Barcelonský výrobce jízdních kol NUA Bikes je mezi cyklistickými nadšenci dobře známý svými stylovými bicykly s titanovým rámem. Aktuálně představil elektrokolo NUA Electrica.
foto: NUA Bikes
Elektrické kolo NUA Electrica vychází z minimalistického, čistého designu jízdních kol NUA, ale navíc přidává elektrický pohon/příšlap Zehus Bike+ umístěný v zadním kole.
Titanové rámy jsou ručně vyráběny a jsou k dispozici ve velikostech S, M, L a XL. Dokonce je možné požádat si o vlastní velikost.
foto: NUA Bikes
Zajímavostí na elektropohonu Zehus Bike+ je to, že elektromotor, elektronika, baterie (160 Wh) a všechny další komponenty elektropohonu jsou umístěny v jednom obalu, středu zadního kola.
Lehké elektrokolo váží pouze 13 kg, což z něj dělá jedno z nejlehčích svého druhu na trhu. O přenos síly se místo méně efektivního řetězu stará bezúdržbový řemenový systém Gates Carbon Drive.
foto: NUA Bikes
Dojezd s elektrickým příšlapem na jedno nabití baterie činí přibližně 30 km, a to si ještě budete muset poměrně dost šlápnout. Není to moc, ale je to daň za pohledný design a nízkou hmotnost.
A opět ten Zehus.. Redakce by si měla někdy takové
A opět ten Zehus.. Redakce by si měla někdy takové „elektrokolo“ půjčit a zjistit o co vlastně jde, protože s elektrokolem to nemá v podstatě nic společného.
Toto velmi marketingově populární a v podstatě ne-funkční „all-in-one“ řešení má totiž takovou vlastnost – ono to nejede, nepomáhá, tedy ne tak aby to fungovalo jako elektrokolo. Není divu, max výkon toho motoru je 180W a standardní elektrokolo potřebuje 600W.
V ekolo.cz máme jeden exemplář této „revoluce“ a rádi zapůjčme k testovacímu rozčarování.
Takže elektrokolo potřebuje 600W, aby to mohlo být
Takže elektrokolo potřebuje 600W, aby to mohlo být elektrokolo a zároveň podle legislativy smí mít jen 250W.
No, ono je to trochu jinak.. 250W je nominál klterý tvrdí
No, ono je to trochu jinak.. 250W je nominál klterý tvrdí výrobci, protože musí- Reálně co vyplává z našich testů Bosch-PCX 670W, Yamaha 700W, Shimano E8000 650W, atd..
„O přenos síly se místo méně efektivního řetězu stará
„O přenos síly se místo méně efektivního řetězu stará bezúdržbový řemenový systém Gates Carbon Drive.“ Asi je tady špatně použité slovo „efektivní“ mělo být správně „efektní“. Efektivita pokud mluvíme o účinnosti je u řetězu naopak větší.
A urcite to plati i pro ozubene remeny?
EDIT: Nevim, ptam se.
A urcite to plati i pro ozubene remeny?
EDIT: Nevim, ptam se.
Asi záleží na zdroji. Další ztráty pak vznikají
Asi záleží na zdroji. Další ztráty pak vznikají nutností použití vícerychlostního náboje oproti účinnější přehazovačce.
Zdroj např. zde: horska-silnicni-kola.cz/Remen-misto-retezu-c18_222_2.htm
Me teda ten clanek spis vyzniva, ze je to dost podobne, ovsem
Me teda ten clanek spis vyzniva, ze je to dost podobne, ovsem retez jde znatelne do kelu se zanedbalnou udrzbou (coz bude pripad rady mestskych kol).
Kontraproduktivní. Posláním elektrokola je ulehčit dojezd,
Kontraproduktivní. Posláním elektrokola je ulehčit dojezd, tedle verk to jednou ztíží jen proto aby to moh potom trochu ulehčit. Nula od nuly pojde. Pokud to neulehčí dojezd tak by to měli prodávat jako trenažér a ne dopravní prostředek.
Smysl to má v tom, že jedeš po rovině i do kopce stejně
Smysl to má v tom, že jedeš po rovině i do kopce stejně rychle. A ten elektromotor supluje chybějící přehazovačku.
A to normálním elektrokolem nejde?
A to normálním elektrokolem nejde?
off
Ford taky ořezavá náklady a propouští 7000
off
Ford taky ořezavá náklady a propouští 7000 zaměstnanců
https://www.carmag.co.za/news/industry-news/ford-slashes-7-000-jobs-as-cost-cutting-drive-continues/
Daimler respektive novej CEO Ola Källenius, kterej dneska nastoupil, už dříve oznámil, že chce ořezat náklady o 6,7 mld. $,
propustit 10 000 lidí a sejmout administrativu o 20 %. K tomu ukončí spolupráci s Renault – Nissanem a ješte mu klesly prodeje za 1Q o 15 %.
https://www.thedrive.com/news/27558/daimler-seeks-6-75-billion-in-cost-cuts-will-axe-10000-jobs-overall-report