NUA Electrica: exkluzivní titanové elektrokolo pro fajnšmekry

Barcelonský výrobce jízdních kol NUA Bikes je mezi cyklistickými nadšenci dobře známý svými stylovými bicykly s titanovým rámem. Aktuálně představil elektrokolo NUA Electrica.

Zajímavostí elektrokola NUA Electrica je fakt, že využívá rekuperaci, a to i při jízdě po rovině (šlapání je prostě jen o něco těžší). Teoreticky by tedy téměř nemuselo být potřeba elektrokolo nabíjet ze zásuvky.
foto: NUA Bikes

Elektrické kolo NUA Electrica vychází z minimalistického, čistého designu jízdních kol NUA, ale navíc přidává elektrický pohon/příšlap Zehus Bike+ umístěný v zadním kole.

Titanové rámy jsou ručně vyráběny a jsou k dispozici ve velikostech S, M, L a XL. Dokonce je možné požádat si o vlastní velikost.

NUA Electrica

NUA Electrica
foto: NUA Bikes

Zajímavostí na elektropohonu Zehus Bike+ je to, že elektromotor, elektronika, baterie (160 Wh) a všechny další komponenty elektropohonu jsou umístěny v jednom obalu, středu zadního kola.

Lehké elektrokolo váží pouze 13 kg, což z něj dělá jedno z nejlehčích svého druhu na trhu. O přenos síly se místo méně efektivního řetězu stará bezúdržbový řemenový systém Gates Carbon Drive.

NUA Electrica

NUA Electrica
foto: NUA Bikes

Dojezd s elektrickým příšlapem na jedno nabití baterie činí přibližně 30 km, a to si ještě budete muset poměrně dost šlápnout. Není to moc, ale je to daň za pohledný design a nízkou hmotnost.

11 Comments on “NUA Electrica: exkluzivní titanové elektrokolo pro fajnšmekry”

  1. A opět ten Zehus.. Redakce by si měla někdy takové
    A opět ten Zehus.. Redakce by si měla někdy takové „elektrokolo“ půjčit a zjistit o co vlastně jde, protože s elektrokolem to nemá v podstatě nic společného.

    Toto velmi marketingově populární a v podstatě ne-funkční „all-in-one“ řešení má totiž takovou vlastnost – ono to nejede, nepomáhá, tedy ne tak aby to fungovalo jako elektrokolo. Není divu, max výkon toho motoru je 180W a standardní elektrokolo potřebuje 600W.

    V ekolo.cz máme jeden exemplář této „revoluce“ a rádi zapůjčme k testovacímu rozčarování.

  2. „O přenos síly se místo méně efektivního řetězu stará
    „O přenos síly se místo méně efektivního řetězu stará bezúdržbový řemenový systém Gates Carbon Drive.“ Asi je tady špatně použité slovo „efektivní“ mělo být správně „efektní“. Efektivita pokud mluvíme o účinnosti je u řetězu naopak větší.

  3. Kontraproduktivní. Posláním elektrokola je ulehčit dojezd,
    Kontraproduktivní. Posláním elektrokola je ulehčit dojezd, tedle verk to jednou ztíží jen proto aby to moh potom trochu ulehčit. Nula od nuly pojde. Pokud to neulehčí dojezd tak by to měli prodávat jako trenažér a ne dopravní prostředek.

  4. off
    Ford taky ořezavá náklady a propouští 7000

    off

    Ford taky ořezavá náklady a propouští 7000 zaměstnanců
    https://www.carmag.co.za/news/industry-news/ford-slashes-7-000-jobs-as-cost-cutting-drive-continues/

    Daimler respektive novej CEO Ola Källenius, kterej dneska nastoupil, už dříve oznámil, že chce ořezat náklady o 6,7 mld. $,
    propustit 10 000 lidí a sejmout administrativu o 20 %. K tomu ukončí spolupráci s Renault – Nissanem a ješte mu klesly prodeje za 1Q o 15 %.
    https://www.thedrive.com/news/27558/daimler-seeks-6-75-billion-in-cost-cuts-will-axe-10000-jobs-overall-report

Napsat komentář