Odvážný nový Hyundai Kona: elektromobil i hybrid

Hyundai začal u nové generace svého městského SUV Hyundai Kona navrhovat nejprve plně elektrickou verzi, technicky orientovaný přístup k designu následně přenesl na celou modelovou řadu.

Hyundai odhalil futuristický design nové generace malého SUV Kona, založený na verzi s elektrickým pohonem. Model bude k dispozici ve čtyřech variantách, zahrnujících elektromobil, hybrid, varianty poháněné spalovacím motorem a sportovní stupeň výbavy N Line. Jejich základem bude univerzální platforma, ale každá z nich se bude odlišovat jedinečným designem.

Zcela novým modelem Kona potvrzuje Hyundai své zaměření na trvale udržitelnou mobilitu a technicky orientovaný přístup k designu. Současně jím zatraktivní svou nabídku elektromobilů, kterou inovovala a posunula na ještě vyšší úroveň oceňovaná produktová řada IONIQ. Značka Hyundai bude pro zcela nový model KONA nabízet rozmanité pohony, aby uspokojila různé požadavky svých zákazníků na mobilitu.

Nová KONA je větším SUV než dosud, ale stále zůstává zaměřena na městský provoz. Její odvážnější design dodává vozu na silnici dynamičtější vzhled a interiér je cíleně orientovaný na řidiče. Zcela nový model proto povyrostl v plně elektrické variantě do délky na 4355 mm, což je o 150 mm více než u předchozí generace. V porovnání s dosavadním modelem se zvětšila také šířka, a to o 25 mm, a rozvor náprav o 60 mm, aniž by KONA ztratila cokoli ze své ikonické designové identity.

Na rozdíl od většiny vozidel nabízených s různými pohony začaly designérské a vývojářské týmy pracovat na plně elektrické verzi, a teprve poté se věnovaly variantám se spalovacími motory, hybridy a výbavovém stupni N Line. Tento nekonvenční přístup umožnil značce Hyundai realizovat technicky orientovaný design u všech variant modelu. Navzdory sdílené platformě má každá varianta svůj originální futuristický design.

Osobitá příď se vyznačuje čistým tvarovým řešením, což přispívá k vynikajícím aerodynamickým vlastnostem vozu. Čisté plochy rozděluje nepřerušovaná horizontální linie světlometů, které používají u elektricky poháněné verze technologii parametrických pixelů. Nová elektrická KONA je tak prvním modelem značky Hyundai se souvislými horizontálními světlomety osazenými parametrickými pixely, které zvýrazňují jeho unikátní charakter. S parametrickými pixely přebírá KONA také osobitý designový prvek od oblíbené produktové řady elektromobilů Hyundai. 

Nová KONA navzdory svému futuristickému vzhledu nenechá nikoho na pochybách, že patří do kategorie SUV. Její dynamický design je umocněn odvážně tvarovanými lemy podběhů kol, na které navazují vpředu světlomety a vzadu koncové svítilny. Tím je zvýrazněna její robustní konstrukce. 

Design jednotlivých variant pohonu se odlišuje v několika ohledech. Elektromobil má pixelové grafické detaily na mřížce otvoru pro přívod vzduchu a na zadním nárazníku, 19“ kola z lehké slitiny s designem inspirovaným pixely, aerodynamické boční prahy, černou obvodovou linii a volitelná černá vnější zpětná zrcátka a černou střechu.

Varianty poháněné spalovacími motory nebo hybridními systémy sdílejí robustní design nárazníku se spodním ochranným krytem a černé lemy podběhů kol. Stupeň výbavy N Line se může pochlubit volitelnými černými vnějšími zpětnými zrcátky a černou střechou, spoilerem s motivem křídla, agresivnějším designem přídě a zádě s křídlovitě tvarovaným nárazníkem, který vůz vizuálně snižuje, osobitými 19“ koly z lehké slitiny, dvojitou koncovkou výfuku a stříbrným obložením bočních prahů.

Větší „životní prostor“ v interiéru zcela nové KONY nabízí praktické prvky výbavy, které vycházejí vstříc požadavkům různých životních stylů. Univerzální platforma odvozená od elektrické verze ponechala prostor pro sportovní uspořádání s horizontálně řešeným, „plovoucím“ ovládacím panelem. Toto řešení umocňuje šířku interiéru vozu, který nabízí řidiči a cestujícím všestranně využitelný prostor. 

Displej s úhlopříčkou 12,3 “ vytváří společně s „plovoucím“ modulem moderní atmosféru. Uživatelské zážitky umocňuje ambientní osvětlení, plnící i praktickou funkci a zvyšuje komfort. Volič převodovky byl přemístěn ze středové konzoly za volant. Výsledkem je přehledné uspořádání a velkorysý prostor pro odložení nejrůznějších předmětů. 

Speciálně navržená spojitá sedadla ve druhé řadě umocňují estetické pojetí 21. století, které ztělesňuje městský design modelu. Tento nově koncipovaný životní prostor v interiéru nabízí jedinečné zážitky s maximální využitelností, komfortem a všestranností. Za druhou řadou sedadel je podstatně zvětšený zavazadlový prostor. Podrobnější informace o zcela novém modelu Hyundai KONA budou zveřejněny v nadcházejících měsících.

zdroj: tisková zpráva, foto: Hyundai

8 komentářů u “Odvážný nový Hyundai Kona: elektromobil i hybrid”

  1. Tragické marketingové kecy o hovnu, plně poplatné spalovákům, které už nemají co nabídnout.
    Takže jsme se nedozvěděli nic o tom, jak prvně navrhovali elůektromobil a pak z něj spalováky. Tedy jestli je elektromotor vzadu a náhon na zadní jako u Ioniq 5 a Kona tak nebude hrabat na mokru a v každém rozjezdu do zatáčky. Také jsme se nic nedozvěděli o výkonu motoru a kapacitě baterie. Rovněž jsme se nic nedozvěděli o výkonu palubní nabíječky, JESTLI VYROSTE Z 11 NA TŘEBA 22 kW. Natožpak o výkonu rychlonabíjení, zda zůstane na 75 kW. A už vůbec ne o tom, zda bude vepředu také zavazadlový prostor, jak to má správný elektromobil mít. O SW zahrnujícím online nabíječky nemluvě.
    Prostě takto vypadá spalovací shit tisková zpráva na konci roku 2022 o nové řadě elektromobilů.

    1. Na to nemusíte být Sherlock Holmes, abyste věděl, že to bude stejná koncepce jako původní Kona, stejné uspořádání pohonu, stejná baterka, a i stejné možnosti nabíjení. Je to takový větší facelift. Vždyť se stačí podívat na nové Niro el. Prostě chtějí z té staré platformy vyždímat co to jde.

      Opravdu nové EV budou až další modely postavené na nové platformě, jak je stavěný Ioniq 5, 6 nebo Kia EV6.

      SW prochází updaty průběžně, to není nic závislého na faceliftu. Akorát co jsem četl od majitelů, tak se to moc nezlepšuje.

  2. „Stará“ Kona s výkonějším motorem (150kW) a baterií 64kWh je úplně v pohodě daily car i na dálnice… Měl jsem ji na 3dny, najel téměř 1000km a má pouze 3omezení… není propojená s nabíječkama jako Tesla (musíte plánovat sami), je vzadu opravdu malá s menším kufrem (není to rodinné auto) a docela nezvyk oproti Leafu, Eniaqu nebo Tesle je, že než přeřadíte s D do R a naopak, vždy auto musí úplně stát….toto mi hodně po městě vadilo. Jinak ale velmi dobrý elektromobil, určitě jeden z nejlepších na trhu. Jinak spotřeba eko 11kW/100km, normalní kombinovaná jízda 15kW/100km, dálnice 130km/h OV-Praha 18kW/100km. Pěkné svátky.

  3. Dizajnově se mi celkem líbí, i ta větší velikost potěší, současná Kona je prcek. Bohužel se dá předpokládat, že pohon zůstane stejný, hlavně teda baterka s možností nabíjení jenom do cca 75 kW a i to jenom když je ideální počasí, teplo. I když, na druhou stranu, Kona není auto na dálky, tak to asi bude jedno, nabíjet se to bude doma…

Napsat komentář