Modernizovaný Volkswagen Golf obdržel novou generaci informačních a zábavních systémů, integrovaným chatbotem ChatGPT a novou plug-in hybrid konfigurací.
Model Volkswagen Golf slaví v letošním roce 50. výročí – a Volkswagen u příležitosti tohoto jubilea uvádí na trh zdokonalenou verzi svého bestselleru. Zákazníci budou moci nový model objednávat již za několik týdnů.
Nový Golf přesvědčí novou generací informačních a zábavních systémů, intuitivnějším konceptem ovládání, ostřejšími rysy přední a zadní partie a hospodárnými pohony. Mezi ně patří i plug-in hybridní systémy s dojezdem na elektřinu prodlouženým na cca 100 km. Kromě toho zdobí příď Golfu poprvé osvětlené logo VW.

Nový svět informací a zábavy doplněný integrovaným chatbotem Chat GPT. V interiéru se modelová řada Golf vyznačuje nově vyvinutým informačním a zábavním systémem s intuitivním ovládáním a vizuálně samostatným dotykovým displejem (s úhlopříčkou až 32,8 cm), na jehož spodní část navazují ergonomicky optimalizované a osvětlené dotykové posuvníky pro nastavení teploty a hlasitosti.
Rovněž nový je zdokonalený multifunkční volant a hlasový asistent IDA. Prostřednictvím systému IDA lze hovorovým jazykem ovládat nejen různé funkce, například klimatizace, telefonu nebo navigace, ale také on-line zjišťovat fakta ze všech myslitelných oblastí – od předpovědi počasí až po nejrůznější znalosti.
V modelu Volkswagen Golf s nejnovější generací informačních a zábavních systémů bude kromě toho do hlasového asistenta IDA integrován chatbot „ChatGPT“ založený na umělé inteligenci. Tato funkce, představená na začátku ledna na veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas, využívá přístup k neustále rozšiřované databázi umělé inteligence.
Cestující mohou hovorovým jazykem vstupovat do interakce s vozem a nechat si za jízdy předčítat výsledky rešerší.

Snadné zaparkování díky novým asistenčním systémům. Manévrování s modely Golf a Golf Variant usnadní nové asistenční systémy, jakým je například zdokonalený „Park Assist Plus“. Ten dokáže již za jízdy rozpoznat, zda je volná mezera pro zaparkování (podélně nebo napříč) dostatečně velká, a následně zahájí příslušný parkovací proces.
Asistent přitom převezme jak řízení, tak i zrychlování a brzdění. Řidič musí na parkovací proces pouze dohlížet. Pro model Golf poprvé nabízený „Park Assist Pro“ navíc umožňuje zajet s vozem na parkovací místo nebo z něj vyjet pomocí chytrého telefonu.

Dálkové ovládání vozu lze využít například v situaci, kdy se vůz nachází ve velmi těsném prostoru. Nový je také systém „Area View“. V tomto případě je ze záběrů čtyř kamer vytvářen panoramatický obraz situace kolem vozu v rozsahu 360°, který je přenášen na dotykový displej informačního a zábavního systému. Řidič tak snadno rozpozná obrubníky a značení vymezující parkovací místo.
Vyšší výkon a dojezd cca 100 km čistě na elektřinu nabízejí nové plug-in hybridní pohony modelu Golf, které jsou navíc vybaveny funkcí rychlého nabíjení stejnosměrným napětím. Pro všechny řidiče bez domácí nástěnné nabíječky jsou mimořádně zajímavé velmi hospodárné 48V mild hybridní pohony.

V počáteční fázi budou mít zákazníci pro tuto modelovou řadu k dispozici celkem devět různých variant pohonu – mild hybridní jednotky (eTSI), plug-in hybridní systémy (eHybrid a GTE) a turbodmychadlem přeplňované zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory. Ještě sportovnější charakter nabídne Golf GTI, jehož výkon byl v porovnání s předchůdcem zvýšen. Další varianty Golfu budou postupně následovat v průběhu roku 2024.
zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen
…no to je zase informace. Z nadpisu by si člověk myslel, že se dozvíme něco zásadního a z celého článku je k tématu věnována jedna věta.