ano, akumulace elektřiny do e-paliv je dobrá a žádoucí. Ale obávám se, že si neumíte představit to potřebné množství. Světová spotřeba ropy je 14 miliard litrů každou vteřinu. To je zhruba průtok Vltavy v Praze. Je něco jiného hotovou ropu ze země jenom čerpat a nebo ji vyrábět. To lidstvo nedokáže i kdyby tu energii mělo. Takže pokud se nějaké e-palivo bude vyrábět tak ho spotřebuje letecká doprava. Na prostý lid se v žádném případě nedostane.

          1. pro Visper…. Jo, e-paliva najdou racionální využití…. Ale určitě je nikdo nebude (zne)užívat tam, kde je akumulátor mnohem lepší řešení.
            A když už se takový blb přeci najde (😉), lidi okolo si budou klepat na čelo a nakonec mu nějaká horká hlava vyplní vejfuk montážní pěnou.😁

        2. Nechci vas drazdit, ale dnesni vyroba FVE 49,2 kWh. Auta na 80% nabita, k tomu bojler a trocha topeni plus 8kWh jeste ze site. Moje bilance je velmi prijemna. Vcera v noci zase topil nejaky dezolat vsim moznym ze to stipalo v nose. Dnes to bude zase, v noci bude opet mrznout. Tak prosim zadne kecy o nepotrebe topit. Na zimni mesic si teda nemuzu stezovat. A ted se z toho muzete jit klidne picnout.

          1. To jsem byl já. Nestíhám to ztopit, protože i když je nad ránem kolem nuly,. přes den tak svítí, že to dům vytopí přes okna a topil jsem naposledy předevčírem. Včera a dneska jen na hodinku večer krb.
            Tak jsem začal pálit zbytečný materiál, včera první hromada, dneska taky a na čarodějnice mám hromadu, kterou uvidí až z vesmíru.

              1. Naprosto stačilo, dům měl teplo naakumulované a ztráty pokrylo teplé počasí a slunce. Dneska je tma ja v pr***i, takže budu zapalovat kotel. Začnu zase spalovat větve, jinak bych to musel zapálit na hromadě. Tuhle sezónu jsem jen pálil bordel a na polena přešel až v prosinci a teď už zase budu pálit jen odpad, to teda nevím, co s tím připraveným dřevem budu dělat…
                Ty samozřejmě se svými TČ soudruhy dnes pojedete na uhlí a pak nás budete oblažovat řečma o ekologii.

                1. Nebylo to dokonce avizovanych 800MWh za rok? To by dve akunadrze moc nepomohly. Nevadi, vime co pises za hlody.
                  Dnes TC vubec nepustim, teplo je v podlaze. Na bojler a ostatni zatez dnesni pocasi jeste staci. Zitra ma byt zase jasno, tak nevim kam budu vyhrivat. Asi do sklepa.
                  Letos maji majitele TC vzduch/voda docela stesti. Takovou ucinnost nema ani moje TC zem/voda. Aktualne jde ze zeme voda s teplotou 4,3 stupne a venku je daleko pres 7 stupnu. Letos bude vzduch/voda kralovat v ucinnosti.

                2. Nejmenovaný odpůrce FVE, TČ a BEV se zlobí, že se zavírají uhelné elektrárny, že mají dále sloužit a že to bez nich nejde.
                  Na druhou stranu když TČ a BEV spotřebovávají elektřinu z DS, tak jsou fuj fuj fuj, že mají komín a výfuk v uhelce a že to není žádná ekologie.
                  Trochu schizofrenie, řekl bych.

                3. On ty uhelky potřebuje na výrobu syntetické nafty. To teprve uvidíme jak budou pěkně hulit.

                4. Tenhle rok to 80MWh ani nebude, kromě Vánoc a pár víkendů je křídlo pro návštěvy jen temperované.
                  Že je tento rok TČ účinné víc než jindy docela věřím. Blbý je, že o to míň je potřeba topit.

                  Nejsem příznivcem uhelných ani plynových elektráren. Pro primární výrobu jsou překonané. Uhelné elektrárny patří do devatenáctého století a zahřívání sluníčkem do středověku. Moderní je jen jádro.

          1. I kdyby nekdy doslo k plosnemu omezovani, tak se nebude jednat o uplne vypinani, ale treba o omezeni vykonu. Treba misto 350kW bude stanice davat 50kW, nebo tak nejak. Zakladni pokryti bude porad fungovat. Jen lavrov42 siri hoaxy.
            S FVE panely to je tak nejak podobne dobe, kdy lide zili v jeskynich. Kdyby jim tenkrat nekdo nabizel okna, tak by se smali az by pukali. Na zivot s okny se musely vytvorit vhodne podminky, musely se postavit domy aby lidem proudilo slunecni zareni behem dne do domu. To same ted s panely. Ty mene chytry joudove se smeji, protoze si panel na panelak nedokazou namontovat. A za nejakou dobu se budou nove domy stavet tak, aby se panely daly plosne instalovat. akorat je nutne, aby lidi vylezli ze svych jeskyni. Kde bysme uz byli, kdyby nas v rozvoji nebrzdili pitomci. Na druhou stranu je potrebujeme na hakovani ve fabrikach.

              1. Moznost omezovani velkych odberu bych uplne nevyloucil. V dobe silne zatizene soustavy se vypinaji po domluve i nektere vyrobni linky s vysokou spotrebou. Ale vypinani se tyka akorat nekolika malo hodin v roce, kdy je v zime brzy rano velky mraz a jeste tma. Lide pouzivaji tepelne spotrebice, hodne se sviti a fabriky rozjizdi provoz. EV by pridaly svuj dil rannim predehrevem ze site. Za hodinu ci dve je po vsem a vse je zase v normalu. V jiznich statech maji zase problemy s klimatizaci. Takze omezeni treba 20-30 h rocne by me asi nevadilo.

    1. fisker (FSR) je od začátku tak mediálně divně machrovaná záležitost, že i SONO (SEV) s Lucidem (LCID) byli snad víc juserfrendly 😃😃
      Fisker Inc. (FSR) NYSE -33.74% …
      … teda já osobně tu blbost dávno odepsal, ale je fakt, že hůl jsem pak zlomil i nad mlaskotezlou…, ale to až o dost později !! 😃😃
      https://finance.yahoo.com/quote/FSR/chart
      … ale na faraday future FFIE to i tak nemá 😃😃
      https://finance.yahoo.com/quote/FFIE/chart

    1. Ženevský autosalon, který je od války zrcadlem automobilismu, je naprosto názorným zobrazením elektromobilního úpadku a úpadku Evropy jako takové.
      Předně není pravda, že upadá zájem o výstavy, a ještě kvůli internetu. Různá EXPA po světě jen kvetou. Pokud mají co nabídnout. A Ženeva byla fantastická i v době, kdy na internetu byl dávno každý ňouma.
      Úpadek Ženevy byl nastartován až v letech 2017-2018, s příchodem elektromobility a zeleného greenwashingu do image automobilek.

      Zájemci o skutečná auta se stále více upínají ke značkám jako Toyota, GM a dalším, které ale do evropské Ženevy nespěchají. Kvůli čínským srágorám na výstavu nikdo nepojede a evropské socialistické automobilové podniky mohou nabídmout jen podřadný šrot a plnou hubu keců o udržitelnosti. A na to bych já nejel, ani kdyby mě platili oni mě. A evidentně nejsem sám.

      Evropa nemá co ukazovat. A tom to je.

      1. Pro Runnču… Čínské autosalony bzučí jak úl a jsou plné elektrik… Chyba bude jinde…
        Teď jsem koukal na zkušební jízdu jednoho jutubera v čínském velikém SUV 4×4… Někde v Číně…. Tři velikosti Aku, nejvyšší verze dojezd přes 500km, ceny od 18 000$ do 23 000$😃

      2. €vropa je vp leda díky auto*ebilnímu úpadku, kdy mafijánstvo dojílo fosil domrtě a spoléhalo na sociální evropské cítění s nezaměstnaností prostřednictvím státní pomocné ruky a silných odborů leda tak 😃😃😃 Teď zjišťuje že tezla vůbec není největší problém, ale byla špičkou ledovce, varovným prstem či elektrickým kopancem dozadku ze žluťákova, kde díky Programu 863 před 20ti lety pořádně „zarobíli“ (neplést si s €vropským hereckým ropáckým poplácáváním po rameni jakýže jsou to pašáci – nejsou …) a teď jsou 20 let ve předu díky €vropským „mazaným“ ropákům a s nima i celá €jropa 😃😃😃 No ale co teď s tím soudluzi, co bude!? 😉

  2. Nissan Leaf 1. generace 2011-2016 hlasi konec internetoveho ovladani topeni, nabijeni atd. Od 1.4.2024 pry uz nebude mobilni technologie 2G fungovat. Tak to je docela blba zprava, ten luxus si z domova rozmrazit a vyhrat auto skonci. Jedina moznost je nastavit vyhrivani s casovacem. Ale na spontanni jizdy to nejde. A lokalni rizeni pres WIFI jako to ma Tesla, Nissan nema. No porad plati, Tesla je Tesla.

      1. Zprava od Nissanu:
        wir möchten Sie darüber informieren, dass die NissanConnect EV-App, die mit Ihrem Fahrzeug SJNFAAZE0Uxxxx verknüpft ist, bald abgeschaltet wird. Weil die Mobilfunkbetreiber die 2G-Technologie nicht mehr nutzen, betrifft das Fahrzeuge von vielen Automobilherstellern. Für Nissan gilt das für die bis 2016 produzierten Nissan LEAF und e-NV200. Deshalb können Sie leider ab dem 1. April 2024 Ihre NissanConnect Services nicht mehr außerhalb Ihres Fahrzeugs über die NissanConnect EV-App nutzen.

        1. https://onomondo.com/blog/2g-3g-sunset/

          Když se podívám na Evropu, tak velká část zemí má nastavené vypnutí 2G konec roku 2025, další část 2030, část zemí něco mezi a část nemá nastavené žádné datum.

          Co se týká ČR, tak :
          https://www.root.cz/zpravicky/mobilni-site-2g-tu-s-nami-budou-minimalne-do-roku-2028/

          Takže vypnutí vzdáleného přístupu k 1.4.2024 je čistě rozhodnutí Nissanu a ne nedostupunost 2G sítí.

      2. Svycarsko a USA uz 2G vypnuly. O ruznych statech mimo Evropu se to pise, ale neni to z nejakych znamych zdroju, tak NT (not testified) neboli Ente.
        V DE jsou snahy operatoru uz delsi dobu, ale maji strach ze strany zakazniku. Mozna ze ted uz nadesla doba kdy to zariznou. Nissan mozna pouziva nejakou specialni sluzbu kterou ted vypnou. Smrt salamovou metodou, kolecko po kolecku.

          1. V CR se pise o konci 2G v roce 2028. Vlastne se to uz probira davno, protoze prvni 2G se zacaly vypinat uz 2017 v USA. Ve Svycarsku 2022/2023. Vsichni operatori to avizuji a presto se najdou firmy ktere to instaluji do dlohodobych zarizeni. No co, ja jsem nedavno dostal v obchode neplatnou stokorunu s tenkym prouzkem. Ale dala se vymenit v bance bez poplatku. Nove modemy uz budou asi za penize.

            1. Tomu nějak nerozumím. Nissan přece nemůže ovlivnit po jaké síti operátoři data pouští. Internetový protokol nic takového neumožňuje. Nebo tu službu chce pro starší vozy zrušit úplně?
              Já mám podobný problém s Renaultem. Služba byla při koupi na 3 roky zdarma. Po uplynutí té doby mě to vypli. Chtěl jsem zaplatit na další dobu ale stránky Renault.cz to neumožňují. Tak jsem šel na Renault.fr, tam to hned poznalo podle VIN moje auto a samo mi to nabídlo platbu. Zadal jsem platební kartu a odklepl. Z mojí banky přišlo obratem „Platba byla zamítnuta, nejste francouzký občan“. Tak jsem volal do českého Renaultu co mám teda dělat. Omlouvali se, že to nemají pro ČR vyřízeno, dají mi to na další rok zdarma a do té doby to vyřídí. Rok už skoro uběhl a pořád možnost platby na stránkách nemají.

              1. Tezko rict jak to vsechno je. Na Twitteru to uz pisou take. Mozna ze pouzivaji prenos pres protokol WAP ktery snad existuje jen v 2G. Byla to takova nahrada mobilniho internetu s minimem prenesenych dat. A v Anglii pry hrozi, ze miliony smartmeter nebudou uz fungovat a stanou se zase hloupy elektromer. Tady to zavani velkym pruserem, nebo to nakonec zase odpiskaji. Nojo, vysoce ambiciozni lide s vysokymi platy na vysokych pozicich a uplne bez mozku.

                1. Ten Nissan tu službu asi ruší úplně když ve většině států to vypnou tak kvůli nám ten server provozovat nebude. U nás vypne 2G T-mobile a Vodafone na konec příštího roku, O2 má od ČTÚ nařízeno, že to musí nechat do 2028. Ty naše elektroměry mají simku O2.

                2. To odpovídá. Pravěká technologie WAP k pravěkým elektromobilům sedí jak prdel na hrnec.

                3. V době kdy měl Nissan toto tak spalováky měly jedinou elektroniku autorádio. Ale teď vážně přemýšlím kdy u nás začaly mít auta datové připojení? 4G sítě u nás fungují od 2014. 3G fungovalo jenom ve městech. Takže předtím měly 2G nebo nic?

                4. @vispere, ty jsi fakt dítě. Trvalé připojení bylo ve všech A4 co jsem bral pro obchod od roku 2010
                  A mimochodem, ten infotainment neměl jedinou chybu nebo závadu. Ne jako ty dnešní koncernové sračky .

                5. lavrov42. Takze i Audi A4 mely pravekou technologii 2G. Dekuji za sebekritiku. Nissan pise, ze se vypinani tyka vsech automobilek s 2G technologii. Jinak i Nissan Leaf od roku 2017 ma 4G pripojeni, tam se nic nevypina. Nove Tesly maji uz 5G a co ma tvuj Landcruiser V8? Aha, hovno s masli.

                6. @visper. Ted otazka evropskych rozmeru. Co bude s auty ktere maji SOS system bezicim pres 2G? Teoreticky by mely ztratit homologaci.

                7. 3G a wifi hotspot. Ve stejné době jsme kupovali iPhone 4.

                  Jestli tvůj Leaf v té době dostával 2G modul, byl už tehdy naprosto zastaralý. Na druhou stranu, proč ne, vždyť to dávali do elektromobilu 😂

                  Buď rád, že tam nedávali pevnou linku a druhý kabel

                8. A k čemu ti to 3G připojení bylo mimo města? 2100 MHz mělo dosah pár km. Na silnici jedině 2G a 4G.

                9. @lavrov42. 3G je uz skoro po cele Evrope vypnute. Vypnuli to mnohem drive nez 2G. Nastesti ty auta s 3G muzou pouzivat i nouzove 2G. Coz jim ted take vypnou. Takze prehistoricke Audi A4 budou uplne stejne na suchu. Mozna bude Audi prece jen dodavat dodatecne ten dlouhy kabel.
                  Dekuji opakovane za prihravku. Vubec nevis co blekotas za nesmysly.
                  edit:Problem 2G se tyka vsech automobilek a vsech druhu pohonu, tak nevyskakuj.

  3. off

    Šéf Toyoty říká, že bude raději kupovat kredity, než „vyhazovat“ peníze za výrobu EV. 🙈
    Aneb my kašlem na vaše zdraví, my vám naopak prodáme co nejvíc rakovinometů budeme moct… 😜🙈
    https://electrek.co/2024/03/01/toyota-says-it-would-rather-buy-credits-than-waste-money-on-evs/
    Toyota opět dokazuje že si zasluhuje 3. místo mezi antiklimatickými firmami, hned za ropákama ExxonMobil a Chevronem. 👎
    https://www.theguardian.com/business/2021/nov/04/us-oil-giants-top-list-lobby-offenders-exxonmobile-chevron-toyota

    1. Budou platit odpustky a dodávat auta, která zákazníci chtějí a kupují .Určitě rozumnější přístup, než neplatit odpustky a nabízet auta, která zákazníci nechtějí a nekupují.

      Podle mého názoru by to měly firmy v ceníku jasně uvádět. Část ceny za auto a část za odpustky.

        1. To určitě všem včetně životního prostředí hrozně moc pomůže zdražit nová auta tak že se přestanou kupovat a lidi si budou držet v provozu ta stará.

          https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/rychlost-starnuti-aut-v-nizozemsku-ukazuje-nasledky-roku-vnucovani-elektromobilu-vsem-je-varovanim-pro-zbytek-eu/

          …Prodávalo se tam přes 600 tisíc nových vozů ročně, což je ohromující číslo, zvlášť uvážíme-li, že jde o zemi se o skoro poloviční rozlohou ve srovnání s Českem. Tohle je ale dávno pryč – dnes se v Nizozemském království prodá jen něco málo přes polovinu tohoto počtu aut….

  4. Moje Toyota LandCruiser V8 má najeto 60 tisíc a její tržní cena ja aktuálně skoro dvojnásobná, než když jsem ji novou kupoval.
    Kdybych ji chtěl prodat za původní cenu navýšenou o inflaci, tak ji prodám za jediný den. Landcrusier V8 s nájezdem půl milionu km za 600 tisíc Kč je naprosto reálná tržní cena.

    Elektromobily s podobným nájezdem 60 tisíc km jsou naproti tomu bezcenné ležáky a půl milionu kilometrů…. to by musel prodávající hodně zaplatit, aby si tu trosku někdo vzal.

    A to se bavíme se o autech původně podobné cenové relace. Chápu, že na to někteří koukají s otevřenou hubou, ale „my jsme vám to říkali“.

    1. Můj bývalý Lexus GS 2013 má najeto 390 tisíc. Loni jsem koupil nové auto a přemýšlel, že Lexus prodám, ale nakonec jsem ho nabídl dceři a ta je nadšená, říká že lepší auto neměla 🙂 Sám jsem zvědavý, jak dlouho ještě bude sloužit, v podstatě už jsem jej odepsal, nemám tušení kolik bych za něj dostal a zatím mě to netrápí. Chtěl bych vidět, jak by po takové porci vypadal EV.

Napsat komentář